Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Mot Lucia, nu får det gå som det går….
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 juli, 2006 at 20:41 #972231Anonym anvandareMember
Tack tjejer! Det känns så skönt att ryggen äntligen börjar ta form. Det är mycket tack vare att jag lyssnat på de som sagt till mig att sluta fjolla och ta i! Förut körde jag sällan kronlyft, var mer petig med att få ut 8 strikta reps än 4 riktigt tunga på tex. roddövningar. Nu är jag nere på 3-4 reps inte allt för sällan och jag lassar på vikt till jag tror jag ska stupa. Men…aldrig utan att ha rejäl kontakt, skulle inte få för mig att slänga med vikterna, det tål inte min redan knasiga rygg. Men den där känslan av att nästan behöva hålla koll på vart papperskorgen är någonstans har gett resultat till slut även om jag tvivlade till en början. Nu ska vi bara piska på resten av kroppen också :up:
Blev ytterligare 2 timmars promenad idag. Det var inte riktigt planerat, första timmen var den ordinarie em. cardion hem från tåget i rask takt. Andra timmen användes till att springa från affär till affär för att få köpa lax! Det fanns bara den där fettfria äckliga varianten överallt! Vad ska jag med den till, den smakar plast och ger inget nyttigt fett!? Fick i alla fall i mig 100 g kyckling och lite blomkål mellan promenaderna.
Känner mig aningen mör nu när jag sitter och tuggar torsk och kål. Mums, det är riktigt gott :up:
Har varit en jobbig dietdag idag, varit hungrig hela tiden och 3 timmars cardio har väl gjort sitt, depåerna är nog rätt tomma nu
31 juli, 2006 at 22:53 #972232Anonym anvandareMemberFin rygg!! :emo-thumb Vad lígger vikten på nu/hur många kilon har du kvar?
1 augusti, 2006 at 14:42 #972233Anonym anvandareMemberSnygg rygg! Visst är det skitjobbigt när man vaknar så där tidigt? Man är dötrött, men kan ändå inte sova pga låga serotoninnivåer/hunger.
Läste det där du skrev om att hålla vätska. Jag brukar ha samma problem i början när jag börjar dieta. fattar det inte, då alla andra tappar vätska pga minskat glykogen i kroppen. Har du kommit på någon ”förklaring”?
Ha d´bra! :up:
1 augusti, 2006 at 18:33 #972234Anonym anvandareMemberHUNGRIG!!!
Så, nu har vi sagt det…då ska vi se :p
Linn: jag tror vikten ligger mellan 57-59 kg, har inte vägt mig på ett tag, delvis på grund av vätskan jag hållit. Har ingen aning om hur mycket jag måste ner men tittar man på mina ben och rumpa så är det säkert 8-10 kg. Men eftersom jag aldrig gjort detta förut är det väl omöjligt att säga. Målet är i alla fall att bli krisphård även om det nog är omöjligt första gången. Mål måste man ha och jag gråter inte om jag inte har ribbor på benen och rumpan
cattahs: Kul om du ska plugga i GBG! Vad ska du läsa?
Jag bor i Majorna och tränar på ett litet men jättebra gym där, Karl Johans Gym och Friskvård. Vore jätteskoj att köra ihop någon gång om du pluggar här, det tar bara 10 min från centrum till ”mitt” gym och kostar inte så mycket för en gång heller, 50 eller 60 kr tror jag.Agnes: Jag vet inte riktigt varför jag håller så mycket vätska just nu, antagligen är det värmen. Jag är ju inte precis i början av dieten. Kan vara något annat också, jag vet inte, mina hormonnivåer kanske har fått sig spel igen, har haft fnurr med dem innan pga p-piller för 5 år sedan.
