Mot Lucia, nu får det gå som det går….

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Mot Lucia, nu får det gå som det går….

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 353 total)
  • Author

Onsdag 17 maj

55 min cykel på morgonen

Bröst/axlar/triceps på kvällen. ”Högrepspass”

Ingen cardio efter det passet eftersom jag inte var klar förrän kl. nästan var 22.30.
    Det blev ett litet avsteg från dieten. Till middag blev det kycklinggryta med ris och en hyffsat stor portion också 😮 Men oj, vilket tryck det gav i passet efteråt!

Torsdag 18 maj

45 min cykel på morgonen

Ben/mage på kvällen. ”Lågrepspass”
    Benpress, 8 set, 5 reps á 135 kg
    Utfall i smith, 8 set, 5 reps/ben á 50 kg
    Hack lift, 8 reps, 5 reps á lift+20 kg
    Crunches i kabel, 6 set, 5 reps á 25 kg

15 min löpband efter passet.

När jag kom hem från jobbet hade måttbandet hamnat på bordet så jag kunde inte låta bli att mäta…knäppt, jag vet, eftermiddag och allt. Men i alla fall:
    Midja: – 2 cm. Totalt: -7,5 cm
    Höft: – 1 cm. Totalt: – 3,5 cm
    Stuss: +/- 0. Totalt: -3,5

Helt OK även om det säkert är lite missvisande. Men, vikten har ÄNDÅ inte ändrats och då vägde jag mig helt ”tom” i morse. Alltså, vadå, ökar jag i densitet eller? Jag har ju inte höjt mitt proteinintag speciellt mycket jämfört med vanlig kost och därför vore det konstigt om min kropp helt plötsligt fick en knäpp att börja bygga muskler. Jaja, på lördag kommer det kapas lite i kolhydraterna och kalorierna kommer krypa ner emot 2100 eller strax därunder om dagen.

Körde lite poseringsträning nu på kvällen och tänkte att jag lika väl kan dela med mig av en bild. Syns tydligt hur mycket jag har att tappa runt axlar/triceps 👿 Som alla kan se behövs det MASSA träning innan jag lär mig posera!

Jaja, en bild livar i alla fall upp lite…..Suddnadet gjordes på uppdrag av sambon som absolut inte ville vara med på bild!

Du har grymt fina lats i alla fall, tydlig definition kring det området. Lycka till med din provdeff :up:

Oj vilken rygg, breeeed!!! :up:

Coolt tjejen, Camilla heter ju jag med o satsar oxå på Lucia, BF, kämpar på med att bygga upp mig ett par månader till. Ser denna första gång som ett försök o en första uppfattning om hur kroppen reagerar.
    Kör hårt! :emo-thumb

Håller med ovanstående, riktigt bra rygg! Armarna och axlarna ser också ut att ha en hel del massa :emo-thumb Kommer bli intressant att följa din diet tjejen.

ja en riktig ”byggar” rygg ser du ut att ligga inne med! :)

Tack för alla snälla kommentarer! LÅNG väg kvar att gå än…..

Fredag 19 maj
    55 min cykel

Ytterligare ett ”fuskmål”. Ooops 😮 Men av någon totalt oförklarlig anledning låg vikten lägre nu när jag kom hem från after-work med kollegorna än den gjort tidigare i veckan :| Jaja, så länge jag tappar i den farten jag gör nu kommer jag inte att gräma mig över minsta avsteg från planen. Det är ju trots allt långt kvar och det är ju dumt att totalt isolera sig förrän man behöver!

Idag är det ätardag!! Jag hade ju planerat att inte käka massa onyttigheter på ätardagarna och har inte gjort det de senaste 4 veckorna heller. Idag fick jag bara för mig att äta massa saker som jag längtat efter. Det har hittills blivit både vitt bröd, en muffin och lite godis efter träningen. Ikväll blir det popcorn!!

20 min löpning på morgonen. Försov mig, var tvungen göra vissa saker på fm och då fanns det liksom inte tid för ett entimmespass.

Rygg, baksida axlar, biceps, underarmar och mage: högreps (10reps/set), kort vila, många set.

20 min trappmaskin. Väldigt hög intensitet på de 20 min. Hade bråttom igen….

Kanske blir det lite cyklande ikväll, vi får se. Ska ändå vara hemma och ta det lugnt så då kan jag ju lika väl sitta på cykeln och glo på TV som att sitta i soffan.

