Mot nya mål…kanske SM 2007!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Mot nya mål…kanske SM 2007!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 134 total)
  • Author

Imponerad av att du redan orkar tänka på diet..jag tycker personligen att det är skönt att slippa tänka på det. Jag skall visserligen bli av med lite vätska nu efter kreatinet och köra en minideff i maj-gifter mig den 6 juni och ´man behöver ju inte se bulkig ut då tänkte ner till 55 kg på bröllopsdagen.

Att kläderna sitter tajt gör ju inget-du vet ju att det släpper i och med att kreatinet går ur kroppen-åh det är ju underbart med kreatin…..man blir såååå stark:emo-thumb så bara kör på.

tini

:fever: :(

Inte vara sjuk nu igen!!! Har inte kunnat träna sedan i måndags! Det som gick så bra just nu. Snorig, ont i halsen, tung i huvudet och allmänt gnällig. Och inte har jag kunnat vara hemma från jobbet heller *grrrr*

Jaja, jag får väl se hur jag känner mig imorgon. Kanske kan jag köra ett försiktigt pass på söndag om jag har tur. Tävlingssuget är som bortblåst men det kanske dyker upp igen när jag blir frisk. Nu vill jag bara käka godis och ligga i soffan men se….nähä, inget godis nu inte :nono: Man blir inte frisk av godis, det blir man av BRA mat!

Krya på dig! C vitaminer varje dag dubbeldos brukar hjälpa.

Tini

Hejsan Camilla!

Läste att du blev utan dina kära morgonpromenader ett tag pga mycket arbete etc. Har för mig att du brukar gå till jobbet.. Hur kommer det sig att du ändrade på det? Känns som att annat kommunikationsmedel än cykel o sina ben tar längre tid här i gbg. Men jag tycker om att använda kroppen som transportmedel precis som dig så det gör inget tycker jag. Å billigt är det med! :emo-thumb

Hur har du det med förkylningen? Kunde du inte låta bli att ge din älskling pussar på sjuårsjubileet ändå? Vad härligt att hållt ihop så länge förresten! ;) Jag o min pojk firar snart 3mån vi. :D

Hoppas du får tillbaka tävlingslusten snart!

Kram kram
    Emelie

Emelie wrote:
    Hejsan Camilla!

Läste att du blev utan dina kära morgonpromenader ett tag pga mycket arbete etc. Har för mig att du brukar gå till jobbet.. Hur kommer det sig att du ändrade på det? Känns som att annat kommunikationsmedel än cykel o sina ben tar längre tid här i gbg. Men jag tycker om att använda kroppen som transportmedel precis som dig så det gör inget tycker jag. Å billigt är det med!

Hur har du det med förkylningen? Kunde du inte låta bli att ge din älskling pussar på sjuårsjubileet ändå? Vad härligt att hållt ihop så länge förresten! Jag o min pojk firar snart 3mån vi. :D

Hoppas du får tillbaka tävlingslusten snart!

Kram kram
    Emelie

Halloj!

Jo, jag brukar gå till jobbet men om jag åker spårvagn så spar jag lite tid + att jag slipper trasslet med ombyte och frukost på jobbet. Kanske inte spar SÅ mycket tid egentligen men jag har varit så trött av allt jobb att jag inte riktigt orkat gå heller. Nu när jag varit förkyld har det ju inte heller varit optimalt att gå till jobbet, jag behöver all vila jag kan få. Men visst är det härligt att gå. Det har lugnat sig lite nu och jag ska börja gå så snart jag blir frisk…tyvärr verkar det inte vara någon förbättring 👿

Tävlingslusten kommer nog tillbaka bara jag får komma ner till gymmet snart! Såg lite nya bilder idag och det hjälpte att bli påmind om hur kul det var!!

Går det bra för dig?

tini wrote:
    Krya på dig! C vitaminer varje dag dubbeldos brukar hjälpa.

Tini

Tack!

Men dubbel? Här käkas det nog trippel + ALA + vitlök + massa annat krafs… :p

Krya på dig Camilla!
    By the way, vi har också 7 år jag och Calle ;)

Lina wrote:
    Krya på dig Camilla!
    By the way, vi har också 7 år jag och Calle ;)

Tack! Ska säga åt min kropp att krya på sig i 110 km/timmen så jag snart får träna igen, det börjar klia i fingrarna efter att få greppa en hantel!

Ja, visst är det härligt att fira 7 år tillsammans. Väntar på dagen det blir 10, då får man väl hitta på något alldeles speciellt!

