Mot Lucia, nu får det gå som det går….

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Mot Lucia, nu får det gå som det går….

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 346 through 353 (of 353 total)
  • Author

Idag står dubbelpass på schemat!

Nu blir det axlar om en stund följt av trappmaskin och i kväll mage/vader/underarmar följt av trappmaskin.

Och så är det ju lördag = ätardag! Men lite konstigt känns det att bara äta ”bra” saker på sin ätardag. Framför allt är sockret portförbjudet fån och med nu. Jag käkar ju visserligen inte helt nyttiga grejer ändå, cornflakes, bröd, ost mm. men ändå, bättre än kakor och godis är det ju.

Halloj på er allihop.

Tänkte jag bara skulle tala om att jag lägger ner journalen av flera olika anledningar. Jag har dels alldeles för mycket att göra för att hinna hålla den uppdaterad, jag hinner knappt sova nuförtiden och dels har det dykt upp ett och annat som gör att jag inte riktigt vet hur framtiden med diet och träning ser ut. Jag kommer snart att få byta arbetsplats och om jag har otur betyder det FYRA timmars pendlande om dagen. Inget som går ihop med ett tränande liv och allra minst en diet. Speciellt inte när det inte handlar om vanliga åttatimmarsdagar på jobbet heller. Slutar det hela så illa att jag faktiskt måste flytta arbetsplatsen så långt bort säger jag nog upp mig och det är ju inte precis så gynnande för en tävlingsförberedelse heller. Men visst, nog skulle man nog kunna kämpa sig fram till scenen ändå.

Sedan är det av en annan anledning lite osäkert om jag kommer upp på scenen. En gammal sjukdom börjar göra sig påmind nu när kroppen utsätts för lite större påfrestningar än vanligt och inte får sin medicin, som jag inte kan äta om jag ska bli riktigt hård. (No worries, det är helt OK med läkaren att hålla upp med medicinen i och för sig). Närmaste veckorna får utvisa om jag kan köra på enligt planerna eller om jag helt enkelt måste inse att min kropp inte är skapt för att dieta sig fram till en tävlingsscen. Som tur är har jag support hemifrån oavsett beslut, även om han nog helst vill ha upp mig på scen….

I alla fall, jag kör på ett tag till, dock utan journal, så får vi se hur allt ser ut om ett antal veckor. Kanske kommer det upp en journal om de sista veckorna, kanske inte.

Men tro nu inte att jag försvinner, jag ska nog spana på er andra när jag får tid och försöka peppa er så gott jag kan!

Tråkigt att höra. Hoppas allt löser sig och lycka till :emo-thumb

Hoppas allt ordnar upp sig för dig Camilla!! :nod Med jobb, sjukdom, diet och allt. Varit till Linda förresten. Hon var toppen!! :up:

Kram på dig!

Usch då, låter jobbigt gumman! :(
    Jag vet hur det är att pendla 4 timmar om dagen, inget vidare :( Så sjukt tråkigt! Och det är inte det lättaste att kombinera med hård träning när man knappt har någon tid över och inte hinner sova mer än ca 5 timmar/natt… Jag hoppas att min kropp ska palla med det fram till tävlingen : Ser i alla fall till att unna mig massage den här dieten, det känns välbehövligt!
    Och nu har man åkt på en förkylning också… :frust: Lika bra att ta det lugnt några dagar så skiten försvinner.

Bit ihop, men glöm inte att lyssna till din kropp (jag är själv dålig på det…)
    Vill självklart ha ditt sällskap på scenen!
    Kram Lina

Tack tjejer!

Kul att du gillade Linda, Emelie! Visst är hon trevlig?

Usch Lina, får du pendla SÅ långt!?! Puhhh…Men det där med massage tror jag att jag ska börja med snart, det kan ju aldrig skada och skönt är det också, man får koppla av lite. Ska göra fettmätning imorgon och Linda, som mäter mig är även massör så jag ska nog boka ett massagetillfälle! Och visst vill jag göra dig sällskap på scen! Ska göra mitt bästa :up:

CamillaJ wrote:
    Kul att du gillade Linda, Emelie! Visst är hon trevlig?

Ja, hon var verkligen jättetrevlig!! ;) Hur gick det för dig igår? Går fettminskningen/muskelökningen som den ska? Kram på dig!

Emelie: det blir mätning nästa vecka istället, Linda fick förhinder i fredags. Hoppas jag tappat fett och behållt musklerna nu bara…

cattahs: Jag har inte gett upp än! Jag dietar fortfarande, vi får se hur det går närmaste veckorna. Visst är det lite osäkert om jag kommer hela vägen fram men jag ska försöka! Har inte tid och ork för journalen just nu bara.

Viewing 8 posts - 346 through 353 (of 353 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.