Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Mot Lucia, nu får det gå som det går….
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 maj, 2006 at 21:36 #972036Anonym anvandareMember
Idag blev det 60 min cykel på morgonen och 45 min promenad på kvällen. Var fortfarande lite öm efter naprapatbehandlingen så det var lika bra att vila från styrketräningen.
6 maj, 2006 at 09:39 #972037Anonym anvandareMemberIgår fredag
55 min cykel före fukost
Axlar o triceps. Kanonpass :up:
45 min promenad efter styrketräningen.
Nu på morgonen gjorde jag nått jag inte skulle…..:o Tog mina mått. Är meningen jag ska ta dem varannan vecka men jag var så nyfiken.
Midja -2,5 cm Total minskning: -4 cm
Höft – 1,5 cm Totalt: -2,5 cm
Stuss – 0,5 cm Totalt: -3,5 cm
Lår – 0 cm Totalt: -1,5 cm
Arm – 0 cm Totalt: -0,5 cm
Minskning denna vecka: – 4,5 cm Total minskning: 12 cmOch planen att hålla mig från vågen sprack också…. Viktminskning sedan starten för 3 veckor sedan, 0,3 kg En minskning av 12 cm men bara 3 hg! Va, va, va???
Nu ska jag ut och köra HIIT i en pulkabacka, vi får se om jag kommer tillbaka levande. Ska äta MYCKET mat idag!! Har redan proppat i mig havregryn och mjölk
6 maj, 2006 at 09:46 #972038Anonym anvandareMemberCamillaJ wrote:Midja -2,5 cm Total minskning: -4 cm
Höft – 1,5 cm Totalt: -2,5 cm
Stuss – 0,5 cm Totalt: -3,5 cm
Lår – 0 cm Totalt: -1,5 cm
Arm – 0 cm Totalt: -0,5 cm
Minskning denna vecka: – 4,5 cm Total minskning: 12 cmOch planen att hålla mig från vågen sprack också…. Viktminskning sedan starten för 3 veckor sedan, 0,3 kg En minskning av 12 cm men bara 3 hg! Va, va, va???
Nu ska jag ut och köra HIIT i en pulkabacka, vi får se om jag kommer tillbaka levande. Ska äta MYCKET mat idag!! Har redan proppat i mig havregryn och mjölk
Oj vilka bra måttminskningar!!! :up: Att du inte går ner så mycket i vikt kan ju säkert bero på flera saker, men det är ju måtten som räknas, eller hur? Det kanske har omfördelats, så du har lagt på dig muskler? Hehe, man kan ju hoppas iallafall! Ha så kul i din pulkabacke idag då!
7 maj, 2006 at 15:48 #972039Anonym anvandareMemberDet blev ett kanonbra pass i pulkabacken. Promenerade/joggade dit 25 min och la ner 15-20 min på intervaller i backa för att sedan promenera hem i 25 min. Backen var betydligt brantare än jag trodde och pulsen rusade upp på närmare 200 rätt fort. Idag känns det i benen, det kan jag lova.
På kvällen blev det rygg och biceps. Kropen var nog lite sliten för det gick inte så bra.
Korta mark
60kg * 12
90 kg * 6, här tog det helt slut så jag fortsatte med lättare vikter
60 kg * 12 * 3 setLatsdrag 4 set, max 55 * 8
T-bar rodd 3 set, max 35 kg * 10
Sittande rodd, brett grepp 3 set
Hantelcurl 4 set, max 12,5 kg * 9/arm
Curl, rep i cabel 4 set
Fick i mig hyffsat med kalorier idag. Räknade inte exakt men jag kom nog upp emot 2800 i alla fall. Mest tonfisk, kyckling, pasta och ris. Jag fick äntligen min efterlängtade banan som jag varit sugen på hela veckan
7 maj, 2006 at 15:54 #972040Anonym anvandareMemberBRA MÅTTFÖRÄNDRINGAR FÖR ATT BARA VARA 0,3 KG.
som maria säger, ta det positivt för det är måtten som räknas!8 maj, 2006 at 19:21 #972041Anonym anvandareMemberTack för ert stöd tjejer! Visst rä det måtten som räknas….men….
Jaja, söndagens träning blev 60 min morgonpromenad
och bröst och axlar. Helt OK pass men ”någon” hade snott sista sidorna i min träningsdagbok märkte jag när jag kom till gymmet så något skrivande blev det inte.Idag är det vila från styrkan. Har kört 60 min cykel innan frukost och 40 min promenad efter jobbet. Nu ska jag prova på dinkelpasta för första gången. Kan bli intressant!
Hade lite tid över på jobbet och snickrade på ett nytt styrkeprogram som kommer provas from. imorgon. Ska bli mycket intressant att se vad som händer. Den som lever får se :p
8 maj, 2006 at 21:40 #972042Anonym anvandareMemberDu kämpar på bra Camilla :emo-thumb
Tänk inte så mycket på vågen, den ställer lätt till detJag kan tipsa om dinkelris också, det är riktigt gott!
