Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Mot nya mål…kanske SM 2007!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 januari, 2007 at 18:22 #901934Anonym anvandareMember
Armarna kändes dubbelt så stora efteråt, vilket tryck
Dina armar e grymma tack för dagens mos av armar ses tisdag!
14 januari, 2007 at 12:05 #901935Anonym anvandareMemberHej hej!
Har för mig att du körde mkt intervaller förut, gjorde du det på din diet fram till lucia också? Vad hade du för upplägg på det isf?
Och du, pizza kan du nog mkt väl unna dig en gång åtminstone! Jag tvivlar på att din form är så dålig som du själv tycker
Lycka till med starta-eget satsningen och kör hårt på gymmet!14 januari, 2007 at 23:42 #901936Anonym anvandareMemberHej camilla!
LÄste ditt upplägg för Sm, jag får nästan dåligt samvete när jag ser hur seriösa du m.fl. är. Att gå morgonpromenader redan är för mig ljusår bort….hur pallar du. Visserligen fick du stå överst o jag bara på tredje plats…men jag måste säga att jag är impad av din kämparglöd. har du hört något om de ändrade viktklasserna?
jag kommer att satsa på SM 08 först, för nu måste det byggas rygg och ben, sen skall vi upp till kamp igen.Jag håller med dig attBB tävling är något av det roligaste man kan göra…see you o kämpa på.
Tini:pop:
15 januari, 2007 at 17:52 #901937Anonym anvandareMembermariia wrote:Hej hej!
Har för mig att du körde mkt intervaller förut, gjorde du det på din diet fram till lucia också? Vad hade du för upplägg på det isf?
Och du, pizza kan du nog mkt väl unna dig en gång åtminstone! Jag tvivlar på att din form är så dålig som du själv tycker
Lycka till med starta-eget satsningen och kör hårt på gymmet!Japp, jag körde intervaller under dieten. För det mesta blev det direkt efter styrkepassen eftersom det var enda möjligheten att få in dem rent tidsmässigt. Inte det mest optimala upplägget men vad göra? Oftast blev det 3 ggr per vecka eller nått, 20-30 minuter. Föredrar egentligen löpbandet men var kommenderad till trappmaskinen för det mesta. Det var inga ”tok-intervaller” med tanke på att det var direkt efter passet men ganska intensivt blev det. Jag varierade intervallerna med dagar med 20-30 min högintensivt trappmaskinstrampande. Det var inget strikt schema utan mycket på känn beroende på kroppen och psyket.
15 januari, 2007 at 17:58 #901938Anonym anvandareMembertini wrote:Hej camilla!
LÄste ditt upplägg för Sm, jag får nästan dåligt samvete när jag ser hur seriösa du m.fl. är. Att gå morgonpromenader redan är för mig ljusår bort….hur pallar du. Visserligen fick du stå överst o jag bara på tredje plats…men jag måste säga att jag är impad av din kämparglöd. har du hört något om de ändrade viktklasserna?
jag kommer att satsa på SM 08 först, för nu måste det byggas rygg och ben, sen skall vi upp till kamp igen.Jag håller med dig attBB tävling är något av det roligaste man kan göra…see you o kämpa på.
Tini:pop:
Jag är INTE seriös! Du skulle bara veta vad jag fuskar med maten just nu! Eller fuskar är kanske fel, jag lagar vanlig ”svenssonmat” med både ost och annat i
Att jag går morgonpromenader är framför altt för att jag ändå ska ta mig till jobbet och det känns onödigt trängas på spårvagnen i 20 min och betala för det dessutom när jag kan gå på 40 min. Sedan är det rätt skönt att få en stund för sig själv, fundera på dagens mål och ärenden, ladda lite eller bara koppla av.
Jag har inte hört något mer om viktklasserna en jag antar att det är infört + och – 55 kg i enlighet med IFBB:s regler…eller? Kan inte påstå att jag bryr mig så mycket, visst vore det ju bra för mig om -52 var kvar men å andra sidan kanske jag skulle få sitta i bastun igen då och det vill jag ALDRIG mer!
15 januari, 2007 at 18:05 #901939Anonym anvandareMemberPå morgonen blev det ett ryggpass. Inte helt optimalt för mig att träna direkt efter frukost men det gick OK ändå. Jag föredrar att kunna fylla på med minst ett mål till innan träningen annars.
Kronlyft
6 set, max 100 kg * 7Latsdrag
4 set, max 50 kg * 8Stående stångrodd
4 set, max 60 kg * 8Lat.pullover
3 setSittande rodd
3 setJag fick ont i vänster axel i latsövningarna så idag har jag gått runt med liniment. Känns bättre nu men vi får se hur det går att köra bröst idag.
Det blev en liten promenad också eftersom spårvagnarna inte vill gå i stormen.
15 januari, 2007 at 20:03 #901940Anonym anvandareMemberEn härlig dag trots att jag sov dåligt i natt och trots att bänkpressen gick åt pipan.
