Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Mot nya mål…kanske SM 2007!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 januari, 2007 at 17:00 #901964Anonym anvandareMemberCamillaJ wrote:Och jag ser INTE fram emot att möta dig!!! Jo, det är klart jag gör, men du kommer vara SÅ mycket större än mig. Ska kämpa så gott jag kan i alla fall :bb:
Haha… det kommer bli skitkul.. och du, jag är inte mycket större än dig I FORM!
31 januari, 2007 at 21:46 #901965Anonym anvandareMemberJo visst ska vi ha kul på scen Linn!! Det var ju verkligen JÄTTESKOJ att tävla!
31 januari, 2007 at 21:55 #901966Anonym anvandareMemberTisdagkvällen bestod av ett axelpass som gick kanonbra! Kunde köra riktigt tungt och få rejäl kontakt med axlarna, något som varit mitt problem innan. Nu kändes det som de skulle sprängas.
På onsdagmorgonen blev det den sedvanliga 40 min-promenaden till jobbet.
Till kvällen var det dags att piska ryggen och vi beslöt köra biceps också på grund av lite schemaomläggning i helgen. Inga mark idag, brukar inte köra mark varje ryggpass utan variera lite. Det blev istället:Rygg:
Chins med omvänt grepp (min axel vägrar vanliga chins)
Smala latsdrag
Lat. pulloverStångrodd, rätt tungt med 60 kg….
Hantelrodd, lika tungt där med 35 kg…Biceps:
Z-stång, inte så tungt, 35 kg som mest
Sittande hantelcurl
Hammercurls med repSedan var det bara att ge upp och gå hem för en drink och ett lass korngryngratäng. Kollade lite bilder från tävlingarna och…hahah…fattar inte att jag lyckats gå upp alla de där kilona! Men trots allt såg det OK ut på gymmet dag, lite fyligare än vanligt tror jag. Kan ju knappast vara kreatinet som sätter in än, speciellt inte när jag brutit mot regeln att kombinera kreatin med koffein 😮 Kan liksom inte hjälpa att jag är trött nu när jag jobbar 10-11 timmar om dagen. Men det ska bl i skärpning, ingen idé att peta i sig kreatin om jag inte kan hålla tassarna borta från koffeinet.
1 februari, 2007 at 09:54 #901967Anonym anvandareMemberCamillaJ wrote:…speciellt inte när jag brutit mot regeln att kombinera kreatin med koffein 😮 Kan liksom inte hjälpa att jag är trött nu när jag jobbar 10-11 timmar om dagen. Men det ska bl i skärpning, ingen idé att peta i sig kreatin om jag inte kan hålla tassarna borta från koffeinet.Det hade jag ingen aning om Att koffein påverkar Kretinets effekt :what:
Vad är det som händer i kroppen och hur lång tid ska det gå mellan morgon-kaffet och kretin-intaget?
Kram Linda
1 februari, 2007 at 19:15 #901968Anonym anvandareMemberLiMi wrote:Det hade jag ingen aning om Att koffein påverkar Kretinets effekt :what:Vad är det som händer i kroppen och hur lång tid ska det gå mellan morgon-kaffet och kretin-intaget?
Kram Linda
Ingen aning vad som händer i kroppen…man kanske blir grön :p
Hahah, nej, jag lyssnar bara på min coach. Jag vet att jag har läst en rapport eller två om kreatin och koffeins samverkan (eller snarare icke samverkan) men jag kan omöjligt komma ihåg varför det inte funkade så bra ihop. Utöver att det ena binder vätska och det andra driver…
Jag är helt hopplös med att komma ihåg saker ur alla rapporter jag snokar reda på, jag minns bara slutsatsen och sedan har jag ingen aning om varför. Tur att jag inte beter mig likadant på jobbetMen jag hittade en tråd om frågan [http://forum.body.se/showthread.php?t=8100]
1 februari, 2007 at 21:14 #901969Anonym anvandareMemberHej Camilla
Nu har jag läst tråden om Koffein och Kreatin och det verkar ju inte vara en katastrof att blanda bara man fyller på med lite extra vatten. Ibland blir man helt galen på alla rapporter om vad som är ”rätt” och ”fel” med det vi stoppar i oss. Alla piller och pulver kostar ju en del så man vill ju att de ska funka optimalt för bästa resultat… Lycka till med träningen :friends:
1 februari, 2007 at 21:48 #901970Anonym anvandareMemberLiMi wrote:Hej CamillaNu har jag läst tråden om Koffein och Kreatin och det verkar ju inte vara en katastrof att blanda bara man fyller på med lite extra vatten. Ibland blir man helt galen på alla rapporter om vad som är ”rätt” och ”fel” med det vi stoppar i oss. Alla piller och pulver kostar ju en del så man vill ju att de ska funka optimalt för bästa resultat… Lycka till med träningen :friends:
Då var du mer ambitiös än vad jag var, jag orkade inte läsa tråden
Men nej, det är nog ingen katastof. Jag har kört en blandning i några dagar och jag tycker ändå jag fått lite ”kreatintryck”. Sedan får jag väl lyda coachen när det lugnar ner sig på jobbet.Och lycka till du också! Men att döma av din tråd behöver du det knappt, du är så ambitiös och motiverad att jag blir riktigt avundsjuk!
