Mot Lucia, nu får det gå som det går….

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Mot Lucia, nu får det gå som det går….

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 353 total)
  • Author
    CamillaJ wrote:
    Jo….jag har en bild…men jag ser ut som en strandad säl 😮
    Och så kan jag inte posera heller!
    Men jag kan ju lika väl lägga ut den, det kommer ju i alla fall inte bli sämre.

Ryggen från igår:

Hehe nää, säl var nog att ta i! Detta kommer bli bra, du har ju ända till dec på dig att skala av! :emo-thumb
    Den bikinin du köpte, var den alltså sådär när du köpte den? Är det fler folk än de som tävlar som använder bikinis med såna där band vid ryggslutet? ;)

mariia wrote:
    Hehe nää, säl var nog att ta i! Detta kommer bli bra, du har ju ända till dec på dig att skala av! :emo-thumb
    Den bikinin du köpte, var den alltså sådär när du köpte den? Är det fler folk än de som tävlar som använder bikinis med såna där band vid ryggslutet? ;)

Bikinin hade väldigt långa band som nog var tänkta att knyta i en stor rosett på ryggen men det går ju lika bra att ha den som jag har den på bilden. Det återstår att sy den så man slipper knyta den fram men det tar jag under hösten när jag närmar mig mina riktiga mått.

CamillaJ wrote:
    Bikinin hade väldigt långa band som nog var tänkta att knyta i en stor rosett på ryggen men det går ju lika bra att ha den som jag har den på bilden. Det återstår att sy den så man slipper knyta den fram men det tar jag under hösten när jag närmar mig mina riktiga mått.

Aha då e jag med i svängarna! Tänkte jag också om det hade blivit ett sorts badmode…man vet ju aldrig! Hehe! :p

Igår blev det 65 min morgonpromenad och ett mesigt benpass på kvällen. Hade ingen motivation eller energi för att träna. Inget koffein fick jag heller för att bättra på orken, coachen vägrar låta mig käka koffein varje dag 👿

Körde benen lätt med lite vinklar och övningar som jag inte brukar använda och avslutade med 25 min trappmaskin.

Kanske ska tillägga en sak. Jag avvek från idén ”inga ätardagar” igår. Det var coachens idé faktiskt. Han tyckte att minskningarna första 10 dagarna varit så bra att jag kunde få äta något gott, fast inte godis då utan mat så han drog mig till pizzerian. Naturligtvis var jag ju riktigt onyttig och beställde kebabpizza men jag fick inte ens i mig halva innan jag började må illa. Slutade med att jag tog med mig över hälften av pizzan hem och ställde i kylen med förhoppningen om att den ska bli uppäten så jag slipper se den. Det här var innan träningspasset igår och jag mår fortfarande illa vid tanken på att äta pizza! Usch! Ingen idé att försöka ge mig något gott att äta, jag mår bäst om jag får min vanliga dietmat.

Vem är din coach?

Vanessa Frykman wrote:
    Vem är din coach?

För tillfället är det min sambo. Vet inte om jag kommer ha honom som coach hela tiden, tror inte det, eftersom han inte har tävlat själv, bara tränat och deffat för egen del med hyffsade resultat. Men när det kommer till det där sista, sista månaden, färg, tömmnig, laddning och allt det där så är han precis lika nybörjare som jag.
    Men första två veckorna har ju gått bra med honom vid rodret så vi kör på så ett tag till. Jag känner liksom inte så många ”i branchen” så jag vet liksom inte riktigt vart jag ska leta efter någon som hjälper mig inför tävlingen. Ska jag ha en annan coach så får det ju vara någon som tävlat själv och inte bara någon PT på ett gym eller nått, då kan det lika väl kvitta. Men det är klart, om någon har tips på en bra coach i GBG så är alla tips välkommna ;)

CamillaJ wrote:
    För tillfället är det min sambo. Vet inte om jag kommer ha honom som coach hela tiden, tror inte det, eftersom han inte har tävlat själv, bara tränat och deffat för egen del med hyffsade resultat. Men när det kommer till det där sista, sista månaden, färg, tömmnig, laddning och allt det där så är han precis lika nybörjare som jag.
    Men första två veckorna har ju gått bra med honom vid rodret så vi kör på så ett tag till. Jag känner liksom inte så många ”i branchen” så jag vet liksom inte riktigt vart jag ska leta efter någon som hjälper mig inför tävlingen. Ska jag ha en annan coach så får det ju vara någon som tävlat själv och inte bara någon PT på ett gym eller nått, då kan det lika väl kvitta. Men det är klart, om någon har tips på en bra coach i GBG så är alla tips välkommna ;)

Hej Camilla

Jo en bra coach är viktig anser jag. Bra att ha någon mer erfarenhet som vet vad du komemr gå igenom mm …….det är väll bara dra till exhale gymmet så komemr du ha massor kunniga personer där.