Förkylningstips! :)
    Blanda en tsk echinacea, en krisbrus & en c-vitaminbrus i ett glas vatten. Drick 4-5 gånger om dagen.

Jag var helt frisk på några dagar… :up:

Lycka till & kram på dig // Emma

Tack för era tips!!

och nu..

:kicking:

FRISK!

Eller, tja, så att jag kan träna lite i alla fall. Jag snörvlar fortfarande lite men orken är tillbaka även om jag inte kommer köra tungt på ett par dagar till. Igår tränades överkroppen lätt och passet avslutades med 15 min stretching.

Tyvärr har inte axeln läkt av en veckas vila så nu har jag snickrat ihop ett rehabprogram på egen hand. Jag tränar det som går, undviker tung bänkpress och dips och stretchar noga varje dag. Lika bra att återgå till det där hemska 15-30 min långa programmet igen.

Om ett par veckor är det tänkt att intervallträningen ska börja, ett pass i veckan till att börja med! Tjoho, nu ska vi springa! I övrigt så återupptas nog promenaderna imorgon även om det inte har blivit mindre att göra på jobbet. Jaja, lika bra att vänja sig, det lär ju inte bli mindre att göra till hösten heller så…och då ska SM-dieten verkligen skötas!

CamillaJ wrote:
    Tack för era tips!!

och nu..

:kicking:

FRISK!

Eller, tja, så att jag kan träna lite i alla fall. Jag snörvlar fortfarande lite men orken är tillbaka även om jag inte kommer köra tungt på ett par dagar till. Igår tränades överkroppen lätt och passet avslutades med 15 min stretching.

Tyvärr har inte axeln läkt av en veckas vila så nu har jag snickrat ihop ett rehabprogram på egen hand. Jag tränar det som går, undviker tung bänkpress och dips och stretchar noga varje dag. Lika bra att återgå till det där hemska 15-30 min långa programmet igen.

Om ett par veckor är det tänkt att intervallträningen ska börja, ett pass i veckan till att börja med! Tjoho, nu ska vi springa! I övrigt så återupptas nog promenaderna imorgon även om det inte har blivit mindre att göra på jobbet. Jaja, lika bra att vänja sig, det lär ju inte bli mindre att göra till hösten heller så…och då ska SM-dieten verkligen skötas!

håll dig frisk nu tjejen . Vill se dig pås cen på SM :P

Vanessa Frykman wrote:
    håll dig frisk nu tjejen . Vill se dig pås cen på SM :P

Det ska du nog få om inget oförutsett händer!! Suget är tillbaka igen :bb:

Fast det är klart, då kanske kravet är att jag får se dig på FF07 ;)

Ett litet lätt ben- och magpass avklarat. Kändes ännu bättre än igår så det går framåt. Nu väntar ”glass” = kesella och frusna bär

Trodde för övrigt det skulle vara lite lugnt på gymmet, alla såg ju ut att sitta på restaurangerna på vägen dit….men inte, det vara full fart bland hantlarna! Skönt att se att fler än jag vägrar Alla hjärtans dag…
    Eftersom jag har en medfödd motvilja mot påtvingade ”mysdagar” när alla ska trängas på restaurangerna eller panikshoppa vissna blommor så ser jag istället fram emot en riktig helkväll på stan i lugn och ro på lördag istället för att ”fira” Alla hjärtans dag idag.

Så, första promenaden på ett par veckor. Det var riktigt skönt att komma ut en stund på morgonen. Varmt och skönt var det också.

Förkylningen blir bättre och bättre så helgen ser ut som vanligt; träning fredag, lördag och söndag!

Blev ingen träning i fredags då jag hade vansinning huvudvärk. Ville inte ta värktabletter ”bara” för att kunna träna så jag gick och la mig istället.

Lördag däremot, då blev det ett rygg- och bicepspass som gick riktigt bra. Körde:
    Kronlyft, max 80 kg
    Latsdrag, max 55 kg
    Lat. pullover
    Stångrodd, max 50 kg
    Hantelrodd

Bicepscurl med stång, max 25 kg
    Bicepscurl m. hantlar, sittande
    Hammercurls

Inte så tungt eller intensivt, är inte igång efter förkylningen än. Passet gick ändå rätt snabbt eftersom jag ville hinna hem till Ironman började!

Idag, söndag, kördes axlar och triceps. Hade ingen energi alls och ont i huvudet igen men det gick OK.

Imorgon blir det nog bara promenad och sedan ska det vanliga schemat sparkas igång igen på tisdag.

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 134 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.