1 februari, 2007 at 21:53 #901971Anonym anvandareMemberHar du tränat idag?
1 februari, 2007 at 22:01 #901972Anonym anvandareMemberKan inte fatta att det redan är februari! Bara lite mer än 3 månader till dieten börjar :yahoo: Eller, tja, nu klassas jag väl som tokig, att längta efter långa cardiopass, intervaller till man nästan dör, kokt okryddad kyckling ihop med lika okryddad potatis…. och INGA rejäla ätardagar! Men nu är det diet på sommaren och det kommer nog kännas ännu lättare när det är ljust och varmt.
Idag blev det i alla fall promenader 2*40 min åtföljt av ett bröst/tricepspass med pucca. Lite ont i vänster axel idag också men bättre än förra bröstpasset.
Bänk, 5 set, max 3 * 60 kg
Frenchpress, 4 set, max 45 kg * 8
Pullovers, 3 set, max 20 kg * 10
Sneda hantelpressar, 3 set, max 20 kg * 10
Dips mot bänk, 4 set, max kroppsvikt + 10 kg * ?
Och så kabelövningar på slutet, både för bröst och triceps. Det blir lite fler set nu när jag inte kan köra så tungt men hellre det än att vakna i natt av att axeln smärtar när jag råkar rulla över på den.
1 februari, 2007 at 22:02 #901973Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Har du tränat idag?Hehe, jag skrev samtidigt som dig :p
1 februari, 2007 at 22:04 #901974Anonym anvandareMemberCamillaJ wrote:Hehe, jag skrev samtidigt som dig :pSåg det grymt pass
4 februari, 2007 at 21:12 #901975Anonym anvandareMemberIdag firar jag och sambon sjuårsjubileum! Men det är knappt han får en puss för han börjar bli förkyld! Jag har bacillskräck nu när träningen flyter på så bra.
Dagen till ära blev det ett benpass som jag laddat för genom att vila helt i två dagar. Vilan var välbehövlig efter en tuff vecka. Tyvärr blir inte nästa vecka bättre 👿
Det blev ett riktigt ”monsterpass” med pucca. Jisses vad vi pumpade benen :up:
Fria knäböj, 5 set, max 80 kg * 6
Utfall i smith, 3 set, max 100 kg * 6/benBenpress 2 set, max 205 kg * 8
Benpress i superset med hacklift, 2 set. Benpressen 165 kg * 8 och direkt in i hackliften med en tia på och så 8-10 reps.Benspark, 3 set, max 70 kg * 8
Lårcurlmaskin, 3 set, max 45 kg * 7. 45 kg var lite för tungt, jag började nästan dra med hela kroppen.Kan omöjligt fatta att jag kan vara starkare i utfall än i knäböj :huh: Måste bero på att jag är löjligt svag i knäböj….
Har ätit min favorit som ”efterträningmat”, rostade mackor med marmelad + en proteindrink. Nu återstår bara kesellaglass innan läggdags.
5 februari, 2007 at 21:32 #901976Anonym anvandareMemberIngen cardio, känns nästan konstigt Jag jobbar så mycket just nu att det blir för slitsamt att köra cardio, jobba och träna tungt. Tänkte ta en hel vecka utan promenader, vi får se hur det går, jag som älskar mina morgonpromenader då jag får vara i fred en stund.
Körde i alla fall axlar/vader och mage idag. Det blev ett bra pass även om det kändes lite i min ena axel i vissa övningar. Det var bara att träna runt det så funkade det helt OK.
Idag längtade jag verkligen efter att få börja dieta Vill ha det där ådrorna och fibrerna poppandes här och där igen! Men men, 3 månader till, sedan kör vi!!
5 februari, 2007 at 21:47 #901977Anonym anvandareMemberCamillaJ wrote:Ingen cardio, känns nästan konstigt Jag jobbar så mycket just nu att det blir för slitsamt att köra cardio, jobba och träna tungt. Tänkte ta en hel vecka utan promenader, vi får se hur det går, jag som älskar mina morgonpromenader då jag får vara i fred en stund.Körde i alla fall axlar/vader och mage idag. Det blev ett bra pass även om det kändes lite i min ena axel i vissa övningar. Det var bara att träna runt det så funkade det helt OK.
Idag längtade jag verkligen efter att få börja dieta Vill ha det där ådrorna och fibrerna poppandes här och där igen! Men men, 3 månader till, sedan kör vi!!
Ja så kan det bli när man har frövat att deffa ju att man blir kär i ådrorna;) . Jag saknar morgon promenix jag med men snart får jag börja . Vill inte känna mig sliten sen i benen.
6 februari, 2007 at 21:23 #901978Anonym anvandareMemberTotal vila idag…om nu 11 timmar på jobbet kan räknas som vila. Är trött, seg och allmänt snurrig i skallen. Har ätit rejält med mat idag och efter en vecka på kreatin sitter kläderna om möjligt ännu tightare än de gjorde innan. Har inte ens vågat väga mig…anar att det blir en tuff deff om 3 månader! Men sak samma, ska man orka dieta HELA sommaren så måste man få slappa lite emellan. Sedan att det innebär lite extra cardio det må vara hänt då. Livet är till för att levas :up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.