Mot Lucia, nu får det gå som det går….

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Mot Lucia, nu får det gå som det går….

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 353 total)
  • Author

Kom igen, *pepp pepp*
    Kör på dieten!! Hoppas det vänder snart!!
    En kvälls promme är ju bättre än ingen!!

CamillaJ wrote:
    16 juli

Morgonpromenad 1 h 10 min jagad av myggor hela vägen…

Ben
    Ett riktigt grymt pass. Inte jättehöga vikter, lite lagom sådär, men riktigt slutkörande av benen blev det :up:

17 juli

Kvällpromenad 1 timma. Inte världens effektivaste promenad pga. de vansinniga träningsvärken i benen.

Usch, motivationen är riktigt låg just nu. Jag är trött, less på jobbet, vill bara äta skräp och är på allmänt dåligt humör :( Sedan gjorde inte sambon det bättre med att säga att han varken vill följa med på brännboll eller buffé nästa helg *fnys* Han känner sig så ur form….som om det vore mitt fel!

Camilla girl jag kommer finnas där så kul kommer du ha tjejen ;) Hälsa sambon att inte alla kommer vara deffade och han ska trivas med sig själv.

Allt sitter i huvudet med skräp mat begäran laga lite lyxigare diet mat istället brukar funka för min del.

kör på nu come on babe you can do it !

Tack för era peppningar! Det behövs…idag är jag lite mer motiverad dock, jag tröstshoppade ett par nya lurar till min musikspelare igår så nu blev promenaden lite roligare!

18 juli

Morgonpromenade 50 min. Inte heller idag blev det så mycket tempo i promenaden. Jag har så ont i benen att min gång nog närmast kan liknas vid en gravid pingvin eller nått…

Ikväll blir det axlar med samma koncept som benpasset i söndags, tungt och lite mindre tungt varierat, axlarna ska inte kunna röra sig imorgon!

Ajabaja, nu sitter jag inloggad här från jobbet…och det får man inte….jaja, jag har ingen vettig uppgift för mig just nu i alla fall.

Kom på ett sätt att försöka få lite nytändning och inspiration i träningen, skaffa mig träningskort på Exhale i GBG. Kollade just in bilderna därifrån och det verkar vara grymt inspirerande att träna där men alla stora pojkar och flickor. Och så fanns det ju ett ”tjejer – halva priser” erbjudande just nu! Kan ju bli dyrt med två gymkort annars liksom….

Tål att tänkas på! Så om någon av er som tränar där läser detta…är det värt lite extra pengar för att köra något/några inspirationpass i veckan där? Kanske finns möjlighet att ragga en coach också om man kör där? :| Eller har de inget sådant där?

Back to work….

CamillaJ wrote:
    Ajabaja, nu sitter jag inloggad här från jobbet…och det får man inte….jaja, jag har ingen vettig uppgift för mig just nu i alla fall.

Kom på ett sätt att försöka få lite nytändning och inspiration i träningen, skaffa mig träningskort på Exhale i GBG. Kollade just in bilderna därifrån och det verkar vara grymt inspirerande att träna där men alla stora pojkar och flickor. Och så fanns det ju ett ”tjejer – halva priser” erbjudande just nu! Kan ju bli dyrt med två gymkort annars liksom….

Tål att tänkas på! Så om någon av er som tränar där läser detta…är det värt lite extra pengar för att köra något/några inspirationpass i veckan där? Kanske finns möjlighet att ragga en coach också om man kör där? :| Eller har de inget sådant där?

Back to work….

Jaaaa, det är klart värt det! Att se killar som Willy, Daniel G och Martin K tillsammans med de grova tjejerna gör att du växer när du sätter foten där. :up:

Förövrigt tycker jag det ser bra ut, bara att kämpa på nu! Vi hejjar på :nod

Tack Cagiva….jag behöver nog allt hejande jag kan få!

Igår, tisdag, blev det axlar och mage på kvällen. Ett bra pass även om den där riktiga gnistan inte ville infinna sig. Jag fastnade tom. framför TV:n innan jag gick och jag tittar i princip ALDRIG på TV annars :

Nu, onsdag morgon, har jag varit ute på 50 min morgonjogging (ja, OK då, jag gick i 10 min…). Ganska gott, låg runt 150 i puls och det kändes alldeles lagom.

Dagens dilemma, dvs. dagens gnäll: Jag får inte dagarna att gå ihop. Hur jag än försöker lyckas jag inte trycka in mer än 5-5½ timmas sömn per natt vilket gör att jag är konstant trött. Måste ju gå upp 5 för att hinna köra cardio sedan kommer jag från jobbet 18.30 och efter att ha ätit och druckit ordentligt är jag på gymmet 19.30. Är hemma 21.00 och så ska ju allt annat göras också, packa lådor (allt kan ju inte förberedas…), katten ska skötas, det måste ju faktiskt diskas och tvättas ibland och, ja, ni vet….
    Klart man skulle kunna sova en timma extra och köra cardio på kvällen men jag mår inte bra av att ha all träning förlagd till de två sista timmarna på kvällen, jag vill dela upp det och då är det ju bara morgonen kvar :(
    Jaja, slutgnällt, dags att gå till jobbet!

