Mot nya mål…kanske SM 2007!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Mot nya mål…kanske SM 2007!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 134 total)
  • Author
    CamillaJ wrote:
    Halloj!

Jo, jag brukar gå till jobbet men om jag åker spårvagn så spar jag lite tid + att jag slipper trasslet med ombyte och frukost på jobbet. Kanske inte spar SÅ mycket tid egentligen men jag har varit så trött av allt jobb att jag inte riktigt orkat gå heller. Nu när jag varit förkyld har det ju inte heller varit optimalt att gå till jobbet, jag behöver all vila jag kan få. Men visst är det härligt att gå. Det har lugnat sig lite nu och jag ska börja gå så snart jag blir frisk…tyvärr verkar det inte vara någon förbättring 👿

Tävlingslusten kommer nog tillbaka bara jag får komma ner till gymmet snart! Såg lite nya bilder idag och det hjälpte att bli påmind om hur kul det var!!

Går det bra för dig?

Hallå där!

Du får ta och dela med dig av dina bilder här i tråden. :)

Det går bara fint för mig. Har dock gått upp ett x antal kilo (o det är inte bara muskler..) så nu får jag lugna ner mig innan mina kläder spricker. Åkte på en rejäl en förkylning häromdagen. Uscha!! Så nu får det bli vila i helgen så att jag kan kurera mig. Tråkigt. :frust: Jag som var så laddad för att köra bröst o axlar i helgen.

Är du frisk o kör på nu igen eller var din förkylning envis?

Kram Emelie

Emelie wrote:
    Hallå där!

Du får ta och dela med dig av dina bilder här i tråden. :)

Det går bara fint för mig. Har dock gått upp ett x antal kilo (o det är inte bara muskler..) så nu får jag lugna ner mig innan mina kläder spricker. Åkte på en rejäl en förkylning häromdagen. Uscha!! Så nu får det bli vila i helgen så att jag kan kurera mig. Tråkigt. :frust: Jag som var så laddad för att köra bröst o axlar i helgen.

Är du frisk o kör på nu igen eller var din förkylning envis?

Kram Emelie

Här körs det på för fullt! Har visserligen lite samma känsla som du, det är dags att lugna sig med viktuppgången nu så man kommer i kläderna.

När jag får bilderna i ”riktigt” format lovar jag att visa dem! Det är nästan tragiskt att man lyckas komma ur form så fort och man fattar knappt att man faktiskt var i den formen när man ser bilderna ;)

Hoppas du kryar på dig!

Har tränat på som vanligt under veckan men har inte haft tid att sitta vid datorn så det får bli en lite summering idag.

Tisdag: Armar
    Onsdag: Ben

Fredag: Axlar
    Lördag: Rygg
    Söndag: Bröst och vader (planerat till i kväll)

Det har blivit fyra promenader trots vädret. Kallt, halt och blåsigt, usch!

Tanken är att jag och coachen ska sätta oss idag och planera de kommande två månaderna innan dieten och även skissa lite på dietupplägget så jag kan börja förbereda mig. Bara han kan pallra sig ur sängen snart….

Han vill att jag ska släppa tanken på formen helt och hållet nu och bara ösa på med mat och tunga vikter. Jag å andra sidan kan inte riktigt hjälpa att jag stör mig på viktuppgången….jaja, vi får väl se var vi hamnar.

CamillaJ wrote:
    Han vill att jag ska släppa tanken på formen helt och hållet nu och bara ösa på med mat och tunga vikter. Jag å andra sidan kan inte riktigt hjälpa att jag stör mig på viktuppgången….jaja, vi får väl se var vi hamnar.

ja det kan vara lite mycket begärt att släppa tanken helt…men att släppa LITE på kontrollen är värt ett försök. Det är ju lätt att det blir ”allt eller inget” när man inte tänker på vad man äter, vilket inte brukar vara så bra för formen. Lättare sagt än gjort, men att tänka lite i grått är oxå värt att jobba på.

athleticmia wrote:
    ja det kan vara lite mycket begärt att släppa tanken helt…men att släppa LITE på kontrollen är värt ett försök. Det är ju lätt att det blir ”allt eller inget” när man inte tänker på vad man äter, vilket inte brukar vara så bra för formen. Lättare sagt än gjort, men att tänka lite i grått är oxå värt att jobba på.

Jo, det är ju det där med ”allt eller inget”….Jag har liksom lite svårt för att äta lagom av saker. Om jag bestämmer mig för att inte tänka på vad jag äter slinker det lätt ner ett par godisbitar mitt i veckan, vitt bröd här och där, pizza en vardag när man är trött och sliten o.s.v. Överlag äter jag ju bra mat men det är det där extra som gärna smiter in under ”offperioden”.
    Jag får se till att jobba på det där med att äta ”vanligt” men bra på veckorna. Just nu vill jag inget hellre än att springa iväg och köpa smågodis :nono:

