Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Mot nya mål…kanske SM 2007!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 januari, 2007 at 22:18 #901949Anonym anvandareMember
bra pass tjejen .
vad väger du nu ?
25 januari, 2007 at 18:57 #901950Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:bra pass tjejen .vad väger du nu ?
Det vill du inte veta…. 😮
Nära på 10 kg mer än jag vägde in på när jag tävlade[/b]
25 januari, 2007 at 19:03 #901951Anonym anvandareMemberBara 45 min morgonpromenad idag. Det var halt och äckligt samt 10 grader kallt. Jag AVSKYR vintern
Har varit extremt hungrig idag, kanske för att vi haft 16 grader på jobbet och jag kämpat för att hålla värmen.
Tycker formen blivit lite bättre den senaste veckan, vattnet har släppt och jag känner mig inte lika pluffsig. Fortfarande så är jag ju såklart irriterad på allt fluff men det är nog så att min kropp har sin ”målvikt” någonstans där jag ligger nu. Jag brukar väga ungefär såhär när jag äter som jag känner för och då får det väl vara så då. Orkar inte trassla, kämpa, väga och hålla på en massa nu, det blir nog av det nästa diet!
25 januari, 2007 at 20:37 #901952Anonym anvandareMemberCamillaJ wrote:Bara 45 min morgonpromenad idag. Det var halt och äckligt samt 10 grader kallt. Jag AVSKYR vinternHar varit extremt hungrig idag, kanske för att vi haft 16 grader på jobbet och jag kämpat för att hålla värmen.
Tycker formen blivit lite bättre den senaste veckan, vattnet har släppt och jag känner mig inte lika pluffsig. Fortfarande så är jag ju såklart irriterad på allt fluff men det är nog så att min kropp har sin ”målvikt” någonstans där jag ligger nu. Jag brukar väga ungefär såhär när jag äter som jag känner för och då får det väl vara så då. Orkar inte trassla, kämpa, väga och hålla på en massa nu, det blir nog av det nästa diet!
det var inte så länge sen du tävlade så det är inte så konstigt att du itne vant dig vid tio kg mer på kroppen, rent mentalt alltså…
man blir ju lätt kritiskt när man är van vid att tänka viktnedgång och har stirrat sig blind på det i flera månader.
ge det lite tid och som du säger, när vätska släppt, ser det bättre ut igen. nu är det ju dessutom inte tid för bikini och strand heller :emo-thumb27 januari, 2007 at 11:41 #901953Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:det var inte så länge sen du tävlade så det är inte så konstigt att du itne vant dig vid tio kg mer på kroppen, rent mentalt alltså…
man blir ju lätt kritiskt när man är van vid att tänka viktnedgång och har stirrat sig blind på det i flera månader.
ge det lite tid och som du säger, när vätska släppt, ser det bättre ut igen. nu är det ju dessutom inte tid för bikini och strand heller :emo-thumbDu har så rätt! Man fastnar lätt i att rutorna ska synas och att man ska känna sig i form. Det känns ändå OK att vara ”off” men det är klart, man kan ju inte låta bli att drömma om att ha magrutor och ribbor på ryggen året om
27 januari, 2007 at 11:51 #901954Anonym anvandareMember45 min morgonpromenad i ett töande Göteborg! Skönt om snön vill försvinna så man kan gå normalt på gatorna igen.
Kvällen bestod av ett ryggpass med pucca. Min sambo var med och latjade lite med sin armträning men mest tycker jag att han jagade mig. Jag tycker jag tränar tungt och intensivt i vanliga fall men när han är med får man veta att man lever!!
Vi körde i alla fall:
Kronlyft, 5-6 set, max 125 kg * 4Chins, 2 set
Latsdrag 3 set i superset med lat.pulldownsStångrodd, 3 set max 70 kg * 6 Det var det värsta jag varit med om på länge….
Hantelshruggs, 2 set max 42 kg * 10-12
Jag blev så glad när jag läste BODY! Trodde inte att jag skulle få så bra kritik Till och med mamma köpte tidningen för att kolla. Så visade hon den för en bekant som inte insåg att det var jag på bilden. Han började med at säga som många andra ”usch, så mycktet muskler” o.s.v. Sedan blev han lite ställd när han fick veta att det var jag Han förstod inte riktigt, jag såg ju ”normal” ut senast han såg mig……
Nu på lördagmorgonen har jag varit ute på ett joggingpass på 30 min. Riktigt skönt att springa lite, det var flera veckor sedan. Ska snart köra ett bröst/vad/magepass och sedan är det skafferifyllning på Willys som gäller! Det är ju ätardag så man måste passa på
27 januari, 2007 at 13:31 #901955Anonym anvandareMemberCamillaJ wrote:Du har så rätt! Man fastnar lätt i att rutorna ska synas och att man ska känna sig i form. Det känns ändå OK att vara ”off” men det är klart, man kan ju inte låta bli att drömma om att ha magrutor och ribbor på ryggen året omatt tycka formen är ok åtminstone är bra!
jag tror att både du och jag hade kunnat vara hårda året runt om vi velat…men väljer man det så väljer man samtidigt bort en hel del annat i livet…
27 januari, 2007 at 21:16 #901956Anonym anvandareMembertjena Camilla!
Träningen går bra ser jag :emo-thumbBestämt dig för SM nu eller?
28 januari, 2007 at 20:46 #901957Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:att tycka formen är ok åtminstone är bra!jag tror att både du och jag hade kunnat vara hårda året runt om vi velat…men väljer man det så väljer man samtidigt bort en hel del annat i livet…
Det är så sant! Man måste leva också. Det finns så mycket annat i livet än träningen och maten. Under dieten väljer man bort så mycket så det gäller att passa på nu.
