Mot Lucia, nu får det gå som det går….

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Mot Lucia, nu får det gå som det går….

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 353 total)
  • Author

Glad påsk till dig också Vanessa! Och till hela din familj!

Idag var första dietdagen. Känns skönt att kommit igång. Blev lite sur när de inte hade korn i affären så det fick bli vetekärnor istället. Samma sak, båda ser ut som fågelmat :D

Körde rygg och biceps idag.

Korta mark
    50 kg * 12
    70 kg * 10
    90 kg * 10
    105 kg * 7
    90 kg * 8

Latsdrag
    45 kg * 12
    60 kg * 8½
    60 kg * 7½
    50 kg * 10

Hantelrodd
    35 kg * 7/arm
    30 kg * 7/arm
    25 kg * 12/arm

Pullovers, latsen, kabel
    3 plattor * 8
    3 plattor * 7
    2 plattor * 10

Bicepscurl, hantlar
    12,5 kg * 8/arm
    12,5 kg * 4/arm + 10 kg * 4/arm
    10 kg * 4/arm + 7,5 kg * 4/arm

Bicepscurl, Z-ztång
    20 kg * 10
    25 kg * 8
    25 kg * 4 + 20 kg * 5

Sittande hantelcurl
    10 kg * 4/arm (ooops, trött nu…)
    7,5 kg * 6/arm

Riktigt otäck träningsvärk i axlarna idag. Kan inte röra armarna bakåt alls.

Cardio: 45 min morgonpromenad.
    20 min trappmaskin efter passet. snittpuls 174 bpm. Den som uppfann trappmaskinen borde skjutas, precis som den som beordrat mig att trampa på den :p

Söndagens träning bestod i ett cardiopass 60 min på morgonen. Traskade på i hyffsat tempo så snittpulsen blev 159 bpm. Ganska OK. Kroppen var så öm att jag knappt kunde lyfta någonting här hemma när vi skulle fixa i lägenheten. Alltså fick jag styrketräningsförbud av coachen. Och jag fick också lightdrickaförbud!! :( Jag får ha lite fun light i gröten och dricka en sockerfri RedBull om det någon gång blir energikris på jobbet men that’s it! Förstår varför eftersom jag mår ungefär som efter en insulinhöjning när jag dricker lightdrickor och förmodligen får jag väl insulinpåslag av dem…men :(

Jaja, jag får skylla mig själv som bad honom lägga upp dessa sex veckor som om det vore slutet på dieten.

börjar med mina tillskott idag, ALA, glutamin (jo, jag tycker det funkar….), mulitivitaminer, järn, zink och koffein (innan morgoncardio, vem orkar annars upp kl. 04.45 varje dag ;) )

Nu ska jag till Slottskogen och hälsa på djuren!! ;)

Opps, nu har jag varit seg med uppdateringarna.

Måndagens träning var morgonpromenad 60 min, bröst och triceps på kvällen samt 20 min trappmaskin därefter.

Tisdagen blev 60 min cykel på morgonen, ben på kvällen och 20 min cykel efter passet. Benpasset gick strålande och jag lyckades faktiskt med en 10:a på 75 kg i knäböjen trots att jag var riktigt trött :up:

Igår, onsdag blev det bara 60 min på cykeln på morgonen eftersom det var lite ”karriärrepresentation” på kvällen då såklart dilemmat med mat och dryck dök upp. Hade tur och det bjöds på kycklingsmörgås så jag kunde diskrtet peta i mig 3 kycklingfilébitar och skuffa brödet under servetten :p

I övrigt går dieten jättebra. Mattiderna passar in i dagens schema och jag är sådär lagom hungrig till nästa mål. Visserligen har jag fått någon fråga om vad det är för konstig ”fågelmat” jag äter till lunch men det är allt. Närmsta kollegorna vet vad jag satt igång med så det är ju skönt.

Ikväll är det dags för ett axel/bicepspass samt trappmaskinstrampande.

Kul att det går bra Camilla…!!

känner igen det där med att man pillar ut de ”bra” sakerna ur mackor det bjuds på osv :D

Tess: ja, visst måste folk tycka man är riktigt skum när man sitter där och vrider och vänder på maten :D

Gårdagens axelpass var riktigt gott! Blev inte inte triceps på grund av tidsbrist (gymmet stänger ju så tidigt som 22.30…:) ). Axlarna blev i alla fall härligt piskade med rätt så många set. Militärpress, flyes och rodd till hakan + 6 set baksida. Körde även 7 set mage mellan axelsetten. Och så de hemska 20 minutrarna på trappmaskinen.
    Kosten gick OK men jag var så vansinnigt hungrig hela dagen. Knäppt att hungern varierar så mellan de olika dagarna trots samma mat.

