Mot Lucia, nu får det gå som det går….

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Mot Lucia, nu får det gå som det går….

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 353 total)
  • Author

Då är det 23 veckor till Luciapokalen…

Så bra om du lyckats med kombinationen slappa + semester + tappa fett!:emo-thumb

4 juli
    50 min morgonpromenad

Råkade somna vid 19-tiden när jag kom hem, kände mig lite konstig och krasslig…och vaknade när klockan ringde kl. 6 i morse ;) Behöver jag säga att det inte blev något tränat på kvällen?

5 juli
    Axlar och bröst
    Hantelpressar, axlar, 4 set, max 20 kg * 10
    Hantelflyes, axlar, 4 set, max 11,5 kg * 8

Hantelpressar, snebänk, 4 set, max 22,5 kg * 7
    Bänkpress, 3 set, 35 kg * 12

Rodd till hakan, 3 set, max 10 kg/hand * 10
    Hantelflyes, bröst, 3 set, max 11,5 kg * 8

7 set mage

10 min trappmaskin

Värmen håller på att ta död på mig. Jag brukar gilla när det är varmt men då ska man vara ledig! På mitt kontor är det runt 30 grader…inte konstigt att det enklaste problem tar dubbelt så lång tid att lösa 👿

Har nu kört två lågdagar (må,ti) och en högdag (on). Har känts helt OK men det kändes igår kväll att kroppen undrade vart kolisarna tagit vägen. Nu blir det två lågdagar till och sedan ätardag på lördag.

Du är ju stark ju!

Silvia: Tack, men bröst är verkligen min svagaste muskelgrupp…gilllar inte riktigt att träna dem för det känns så tråkigt att vara svag där 👿

6 juli
    Morgonjogg/promenad 55 min. Sprang hälften och gick hälften. Kände mig övervakad, polisen for förbi minst tre gånger…De tänkte väl att det var bäst att hålla koll på den där som uppenbarligen måste fått en knäpp och gett sig ut vid den tiden på dagen :p

Nu behöver jag verkligen få fart på min träningspartner/sambo. Motivationen/fantasin under styrkepassen börjar tryta och jag behöver någon som pushar på. På något sätt är det SÅ mycket svårare att pressa ut det där sista om man inte har någon som står brevid och hojtar + delar ut ”straffreps” om jag fuskar….Har någon något annat tips på motivationshöjare så säg till, på något sätt måste jag orka med att köra max på benen i helgen!

Härligt att det går framåt tjejen!…

du gör nog rätt att spara de långa kondispassen till lite senare!
    kör hårt :emo-thumb

6 juli

50 min promenad/jogg på morgonen

7 juli

1 timmes promenad på morgonen

Vet inte om jag ska skratta eller gråta över kvällens pass. Vi börjar med det tråkiga. Formen måste ha gått och gömt sig. Häromdagen var det helt OK, såg lite nya grejer på axlar och mage. Idag såg jag ut som …. jag vet inte vad 👿

Så till själva passet. Det blev en betydligt trevligare upplevelse.

Ben/biceps/mage

Benpress, 85 kg * 10, 115 * 8, 130 kg * 7, 130 kg * 7
    Hacksquats, 50 kg * 10, 50 kg * 10, 50 kg * 8

Utfall i smith, 50 kg * 12/ben, 70 kg * 6/ben och där kändes det VÄLDIGT lätt….slängde på 90 kg och körde 90 kg * 6/ben i två set ;) Hur i hel***e gick det till!?! Tror mitt PB ligger på 70 kg sedan tidigare.

Mycket förvirrad fortsatte passet med:
    Benspark, 70 kg * 8, 70 kg * 8, 70 kg * 7 ;) igen…??

Gick över till biceps:
    Z-stång, 17,5 kg * 10, 30 kg * 6, 30 kg * 4 + 25 kg * 4, 25 kg * 8 Tror 30 kg * 6 var nytt PB
    Scottcurl Körde med en hantel i varje hand eftersom jag snedbelastar annars
    7 kg * 12, 9 kg * 8, 11,5 kg * 4, 9 kg * 8

Avslutade med mage:
    Crunces i kabel 20 kg * 17, 13 och kroppsvikt 3 set till ca 20 st/set

Jag har ingen aning om hur det gick till med de där vikterna…..Motivationen var inte på topp och värmen har nästan tagit kål på mig idag + att jag inte fokuserade riktigt som jag brukar under passet utan tänkte lite på annat. Kanske var det det som gjorde det. Eller så var det den härliga känslan att komma ner i ett svalt gym där jag var helt ensam och kunde husera bäst jag ville! I alla fall infann sig den där ”härliga” illamåendekänslan 30 sek efter de riktigt tunga setten. Knäppt att det känns bra när det blir så, kanske dags för psykologen :p

8 juli

90 min morgonpromenad efter att jag tagit nya mått

Midja 66,5 cm, total minskning -13,5 cm. Och hur fet var inte min midja innan egentligen??
    Höft 83 cm, total minskn. – 8 cm
    Biceps 34 cm, total minskning – 2 cm
    Stuss 88 cm 😮 total minskning – 9 cm

Vikten: 58,1 kg ;) Hmm, jag undrar om det inte gått lite för fort de sista kilona. Får avvakta en vecka och se. Kanske kan jag äta mer

En liten illustration av hur roligt man kan ha på sin promenad. Och jag står snett…jag vet, men att hamna i rätt position på en klippa på 10 sek innan självutlösaren knäpper är inte det lättaste :|

Har sagt det förut men säger det igen ;) BRA RYGG DÄR!!