28 januari, 2007 at 20:50 #901958Anonym anvandareMemberLinn wrote:tjena Camilla!
Träningen går bra ser jag :emo-thumbBestämt dig för SM nu eller?
Jodå, träningen går helt OK. Äntligen har jag med mig sambon/coachen också så nu kan det bara bli bättre :up:
Som det ser ut nu satsar jag mot SM. Jag är SÅ taggad!! Hoppas bara att jag kan lägga på mig ett gram eller två närmaste månaderna och sedan piska mig i form. Men det är ju det där med att jag nog kommer starta eget 6 veckor innan SM….det kan ju lätt sätta käppar i hjulet för en tävlingssatsning. Men vi får se, jag kommer i alla fall ha en förstående kollega!
Såg i din journal att du hade 18 kg till tävlingsform….du satsar väl inte på -55 hoppas jag!?
28 januari, 2007 at 21:01 #901959Anonym anvandareMemberLördagen började som sagt med 30 min löpning i hyffsat tempo.
Därefter ett ”mespass” för brösten. Jag har lite ont i min vänstra axel och det blir värre efter bröstpassen så jag kör några veckor med försiktig träning för brösten för att kunna köra rygg och axlar normalt istället. Inga vikter att skriva ner men jag känner ändå att jag tränat dem och det är nog OK i alla fall. Avslutade med vader och mage.
Söndagen bestod av benträning. Inte helt smart att förlägga benpasset så tätt inpå ryggpasset som vi körde i fredags. Träningsvärk i ryggen och ett CNS som nog inte återhämtat sig var ju inte den bästa uppladdningen. Det blev betydligt lägre vikter än förra benpasset men vi kämpade på bra, både jag och pucca. När min sambo plågade oss i bensparken på slutet så fick vi veta att vi levde!
Vi körde i alla fall ett pass bestående av:
Knäböj
Benpress
Utfall
Hack lift
Lårbicepsmaskin
BensparkResten av dagen har ägnats åt att göra matlådor för den kommande veckan och antagligen för nästa vecka också, tror det ska räcka till det. En lite hint om vad jag brukar laga för rätter:
Korngrynsgratäng med skinka och paprika
Ungsbakad lax med kokos, ingefära och chili
Lammfärsgryta med bulgur och blomkål
Fiskgratäng, antingen med tonfisk eller torsk
Fiskpudding på korngryn29 januari, 2007 at 08:51 #901960Anonym anvandareMemberCamillaJ wrote:Jodå, träningen går helt OK. Äntligen har jag med mig sambon/coachen också så nu kan det bara bli bättre :up:Som det ser ut nu satsar jag mot SM. Jag är SÅ taggad!! Hoppas bara att jag kan lägga på mig ett gram eller två närmaste månaderna och sedan piska mig i form. Men det är ju det där med att jag nog kommer starta eget 6 veckor innan SM….det kan ju lätt sätta käppar i hjulet för en tävlingssatsning. Men vi får se, jag kommer i alla fall ha en förstående kollega!
Såg i din journal att du hade 18 kg till tävlingsform….du satsar väl inte på -55 hoppas jag!?
Kul med eget företag, vad är det för nåt?
Det där löser sig nog!
Ser fram emot att möta dig i höst29 januari, 2007 at 20:14 #901961Anonym anvandareMemberLinn wrote:Kul med eget företag, vad är det för nåt?Det där löser sig nog!
Ser fram emot att möta dig i höstDet blir en juridisk byrå, inriktad på allmänjuridik till att börja med men tanken är att specialicera mig lite mot IP, dvs. varumärken, patent och liknande. Kommer köra med en annan tjej så vi får väl se om jag kan jobba för henne i början och starta firman efter tävlingen kanske…
Och jag ser INTE fram emot att möta dig!!! Jo, det är klart jag gör, men du kommer vara SÅ mycket större än mig. Ska kämpa så gott jag kan i alla fall :bb:
30 januari, 2007 at 19:42 #901962Anonym anvandareMemberIgår, måndag 29 januari, blev det bara en morgonpromenad, 40 min. Jag blev kvar på jobbet länge och orkade inte gå hem också, tror jag börjar bli lat
Idag, tisdag, var jag uppe tidigt för att få en stund i lugn och ro på jobbet innan alla andra kom. Tog mig ändå i kragen och gick mina 40 min till jobbet. Snacka om att känna sig ensam i stan, inte ens tidningsutdelarna var ute än. Ska nu försöka plåga mig igenom ett axelpass trots att jag är vansinningt trött. Jaja, vad har man koffein till…
Jag har börjat planera för SM-dieten och bestämt mig för att dieta MAX 20 veckor. Tror jag kommer ha ca 10 kg att tappa och då är det väl rätt lagom med 20 veckor. Jag kommer relativt tidigt kapa kolhydraterna till minsta möjliga eftersom det var vad som fungerade bäst senast. Jag tål att gå lågt på kolhydrater, jag kan liksom ändå inte bli tröttare än jag är under dieten :p Cardion kommer vara relativt intensiv, i alla fall ett av passen varje dag. Antagligen ”tvingas” jag till att bara promenara på morgonen eftersom jag måste kombinera promenaden med transport till jobbet och det är inte lätt att springa med packning. Men kanske får jag en cardiokompis några gånger per vecka, i alla fall en bit in i dieten! Åjo pucca, du ska visst upp på scenen :emo-thumb
31 januari, 2007 at 16:13 #901963Anonym anvandareMemberCamillaJ wrote:Åjo pucca, du ska visst upp på scenen :emo-thumbhjälp vi får se camilla vi kämpar på så ser vi vad jag hamnar=) ses ikväll:emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.