Mot Lucia, nu får det gå som det går….

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Mot Lucia, nu får det gå som det går….

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 353 total)
  • Author

Kul att mätningen visade bra resultat. :)
    Nej, som du säger så betyder just %-siffran ingenting utan gå efter om du minska i mm istället.

Lyssna på Linda då du ligger bra till och strunta i vad vågen visar och se efter hur det ser ut. Så får det bli tävling i den viktklassen du väger in i. :emo-thumb

Jo, jag tänkte precis som du mia, när jag fick siffrorna…..men man vet ju aldrig, siffror kan ju säga en sak men ändå inte hela sanningen. När jag tittar på ben, rumpa och vader ser jag ju att det sitter mycket där men vi får väl se vart det hela slutar. Får ju tänka på att de 59 kg som vågen visade var på kvällen och jag har en förmåga att gå upp rätt mycket under en dag.

Och AnnaB: visst är det så att det får bli tävling i den klass det blir. Jag ska ju köra BF också och där är det ju tack och lov inga viktkrav.

Till dagens aktiviteter:
    I morse blev det en promenad på lite över en timma. Det var allt för idag, gymmet i den lilla hålan jag befinner mig i behagade ju bara ha öppet mellan 12-15 och då hade ju naturligtvis även tygaffären öppet. Fick i alla fall handlat allt tyg + kristaller till bikinin. Det blir en mörklila bikini och en mörkröd baddräkt. Hur jag ska ha tålamod att stryka fast alla de där kristallerna kan jag absolut inte begripa men det ska väl gå….får se det som någon form av terapi för mig som har världens sämsta tålamod.

Har haft den (förmodligen) sista riktiga ätardagen idag. Kommer fortsätta med att käka relativt fritt på lördagar ett tag till men kommer att återgå till sättet jag hade ätardagar under vårens diet, dvs. begärnsa skräpet till ett minimum och äta mera mat. Kommer också begärnsa skräpintaget till några timmar, tex popcorn till en film på lördagkvällen eller nått. Ska se till att käka mycket mat, alltså riktig mat nästa lördag istället. Idag har det bara blivit tre lagade måltider + en massa annat gott.

Så Camilla.. vi kanske hamnar i samma klass ändå! :P

Linn wrote:
    Så Camilla.. vi kanske hamnar i samma klass ändå! :P

:unsure: Jaa…kanske….
    Nej, men jag ska nog pressa mig ner mot 52. Vill, kan, ska!!
    Men jag kommer inte göra något som riskerar muskelmassan, blir det -57 så blir det men på något sätt har jag svårt att tro att lilla jag inte skulle komma in i -52 när det väl börjar släppa på ben och rumpa.

Sön 20 aug
    1 timmes morgonpromenad

Axlar, triceps, mage och vader. Hade ju tänkt mig tre dagars vila från styrkan men med tanke på allt jag vräkte i mig under lördagen så var det lika bra att ta vara på det. Bara det att vadpressen på gymmet jag körde på inte räckte till ;) Hemma ligger jag på runt 180-190 kg när jag kör 10-11 reps och började där nu också. Nähä, det var för lätt, gick upp…för lätt…och igen…för lätt. Till slut hade jag hela magasinet och gjorde fortfarande en 10:a som 4:e set. Måste sett helt knäppt ut!
    Axlarna fick sig en fin genomkörare i alla fall med alla maskiner som fanns. Vårt gym har inte så mycket maskiner, vilket jag normalt inte har några problem med, men nu passade jag på att variera lite.

Nu på måndag morgon missade jag cardion på grund av lite trassel men jag ska ju egentligen bara köra morgoncardio 5 dagar per vecka så det är inte hela världen.

Känns skönt att vara hemma igen och ha sina vanliga rutiner. En helg hos mamma och pappa är ju trevligt i och för sig men de har för mycket gott i huset. Som frysta kanelbullar…….Tack och lov så fick jag inte några ”elaka” kommentarer om min vikt, viktminskning eller min mat. Mamma var till och med med i affären och köpte tyg och verkade ändå LITE intresserad!

Skoj att päronen inte slår bakut! Ser bra ut, bara att kämpa på nu sista månaderna! =)

Cagiva: Jo, kämpa ska jag…jag måste nog kämpa HÅRT om detta ska gå vägen.

22 aug
    45 min morgoncykel
    40 min eftermiddagspromenad

Rygg och biceps
    Helt OK pass men det blev rätt sent så jag orkade inte med någon trappmaskin efteråt.