40 min morgonpromenad
40 min em. promenad
Bröst
Bänk
40 kg * 10
50 kg * 8
60 kg * 2 👿
50 kg * 8
50 kg * 5 + 40 kg * 4Hantelpullover
20 kg * 10, 8, 8Hantelpress, lutande
20 kg * 8, 8, 7Hantelflyes
12,5 kg * 10, 8, 7
12,5 * 6 + 8 kg * ?Avslutade med 15 min intervaller på trappmaskinen.
Kände inte av axelsmärtan så mycket, inte mer än vanligt så det är nog inget. Kör liniment ikväll och i natt för säkerhets skull. Imorgon ska ju axlarna få jobba och då måste de vara på humör.
16 januari, 2007 at 21:23 #901941Anonym anvandareMember40 min morgonpromenad
40 min em. promenad
Det var inte meningen jag skulle promenera hem eftersom jag behövde ladda inför gymmet men jag var så sur och irriterad när jag slutade jobbet att jag behövde lugna ner mig lite och då är en promenad ett ganska bra sätt. Kan i och för sig inte påstå att det hjälpte….
Körde sedan axlar/vader/mage med pucca.
Militärpress bakom nacken
5 set, max 50 kg * 7Baksida ”flyes” med hantlar
3 set, max 7,5 kg * 8 eller 10Rodd till hakan
4 set, max 35 kg * 10Flyes
4 set, max 13 kg * 7Baksida i kabel (?)
4 set, max 15 kg * 10Stående vadpress
4 set, max 220 * 7 Satsar på en 6:a på hela magasinet, 250 kg, innan dieten börjar!6 set mage
Tur att det är vilodag imorgon för jag känner mig lite sliten nu. Får använda onsdagen för att ladda inför ett mördande benpass på torsdag.
16 januari, 2007 at 22:22 #901942Anonym anvandareMemberHej igen!
Jag tänker nog att det blir svårt för oss som låg starx under 52 kg att va kvar i den klassen om vi vill bygga mer..o det vill vi väl?Målet är väl ändå att lägga på sig o då räcker det inte med bastu förmig…så 55minus blir perfekt.
Lycka till framöver och oroa did inte för att kroppen väger lite mkt just nu, det är ju helt normalt att den suger upp allt den får tag i o mkt e vatten….jag struntar i vågen nu o tittar iu spegeln o känner mig i grym form (56.5 kg)…..man e ju snyggare nu en på LP….helt klart….
Du kommer att känna dig bättre tillmods om ett tag o ett tips tilll sambon är hemmagjord pizza, med keso, kyckling o mkt grönsaker…mmmmm
16 januari, 2007 at 22:32 #901943Anonym anvandareMembertini wrote:Hej igen!
Jag tänker nog att det blir svårt för oss som låg starx under 52 kg att va kvar i den klassen om vi vill bygga mer..o det vill vi väl?Målet är väl ändå att lägga på sig o då räcker det inte med bastu förmig…så 55minus blir perfekt.
Lycka till framöver och oroa did inte för att kroppen väger lite mkt just nu, det är ju helt normalt att den suger upp allt den får tag i o mkt e vatten….jag struntar i vågen nu o tittar iu spegeln o känner mig i grym form (56.5 kg)…..man e ju snyggare nu en på LP….helt klart….
Du kommer att känna dig bättre tillmods om ett tag o ett tips tilll sambon är hemmagjord pizza, med keso, kyckling o mkt grönsaker…mmmmm
Om jag vägt 56,5 kg hade jag varit glad….
Och visst vill vi lägga på oss, jag tror dock att jag kommer hamna runt 52 kg på SM i år. Kommer väl inte hinna lägga på mig så mycket muskler innan dieten börjar. Sedan är målet att vara hårdare i år också så vi får väl se….
18 januari, 2007 at 23:07 #901944Anonym anvandareMemberOnsdagen var en vilodag, bara 40 min morgonpromenad.
Torsdagen började med 40 min morgonpromenad. Blev kvar länge på jobbet och skippade em. promenaden. Skulle ju ladda för benpasset.
Körde BEN med pucca vid 19-tiden och det gick riktigt bra.
Knäböj i smith, 6 set, max 90 kg * 6
Utfall i smith, 3 set, max 70 kg * 8
Benpress, 5 set, max 200 (tror jag) * 6
Hacklift, 3 set
Bencurl, 3 set i superset med benspark 3 setVerkar bli resa till Småland i helgen och där har gymmet öppet 2½ timme på lördag!!! Vilket vansinne! Och på morgonen också så det kommer rubba hela min dag. *grrr* och ingen träning alls under fredagen…hatar det där med att släkten måste hälsas på ibland 👿
Ringer dig om det pucca! (om du nu läser detta). Jag kan tänka mig rygg på söndag em./ kväll istället så kör jag något annat i Vetlanda, orkar ändå inte släpa bältet dit!
