Mot Lucia, nu får det gå som det går….

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Mot Lucia, nu får det gå som det går….

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 353 total)
  • Author

Tack för era ”pepp-talks”! Och tack för era snälla kommentare om bilderna 😮
    Jo, jag ska fortsätta kämpa, ibland blir man ju bara så less när det är massa andra saker som händer hela tiden och som tar all energi och uppmärksamhet. Sedan blir ju inte saken bättre av att jobbet håller mig hemifrån 12 timmar om dagen. Fast det visste jag ju när jag började tävlingsförberedelserna.

Ska kolla lite på vilka tillskott jag ska skaffa, hittills har jag kört utan så mycket extra, bara lite mulitvitamin och ALA. Har kollat på SuppreX från MaxMuscle som innehåller 5-HTP samtidigt som den har ämnen som är bra för fettförbränningen. Kan ju kanske kombinera den med johannesört. Fast 5-HTP ska ju vara bra för både humör, sömn och serotoninet. Tror iof. att jag kommer sova bättre när saker reder ut sig om en vecka eller 2. Vi ska sälja en fastighet och greja och det är mycket som ska fixas; mäklare, lösa lån, smita skatt :D osv. Det värst är ju att man borde kunna allt sånt med tanke på vad jag har för jobb, eller i alla fall tror alla att jag kan det…. I natt vaknade jag halv 2 och satt och babblade med nattugglan till sambo ;) Kan ju tillägga att jag inte var lika pigg kl 5 när jag skulle upp….

Och ingen risk med det där med p-piller och johannesört. P-piller vad det länge sedan jag åt, de är ett riktigt otyg för min kropp, har ställt till det rejält och det har inte återhämtat sig än, 4 år senare. Aldrig mera p-piller för mig!

Igår körde jag i alla fall axlar, hyffsat många set och reps. Kändes riktigt bra, särskilt sista övningen som är någon konstig variand av kryssdrag över huvudet. Den tar precis där mina axlar är som sämst. Passade även på att köra vader och mage i slutet av passet. Cardion igår var bara 40 min em. promenad men idag har kah cyklat 45 min och ska promenera 40 min till i alla fall. Ben står på schemat för kvällen….om inget kommer emellan *mummel*

allting går upp o ner camilla och inte minst när det händer andra ”störande” moment omkring en när man har fullt upp med tävlingsdiet.

du kan oxå välja att se din träning/diet som en ventil utåt när annat är jobbigt. din lilla zon som du flyr in i när saker är jobbigt :emo-thumb

kämpa på bara så ska du se att du tar dig ur det här o är ännu starkare efteråt :nod

;)
    Va är det jag läser?!
    Nä akta så jag inte springer bort till dig (jag vet ju vart du håller hus) och limmar fast ett par hantlar i händerna på dig och sondmatar dig varannan timma Haha!

Detta ska du fixa nu!
    du kommer vara så nöjd efteråt!

Det är jobbigt, det är bara att bita ihop och slit sambon i stycken om det behövs… ja man måste få ut det någonstanns :D du kan alltid laga honom med superlim sen, kan kanske va bra att ha honom till annat med.

Säg till om du vill att jag kommer och gymmar med dig någon dag.
    Är det nått så ring bara, om det så är mitt i natten, jobbar ju då 8)

Ta det lungt, du hinner och det kommer bli så bra, första gången är alltid första gången ;)

KRam

athleticmia: Jo, visst är det så, det går upp och ner…..just det där med att det dyker upp annat hela tiden är ju jobbigt. Önskar att det inte skulle vara så mycket hela tiden. Nu ska jag nog byta arbetsplats snart också. Bra för jag slipper pendla, jobbigt att byta kollegor. Jaja, det blir nog bra!

Eva-Lotta: JA, du får gärna komma och limma fast ett par hantlar i händerna på mig!! Eller, i alla fall får du gärna komma och ta ett pass. Eller så kan jag komma till dig, det vore jätteskoj!