Att inte sova pga. låga serotoninnivåer…nja… så långt i dieten har jag nog inte kommit än! Jag sover för det mesta i alla lägen, på bussen, på tåget, i soffan…. Men just när jag vaknar sådär 40 min-1 timma innan jag ska gå upp har jag svårt somna om…och så de där fiskmåsarna, de borde skjutas!!2 augusti, 2006 at 22:44 #972235Anonym anvandareMember1 augusti
60 min morgoncardio
Axlar och rygg
Ett pass med fokus på tunga axelövningar och det känns idag! Är alldeles för tröt för att skriva ner vikter men det blev nog tangerat PB i militärpress bakom nacken i smithen.15 min trappmaskin
2 augusti
55 min morgoncardio
Bröst och armar
Flera nya PB:n tror jag:
Plana hantelpressar, 5 set, max 22,5 kg * 8 följt av 22, 5 kg * 4Bicepscurl, z-stång, 3 set, max 37,5 kg * 8 * 2 set
15 min trappmaskin
Fattar inte var styrkan till de tunga vikterna kom idag. Har varit helt slutkörd hela dagen, både mentalt och fysiskt. Hungrig, jobbigt på jobbet, har svettats eftersom jag suttit i kostym hela dagen samt att jag sovit för lite. Inte ens 500 mg koffein bet på mig idag. Har gått som i dvala och ville inte ens kolla i spegeln på gymmet för jag såg så GRYMT sliten ut. Så när jag skulle köra poseringsträning på slutet höll jag på att tappa hakan. Vilket tryck och vad mycket nytt jag såg….men jag var för trött för att bry mig och körde igenom poserna två gånger för att gå hem till min torsk och vitkål.
Nu ska jag nog lyckas klämma in 6 timmars sömn innan det är dags igen. Egentligen är jag för trött för att ens gå från stolen till sängen…..:sleepy:
5 augusti, 2006 at 14:43 #972236Anonym anvandareMember3 augusti
50 min morgonpromenad
Kom i säng kl 21 !!!4 augusti
Ben och axlar Urkass träningspass. Var verkligen ur form, både fysiskt och psykiskt, allt var jobbigt, inget ”sug” i träningen, ingenting…Skyller på en extremt jobbig vecka på jobbet, vissa saker tar verkligen på orken. Under träningen kändes det som jag bara ville ge upp och gå hem och äta kakor. Blev inte bättre av att sambon sa att han inte tror jag hinner i form, att inget hänt senaste veckorna och bla bla bla….Fel dag att säga det på!
Att jag fyllde med dubbelt så mycket kolhydrater gjorde inte saken bättre. Jag gillar inte kolhydrater, vi är inte kompisar alls. Mår mycket bättre de dagar jag ligger runt 100 g om dagen. Eller nöjligen de dagar jag äter kolisar iform av kakor….5 augusti
Bätter idag. Sovit länge, humöret uppe på lite bättre nivåer och är någolunda sugen på ett pass.
1 h 20 min morgonpromenad till att börja med. Nu blir det tonfisk och potatis och så ett ryggpass. Får nog vänta en stund, var ute och solade och det känns som jag fått solsting, samma sak med katten, hon ligger här helt utslagen med en kall handduk på sig.5 augusti, 2006 at 18:43 #972237Anonym anvandareMemberVärme + diet är ingen hit. Bra att du är på banan efter gårdagens seghet. Jag är övertygad om att du ”hinner”(sett till senaste bilden iaf), förutsatt att du inte går loss på allt för många kakorgier då :emo-thumb Kul med solstingskatt med handduk:D Ska testa det på mina missar tror jag… Ha d´!
5 augusti, 2006 at 19:08 #972238Anonym anvandareMemberAgnes: Jo, katten såg ganska rolig ut där hon låg med handduken på sig!