Linn wrote:
    Har sagt det förut men säger det igen ;) BRA RYGG DÄR!!

😮 Tack! Vi får se hur mycket massa som finns kvar efter dieten….
    Kan kanske vara så att min rygg växer bäst av alla kroppsdelar för att jag numera ÄLSKAR att träna rygg. Finns det något som går upp mot riktigt tokigt tunga kronlyft där man inte vet vart man ska ta vägen efter sista settet?!
    Och när vi ändå snackar rygg ska jag passa på att säga att det är kronlyften som gjort hela skillnaden för min rygg. Sedan jag började köra riktigt tunga sådana, ända ner till 2or och 3or så har ryggen exploderat (OK, den är inte så stor men om man jämför med innan så har den faktiskt exploderat) Till och med latsen har blivit mycket bättre av kronlyften, fråga mig inte varför.

får man fråga vad kronlyft innebär? :|

snygg bild och framförallt snygg rygg och midja….:emo-thumb

fyfan vilken rygg du har :emo-thumb

Tess wrote:
    får man fråga vad kronlyft innebär? :|

snygg bild och framförallt snygg rygg och midja….:emo-thumb

Haha, du skulle se min midja nu efter en riktig ätardagsmiddag men kalvschnitzel och potatisgratäng :p

Kronlyft är en variant av marklyft kan man väl säga. Man börjar inte från marken utan från ett rack strax under knäna (det finns någon cmgräns för vad som egentligen är kronlyft men det skiter jag i… kör lägsta punkten i vårt rack :D ) Man gör övre delen av rörelsen i marklyft…typ….benen jobbar inte som i riktiga marklyft och det är inte lika påfrestande för korsryggen. Jag skulle nog gärna göra riktiga marklyft men en hästkrach har satt lite begränsningar för min ryggträning.

Innan jag drar iväg till gymmet (ja, jag ska träna efter åtta en lördagkväll, jag vet att jag är knäpp) tänkte jag utvärdera lite av vad som hänt sedan mitten på april.

Mellan 15 april och 5 juni körde jag en diet med 2200 kcal och 1-1,5 timmars cardio om dagen samt 4-5 styrkepass i veckan.

Mellan 5 juni och förra helgen körde jag inte så hårt, drog ner maten lite och även träningen. Blev kanske totalt 5-6 pass i veckan, 2-3 cardio och 3 styrka. Renoverade lägenheten och det tog på krafterna.

Har tappat ungefär 6 kg i vikt, kanske lite mer, de flesta mått har minskat rejält, dock inte armmåttet vilket väl tyder på att jag i alla fall fått behålla mina bicepsmuskler. Sedan satt det väl inte lika mycket överskottsisolering där som på magen heller….

Viktnedgången tog nästan bättre fart under de sista veckorna när jag tog det lugnare. Detta har gjort att jag har beslutat att inte köra lika hårt nu som innan utan spara lite på krutet till senare.

Skillnaden i spegeln är enorm, har aldrig sett såhär bra ut innan. Det märkas att jag packat på mig rejält med massa de två åren som gått sedan jag dietade senast.

Det har inte varit så påfrestande som jag trodde det skulle vara att dieta medna jag jobbar. Orken finns där och styrkan har i princip inte förändrats (se inlägget ovan med flera PB:n). Å andra sidan har jag ju inte kommit ner på speciellt låga fett% nivåer än heller så styrketappen och tröttheten kommer väl senare.

Jag har också senaste veckan exprimementerat med hög- och lågdagar vilket gjorde att min kropp fick för sig att tappa massor. En bra bit över ett kilo försvann sedan förra helgen. Kommer fortsätta med hög och lågdagar ett tag till men kommer öka intaget på lågdagarna så jag ligger på ca 2 000 de dagarna och 2300 på högdagarna. Kan ju inte minska ett kilo i veckan, då blir det ju inget kvar av mig!

Det ska bli en mycket intressant höst!! Saknar bara en sak egentligen och det är en ordentlig coach….någon som man kan bolla lite med även om jag gillar att planera själv…samtidigt tänker jag ibland att jag nog ska klara mig själv men vet att jag kommer ångra det när allt går åt pipan på slutet…..jaja, vi får väl se!

Frida-Mari wrote:
    :worship: Snygg fysik!! (känner mej ”räkig” ;))

Känner DU dig ”räkig”?!!? Du måste skoja!

Frida-Mari wrote:
    :worship: Snygg fysik!! (känner mej ”räkig” ;))

;)

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 353 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.