Längtar tills man får börja äta ordentliga kolhydrater igenKämpa på tjejen!!
8 maj, 2006 at 23:14 #972043Anonym anvandareMemberJag följer dig8)
10 maj, 2006 at 06:43 #972044Anonym anvandareMemberLina: Ska se om jag hittar dinkelris i vår lilla affär, det lät gott. Pastan var ju jättegod!!
FEVER: Jag är inne och kollar din journal också!
Igår blev det 60 min cykel innan frukost. Höll hyffsat tempo och det kändes helt OK.
På kvällen blev det ett träningspass inspirerat av Bartolls metod. Tänkte köra en variant av det programmet ett tag. Började med underkroppen.
Knäböj, 8 set, 5 reps á 70 kg
Raka mark, 8 set, 5 reps á 60 kg
Benspark, 8 set, 5 reps á 45 kg
Crunches i kabel, 8 set, 5 reps á 20 kgKändes lite konstigt, nästan mesigt att bara köra 5 rep per set men efter ett tag… Mina ben är inte nöjda idag måste jag säga!
Efter passet blev det 15 min cardio.Iad har jag kört 40 min på cykeln på morgonen. Var jättetrött så det gick segt. Ingen styrka idag. Har en jättejobbig rättegång på jobbet (usch…ingen lust, kan jag få vara sjuk idag…?) + att jag ska till naprapaten i kväll.
11 maj, 2006 at 07:02 #972045Anonym anvandareMemberJaha, så var man sjuk då. Har varit täppt i näsan ett par dagar men trott det berott på pollen. Så var det nog inte för nu har jag ont i halsen och är hes som en kråka.
Ska vila helt och hållet idag så får vi se hur det känns ikväll och imorgon.
Mitt största problem är att jag tapapr matlusten när jag blir sjuk men jag får väl försöka pina i mig maten i alla fall. Kommer nog att äta en frukt eller två idag för lite extra vitaminer men då drar jag kommer jag inte äta några kolhydrater efter träningen så det går nog jämnt ut.11 maj, 2006 at 11:00 #972046Anonym anvandareMemberCamillaJ wrote:Jaha, så var man sjuk då. Har varit täppt i näsan ett par dagar men trott det berott på pollen. Så var det nog inte för nu har jag ont i halsen och är hes som en kråka.
Mitt största problem är att jag tapapr matlusten när jag blir sjuk men jag får väl försöka pina i mig maten i alla fall. Kommer nog att äta en frukt eller två idag för lite extra vitaminer men då drar jag kommer jag inte äta några kolhydrater efter träningen så det går nog jämnt ut.du kan göra en god soppa ju det tycker jag är lätt att få imig när jag är sjuk.
11 maj, 2006 at 14:27 #972047Anonym anvandareMemberkrya på dig Camilla …Kram Tess
11 maj, 2006 at 21:20 #972048Anonym anvandareMemberKänner mig bättre nu på kvällen även om jag haft ont i huvudet under dagen. Behövde kanske vila lite och sova ut, eller rättare sagt sova mer än fem timmar. Får se hur det känns när jag vaknar kl. 05 imorgon, bestämmer då om jag ska köra cardio på morgonen eller inte. Verkar inte som det är något som bryter ut till något värre i alla fall.
Kan passa på att rapportera att benpasset verkligen tog!! Har haft rejält ont i benen dessa två dagar men ändå inte så att det varit ”över gränsen”. Ska bli intressant att se hur upplägget kommer påverka resten av kroppen.
12 maj, 2006 at 06:49 #972049Anonym anvandareMemberVar rätt OK när jag vaknade i morse. Cyklade 40 min men med nästan halva intensiteten mot vad jag brukar göra. Kändes ganska bra och jag tror nog jag kan köra ett pass på gymmet ikväll även om jag kanske inte kan köra min vanliga intensiva cardio efteråt.
Senaste dagarna har varit lite jobbiga dietmässigt. Inte så att jag varit hungrig men väldigt sugen på allt möjligt. Var bara tvungen att ha något sött igår så jag drack en hel del Fanta Free trots att aspartam är på listan över ”begränsat intag”. Säg inget till sambon
Imorgon är det ”ätardag mini” så jag tror det blir en smörgås och lite annat roligt som Cola Light när jag ska ut med en kompis för en brunch.12 maj, 2006 at 20:15 #972050Anonym anvandareMemberCamillaJ wrote:Jaha, så var man sjuk då. Har varit täppt i näsan ett par dagar men trott det berott på pollen. Så var det nog inte för nu har jag ont i halsen och är hes som en kråka.
Mitt största problem är att jag tapapr matlusten när jag blir sjuk men jag får väl försöka pina i mig maten i alla fall. Kommer nog att äta en frukt eller två idag för lite extra vitaminer men då drar jag kommer jag inte äta några kolhydrater efter träningen så det går nog jämnt ut.Du tjänar ingenting på att dra bort kolhydraterna efter träningen:nono: det är ju då du behöver dem som mest….speciellt på diet
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.