Mot nya mål…kanske SM 2007!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Mot nya mål…kanske SM 2007!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 134 total)
  • Author

Härligt att du är igång igen. Visst är det gott med mat .

SM 2007 kommer bli en kanon tävling:pop:

Vanessa Frykman wrote:
    Visst är det gott med mat .

Lite för härligt tror jag….. 😮 I alla fall om man ska utgå från min dagsform!

Dagens ”träning” har bestått i 2 promenader á 40 min vardera. Var taggad för ett bröstpass men huvudvärken ville inte ge sig och det var lika bra att skjuta upp det till imorgon. Det är rätt skönt att kunna skyffla om i schemat nu när man inte är på diet.

Hej Camilla!!

Kommer du ihåg mig? Du tipsade mig om Linda i början av hösten. 8) Har inte varit så jätteaktiv här på forumet i höst, men kikar in lite nu o då.

Grattis till vinsten på Luciapokalen!! :yahoo: Tyvärr var jag inte på FF då, men däremot såg jag BF på söndagen o då såg jag ju att din form var grym!! Men missade ju ditt fria. :(

Hur kändes allt direkt efter tävlandet då? Lättnad? Saknad? Blandade känslor kan jag tänka mig. Men nu kör du vidare ser jag! Härligt!!

Kommer följa din journal. :pop:

Kram Emelie

Emelie wrote:
    Hej Camilla!!

Kommer du ihåg mig? Du tipsade mig om Linda i början av hösten. Har inte varit så jätteaktiv här på forumet i höst, men kikar in lite nu o då.

Grattis till vinsten på Luciapokalen!! Tyvärr var jag inte på FF då, men däremot såg jag BF på söndagen o då såg jag ju att din form var grym!! Men missade ju ditt fria. :(

Hur kändes allt direkt efter tävlandet då? Lättnad? Saknad? Blandade känslor kan jag tänka mig. Men nu kör du vidare ser jag! Härligt!!

Kommer följa din journal. :pop:

Kram Emelie

Klart jag kommer ihåg dig!! Hur går det för dig?

Och tack för gratulationerna! Min form var nog inte vad den borde varit om du såg mig på söndagen…orken försvann lite efter lördagen och jag kunde inte riktigt ladda om. Men det var OK ändå, bara lite sur på mig själv att jag inte gav allt EN dag till.

Det känns både skönt och tomt nu efter tävlingen. Första veckorna var det nästan bara skönt, nu saknar jag faktiskt dietandet lite. Eller, snarare formen dieten förde med sig :) Det är klart att det är skönt att styrkan är på väg upp igen men jag tror nog jag måste fixa formen lite för att vara helt nöjd med mig själv. Några kilon ska skalas av så får vi se sedan. Men någon regelrätt diet är det ju inte fråga om, bara en försiktig ”fluff”-minskning :D

Som vanligt började dagen med en 40 min morgonpromenad. Trodde jag skulle blåsa bort!

Nu på kvällen har jag kört ett bröst/mage/vadpass. Jag ska hädanefter BARA träna i säckiga tröjor till vågen visar minst två kilo mindre!!!! Usch, såhär kan jag inte se ut! Jaja, i alla fall körde jag:

Bänk:
    40 kg * 12
    50 kg * 8
    50 kg * 6 * 2 set
    40 kg * 10

Sneda hantelpressar:
    17,5 kg * 10
    20 kg * 8 * 2 set
    17,5 kg * ?

Hantelpullover:
    15 kg * 12
    17,5 kg * 8 * 2 set

Hantelflyes:
    8 kg * 12 * 3 set

Mage:
    8 set, 4 med vikt, 4 utan vikt

Vader, sittande:
    40 kg * 8 * 3 set

Och så 15 min intervaller på trappmaskinen.

Omändringen i schemat består i att jag under de veckodagar jag ska styrketräna (oftast tisdagar och torsdagar) kommer att ta spårvagnen hem. Det blir för tröttsamt att först promenara 40 min, snabbt slänga i sig mat och så direkt till gymmet. Det där riktiga energin att ta i på gymmet infinner sig inte riktigt då. På fredagar styrketränar jag visserligen också men eftersom jag kan sova på lördagen måste jag inte skynda mig till gymmet utan kan vila någon timma efter promenaden. Jag kommer istället slänga in intervaller efter styrkepassen. 15 min nu till en början så får vi se om det ökar eller minskar sedan.