Vanessa Frykman wrote:
    Hej Camilla

Jo en bra coach är viktig anser jag. Bra att ha någon mer erfarenhet som vet vad du komemr gå igenom mm …….det är väll bara dra till exhale gymmet så komemr du ha massor kunniga personer där.

Jo, men jag är för lat för att träna på Exhale, jag har mitt gym 2 min promenad hemifrån och till Exhale tar det 30 min att gå. Känns så fånigt att åka till Exhale och bara fråga första bästa person om de vet någon coach också….Vi får väl se hur det blir framöver, det är fortfarande långt kvar till Lucia!

Så dagens träning:
    65 min morgoncardio, promenad/jogg ungefär halva tiden av varje.

Bröst och axlar
    Bröst
    Hantelpress
    4 set, max 22,5 kg * 6
    Hantelflyes
    4 set, max 8 kg * 12
    Sneda hantelpressar
    4 set, max 17,5 kg * 10

Axlar
    Flyes
    4 set, max 9 kg * 11
    Rodd till hakan
    3 set, max 20 kg * 12
    och så några set baksida axlar varierat med stående axelpressar

Mycket bättre pass idag!

Avslutade med 25 min på trappmaskinen.

Tjena Camilla.
    kollar in här ibland..

Sååå långt är det inte till december, tiden går fort! ;)

Kör på nu!!

Linn wrote:
    Sååå långt är det inte till december, tiden går fort! ;)

Ohhh, säg inte så, jag får fjärilar i magen! :D

Jaha, så var en dag till avklarad.
    Blev ingen morgoncardio i morse, jag somnade inte förrän vid 01-tiden och prioriterade sömnen framför ett pass på cykeln. Tänkte kompensera på kvällen eftersom det skulle vara vila från styrketräningen men en naprapattid gjorde att jag fick flytta ryggpasset till idag.

Blev i alla fall ett kanon rygg/bicepspass trots att jag inte hade någon ork eller motivation innan.

Breda latsdrag, 4 set, max 60 kg * 7
    Smala latsdrag, 3 set, max 45 kg * 10
    Hantelrodd, 3 set, max 35 kg * 8/arm :up:
    Lat. pullover, 3 set, max 3 plattor * 8
    Sittande rodd, 3 set

Stående stångcurl, 3 set, max 20 kg * 10
    Scottbräda, Z-stång, 3 set, max stång + 10 kg * 8
    Hammercurl med rep, 3 set, max 35 kg * 7

Och så 6 set mage.

Avslutade med 20 min trappmaskin. Ökade intensiteten lite mot tidigare.

Eftersom jag var ensam så passade jag på att spegla mig lite 😮 och jag tror minsann att det syns en liten skillnad!

Dagens morgonpromenad avklarad. Första gången i år jag var ute så här tidigt och det var lite ensamt till en början. Kan inte förstå att folk inte vill vara ute och promenera kl. 5 ? :p
    Blev i alla fall en promenad 65 min i hyffsat tempo men bara 131 bpm i snitt.

Ikväll naprapatbesök och ingen styrketräning.

Varför inte dubblera och köra byggning och BF på Lucia? Det är ju inte mycket som skiljer rent formmässigt, sen ser du hur du blir bedömd i respektive gren… bara en idé! ;) kör hårt

Linn wrote:
    Varför inte dubblera och köra byggning och BF på Lucia? Det är ju inte mycket som skiljer rent formmässigt, sen ser du hur du blir bedömd i respektive gren… bara en idé! ;) kör hårt

Jodå, det är det som är planen! Har alltid gillat byggning bäst egentligen men vi får väl se om jag är hård nog för att våga mig på det!

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 353 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.