Ikväll är det 30-årsfest så jag ska käka middag ute men i övrigt hålls dieten + att jag tar en proteindrink om det blir sent. Enda träningen blir det redan avklarade cardiopasset p å60 min.

Tja Camilla
    Hur känns det att dieta då?

så du ska hålla dig ifrån ätardagar?

Vanessa: Det känns riktigt, riktigt bra att dieta. Jag tycker om kontrollen man har på en diet och även att man slipper tänka ”vad ska jag äta till middag idag”. Sedan är klart att det kan vara lite tungt att gå upp före 5 varje morgon men, ähhh, vad har man koffein till annars! Sedan är jag ju lite konstig som även in vanliga fall helst schemalägger kosten in i minsta detalj, äter samma lådor på samma tid osv….:|

athleticmia: Jo, jag kommer hålla mig från ätardagar i den ”vanliga” bemärkelsen. Inget godis, inga kakor, inga chips osv. Däremot kommer jag på lördagkvällar få äta vilken mat jag vill inom rimliga gränser. Inte pommes och kebab eller pizza men tex. en köttbit med potatisgratäng. Lördagar kommer också vara en dag med lite högr kolhydrat/kaloriintag i övrigt genom att jag plussar på lite pasta till ett eller två av målen.
    Anlednigen är först att jag inte ”tror” på ätardagar med skräp men främst att mitt psyke inte klarar av det. Får jag äta godis (vilket är min största last) en dag i veckan så kommer det hemska suget vara där resten av veckan. Lika bra att ”döda” suget så fort som möjligt!
    Sedan så kommer jag självklart inte vara helt superstrikt med detta än, om jag om 3 veckor vill käka lite smågodis efter träningspasset kanske jag gör det.

Som sagt, gårdagens träning blev bara 60 min cardio. Dieten gick bra trots fest. Tack och lov bestod hälften av besökarna av folk från gymmet så det kändes inte så konstigt att dricka vatten och proteindrink trots allt. Jag var inte ens ett dugg sugen på tårtan trots att coachen envisades med att jag skulle ta en liten smakbit på hans tårtbit. Han blev nästan sur för att jag vägrade. Kalorimålet överskreds nog lite igår, dels pga. middagen (kött och potatis) och eftersom jag plussade på en proteindrink och ett halvt paket keso. Var trots allt uppe nästan 24 timmar så nått bränsle var jag ju tvungen ge kroppen. tippar på att det landade på runt 2 500 kcal.

Idag är det ryggträning på schemat och så fest i kväll igen! Ska nu gå och köpa en bakelse eftersom coachen/sambon fyller år! Han käkar bakelse, jag käkat gröt :up:

Jag skulle inte palla utan ätardagar där jag får bestämma vad jag vill äta. Jag får inte vräcka i mig allt jag vill men jag får äta godis o sånt i rimliga mängder. För mig brukar det räcka 5 godis bitar sen vill inte jag ha mer .

Vad är vikten på nu?

Vanessa Frykman wrote:
    Jag skulle inte palla utan ätardagar där jag får bestämma vad jag vill äta. Jag får inte vräcka i mig allt jag vill men jag får äta godis o sånt i rimliga mängder. För mig brukar det räcka 5 godis bitar sen vill inte jag ha mer .

Vad är vikten på nu?

Om det vore så väl att jag nöjde mig med fem godisbitar…..:)

Jag vet faktiskt inte vad jag väger. Har inte vägt mig på flera månader och tror inte jag kommer göra det heller på ett ta. Blir så nojig då. Bättre att gå efter vågen och kläderna.

jag höll oxå mig ifrån ätardagar o godis de första veckorna i höstas. men allt eftersom man ökar träning, sänker maten, blir mer sliten så börja kroppen säga ifrån. när man sen drömmer om all möjlig mat en hel vecka är de svårt att stå emot på lördagen. så har det varit för mig denna diet…
    jag är ju oxå sån att jag inte vill bli helt osocial bara för jag ska tävla…

ska bli kul att följa din diet!

athleticmia wrote:
    jag är ju oxå sån att jag inte vill bli helt osocial bara för jag ska tävla…

Nej, jag tror det är väldigt vikitgt att man inte blir osocial eller låser in sig bara för att man dietar. Ta en fika med kompisar måste man ju kunna göra ändå annars har man ju inga kompisar kvar efter dieten. Att man sedan väljer mörkt bröd och kycklingfilé istället, det är ju en annan sak.