Vaknade 05.20 nu på torsdagmorgonen, mer än en timme för tidigt. Jaja, får väl snart ge mig ut på en längre morgonpromenad :up:

Igår var det i alla fall dags för det första riktiga benpasset. Där märktes det att styrkan inte är vad den en gång var men det kommer väl, jag har bara kört ett vettigt benpass sedan tävlinarna.

Knäböj:
    50 kg * 12
    70 kg * 8
    70 kg * 7
    70 kg * 4 + 50 kg * 5
    50 kg * 8

Utfall i smith:
    50 kg * 8/ben
    70 kg * 7/ben
    70 kg * 4/ben
    50 kg * 8/ben

Här började benen verkligen pulsera :up:

Benpress:
    125 kg * 10
    125 kg * 10
    125 kg * 8 + 105 kg * 5
    105 kg * 10

Liggande lårcurl:
    30 kg * 8 * 2 set
    30 kg * 6

Benspark:
    50 kg * 7
    50 kg * 6
    40 kg * 8

Jisses så mör jag var men sur för att det ännu är så långt till de tresiffriga vikterna i böj och utfall 👿

Var naturligtvis också ute på min morgonpromenad. Tror jag börjar få upp farten igen för det tog bara 35 min till jobbet. Får snart börja gå omvägar.

Idag hoppas jag på att orka köra axlar eftersom jag ska på fest imorgon och inte hinner träna innan. Jag som älskar att träna på fredagkvällar annars, det är så lite folk på gymmet då.

Off to work i min löjliga klädsel…..jag har ju kostym på jobbet så idag får jag promenera i kjol, stumpbyxor, gympadojor och min vanliga svettiga tröja….ser jättelöjligt ut men vad gör man, kjolen rymms inte i väskan, där måste ju de otaliga matlådorna få plats.

En bra och dålig dag. Man ska väl ta de bra grejerna först antar jag. Hade en härlig morgonpromenad, 1 timma i morse. Full av energi och laddad som tusan. Måste säga att jag trivs väldigt bra just nu, både med jobb och träning. Förutom att jag vill gå ner 2-3 kilo då förstås men jag är nog fortfarande i lite ”rebound” efter tävlingen för det är inte den vanliga off-formen jag har egentligen utan en mer pluffsig form vilket väl tyder på att det är en del vatten fortfarande.

Men, passet var grymt :up: Axlarna bara pulserade och jag satte nog nästan PB i rodd till hakan. Motivationen var på topp.

Militärpress, smith:
    30 kg * 12
    50 kg * 8 * 2 set
    40 kg * 8

Baksida med hantlar:
    8 kg * 10 * 2 set
    8 kg * 7
    5 kg * 10

Hantelpress:
    17,5 kg * 10
    17,5 kg * 8
    17,5 kg * ?
    15 kg * ?

Baksida i kabel
    15 kg/sida * 10, 10, 8
    10 kg/sida * ?

Rodd till hakan
    30 kg * 8, 8, 7

Flyes
    12 kg * 8, 8
    8 kg * 8

Och så 4 set mage.

Edit: glömde ju de dåliga nyheterna. Min sambo hade ätit upp min middagslåda när jag kom från jobbet!!! Istället hade han beställt 2 PIZZOR! JAg försökte med ett ”men jag försöker ju tappa lite här” men han sa bara ”ähhh” och tittade på mig. Så ny har jag ätit av pizzorna i alla fall…..

pizza är så gott:P

bra pass där Camilla.

Vanessa Frykman wrote:
    pizza är så gott:P

Heheh…jodå…men usch så onyttig jag känner mig! 😮

:) ja jag kikar förbi och kollar ditt träningspass så jag vet vad jag har och ladda inför lördagen!
    Det ska bli skoj att träna med dig bäst jag äter upp mig lite också!
    ha d gött så länge!

Två promenader 40 min per styck.

