Mot Lucia, nu får det gå som det går….

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Mot Lucia, nu får det gå som det går….

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 353 total)
  • Author
    Lina wrote:
    Kämpa på bara, snart är det din tur att stå på scenen :P

Påminn mig inte, jag blir nervös bara av att tänka på det!! :p

Jag ska hålla bägge tummarna för dig den helgen du står på scen Lina!

Nu på morgonen blev det armar:

Z-stång
    stång (15 kg) * ?
    25 kg * 10
    30 kg * 7
    30 kg * 5 + 25 kg * 4

French press
    30 kg * 10
    40 kg * 8 * 2

Hantelcurls
    12,5 kg * 10/arm
    12,5 kg * 8/arm
    12,5 kg * 4/arm + 9 kg * 7/arm

Dips mellan bänkar
    3 set * max

Hammercurls
    3 set

Tricepspress med rep
    40 kg * 10
    45 kg * 8 * 2

Bra pass! Nu börjar jag komma igång igen.

skönt att du börjar komma igång igen …stark e du i varjefall

Sam jr wrote:
    skönt att du börjar komma igång igen …stark e du i varjefall

Tja, vet inte om jag är så värst stark 😮 Jag satsar på att lyfta tyngre och tyngre hela tiden men kan inte påstå att styrka är något självändamål precis. Men visst är det roligt att köra tungt!

Idag blev det 45 min morgonpromenad och resten av dagen har ägnats åt at fixa i lägenheten. Maten har varit sådär, 3 mål har bestått av tonfisk och majs, usch!

Idag blev det bröst och axlar. Planen är att piska axlarna två gånger i veckan ett tag, ett pass för sig själva och då tungt och sedan ihop med brösten och då lite lättare.
    Skrev inte ner några vikter idag men det blev 12 set bröst och 8 set axlar.

Ser fram emot att planera deffen på fredag och börja på söndag. Ser dock inte fram emot at jobba över onsdag och torsdag för att beta av högarna inför påsken 👿

CamillaJ wrote:
    Idag blev det bröst och axlar. Planen är att piska axlarna två gånger i veckan ett tag, ett pass för sig själva och då tungt och sedan ihop med brösten och då lite lättare.
    Skrev inte ner några vikter idag men det blev 12 set bröst och 8 set axlar.

Ser fram emot att planera deffen på fredag och börja på söndag. Ser dock inte fram emot at jobba över onsdag och torsdag för att beta av högarna inför påsken 👿

Hej Camilla

Nä jobba över är inte kul. :nono: Men visst är det kul att träna:p

Så du börja deffa på södag du. Kul!

Du är stark !

lycka till med diet nu!

Igår blev det vilodag efter 13 timmars jobb. Somnade i princip direkt när jag kom hem, gick upp och åt och somnade igen.

Idag var det ben och mage på schemat.

Benpress, 5 set, max 145 kg * 10

Knäböj, 4 set, max 70 kg * 7

Utfall med hantlar, 3 set, max 12,5 kg i varje hand * 8/ben

Benspark, 3 set, max 55 kg * 10

6 set mage, kroppsvikt * max i varje set

Helt OK pass med en del droppset.

Kost: Nu börjar jag få lite deffpanik. Vill liksom passa på att äta allt möjligt nu sista dagarna ;)

Kikar förbi säger lycka till med dieten kör hårt!
    Glad Påsk!!:)

Härligt bruden.. du kör på bra!!
    Ska bli kul att följa dig.. man blir inspirerad!! :emo-thumb

Hej gott folk!

Fick vila igår igen, kände mig väldigt sliten. Nu är det äntligen 4 dagars ledigt och då blir det hårdkörning! Ska bara jobba lite[/b]……

Ska snart ge mig ut på min ”morgonpromenad” efter 13 timmars sömn ;)
    men tänkte att jag först skulle posta det nya schemat. Planen är ju 5 styrkepass i veckan så jag kommer dela kroppen på 4 och gå runt så. Istället för det tidigare schemat kommer jag prova:
    Ben/vader/mage
    Axlar/triceps
    Rygg/biceps/mage
    Bröst/axlar

I helgen ska jag ta de första bilderna är det tänkt. Hemska tanke! Jag som håller så mycket vatten just nu. Kreatin och fusk med maten i två dagar är ingen bra idé.

CamillaJ wrote:
    Hej gott folk!

Fick vila igår igen, kände mig väldigt sliten. Nu är det äntligen 4 dagars ledigt och då blir det hårdkörning! Ska bara jobba lite[/b]……

Ska snart ge mig ut på min ”morgonpromenad” efter 13 timmars sömn ;)
    men tänkte att jag först skulle posta det nya schemat. Planen är ju 5 styrkepass i veckan så jag kommer dela kroppen på 4 och gå runt så. Istället för det tidigare schemat kommer jag prova:
    Ben/vader/mage
    Axlar/triceps
    Rygg/biceps/mage
    Bröst/axlar

I helgen ska jag ta de första bilderna är det tänkt. Hemska tanke! Jag som håller så mycket vatten just nu. Kreatin och fusk med maten i två dagar är ingen bra idé.

Det är bara att ta bilderna jag vet hur du känner dig, men se det så här det är sista gången du kommer se ut så :)

Jag sov också 13 timmar , är man trött o slut så är man det. Mår otroligt bra idag att jag har fått sova så många timmar.

Jo, Vanessa, jag vet, det är bara att ta bilderna, lagra dem på datorn och ta frem dem om ett par månader…Men visst, det är som du säger, det är sista gången.

Idag blev det 45 min morgonpromenad med en snittpuls på 132 vilket inte gjorde coachen glad. Verkar inte som det blir några mer halvlugna promenader för mig framöver inte 👿 Det som var så gott att lunka omkring i solen….

Det blev också axlar och triceps
    Militärpress i smith
    30 kg * 12 (uppv)
    40 kg * 10
    45 kg * 7
    45 kg * 6 + 40 kg * 4
    40 kg * 8

Hantelflyes
    12, 5 kg * 8
    12,5 kg * 6
    12,5 kg * 3 + 8 kg * 6
    10 kg * 5 + 7 kg * 5

French press
    30 kg * 12 (uppv)
    40 kg * 10
    40 kg * 10
    40 kg * 7 + 30 kg * 6

Rodd till hakan
    25 kg * 10
    25 kg * 10
    25 kg * 8

Baksida axel, flyes
    5 kg * 12
    5 kg * 10
    5 kg * 8

Dips mot bänk
    kroppsvikt * max i tre set

Baksida axel, rep i kabel
    40 kg * 12
    40 kg * 12
    30 kg * 12

Enarms triceps i kabel
    15 kg * 10/arm
    15 kg * 10/arm
    10 kg * 10/arm

Tycker det ser ut att vara så mycket när jag skriver ner det : men passen tar ca 45 min och det är ju inte så många set per muskelgrupp egentligen. Jaja, kör väl på såhär ett tag får vi se.
    Och så blev det 10 minuters stretch. Borde stretcha mycket mer men det är ju så tråkigt!

Har ätit hyffsat onyttigt idag så jag tror att jag kanske börjar min deff redan imorgon. Nästa vecka kommer det bli två ätardagar på grund av födelsedagar. Kommer inte äta något skräp utan hålla min vanliga diet under dagarna men det blir två restaurangbesök på kvällarna i alla fall. Nu ska jag åter till att pussla med mitt kostprogram. Det är väldigt svårt att få ihop något bra! Proteinet har en förmåga att dra iväg över 200 g om dagen medan fett och kolisar släpar efter. Suck!

det är bara att köra nu Camilla

Glad påsk !

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 353 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.