godmorgon tjejen!! det där med tid, det vet jag må du tro:/ jobbar också butikstider de veckor jag inte har barnen (butikstider är kasst, annars är jobbet kanon) jag hinner inte göra mycket extra kan jag säga. Tv kan jag glömma -den tiden tar jag någon annanstans :| Det gäller att ha så LITE som möjligt att göra hemma

inga mattor – behöver inte dammsuga/tvätta dom jämt
    storkok
    svara aldrig i telefon *s*
    engångstallrikar och engsångsbestick ibland – slippa diska jämt
    tvättmaskin hemma!
    blommor som är överlevare

sen att det ändå är konstant stökigt får jag leva med, det dras ju in grus o ligger leksaker överallt ändå, men lite småsaker kan göra det lättare. Jag avskyr att städa, det är så tråkigt så jag gråter:ph34r:

sen har du ju ”gubbe” och katt också, det ska ju få sin lilla tid det också…:) inte lätt! det är ju där man BORDE lägga större delen av sin tid:/

Ja det där med att tiden ska räcka och allt att gå ihop är inget lätt sak. Tur du inte har barn ju ;) Gör upp med din sambo att han kanske sköter det mesta under vecko dagar och du tar helgen.

Jag gör så mkt jag bara kan under helgen. Nu har barnpassning på sats stängt så jag tränar vi 20-21:00 på kvällen. Jag har dessutom sömn brist som dig sover ungf samma antal timmar som du gör och visst det är skit jobbigt men det går.

Jag försöker vila ibland men jag lyckas alldrig somna:evil:

Ja, det är VÄLDIG tur att jag inte har barn tror jag. Sambo och katt är barn nog ibland :p Jaja, i mars blir jag antagligen förflyttad til en arbetsplats mitt i stan så då slipper jag pendla. Men det är långt till mars….
    Ocg stökigt…att det är stökigt har jag slutat se, har blivit så van.

Nu ska jag iväg och träna rygg!

Fnys, va dåligt det gick! Körde rygg och trapz med fokus på kontakt och lite rehab. Gillar inte riktigt att inte köra till max och ta i för fullt.

Korta marklyft: 80 kg * 12, 12, 12, 10
    Latsdrag: 50 kg * 10, 10, 8

Hantelrodd: 25 kg * 12, 12, 10
    Lat.pullover: 45 kg * 15, 14,14

Sitt. enarmsrodd: 3 set
    Hantelshruggs: 20 kg * 17, 17, 12
    Rehab rhomberna: 3 set

15 min trappmaskin efter passet.

Bra att du kör på !!!! Bara att bita ihop , kör på och då kommer resultaten =)

Ser bra ut =) Men dags att komma till Exhale och ta i max och köra fullt ut! =)

Jo, det är kanske dags att ta en koll på Exhale. Hörde ryktas av Vanessa att hon ska köra där (med Paula antar jag) när hon kommer nästa helg. Om jag ber snällt kanske jag får hänga på där. Fotfarande klurar jag på om ekonomin tillåter två kort men det kan nog vara gott att kunna köra varierad cardio kl. 5på morgonen framåt vintern.

Uppdatering av vikten. Imorse stod vikten på 57,6 kg ;) Jaha, det där kilot gick fort. Visserligen efter 4 dagar med lågt intag (100 g) kolhydrater men ändå! Kan ju fundera på vad jag kommer väga i form, när allt fett från rumpan och låren börjar släppa! Kommer få nervsammanbrott när (om) vågen går under 50 kg och det tror jag nästan den gör. Men vad vet jag, jag har ju aldrig gjort detta förr och vet ju inte hur jag ligger till egentligen. Den som lever får se.

Igår, torsdag blev det i alla fall riktig cirkus. Försov mig och hann bara med 20 min morgoncardio, men i ett hiskeligt tempo. Skulle kört ett cardiopass till på kvällen men somnade halv 8 för att vakna nu i morse!

Idag blev det i alla fall 45 min morgoncardio, cyklade för vädret såg lurt ut.
    Ikväll blir det armar tror jag, eller om det var bröst kanske. Är jag ambitiös blir det kanska både och.

Kosten idag är en mellan/högdag, 2300 kcal, 230 g kolhydrater, 174 g protein och 55 g fett. Att lite extra gröt på morgon kan vara så gott.

Bäst att logga ut innan chefen ser mig….:p

Hej Camilla! Så du måste också smygsurfa på jobbet, det är för jäkligt!:p
    På fredag kommer ett litet gäng ifrån stockholm….vi tänkte köra på fredag kväll jag och vanessa, kanske Linn också?? häng på då vetja :)
    kanske går vi ut och äter sen? inget bestämt än, men antar att det inte är nån höjdare att bara sitta hemma hos mig :O :)

Tjena Paula! Jo, lite smygsurfande får det bli när kl. närmar sig 16 en fredag, då kan man ju liksom inte fortsätta jobba…

Låter jättekul om jag får hänga med på fredag kväll, behöver verkligen all inspiration och peppning jag kan få! Bara att hojta om vilken tid…och glömmer ni hojta så kommer jag säkert att påminna er :D
    Har redan börjat ladda för att käka buffé på lördagen också!

Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 353 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.