18 januari, 2007 at 23:26 #901945Anonym anvandareMemberCamillaJ wrote:Ringer dig om det pucca! (om du nu läser detta). Jag kan tänka mig rygg på söndag em./ kväll istället så kör jag något annat i Vetlanda, orkar ändå inte släpa bältet dit!jädrar sicket pass vi gjorde! d kändes på vägen hem kan jag säga! oki ska du åka i helgen men jag undrar om jag e hemma jag ska ju t trollhättan söndag så då blir det nog sent annar skan vi gå upp tidigt ina du drar. Du bestämmer men visst jag kör gärna har armar på dagen men d fixar jag=) kram så länge
21 januari, 2007 at 17:50 #901946Anonym anvandareMemberFredagen blev vilodag, jag promenarade inte ens till jobbet!
På lördag förmiddag blev det ett blandat pass i Vetlanda, på Vetlanda Friskvårdcenter. Sambon skulle starta upp sin viloperiod med att köra blandade överkroppsövningar så jag hängde på. Körde:
hantelflyes för bröst
enarms rodd
axelpress
axelflyes
baksida axel i kabel och maskinSedan tog det över en timma att hitta en affär som hade blomkål…..ja, se småstäder…..:p
Har nu, söndag em. varit och kört rygg med mesta krutet på latsen. Jag har fortfarande träningsvärk i benen så några marklyft blev det inte.
Latsdrag, breda, 5 set, max 55 kg * 10. Gjorde lite ont i vänster axel här, som vanligt. Undrar vad det beror på? Gick iof. bättre när jag ändrade position lite.
Lat.pullover (?) 4 set, max 40 kg * 10
Hantelrodd 4 set, max 35 kg * 8/arm. Tangerat PB tror jag :up:
Lats i kabel ”kabelkobra” 3 set, max 40 kg * 7
Stångrodd 4 set, max 60 kg * 6
Hantelshruggs 2 set, 42 kg * 10
Ingen cardio sedan i torsdags. Rätt skönt men jag längtar ändå till min promenad imorgon. Det är så skönt att kunna köra riktigt tungt igen. Fortfarande är det en bit upp till maxstyrkan men det kommer väl. Är rätt glad att jag inte bestämde mig för att tävla igen i april. Visserligen skulle jag behöva skala av ett kilo eller två för att känna mig i OK form men när styrkan är såpass bra som den är nu kan jag leva med lite ”fluff”.
Imorgon får det nog bli både bröst och armar. På tisdag ska axlarna piskas igen!
22 januari, 2007 at 21:42 #901947Anonym anvandareMemberDagen började uruselt, halvvägs till jobbet kom jag på att jag glömt mitt frukostprotein hemma!!! Tur att 7-11 numera säljer proteindrinkar!
Promenerade i alla fall 45 min som vanligt innan frukost.
Till kvällen var det tänkt att bli bröst och armar men jag ville VERKLIGEN inte gå och träna men släpade mig till slut ner till gymmet i alla fall. Det blev inte några armar, det fanns det ingen ork till men väl ett gott bröstpass.
Bänk:
6 set, max 60 kg * 3Hantelpullover:
3 set, max 20 kg * 10Hantelpress, snebänk:
4 set, max 25 kg * 6 PB!!Hantelflyes, plan och sned bänk:
4 set, max 12,5 kg * 10Avslutade med 6 set vader, 4 sittande och 2 stående.
Imorgon blir det axlar och på onsdag armar. Sedan är nog schemat iordning igen hoppas jag, förra veckan och helgen rubbade det hela lite.
Nu är det dags för ”glass”, kesella och frusna bär som mixats och fått stå i frysen en stund. Mums! Jag byter lätt en halvkilos godispåse mot en sådan portion
24 januari, 2007 at 21:32 #901948Anonym anvandareMemberHade ont i vänster axel efter bröstpasset så på tisdagen blev det armar med pucca. Vi kämpade på bra och det kändes som underarmarna var dubbelt så stora. Lite ont gjorde det i axlen vid bicepsträninge men det gick. Min sambo var med och körde ben för första gången på några månader…han går lite roligt idag
Tisdagens cardio bestod av 45 min morgonpromenad i snöovädret. Som tur var hann det inte lägga sig innan jag hann till jobbet. Jag HATAR snö!!
Det var snorhalt idag, onsdag, så ingen cardio. Jag klarar inte att gå i halkan, jag får så ont överallt.
Körde däremot axlar tillsammans med pucca på kvällen. Jag fick ”mesa” lite pga. vänsteraxeln men det gick OK i alla fall. Inga vikter att skryta med så det utelämnas… Avslutade med mage, 6 set.
Maten ligger mellan 2200-2500 kcal om dagen och det verkar vara mitt max utan att gå upp ÄNNU mer i vikt. Väger nog som det är nu….
Käkar ca 200 g protein, 250 g kolhydrater och runt 50 g fett. Mina små tonfisklådor som mellanmål gör nog kollegorna lite förbryllade -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.