Imorgon bjuder arbetsgivaren på lunch så jag kommer inte äta min vanliga lax. Lunchen är i princip obligatorisk så jag kommer liksom inte undan. Har dock beställt kokt torsk och kokt potatis så jag kommer nog klara mig rätt bra ändå. Efter ett antal veckors dietande så har jag rätt bra koll på hur mycket 100 g potatis och 100 g fisk är. Att folk sedan kommer kolla när jag petar undan såsen och resten av potatisen är en annan sak :)

23 augusti

45 min morgoncykling
    1 timmas em.promenad

Dieten gick sådär idag. Har hållt mig inom mina kalorier men det har blivit lite mer kolhydrater än det skulle varit :nono:

snabb rapport från senaste dagarna, inte mycket att säga.
    Allt rullar på men dieten har varit EXTREMT jobbig senaste veckan. Jag har varit sugen på allt man kan tänka sig. Det första jag tänkte på i går morse var spagetti. Kl. 5 på morgonen…

Men, jag har för tillfället förbud mot att gå ner mer, både från Linda och från sambon. Jag vet inte om jag hållt mig till vad de sagt eller ej, jag tror inte det, för igår poppade det fram ränder på framsidan av axlarna :) Bäst att ha T-shirt under passet imorgon så inte sambon ser :D Jag kommer i alla fall att köra på med cardio och samma mat som jag gjort hela tiden men jag kommer göra ett större spann mellan kalorierna må-to och fr-sö. Kommer då äta 1750 må-to och 2450 fr och sön. Ätadragarna ska tydligen vara oförändrade så nu är det dags att gå och köpa mjölk och flingor!

:( Här går det …. sådär….varit nära ge upp senaste dagarna för motivationen har varit så dålig. Efter pepp-talk från sambon så ska jag i alla fall fortsätta köra så får vi se. Kroppen har fått ett mindre spel senaste veckan, tror jag fått järnbrist och ev. låga serotoninnivåer. Jag håller just nu flera kilo extra vatten också. Har i alla fall skaffat lite järntillskott och funderar även på att leta efter något som kan boosta serotoninet. Då kanske jag också kan få lite bättre sömn.

Jaja, bara att pallra sig iväg till gymmet igen :O

CamillaJ wrote:
    :( Här går det …. sådär….varit nära ge upp senaste dagarna för motivationen har varit så dålig. Efter pepp-talk från sambon så ska jag i alla fall fortsätta köra så får vi se. Kroppen har fått ett mindre spel senaste veckan, tror jag fått järnbrist och ev. låga serotoninnivåer. Jag håller just nu flera kilo extra vatten också. Har i alla fall skaffat lite järntillskott och funderar även på att leta efter något som kan boosta serotoninet. Då kanske jag också kan få lite bättre sömn.

Jaja, bara att pallra sig iväg till gymmet igen :O

Klart som fasiken att du ska fortsätta du som kämpat så bra! Jag tycker du ska åka till en hälsokostsbutik och köpa ”Movina”, det innehåller Johannesört och funkar bra tycker jag! Du kanske även kan slänga med en burk Zink så du håller dig frisk!

Testa att lägg om träningen en vecka och gör endast övningar som du inte gjort på ett tag, så kanske det blir lite roligare! :up:

Äter man p-piller ska man ABSOLUT INTE ta ngt tillskott m johannesört i!!!!!!!! Det kan göra så att den menade effekten av p-piller faller bort.Dvs, p-pillernas funktion förstörs! Har tom för mig att det står på förpackningen! Men det är ju inte alltid man lusläser den infon.. Men tänk på detta innan du/ni köper ngt m johannesört i&äter p-piller samtidigt!

Skickar lite motivation – RIKTIGT SNYGGA BILDER! Sjyssta axlar,Biceps och Triceps =) *Vill ha* Det är bara att bita ihop och fortsätta framåt! Du klarar det galant! Kom igen- Nu kör vi !!

Det står på förpackningen!
    Johannesört och p-piller ska absolut ej kombineras

…om du inte vill att magen ska växa ordentligt ;) istället för krympa Camilla …?

Frida G wrote:
    Äter man p-piller ska man ABSOLUT INTE ta ngt tillskott m johannesört i!!!!!!!! Det kan göra så att den menade effekten av p-piller faller bort.Dvs, p-pillernas funktion förstörs! Har tom för mig att det står på förpackningen! Men det är ju inte alltid man lusläser den infon.. Men tänk på detta innan du/ni köper ngt m johannesört i&äter p-piller samtidigt!

SJÄLVKLART ska du kämpa vidare, det är dumt att inte göra det med allt som du lagt ner, eller hur :emo-thumb
    Kom igen nu nya tag o sov lite mer sen så är det rockn’roll igen fan hade jag haft dom där armarna hade jag varit så här happy:yahoo:

Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 353 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.