Så till dagen:
    30 aug
    Faktiskt bättre idag! Jag körde mina 45 min i morse, gick 40 min på em och tränade ben på kvällen. Riktigt bra pass, även om jag blev lite sur på att jag inte kom upp på tresiffrigt i utfallen.
    Men, jag såg en sak jag kommer leva på i en vecka, vaderna börjar få rejäl definition :emo-thumb. Samma sak gäller benen, äntligen börjar det släppa där! Håller visserligen fortfarande vatten runt magen och ser smått gravid ut ;)

Keep it up nu bruden !!!!

GO GO GO [/b]

Vanessa Frykman wrote:
    Keep it up nu bruden !!!!

GO GO GO [/b]

ska försöka!! :emo-thumb

31 augusti

40 min morgoncykel

40 min em promenad

Inte en så spännande dag precis…

Kan lugna dig med att säga att du kommer att må som en prinsessa när din dag är inne! Du kommer att må bättre snart, förmodligen är du bara inne i en period då du bränner lite extra..är själv där och man har mått bättre. Har gått lite fort för min del. Det är mycket lättare än vad jag trodde, så det är som dom kloka säger…första gången är värst!!! Kanske skulle du testa att höja kcal intaget något? Får du i dig tillräckligt med fett?

Ska vi ta det här passet på söndag? Ja på ”mitt” gym då :up:
    Vi kan väl höras av i morrn eller nåt, och bestäma en liten dejt!

Håll ut nu och tänk inte den där hemska tanken igen…Du fixar det här!!!!

Kram kram

Godis_monstret wrote:
    Kan lugna dig med att säga att du kommer att må som en prinsessa när din dag är inne! Du kommer att må bättre snart, förmodligen är du bara inne i en period då du bränner lite extra..är själv där och man har mått bättre. Har gått lite fort för min del. Det är mycket lättare än vad jag trodde, så det är som dom kloka säger…första gången är värst!!! Kanske skulle du testa att höja kcal intaget något? Får du i dig tillräckligt med fett?

Ska vi ta det här passet på söndag? Ja på ”mitt” gym då :up:
    Vi kan väl höras av i morrn eller nåt, och bestäma en liten dejt!

Håll ut nu och tänk inte den där hemska tanken igen…Du fixar det här!!!!

Kram kram

JA, jag tar gärna ett pass på ”ditt” gym på söndag. Slår dig en signal efter jobbet idag! Tänkte faktiskt på det när jag satt och cyklade.

Och ja, antagligen är det bara en period av förvirring och som du säger med lite extra brännande av kalorier. Jag har läst någonstans att tjejer bränner mer under den där jobbiga perioden varje månad. Jag ser ut som en Michelingubbe på överkroppen av allt vatten (börjar undra när min kropp ska inse att man inte behöver hålla vatten 2 veckor i månaden : ) men ben och vader börjar komma nu så antagligen har jag tappat fett i alla fall.

Idag är det i alla fall högdag och mitt största problem är hur jag ska lyckas äta alla mina kalorier….2 500 kcal är mycket när man är van vid så mycket mindre under veckorna.

Det där med förvirring känner man igen… 8) Häromdan visste jag knappt hur jag skulle orka/hitta hem efter ett lite för hårt pass på gymmet. Tack och lov stod coachen och väntade med lite dextro juice där hemma så jag var snabbt på fötter igen ;)

En annan rolig detalj är att jag tycks glömma bort en hel del ord ur det svenska språket när jag är extra trött. Det ännu roligare är att jag kan dom på engelska :emo-thumb

SCHEEEEEEV LINDA!!!

Kan hända att jag missar ditt samtal men jag ringer upp som vanligt.

Hej svejs

CamillaJ wrote:
    JA, jag tar gärna ett pass på ”ditt” gym på söndag. Slår dig en signal efter jobbet idag! Tänkte faktiskt på det när jag satt och cyklade.