Vägde mig i morse och inte har jag gått ner denna veckan inte 😮
    *grrr* Antar att förbränningen nog fortfarande är lite knäpp efter dieten och jag ska nog inte ta i med hårdhandskarna än utan låta kroppen få ”vara sig själv” ett tag. Börjar jag dra ner nu sabbar jag bara för den kommande dieten. Får väl leva med ”sälutseendet” ett tag även om jag kan ha som mål att sakta skala av lite. Morgonpromenader och hård träning kommer nog göra sitt. Har ju trots allt bara kört tre hårda pass sedan jag var sjuk i två veckor.

Var på fest på kvällen och det var faktiskt kul. Kändes lite lyxigt men skumt att vara på en fest där det snarare gick ut på att festa på champange och tryffel än vodka och chips :D Första riktiga festen sedan dieten också (bortsett från nyår) och det är skönt att kunna koppla av på en fest utan att tänka på protein och mattider hela tiden!

CamillaJ wrote:
    Klart jag kommer ihåg dig!! Hur går det för dig?

Och tack för gratulationerna! Min form var nog inte vad den borde varit om du såg mig på söndagen…orken försvann lite efter lördagen och jag kunde inte riktigt ladda om. Men det var OK ändå, bara lite sur på mig själv att jag inte gav allt EN dag till.

Det känns både skönt och tomt nu efter tävlingen. Första veckorna var det nästan bara skönt, nu saknar jag faktiskt dietandet lite. Eller, snarare formen dieten förde med sig :) Det är klart att det är skönt att styrkan är på väg upp igen men jag tror nog jag måste fixa formen lite för att vara helt nöjd med mig själv. Några kilon ska skalas av så får vi se sedan. Men någon regelrätt diet är det ju inte fråga om, bara en försiktig ”fluff”-minskning :D

Kul att du kommer ihåg mig! 8) Det går bara fint för mig. Tränar, äter o står i. Har gått upp några kilon sedan jag var på mätning så det ska bli intressant o se hur mkt jag gått upp i muskler nästa gång jag gör en mätning. Nu har jag precis börjat äta kreatinpyrovat så får se hur min kropp reagerar på det. Brukar du äta kreatin/eller testat? Kände du någon skillnad isf?

Förstår att det är en stor omställning att inte vara i den form man varit i efter en diet. Hur många kilon från din tävlingsvikt vill du ligga på nu då? :pop:

Emelie wrote:
    Kul att du kommer ihåg mig! 8) Det går bara fint för mig. Tränar, äter o står i. Har gått upp några kilon sedan jag var på mätning så det ska bli intressant o se hur mkt jag gått upp i muskler nästa gång jag gör en mätning. Nu har jag precis börjat äta kreatinpyrovat så får se hur min kropp reagerar på det. Brukar du äta kreatin/eller testat? Kände du någon skillnad isf?

Förstår att det är en stor omställning att inte vara i den form man varit i efter en diet. Hur många kilon från din tävlingsvikt vill du ligga på nu då? :pop:

Jag har käkat kreatin några gånger, både monohydrat och trikreatin. Gillade trikreatin bäst men vet inte om jag tyckte det var något speciellt. Kanske ökade jag lite i styrka. Möjligen lite ”motivation på burk”-effekt av det :D

Jag skulle vilja ligga 6-8 kilo från tävlingsform för att vara nöjd, just nu är det några kilo mer än så. Men så länge jag inte passerar + 10 kg så känns det OK!

Ingen cardio idag!

Däremot armar tillsammans med pucca. Jätteskoj köra tilsammans med någon, det var ganska länge sedan nu. Jag räknade inte så noga som jag brukar, eller rättare sagt la jag inte det på minnet men jag kan åtminstone redovisa det jag minns. Tror det är dags att ta fram lilla boken igen…

Z-curls
    4 set, max 30 kg * 7

Smal bänk/frenchpress-variant
    4 set, max 55 kg * 8

Sittande hantelcurl
    4 set, max 12,5 kg * 8/arm

Triceps pushdowns, 2-arms
    4 set, max ”4 plattor” * 10

”Bamsecurls”
    2 set, max 20 kg * 10

Triceps, pushdowns, 1-arms
    3 set, max 15 kg * 107arm

Hammercurls med rep
    2 set

Armarna kändes dubbelt så stora efteråt, vilket tryck. Nu väntar exprimenterande i köket inför lördagsmiddagen! Indisk mat ska det bli!

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 134 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.