Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Mot Lucia, nu får det gå som det går….
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 april, 2006 at 09:41 #972006Anonym anvandareMember
Hej hej!
Ser ut att gå framåt här! Läser ofta men skriver inget…:o
Vad är HIIT för nåt? Har sett att andra har skrivit nåt om det också men har aldrigt tagit reda på vad det är.
Kör hårt nu!! :emo-thumb Ska bli kul att se dig på scenen i dec!27 april, 2006 at 15:47 #972007Anonym anvandareMemberkämpa på Camilla :emo-thumb
28 april, 2006 at 07:04 #972008Anonym anvandareMemberTess: jodå, jag kämpar på :up:
mariia: HIIT står för High Intensity Interval Training (tror jag). Passen kan se lite olika ut men principen är den att man kör mycket intensiva intervaller varvat med lugnare ”viloperioder”. Jag kör just nu 30 sek intervaller så intensivt att jag närmar mig maxpuls och sedan 1 min lugnare tempo. Mina pass är ca 25 min långa men då ingår uppvärmning och nedvarvning. Det är en riktigt tuff träningsmetod men det är väldigt roligt. OK, nu klassas jag nog som knäpp som säger att intervaller är roligt….
I alla fall blev det inga intervaller för mig i går kväll. Jag var så fruktansvärt trött att jag somnade 3 min efter jag kommit innanför dörren efter jobbet, hann knappt få av mig kläderna. Tror kanske kroppen behövde lite vila. Inte för att jag hann sova så länge innna telefonen ringde…verkar som alla tror man är någon form av frågelinje….”Camilla servicetelefon, kan jag hjälpa till?” :whistle:
Nu på morgonen blev det 55 min på cykeln och ikväll är det hantlarna som gäller igen. Tror rygg står på schemat och i så fall blir det marklyft :up:
Jag tror att jag börjar märka lite resultat, måste vara vatten som släppet. Har fått flytta in skärpet ett hål redan!! Vill nästan väga mig….*ska inte…ska inte…*:p
28 april, 2006 at 09:06 #972009Anonym anvandareMemberJahaa oki då fattar jag! Jag kör något liknande, men det är bara för att det är förprogramerat på cykeln på gymmet… men då är det 45 sek tungt och 45 sek lättare… 18 min sammanlagt ink. uppvärmning och nedvarvning, men jag kört på som tusan på dom också… Jag tycker faktiskt också om intervaller! Skönt att få trycka ut lite! :emo-thumb
Vad roligt att det märks på kläderna då! Sånt peppar ju en! :nod Har du inte en dag i veckan då du får väga dig då?
Ha det bra!28 april, 2006 at 19:15 #972010Anonym anvandareMembermariia wrote:Har du inte en dag i veckan då du får väga dig då?Nej, jag har valt att inte väga mig alls på ett tag. Jag och vågen är inte vänner kan man väl säga. Om jag väger mig och det inte hänt så mycket som jag förväntat mig får jag lätt panik och drar ner på maten eller ökar cardion trots att jag inte borde. Det har jag lärt mig efter mina ”provdieter” där jag vid ett par tillfällen nästan inte minskat något i vikt första månaden men tappat i fett% för att sedan märka lite på vågen efter ett tag.
Och idag fick jag mina skor!!!
Shit va små de var!! Men det blir säkert bra när jag gått ner i vikt, tappat vatten och inte sprungit runt på stan innnan jag ska använda dem. Och så är det ju bättre med lite små än lite stora, det värsta som finns är ju skor som glappar.
Jag köpte en poseringsbikini idag också. Vet inte om den går att ha på scen egentligen men den är med kryss i korsryggen och sådär så jag kan ju ha den att öva med i alla fall. 79 kr är ju liksom ingen förmögenhet.Nä, nu ska jag sluta babbla och gå och lyfta något tungt ett tag :up:
28 april, 2006 at 19:38 #972011Anonym anvandareMemberoj, var köpte du en sån billig bikini`?
visst är det kul med skorna…
29 april, 2006 at 11:11 #972012Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:oj, var köpte du en sån billig bikini`?visst är det kul med skorna…
Köpte bikinin på H&M. Jag har rätt dålig koll på hur bikinin ska se ut egentligen men jag tror den duger, om inte annat kan jag ha den om jag ska vara med i -52 på Decembercupen, då är ju inte bikinin riktigt lika viktig.
Jo, skorna är riktigt kul men jag är livrädd att ramla när jag traskar omkring. Visserligen är jag van vid höga klackar men det här!!
29 april, 2006 at 11:21 #972013Anonym anvandareMemberCamillaJ wrote:Köpte bikinin på H&M. Jag har rätt dålig koll på hur bikinin ska se ut egentligen men jag tror den duger, om inte annat kan jag ha den om jag ska vara med i -52 på Decembercupen, då är ju inte bikinin riktigt lika viktig.Hej!
