Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Mot Lucia, nu får det gå som det går….
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 maj, 2006 at 09:13 #972051Anonym anvandareMemberstyrbjörn wrote:Du tjänar ingenting på att dra bort kolhydraterna efter träningen:nono: det är ju då du behöver dem som mest….speciellt på diet
Nej, det blev nog lite felformulerat. Jag menade att jag inte skulle träna för jag var snorig och då behöver jag ju inte de där 50 grammen som jag brukar fylla på med efter ett pass.
13 maj, 2006 at 09:25 #972052Anonym anvandareMemberSå, sammanfattning av gårdagen:
40 min cykel på morgonen som jag redan nämnt
Rygg, baksida axlar, biceps och underarmar
Ett pass som var lite lättare än vanligt, jag är fortfarande lite på gränsen till att vara sjuk. Följde ändå mitt nya program och det kändes OK även om det nog behöver lite injusteringar innan det är fulländat. Har lite bråttom så vikter och siffror tar vi inte idag. Har i alla fall börjat med chins igen efter ett litet uppehåll, jag HATAR den övningen!40 min cykel efter passet
Fyllde på med lite extra kolhydrater innan passet och kommer fortsätta fylla på med mera idag och ev även imorgon för att sedan börja på ett något justerat dietprogram. Vet inte hur det kommer se ut men får nog det fixat idag. Nu är det dags för promenad och sedan ska förråden av proteinpulver fyllas…rädd att jag kommer fastna bland alla galningar som ska ut och springa Göteborgsvarvet
13 maj, 2006 at 17:03 #972053Anonym anvandareMemberDet var mätning i morse igen. Lite tokigt kan det tänkas blivit för jag har hållt en del vatten denna veckan. En del har släppt men inte allt. Resultatet blev i alla fall:
Midja: -1,5 cm Total minskning: -6,5 cm
Höft: +/- Totalt: -2,5 cm
Stuss: -2,5 cm Totalt: -5,5 cm
Biceps: -0,2 cm
och sedan struntade jag i det andra eftersom jag var så svullen i benen.Vikten hade gått ner ytterligare 2-3 hg.
Ganska OK resultat men jag börjar fundera på om jag kommer komma in i -52 Det verkar ju gå toksegt på vågen. På 4 veckor har jag tappat lite mer än ett kilo!! Vad är detta, måtten minskar ju rätt bra trots allt? Jag begriper inget men som flera sa förra gången, man ska ju inte bry sig om vågen. Börjar däremot måttminskningarna avstanna då kan man börja fundera. Men jag vill inte tävla i -57, jag är ju så himla liten!! Men, men, det finns fortfarande mycket att ta av det kan jag lova.Som ett tillägg kan jag ju säga att jag börjar gilla vad jag ser i spegeln. Äntligen börjar det kännas som jag faktiskt är hyffsat vältränad och inte bara ”bulkad”. Lite rädd blev jag häromdagen när jag började se hur ådrorna vid axel/bröst nog kommer se ut…Syns det redan nu kan man ju fråga sig hur snyggt det kommer vara om några månader
13 maj, 2006 at 17:06 #972054Anonym anvandareMemberHej bruden
Hur många kcal äter du under en diet dag`?13 maj, 2006 at 21:44 #972055Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Hej bruden
Hur många kcal äter du under en diet dag`?Nu ligger jag på ca 2200 + fritt intag av grönsaker. Ungefär 60 g fett, 220 protein och 170 g kolhydrater. Tanken var att justera lite i helgen men vi får se hur det blir, minskningarna på måttbandet var ju OK och det är långt kvar ännu.
Du då, vad har du för intag?
13 maj, 2006 at 21:48 #972056Anonym anvandareMemberIdag:
55 min morgoncardio (35 min jogg/20 min gång)Bröst, axlar och triceps
Plana hantelpressar, 20 kg * 5 reps * 8 set
Militärpress i smith, 42,5 kg * 5 reps * 8 set
Tricepspushdowns i kabel, 40 kg * 5 reps * 8 set
Axleflyes hantlar, 12,5 kg * 5 reps * 4 set20 min på trappmaskinen efter passet
13 maj, 2006 at 21:51 #972057Anonym anvandareMemberCamillaJ wrote:Nu ligger jag på ca 2200 + fritt intag av grönsaker. Ungefär 60 g fett, 220 protein och 170 g kolhydrater. Tanken var att justera lite i helgen men vi får se hur det blir, minskningarna på måttbandet var ju OK och det är långt kvar ännu.Du då, vad har du för intag?
Jag ligger bra under dig och jag har inte fritt intag av grönsaker. Min mat har minskat men men nu har jag vant mig
14 maj, 2006 at 20:54 #972058Anonym anvandareMemberSöndag 14 maj
65 min morgonpromenad
30 min poseringsträning
Ben och mage
Benpress, 105 kg * 10 reps * 4 set
Utfall i smith, 30 kg * 10 reps/ben * 4 set
Hacksquats, 25 kg * 10 reps * 4 set
Benspark, 35 kg * 10 reps * 2 set, 30 kg * 10 reps * 2 set
Crunches, kroppsvikt * 16, 13, 13, 1120 min promenad efter passet
Blev inga förändringar i kostschemat än. Minskningarna var tillräckliga så vi väntar någon vecka till. Det ser helt OK ut vid poseringarna också så det är lika bra att vänta med att stressa kroppen med mindre mat än nödvändigt. Börjar jag kapa maten nu så finns det inte så mycket att ta av när minskningarna väl börjar plana ut.