GRYYYYYYMT BRUDEN!!!! [/b]

Kommer att bli riktigt grymt det här, måste börja titta in här lite oftare så jag inte missar fler bilder :up:

Ps. tack för din ovärderliga hjälp innan i dag, slutar väl med att jag får gå in i varenda kärringbutik i denna stad för att finna det jag söker :O hahaha.. ds.

Godis_monstret wrote:
    GRYYYYYYMT BRUDEN!!!! [/b]

Kommer att bli riktigt grymt det här, måste börja titta in här lite oftare så jag inte missar fler bilder :up:

Ps. tack för din ovärderliga hjälp innan i dag, slutar väl med att jag får gå in i varenda kärringbutik i denna stad för att finna det jag söker :O hahaha.. ds.

Tack 😮

Inte var jag till mycket hjälp, jag tjatade mest om vad jag ska ha för bikini om 6 månader :p

21 maj

70 min cykel på morgonen

Axlar/bröst/triceps. Tungt pass/få reps

Militärpress
    45 kg * 5 reps * 4 set
    40 kg * 5 reps * 4 set

Sneda hantelpressar
    17,5 kg * 5 reps * 8 set

Axelflyes
    12,5 kg * 5 reps * 3 set
    9 kg * 5 reps * 3 set

Dips mot bänk
    kroppsvikt + 10 kg * 5 reps * 4 set

Tricepspress i kabel, enarms
    15 kg * 5 reps/arm * 4 set

20 min trappmaskin efter passet

Sov 12 timmar i natt så nu förstår jag inte hur jag ska hinna äta all min mat. :
    Gjorde några små förändringar i kostschemat för kommande vecka. Inkluderade grönsakerna i de kolhydrater som räknas och fick då dra ner lite på mitt matvete. Ligger på strax under 2100 om dagen, 62 g fett, 170 kolhydrater och 230 protein.

Gårdagens rapport, inte mycket att hetsa upp sig över:

22 maj
    65 min cykel på morgonen
    40 min promenad på kvällen

Och nu har min kära sambo råkat försäga sig 👿 så jag var tvungen att avslöja mina tävlingsplaner för mamma! Fnys!! Han borde få laga mat och städa i en vecka som straff.

Jag tror sömnbristen börjar ta ut sin rätt. Skulle som vanligt lägga upp min mat när jag kom hem från jobbet och stod i säkert en minut och glodde på mitt schema som sitter på kylen. Där stod det som vanligt ”25 g pasta” precis som det gjort i 5 veckor snart. Jag la upp 25 gram av den kokta pastan, tittade på det och tyckte det såg så lite ut. Tänkte inte mer på det men på gymmet tyckte jag att jag var så hungrig. Då slog det mig – 30 min efter att jag ätit – det är ju 25 g OKOKT pasta som står på schemat och har varit så sedan deffen började!! Med andra ord ca 75 g kokt :| Hur ska detta sluta??

Ja, i alla fall, dagens träning:

23 maj
    70 min cykel på morgonen

Ben och mage, lätt pass
    Knäböj, fri stång 50 kg * 10 reps * 6 set
    Raka marklyft 40 kg * 10 reps * 5 set
    Benspark 30-35 kg (?) * 8-10 reps * 5 set

Crunches, kroppsvikt, 5 set * max

20 min på löpbandet efter passet. Kan inte påstå att jag sprang på riktigt, luffsade mest fram.

CamillaJ wrote:
    Jag tror sömnbristen börjar ta ut sin rätt. Skulle som vanligt lägga upp min mat när jag kom hem från jobbet och stod i säkert en minut och glodde på mitt schema som sitter på kylen. Där stod det som vanligt ”25 g pasta” precis som det gjort i 5 veckor snart. Jag la upp 25 gram av den kokta pastan, tittade på det och tyckte det såg så lite ut. Tänkte inte mer på det men på gymmet tyckte jag att jag var så hungrig. Då slog det mig – 30 min efter att jag ätit – det är ju 25 g OKOKT pasta som står på schemat och har varit så sedan deffen började!! Med andra ord ca 75 g kokt :| Hur ska detta sluta??

Ja, i alla fall, dagens träning:

23 maj
    70 min cykel på morgonen

Ben och mage, lätt pass
    Knäböj, fri stång 50 kg * 10 reps * 6 set
    Raka marklyft 40 kg * 10 reps * 5 set
    Benspark 30-35 kg (?) * 8-10 reps * 5 set

Crunches, kroppsvikt, 5 set * max

20 min på löpbandet efter passet. Kan inte påstå att jag sprang på riktigt, luffsade mest fram.

:D :D du ska inte veta som jag har gjort :ph34r: you are not alone

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 353 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.