Modellen på bikinin är viktig även där. Tänk på skärningen osv. Nu har jag inte sett denna bikini men jag har svårt att tänka mig att den är tillräcklig utan att behöva anpassas till din kropp. De brukar vara låga runt om samt att framstycket och bakstycket är lågt men brett. Dock är det lätt att göra den smalare och sy om banden som sitter i sidorna.
Lycka till!
Mirre29 april, 2006 at 11:49 #972014Anonym anvandareMemberMirre wrote:Hej!
Modellen på bikinin är viktig även där. Tänk på skärningen osv. Nu har jag inte sett denna bikini men jag har svårt att tänka mig att den är tillräcklig utan att behöva anpassas till din kropp. De brukar vara låga runt om samt att framstycket och bakstycket är lågt men brett. Dock är det lätt att göra den smalare och sy om banden som sitter i sidorna.
Lycka till!
MirreHej Mirre!
Jo, visst är modellen viktig där också och jag kommer att sy om bikinin en del! Jag kanske glömde säga att den behövde lite justeringar. Som det är är den inte helt OK men jag blev förvånad över att hitta en på H&M som ändå var såpass duglig som denna, hade inte trott att de skulle ha en med den där låga kryssknäppningen i korsryggen. Kommer inte ge mig på att justera den än i alla fall. Bättre att göra det när jag är i bättre form. 10 kg ner i vikt kan ju ändra rätt mycket gällande hur den sitter29 april, 2006 at 14:04 #972015Anonym anvandareMemberGårdagens styrkepass var rygg och biceps.
Korta marklyft
80 kg * 12
100 kg *8
100 kg * 8
80 kg * 10
60 kg * 16 (oj, det blev lite för lätt)Breda latsdrag
50 kg * 9
50 kg * 8
45 kg * 10
45 kg * 8T-bar rodd
40 kg * 6
30 kg *10
30 kg * 9½Lat. pullover
2 setBiceps
Z-stång
st. + 10 kg * 10
st. + 15 kg* 7
st. + 15 kg * 6 och st. + 10 kg * 6
st. + 10 kg * 9Sittande hantelcurl
10 kg * 8/arm
10 kg *6/arm
8 kg * 7/armDärefter 20 min trappmaskin
29 april, 2006 at 14:12 #972016Anonym anvandareMemberIdag var det mätdags. Jag vill egentligen inte veta mina mått av samma anledning som jag inte vill väga mig men jag kom inte undan idag. Fick visserligen bara veta minskningen.
Midja: -1,5 cm
Höft: – 1 cm
Stuss: -2,5 cm
Arm, flexad: – 0,5 cm
Lår: – 1 cmEftersom minskningen var större än förväntat blev det trots allt kontroll av vikten. Jag vet ju vad jag vägde veckan innan deffen började så jag hade lite att jämföra med. Vågen visade inget minus alls! OK, det gick inte riktigt ihop…. Vågar inte avslöja vad den stod på….:o
Idag är det i alla fall ”ätardag” eller vad jag nu ska kalla det. Det blir mer ris, mer pasta och kanske till och med lyxar till det genom att gå och köpa min favoritdricka, lättmjölk!! Kalorimängden ska upp en del idag och det känns rätt skönt. Ska få äta en jättegod kycklingrätt till middag
Har nu varit ute på 45 min morgoncardio. 20 min promenad (10 min till Slottsskogen, 10 min hem) och 25 min HIIT. Fyllde på med 25 g protein och 20 g kolhydrater innan.
29 april, 2006 at 14:19 #972017Anonym anvandareMemberHöll på att glömma att jag sagt jag skulle posta mitt matschema. Här kommer en vanlig dag:
05.15-06.15 Cardio
06.15 Proteindrink och glutamin
07.00 Gröt och ägg
09.30 Frukt, youghurt och proteindrink
12.00 Lax och kokt matvete
15.00 Keso och avocado
17.30 Kycklig och fullkornspasta, olivolja
18.30 Styrketräning
19.30 Proteindrink
19.30-20.00 Cardio
20.00 Proteindrink och bröd
21.00 Kyckling och matvete, olivoljaIcke styrketräningsdagar slås målen 19.30 och 20.00 ihop till ett mål med tonfisk och vete och det blir inget vete till sista målet.
Summan är ca 2100 kcal om dagen vilket nog är lagom med tanke på att min +/- nivå verkar ligga kring 2400-2500 kcal.29 april, 2006 at 14:37 #972018Anonym anvandareMemberVilken bra cm-nedgång! :up:
Har du inga bilder att lägga ut? Även om de inte är dagsfärska, för jag har för mig att jag har sett nån bild på dig förut, eller så drömmer jag…men det skulle vara kul att se iallafall!29 april, 2006 at 18:02 #972019Anonym anvandareMemberJo….jag har en bild…men jag ser ut som en strandad säl 😮
Och så kan jag inte posera heller!
Men jag kan ju lika väl lägga ut den, det kommer ju i alla fall inte bli sämre.Ryggen från igår:
29 april, 2006 at 18:10 #972020Anonym anvandareMemberbra minskning i måtten Camilla bara tt fortsätta
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.