15 maj, 2006 at 20:34 #972059Anonym anvandareMemberDet blev ytterligare 30 min på cykeln igår. Had ändå lust att kolla på TV så varför inte göra nytta samtidigt.
Idag är det vila från styrketräningen. Har bara:
cyklat 55 min
promenerat 45 minIdag har varit en jobbig dietdag. Kroppen vill ha något gott
15 maj, 2006 at 23:11 #972060Anonym anvandareMemberHej hej
Varför så strikt dietande när ni ska tävla i dec?? Syftar på Vanessa då också…16 maj, 2006 at 18:32 #972061Anonym anvandareMemberSilvia wrote:Hej hej
Varför så strikt dietande när ni ska tävla i dec?? Syftar på Vanessa då också…Jo, jag kan ju bara svar för mig själv men min tanke var från början (och är kanske lite fortfarande) att ge min kropp 8 veckor diet nu för att se hur den svarar. Jag kommer sedan utvärdera vad som hänt för att lägga upp den kommande planen. Kanske blir det ett avbrott under juni när jag har väldigt mycket annat att göra. Allt beror på hur formen ser ut om ca 4 veckor.
Jag har också medvetet valt att ligga ganska högt i mitt kaloriintag (äter 2200/dag vilket är rätt mycket för mig som går upp i vikt relativt fort vid 2500-2600 kcal). På så sätt hoppas jag att kroppen kan få behålla en hel del energi och muskler nu i början men ändå skapa ett OK utgångsläge tills det börjar bli allvar. Jag tycker egentligen inte att jag är så hemskt mycket på diet som det är nu, jag är inte hungrig speciellt ofta, det enda jobbiga för mig just nu är att det är mer strikt än det var innan då det blev ett restaurangbesök *host* pizzeria…*host* lite för ofta kanske
Eftersom detta är första gången jag förbereder mig för en tävling känns det också bra att ha väldigt gott om tid. Jag har ingen egentlig coach utan kör själv med sambon som coach och rådgivare. Då kan det behövas lite mer tid kanske. Sedan är jag lite kluven inför om en riktigt hård men kortare diet kanske egentligen är bättre ur muskelbesparande syfte men som sagt, det är inget som är så lyckat första gången kanske.
Får se hur det hela slutar, kan i alla fall konstatera att om jag ska in i -52 så får det börja hända saker på vågen snart och inte bara på måttbandet!!
16 maj, 2006 at 19:31 #972062Anonym anvandareMemberlåter som du har en vettig plan camilla!!
jag tror hellre på en längre diet o långsam viktnedgån när det är första dieten…
16 maj, 2006 at 20:08 #972063Anonym anvandareMemberOk jag fattar. Så det blir byggning då? Hade för mig att du funderade på BF först, tyckte att jag lade på minnet att vi skulle tävla i samma längdklass?
17 maj, 2006 at 06:40 #972064Anonym anvandareMemberSilvia wrote:Ok jag fattar. Så det blir byggning då? Hade för mig att du funderade på BF först, tyckte att jag lade på minnet att vi skulle tävla i samma längdklass?Förhoppningsvis blir det båda två! Förutsatt att jag känner att jag orkar tänka på två saker samtidigt, kanske blir det byggning på DC och bara BF på Lucia, vi får se. Det är trots allt byggning jag tycker är roligast (eller…tja, det vet jag ju inte än men…). Risken att jag blir för hård för BF är ju ändå obefintlig
17 maj, 2006 at 06:49 #972065Anonym anvandareMemberTisdag 16 maj
55 min cykel på morgonen
Rygg, biceps, baksida axel, underarmar tungt pass
Korta marklyft 8 set á 5 reps på 90 kg
Latsdrag 8 set á 5 reps på 60 kg
Baksida axlar, hantlar 8 set á 5 reps med 5 kg/hand
Sittande rodd 6 set á 5 reps på 40 kg (tror jag)
Bicepscurl, rak stång 4 set á 5 reps på 25 kg, 4 set á 5 reps på 20 kg
Underarmar, skivstång 3 set á 5 reps på 15 kg20 min på trappmaskinen efteråt.
Mycket bra pass! Hade en riktigt jobbig dag på jobbet, så typiskt när hela förra veckan också var kaos! Kommer nog inte bli bättre närmaste tiden tyvärr 👿 Men passet gick bättre än förväntat och det känns riktigt bra just nu! Schemat med varannat pass tungt och varannat pass mindre tungt (för lätt är det i alla fall inte ) känns väldigt bra. Man får variation och kan koncentrera sig på lite olika saker och övningar från gång till gång!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.