Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Mot Lucia, nu får det gå som det går….
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 juli, 2006 at 22:04 #972171Anonym anvandareMember
Kvällens styrkepass gav nästan en euforisk känsla! Redan när jag gick ner för trappan till källaren kände jag att det skulle bli ett bra pass eftersom det pumpade trance och techno i högtalarna.
Kronlyft 60 kg * 12, 90 kg * 8, 130 kg * 1 :yahoo: , 110 kg * 6, 90 kg * 8
Baksida axlar, hantlar 7 kg * 8, 8, 7Latsdrag, snett handtag, 50 kg * 10, 8, 8
Baksida axlar, kabel 15 kg * 8, 8, 10 kg * 10Enarms triceps, kabel 10 kg * 15, 15, 12
Lat. pullover 50 kg * 8, 8, 45 kg * 8Stångrodd 50 kg * 8, 7, 40 kg * 8
Dips mot bänk kv * 21, 17,15Ytterligare ett nytt PB, trodde knappt att jag skulle få upp 130 kg ur racken inför kronlyftet men väl uppe gick det att få till en 1a! Jag vet att många inte anser att 1or är något att ha när det gäller att bygga muskler men jag har använt de länge och det funkar perfekt. Inte för att det lär bygga så mycket att köra 1or för ofta men på basövningarna tycker jag om att gå upp och ”känna på” de vikter som ligger strax över det jag normalt gör 4-8 reps på. På så sätt har jag fått för mig att jag vänjer mig vid tyngden och så småningom kommer det att gå med 2or, 3or och snart är vi uppe på 6 reps. Sedan är det ju trots allt en liten egotripp att dra i allt man kan…och visst ska man ha kul på gymmet!
10 juli, 2006 at 12:32 #972172Anonym anvandareMemberHärligt att dieten flyter på så bra Camilla :emo-thumb
Då är ni väl i princip klara med er flytt nu? Vi är mitt uppe i vår Om 2 veckor ska allt vara packat och klart för flytt ner till Skåne! Jobbigt, men samtidigt spännande med en massa nyttKör hårt!!
10 juli, 2006 at 17:25 #972173Anonym anvandareMemberSkitsnygg bild Camilla! Syns verkligen att du minskat :emo-thumb Intressant också att läsa din reflektion av dieten så här långt, och kul att höra att hög-låg-cyklandet funkar för dig också. Kämpa på!
10 juli, 2006 at 20:35 #972174Anonym anvandareMemberLina wrote:Härligt att dieten flyter på så bra Camilla :emo-thumb
Då är ni väl i princip klara med er flytt nu? Vi är mitt uppe i vår Om 2 veckor ska allt vara packat och klart för flytt ner till Skåne! Jobbigt, men samtidigt spännande med en massa nyttKör hårt!!
Japp, vi är klara med flytten. Eller, tja, själva flytten var vi klara med i april men eftersom vi skulle renovera nu i juni så blev det inte riktigt färdigt ändå. Var ju ingen idé att skruva upp hyllor och sånt innan de nya tapeterna var på plats. Men nu är det bara dietande för hela slanten som gäller, jag har satt upp min sista tegelsten och tapet!!
10 juli, 2006 at 20:36 #972175Anonym anvandareMemberLinda G wrote:Skitsnygg bild Camilla! Syns verkligen att du minskat :emo-thumb Intressant också att läsa din reflektion av dieten så här långt, och kul att höra att hög-låg-cyklandet funkar för dig också. Kämpa på!Tack! Ska kämpa till jag stupar om det behövs :p
10 juli, 2006 at 20:41 #972176Anonym anvandareMember9 juni
Morgonpromenad 40 minBröst och axlar. Ett ”mespass” eftersom jag var seg och hade ont i huvudet. Antar att det är OK att inte köra till faliure varje gång….
10 juni
20 min intensivt trampande på trappmaskinen. Tror inte jag svettats så mycket på länge. Gott!! Jag har verkligen en hatkärlek till den där maskinen
Söndagen var en jobbig lågdag, var sugen på allt som innehöll kolhydrater. Idag var bättre, har haft svårt få i mig all mat idag, förmodligen för att jag inte körde någon cardio i morse, då är min aptit alltid dålig. Får se om det blir cardio imorgon, jag måste åka TIDIGT till jobbet 👿
12 juli, 2006 at 23:14 #972177Anonym anvandareMember11 juni
25 min morgoncykling
Ett riktigt gott benpass på kvällen. Få reps, många set på basövningarna och TUNGT!! Riktigt tungt! Kom inte upp i förra passets PB på utfallen men så hade jag ju kört 6 set fria bör innan!12 juni
40 min morgoncykling
Axlar på kvällen. Ett riktigt ”pumppass” med lite lägre vikter och fler reps. Just nu värker det nästan obehagligt i axlarna men det är ju bara trötthet.
Har fullt upp på jobbet just nu, tar folk aldrig semester och slutar skicka papper till oss?!? Har ett stort mål imorgon och sedan är det bara att börja skriva och skriva och skriva….så det kanske blir lite dåligt med uppdateringar närmaste dagarna.
Kosten funkar bra, har gått upp i kalorier lite på lågdagarna eftersom vikten rasade ner väl fort första veckan. Nu känns det stabilare men ändå åt rätt håll. På lördag riskerar det bli en något grisig ätardag då det är födelsedagsfestligheter på gång….