Så gårdagens träning:

70 min morgonpromenad

Rygg och biceps
    Fokuserade på latsen och körde 2 varianter latsdrag, totalt 8 set
    Max 55 kg * 8 reps med brett handtag
    Max 45 kg * 10 med smalt handtag

T-bar, 4 set, max 40 kg * 8

Sittande rodd, brett grepp, 4 set

Bicepsträningen var katastrof. Med hälften av vikten på Z-stången så orkade jag hälften så många reps som vanligt. Vet inte vad som hände, fick ingen kontakt och allt kändes tokigt. Körde bara 6 reps biceps totalt och rätt lätt. Blir säkert bättre nästa gång.

Just nu är lägenehten full med tårta, ostkaka, chips, söta drickor och allt möjligt onyttigt efter festen igår men jag har ingen lust alls att äta det ;) Hmmm….

Igår blev det ingen morgoncardio. Har varit en hård helg och jag behövde mer än 5 timmars sömn så det fick bli lite extra efter styrketräningspasset istället.

Körde bröst och axlar.
    Hantelpressar, lutande 4 set, max 20 kg * 7

Flyes 3 set, max 9 kg * 10

Hantelpressar, plana 3 set, max 17,5 kg * 8

Bröstpress, maskin 2 set

Hantelflyes 3 set, max 8 kg * 12/arm

Rodd till hakan 3 set, max 25 kg * 8

Baksida axel, flyes 3 set, max 5 kg * 8

Axelpressar stående i maskin 3 set, lätt och många reps

20 min trappmaskin, 15 min promenad

Helt OK dag förutom att fiskaffären var stängd 👿

Tycker att allt rullar på bra men jag sover nog för lite för att vara optimalt. Är dock inte så trött så jag kör väl på ett tag får vi se. Snart är det ju så ljust på morgonen att man kan köra sitt morgonpass ute!! Då kommer jag nog att piggna till ännu mer, vad är bättre än att komma ut i det första morgonljuset och lyssna på sin favoritmusik :up: Sambon är inte helt nöjd med att jag vill ut och springa ensam kl. 5 på morgonen men följer han inte med så får han helt enkelt acceptera!

I morse blev det 60 min på cykeln.

Kvällspasset var ben och mage

Knäböj 4 set, max 70

Utfall med hantlar, 3 set, max 14 kg * 8

Benpress, 4 set, max 125 kg * 10 i superset med
    Hacklift, 4 set, max 10 kg * 10

Benspark, 3 set, max 50 kg * 8

Mage 6 set

Jag gnällde om att det inte känns bra att stå på trappmaskinen efter ett benpass och fick till svar ”nej, du behöver bara köra 20 min intervaller på löpbandet”. BARA?!? Jaja, det tog i princip död på mig….Nu är det bara 7 timmar kvar till nästa pass.

Gårdagens träning:
    60 min cykel innan frukost.

Axlar och triceps på kvällen. Veckans tunga axelpass.

Stående rodd till hakan, 4 set, max 30 kg * 7
    Hantelpressar, 3 set, max 17,5 kg * 10
    Flyes, 3 set, max 12,5 kg * 6 + 8 kg * 5

Dips mot bänk, 3 set, kroppsvikt * max
    Tricepspress, kabel, 3 set
    Enarms tricepspress, kabel, 2 set, max 15 kg * 8/arm

Baksida axel, flyes, 4 set, max 5 kg * 10

Därefter 40 min promenad för jag var så förbannad på att hela dagen varit helt åt….nej, vi ska inte ens nämna det….Träningen gick bra i alla fall.

Idag blir det vila från styrketräningen, har kört 60 min på cykeln nu och får se om det blir lite mer cardio i kväll beroende på hur jag känner mig. Just nu är jag sugen på ett HIIT-pass!

Om jag får tid (vilket jag aldrig verkar få) så ska jag ta och posta min dagsmeny och se om någon har något att säga.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 353 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.