Mot Lucia, nu får det gå som det går….

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Mot Lucia, nu får det gå som det går….

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 353 total)
  • Author

hallå bruden ;)
    En godisnapp, det är inte dåligt, sist skulle jag ta ett par marshmallows….never mind :)
    bra att du frisknade till direkt (var säkert extra sömnen som hjälpte till lite)
    vi hörs via pm, bra jobbat och gå o lägg dig nu!

CamillaJ wrote:
    Hej Milia! Kul att du tittar in.
    Nej då, inga chokladbjörnar än!

Quote:
    Bra[/b] Det är disciplin!:bb2:

26 juli

Igår kom jag faktiskt ur sängen 04.25! Trött var jag för jag hade nog bara sovit 3 timmar totalt, de jä**a fiskmåsarna kan ju inte hålla tyst på nätterna!!

45 min morgoncardio blev det i alla fall, det var så tidigt så jag höll mig inne på cykeln.

På kvällen körde jag ben. Ett riktigt kass pass blev det. Hade ingen energi (fiskmåsarnas fel….) kände mig riktigt ur form av all vätska jag håller av någon anledning. Har hållit vätska i över en vecka nu?? Eftersom jag ”bara” vilat benen i tre dagar och träningsvärken knappt hunnit släppa blev det inga set till faliure. I alla fall, övningarna var:
    Knäböj, 5 set, max 70 kg * 10
    Benpress, 3 set, max 145 kg * 10
    Raka marklyft, 4 set, max 60 kg * 10
    Hack lift, 3 set, max liften +30 kg * 8

Avslutade med 5 set mage och stretching.

Den eländiga vätskan gör att jag gått UPP ett halvkilo!! Mest vätska håller jag runt magen och det ser ju lagom snyggt ut. Begriper inte varför men ska i alla fall öka på fibrerna i kosten för att se om svullnaden i magen lägger sig.

27 juli

En riktig cardiodag :up:
    Morgonpromenad 50 min. Var riktigt pigg imorse!

40 min eftermiddagspromenad, 20 min paus och så ytterligare 50 min promenad. Det var nått som BET MIG när jag var ute och gick!! Hatar kryp!

Förstår inte vad som hände idag, har varit kanonpigg hela dagen. Någon måste ha stoppat nått i mitt vatten…:

Nu återstår att bestämma om jag ska köra rygg eller axlar imorgon med Paula och Vanessa ochh… ?? några till ?? Får antagligen bli axlar, de är i större behov av prioritering än ryggen.

Kan ju liva upp det hela med en bild jag tog precis efter promenaden. Tyckte när jag var ute och gick och speglade mig i alla fönster ( 😮 ) att vätskan släppt lite men inte då!! Grrrr! Våger inte visa mig varken på Exhale imorgon eller på brännbollen på fredag…jo, kanske i heltäckande T-shirt!

Imorse kördes det 45 min morgonpromenad och nu laddas det för rygg och axlar ikväll!

Hmm, bäst jag tar bort min bild snart…blir ju rädd av att se mig själv med en ful min varje gång jag går in i journalen 😮

Gårdagens rygg/axelpass blev helt OK trots att det var gräsligt varm! Tror inte jag svettats så under ett styrkepass på länge.
    Kunde inte gå för fullt i kronlyften eftersom jag av någon anledning hade känningar i korsrygggen, tror det kan bero på att jag suttit med öppet fönster på kontoret och det dragit på mig.
    Exhale var helt OK men jag är inte van vid att det är så mycket folk :unsure: Kändes som jag mestadels var ivägen för allt och alla. På det gymmet jag kör brukar det vara 3-4 pers och en fredagkväll är det i princip tomt. Men skoj var det att köra med några av tjejerna från forumet.

Idag blir det vila från styrketräningen men jag har precis kört ett cardiopass, 50 min promenad/jogg.

OCH…idag är det ätardag! Har laddat kylväskan inför brännbollen! Det blir fetaostsallad med kyckling (lugn, det är fetaost light), keso, solrosbröd med ost, solroskärnor och frukt!! Ja, jag vet, jag har inte någon fantasi, kyckling och grovt bröd på ätardagen….men jag vill hellre passa på att fylla med bra mat hela dagen än att äta godis under 15 min och sedan ha dåligt samvete för att jag fyllt dagens kolhydratkvot med rent socker.

Passar väl på att bjuda på de där två ryggbilderna också, Frida har ju film i sin journal så jag ska väl åtminstone kunna liva upp min journal med en bild eller två :D

Och ni får inte se något annat än ryggen, det är bara den som är acceptabel att via på bild än så länge :)

igår såg det mkt bra ut !!!!!! ses senare

ryggen börjar bli hård nu camilla! :)

Tänk om någon annan kroppsdel än ryggen också kunde tänka sig att släppa lite…

Ja, till dagens träning:
    50 min morgonpromenad/jogg som jag skrev ovan.