14 juli, 2006 at 22:35 #972178Anonym anvandareMember13 juli
Ingen morgoncardio, var ändå tvungen gå upp kvart över fem för att hinna till jobbet 👿
Rygg
Ett ganska omotiverat pass men det blev väl OK till slut i alla fall. Inga tunga basövningar utan:
Hantelrodd, 35 kg * 8 * 3 set
Latsdrag, 55 kg * 8 * 3 set
Lat. pulover, 3 set
Sitttande rodd, 3 set
15 min på trappmaskinen som avslutning.
14 juli
45 min morgoncardio
Bröst och armar
Ett cirkelträningspass, där jag körde bröst – triceps – biceps och så runt igen. Var riktigt trött innan passet och var tvungen hitta på något annorlunda för att hitta lite glädje i träningen. Jisses vilken pump det gav!Har fått lite kritik angående mitt kostprogram och kommer därför förlänga cyklerna med hör och lågdagar. Må-to blir lågdagar medan fre-sö blir högdagar.
Det är jättemånga som senaste veckorna kommenterat att jag tappat i vikt. De flesta har kommit med positiva kommentare men andra har inte varit lika positiva…Jaja, det syns ju tydligen att det händer grejer i alla fall :up: Det ulitimata testet kommer imorgon när jag ska hem till mamma och pappa….:ph34r:
15 juli, 2006 at 08:28 #972179Anonym anvandareMemberser bra ut på bilderna camilla!!
o visst är det roligt när folk kommenterar viktnedgången!
ska bli kul att se dig tävla!15 juli, 2006 at 20:13 #972180Anonym anvandareMemberTack athleticmia!! Vi får väl se hur kul det blir att se mig på scen, jag kanske gör bort mig alldeles…
Idag blev det 50 min morgonpromenad och så har jag ätit glass 😮
Får nog bli en extra lång runda i skogarna imorgon bitti om jag ska bli av med all den glassen!
Fick godkänt av mamma, hon kom inte med några konstiga kommentarer mer än ”att du kan vara så smal som äter så mycket” efter att jag mumsat i mig av hennes födelsedagsmiddag :p
Är nöjd med min fettnedgång det senaste men jag börjar känna mig liten. Känslan av att ”fanns det inte mer än sådär under” börjar infinna sig allt oftare Visserligen tror jag inte att jag har tappat några muskler för jag ligger kvar på samma styrka som tidigare och måtten runt tex. biceps har inte krympt speciellt mycket. Har till och med ökat i styrka i vissa övningar, säkert mer på grund av ren envishet och hög motivation än något annat. Jag känner mig liten och klen när jag inte flexar framför spegeln och ser att det ju finns lite därunder i alla fall. Jaja, jag vet ju att dieten är ett riktigt psykologiskt kraftprov så det är väl bara att hålla sig till planen.Imorgon blir det i alla fall en rejäl morgonrunda och förhoppningsvis ett pass på gymmet, till min stora förskräckelse tror jag att ben står på schemat!
15 juli, 2006 at 22:04 #972181Anonym anvandareMemberdu gör säkert inte bort dig!
att man känner sig liten gör nog de flesta….men sen ser man stor ut på scen!
man gör ju sig stor genom att posera…16 juli, 2006 at 01:09 #972182Anonym anvandareMemberHej hallå bruden, inte är du liten och klen!!!! Du minskar ju bara på rätt ställen annat lär du tycka dagarna innan det är dags att glänsa på scen…då är man fanimej inte stor Men det är som Mia säger, väl på scen ser du annat än liten ut!
Hörs av i helgen eller nåt så vi får bestämma en dejt eller två, eller vad säger fröken? Dessutom ska vi bryta på trenden och INTE äta onyttigt..tjohooo..det kommer ta emot, men WE CAN DO IT!!!!!
Dags att jobba vidare
Kram kram
16 juli, 2006 at 12:18 #972183Anonym anvandareMemberGodis_monstret wrote:Hej hallå bruden, inte är du liten och klen!!!! Du minskar ju bara på rätt ställen annat lär du tycka dagarna innan det är dags att glänsa på scen…då är man fanimej inte stor Men det är som Mia säger, väl på scen ser du annat än liten ut!Hörs av i helgen eller nåt så vi får bestämma en dejt eller två, eller vad säger fröken? Dessutom ska vi bryta på trenden och INTE äta onyttigt..tjohooo..det kommer ta emot, men WE CAN DO IT!!!!!
Dags att jobba vidare
Kram kram
Låter kanon med en dejt med något nyttigt att äta! Jag jobbar ju visserligen hela veckorna men vi ska nog hitta en dag!
Hörs!
17 juli, 2006 at 22:23 #972184Anonym anvandareMember16 juli
Morgonpromenad 1 h 10 min jagad av myggor hela vägen…
Ben
Ett riktigt grymt pass. Inte jättehöga vikter, lite lagom sådär, men riktigt slutkörande av benen blev det :up:17 juli
Kvällpromenad 1 timma. Inte världens effektivaste promenad pga. de vansinniga träningsvärken i benen.
Usch, motivationen är riktigt låg just nu. Jag är trött, less på jobbet, vill bara äta skräp och är på allmänt dåligt humör Sedan gjorde inte sambon det bättre med att säga att han varken vill följa med på brännboll eller buffé nästa helg *fnys* Han känner sig så ur form….som om det vore mitt fel!
18 juli, 2006 at 00:58 #972185Anonym anvandareMemberKom igen nu bruden!!! Du är inte liten Och du behöver inte frukta mig i 52:an, jag har lagt på mig mukkler
Kämpa på med dieten nu!!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.