Och ja, antagligen är det bara en period av förvirring och som du säger med lite extra brännande av kalorier. Jag har läst någonstans att tjejer bränner mer under den där jobbiga perioden varje månad. Jag ser ut som en Michelingubbe på överkroppen av allt vatten (börjar undra när min kropp ska inse att man inte behöver hålla vatten 2 veckor i månaden : ) men ben och vader börjar komma nu så antagligen har jag tappat fett i alla fall.

Idag är det i alla fall högdag och mitt största problem är hur jag ska lyckas äta alla mina kalorier….2 500 kcal är mycket när man är van vid så mycket mindre under veckorna.

Fina armar tycker jag!

Satan va förvånad jag blev när jag såg din nuna på gymmet :D ;)

Hoppas passet gick kanon.
    Stark som en liten Oxe är hon.

Tack Anna petersson!

Jadu, Eva-Lotta, du såg lite smått chockad ut :D
    Passet gick kanon, alltid kul köra på ett nytt gym med någon man inte brukar träna med.

Och det vi snackar om är att jag var på Eva-Lottas och Godis-monstrets gym och tränade i söndags. Ett gott ryggpass följt av 30 min cardio. Träningsvärken sitter där den ska idag!
    Det blev:
    Kronlyft
    Hantelrodd
    Latsdrag, smala
    och så en form av latsdrag jag aldrig provat förut men bra var den…

Igår, måndag skulle jag ha vilat från styrketräningen och gjorde nästan så.
    Körde 60 min cykel innan frukost, 40 min promenad efter frukost, vader och underarmar på kvällen och avslutade med 10 min på trappmaskin medan jag väntade på träningspartnern.

Kalorierna kommer nu att ändras lite igen. Dags att droppa under 1750 tror jag. 12 veckorsgränsen börjar närma sig och det börjar bli dags att lägga i ytterligare en växel. Ligger redan relativt högt i träningsdos så där ska vi nog inte ändra något riktigt än. Planen är att så småningom lägga cardion på 60 + 40 + 40 + 20 min = 160 min. De där två 40 min passen är bara transportsträckor från tåget och hem och inte jätteintensiva men det är väl bäst att räkna dem ändå. Det är så lustigt, det tar 40 min att gå hem och 25 att åka spårvagn….vad väljer man under en deff ? ;)

Tjena cattahs!
    Jodå, deffen går väl som den ska tror jag. Jag har stått ganska still i vikt det senaste men har nog tappat fett trots allt, vikten beror nog mycket på vatten. Jag tror min kropp börjar gå lite i försvar nu när fett% börjar krypa nedåt. Jag håller vatten typ 3 veckor i månaden :(

Intervallpassen kommer snart! Jag gillar intervallpass och är övertygad om att de är jättebra under en deff. Inte för ofta så klart men tror nog det kan ge det där lilla extra. Vill dock spara dem nåfra veckor till och putta in dem som en extra boost om ett tag. Jag har kört intervallpass förut men eftersom jag aldrig har deffat ”på riktigt” så har jag inget att jämföra med. Vi får se hur det går nu helt enkelt.

Så till gårdagen: Skulle kört bröst men fastnade med annat så jag tog vilodagen igår istället. Körde bara 30 + 40 + 40 min cardio.

Idag har jag hittils kört 40 + 40 + 40 min cardio och idag ska det bli ett bröstpass.

cattahs wrote:
    låter bra ditt upplägg,, en annan har bulkat på sig känns det som.. så jag trycker väl på.. är det nu i dec du skall upp eller i Lund??? var det byggning eller vad var det?

Tanken är att jag ska upp både i Lund och på Lucia, BB i Lund och BB och BF på Lucia. Kan nog bli tufft att köra alltihop men eftersom det är första gången förväntar jag mig inte så mycket utan vill bara prova på och få lite scenvana.

Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 353 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.