Var nyss nere och körde ett GRYMT pass, rygg/biceps/mage
Kronlyft 40 kg * ?, 70 kg * 12, 100 kg * 10, 120 kg * 7, 120 kg * 4, 100 kg * 8
Latsdrag 45 kg * 10, 60 kg * 8, 60 kg * 7, 50 kg * 10Hantelrodd 37,5 kg * 7/arm, 33,5 kg * 8/arm, 25 kg * 12/arm
Lat.pullover 3 set, 45 kg * 10-12Bicepscurl, hantlar 14,5 kg * 7/arm, 14,5 * 4/arm + 10 kg * 6/arm, 11 kg * 8/arm, 11 kg * 6/arm + 7,5 kg * ?/arm
Scottcurl, hantlar 3 set, 7,5 kg/hand * 85 set mage
och 20 min trappmaskin + lite posering som avslutning.
Jag fattar inte att jag fortfarande kan öka i styrka. Visserligen bara de dagar jag har käkat kolhydrater men ändå….Trodde aldrig jag skulle göra 7 st kronlyft på 120 kg under dieten?!?
Jaja, nu åter till ätardagen. Har precis smällt i mig en smörgås med fetaost, paprika och lättost. Ikväll blir det fläskfilé och potatis
5 augusti, 2006 at 23:55 #972239Anonym anvandareMemberDu är GRYM gumman!!!! Du har slimmat till dig ordentligt, och du har ändå låååång tid kvar, kommer bara att sluta på ett sätt…SUPER BRA!
Arbetar natt, har en liten stund över så jag kan äta lite lördags godis :0)
Sov gott
L7 augusti, 2006 at 19:09 #972240Anonym anvandareMemberGodis_monstret wrote:Du är GRYM gumman!!!! Du har slimmat till dig ordentligt, och du har ändå låååång tid kvar, kommer bara att sluta på ett sätt…SUPER BRA!Arbetar natt, har en liten stund över så jag kan äta lite lördags godis :0)
Sov gott
L😮 så snäll du är…vi får väl se hur det slutar!
Hoppas du fick i dig mycket gott!
7 augusti, 2006 at 21:45 #972241Anonym anvandareMemberEtt riktigt grymt axel- och tricepspress idag! Hade med mig sambon/coachen för första gången på länge och det gjorde stor skillnad. Alldeles för trött för att skriva ner något just nu men nu ser jag verkligen fram emot nästa pass.
Körde 1 h jogg/promenad i morse också.
7 augusti, 2006 at 23:07 #972242Anonym anvandareMemberhallå tjejen! kolla vad jag hitta
bra kämpat här!
9 augusti, 2006 at 21:23 #972243Anonym anvandareMemberPaula: 😮 ….inte borde jag se sådär glad ut…måste varit i början av passet! :p
Jag har en träningspartner som försöker döda mig!!! Jag har dietat i hur många veckor som helst redan och så lassar han på 45 kg mer än mitt tidigare PB på benpressen Jaha?!?
Blev i alla fall ett kanonbra benpass:
Benpress, 8 set, max 220 kg * ?, flera av setten supersettat med
hacklift till faliure och lite till….
Avslutade med benpress, 4 setGjorde även 6 axelövningar, ganska lätt.
Har även kört cardio idag, 45 min på morgonen, 35 min på eftermiddagen och 20 min på kvällen.
9 augusti, 2006 at 21:40 #972244Anonym anvandareMemberDu verkar vara på G igen! Tycker det är många som kör mycket cardio nu redan eller är det jag som är sen..
9 augusti, 2006 at 22:53 #972245Anonym anvandareMemberSilvia wrote:Du verkar vara på G igen! Tycker det är många som kör mycket cardio nu redan eller är det jag som är sen..Jo, visst är det mycket cardio nu men jag är i dålig form och har väldigt mycket att tappa. Senaste veckorna har gått segt, har nått 57-58 kg nu och det är den vikt min kropp normalt sett ”gillar” om jag bara låter den vara. Ska träffa en coach nästa vecka och få en bedömning av hur jag ligger till men jag är rädd att det bara är att lägga i ytterligare en växel….
Men, jag såg faktiskt en LITEN definition på benen idag!!!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.