Nu efter brännbollen lyckades jag klämma in ett bröst- och armpass. Inte ett speciellt långt eller tungt sådant eftersom jag var helt slut efter en hel dag i solen. Aldrig har en kall dusch varit så skön!!!

Nu är det dags för mera mat!!! Men vågar ju knappt äta, blev så stressad av alla som var i så bra form där i Slottsskogen!

men hallå???
    du ska inte tävla förrän i december!!!!
    det kommer hinna hända MYCKET fram tills dess :)

du såg bitig ut på en bild som paula/vanessa lagt upp!

athleticmia: Jo, det är ju ett tag till december i och för sig…Men eftersom jag aldrig dietat för tävling förut så blir jag nog extra stressad av minsta lilla platå. Ska försöka lugna ner mig. Blir nog bätter om jag nu får kontakt med en coach snart.

Men, till dagens träning:
    30 juli

Ben/axlar/mage
    Planen var att köra tunga utfall i smithen men när jag la 60 kg på ryggen/trapzen gjorde sig kronlyften i fredags påminda och det fanns inte en chans att kunna köra tungt, träningsvärken var för hemsk. Fick istället bli:
    Benpress: 5 set, max 165 kg * 7
    Hack lift: 3 set
    Gående utfall: en 15 kg/hand * 30 steg, 26 steg, 22 steg
    Benspark: 3 set, max 65 kg * 8

Axlarna fick ett relativt lätt pass. Körde dem tungt i fredags och planen är att köra dem ofta men lätt vartannat pass.
    Sittande hantelpressar utan ryggstöd: 3 set, max 10 kg * 12
    Hantelflyes, baksida, 3 set, max 6 kg * 12
    Kabelflyes, 3 set, 10 kg * 18

4 set mage med vikt, 20 kg * 14

40 min cardio på kvällen.

18 veckor kvar nu!! Har skissat på en plan idag.
    Har först gjort lite förändringar i kostplanen, bla. kommer jag ha ett mål med minikeso för att få lite extra kalcium nu när jag äter så mycket protein. Må-to ligger jag på 1850 kcal, 50 g fett, 120 g kolhydrater (frukost, före och efter träning + grönsaker) och 230 protein tror jag det var. Fre-sö kommer intaget höjas till runt 2200 och då kommer proportionerna mellan protein och kolhydrater vara omvända. Inga mer ätardagar i den bemärkelsen att jag äter vad jag vill utan det kommer räknas de dagrna också även om jag kommer äta god mat…..råstekta potatis ;)
    Kommer hålla mig från ”tröstgrejor” som Cola och Fanta light och sånt. Tycker jag blir så svullen av kolsyra. Jag brukade sällan dricka sånna drickor innan dieten men har fått smak på dem nu när jag får sötsug. Inte heller blir det FunLight då jag får så gräsligt ont i huvudet av det. Får mig ju att undra hur bra aspartamet däri egentligen är :)

Träningen blir 6 morgonpass 40-70 min, cykel eller promenad/jogg beroende på väder. Styrka ska hinnas med 5 ggr/vecka där axlarna har prioritet och kommer att köras varannan till var tredje dag med lite olika upplägg. I övrigt ska jag hinna runt så varje muskelgrupp hinns med ungefär var 5:e dag. Efter passen kommer det bli lite plågsamt trappmaskinstrampande, inte så länge än, ca 15 min efter varje pass utom då jag kört ben.

Ja, det var nog det….Dags att sova så de värkande trapzen får återhämta sig. Har en liten irriterande magmuskel som håller på och rycker också, sover jag slipper den ju störa mig i alla fall.

31 juli

Vaknade 4.20 och kunde inte somna om! 👿
    Gav mig ut på en tidig promenad, 70 min. När jag kom hem stod sambon och lagade lax och stekt potatis….;) Inte helt skoj att käka sin gröt och ägg då!

Idag blir det nog vila från styrketräningen och lite mer cardio ikväll.

Vilken rygg du har Camilla!!!!!
    Riktigt mycket muskler där och du börjar ju redan bli hård!
    Tror inte du behöver känna dig stressad, det är bara att köra på :emo-thumb

Själv började jag min diet idag ;) Har införskaffat en crosstrainer nu, helt suveränt!

Kram på dig!

Lina wrote:
    Vilken rygg du har Camilla!!!!!
    Riktigt mycket muskler där och du börjar ju redan bli hård!
    Tror inte du behöver känna dig stressad, det är bara att köra på :emo-thumb

Själv började jag min diet idag ;) Har införskaffat en crosstrainer nu, helt suveränt!

Kram på dig!

Håller med Lina jävlar vilken rygg!!!!!:up:

Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 353 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.