CamillaJ wrote:
    Jo, det är ju det där med ”allt eller inget”….Jag har liksom lite svårt för att äta lagom av saker. Om jag bestämmer mig för att inte tänka på vad jag äter slinker det lätt ner ett par godisbitar mitt i veckan, vitt bröd här och där, pizza en vardag när man är trött och sliten o.s.v. Överlag äter jag ju bra mat men det är det där extra som gärna smiter in under ”offperioden”.
    Jag får se till att jobba på det där med att äta ”vanligt” men bra på veckorna. Just nu vill jag inget hellre än att springa iväg och köpa smågodis :nono:

men å andra sidan…om det slinker ner LITE då och då, blir det kanske ändå mindre totalt sätt på en vecka, än om du skulle ha EN ätardag, eller?
    När man känner att det är ok att ta EN kaka när suget kommer, lite godis då och då och kanske en pizza en och annan gång, så tror inte jag behovet kommer att finnas för att frossa iallafall… du slipper längtan efter din ätardag, som oftast ändå bara blir en fix idé av att äta. ganska skönt oxå att kunna säga ja till kakan på jobbet som det bjuds på en tisdag, kunna gå på kalas mitt i veckan utan att fundera över vad som ska bjudas osv. det är väl det som är skillnad mellan on- och off-season eller?

nej jag vet, det är baske mig inte lätt!!! men värt att fundera över och prova sig fram vad som funkar, efter hur just du tänker.

LYCKA TILL!

blir det ”bara” byggning eller bf oxå i höst? kanske vi ses på scen! :)

athleticmia wrote:
    men å andra sidan…om det slinker ner LITE då och då, blir det kanske ändå mindre totalt sätt på en vecka, än om du skulle ha EN ätardag, eller?
    När man känner att det är ok att ta EN kaka när suget kommer, lite godis då och då och kanske en pizza en och annan gång, så tror inte jag behovet kommer att finnas för att frossa iallafall… du slipper längtan efter din ätardag, som oftast ändå bara blir en fix idé av att äta. ganska skönt oxå att kunna säga ja till kakan på jobbet som det bjuds på en tisdag, kunna gå på kalas mitt i veckan utan att fundera över vad som ska bjudas osv. det är väl det som är skillnad mellan on- och off-season eller?

nej jag vet, det är baske mig inte lätt!!! men värt att fundera över och prova sig fram vad som funkar, efter hur just du tänker.

LYCKA TILL!

blir det ”bara” byggning eller bf oxå i höst? kanske vi ses på scen! :)

Så sant! Det där med en lagom balans är inte lätt. Det spelar nog stor roll att man en gång varit i sin drömform, det blir ju lite svårare att acceptera de där extra kilona då även om jag ändå känner mig helt OK men hur jag ser ut nu.

Det blir nog bara byggning i höst. Jag har för mig att jag läst någonstans att man inte får dubblera på SM och då är det givet vad jag väljer trots att jag kommer ligga flera kilo under viktgränsen och känna mig som en räka. Sedan finns tanken att fortsätta mot BF på Lucia men jag tror inte att jag orkar hålla dieten mellan SM och Lucia. Karriären lär kräva sitt under hösten och det är ju rätt viktigt det också.
    Hur ser planerna ut för dig då? SM? Lucia? Kanske byggning? :)

CamillaJ wrote:
    Så sant! Det där med en lagom balans är inte lätt. Det spelar nog stor roll att man en gång varit i sin drömform, det blir ju lite svårare att acceptera de där extra kilona då även om jag ändå känner mig helt OK men hur jag ser ut nu.

Det blir nog bara byggning i höst. Jag har för mig att jag läst någonstans att man inte får dubblera på SM och då är det givet vad jag väljer trots att jag kommer ligga flera kilo under viktgränsen och känna mig som en räka. Sedan finns tanken att fortsätta mot BF på Lucia men jag tror inte att jag orkar hålla dieten mellan SM och Lucia. Karriären lär kräva sitt under hösten och det är ju rätt viktigt det också.
    Hur ser planerna ut för dig då? SM? Lucia? Kanske byggning? :)

Men att off-formen känns Ok låter ju inte fy skam! Att älska den är kanske ett för högt mål att sätta…men trivs man är det ju kanon! klart att tävlingsformen är ;) men eftersom man inte kan/bör vara där alltid så är det ju ”bara” att gilla läget… :up:

nej just det, du har koll på reglerna…glömde det. klart du ska göra det som är roligast!!
    jag kommer köra sm i AF, BF och KANSKE KANSKE fortsätta mot lucia och då, om jag vågar och vill, testa BB 😮 såg så jäkla kul när du o alla andra flexade på scen i december!

athleticmia wrote:
    Men att off-formen känns Ok låter ju inte fy skam! Att älska den är kanske ett för högt mål att sätta…men trivs man är det ju kanon! klart att tävlingsformen är ;) men eftersom man inte kan/bör vara där alltid så är det ju ”bara” att gilla läget… :up:

nej just det, du har koll på reglerna…glömde det. klart du ska göra det som är roligast!!
    jag kommer köra sm i AF, BF och KANSKE KANSKE fortsätta mot lucia och då, om jag vågar och vill, testa BB 😮 såg så jäkla kul när du o alla andra flexade på scen i december!

Vågar?! Det är klart att du vågar!! :up:
    Det var läskigare att tävla i BF än BB! Stå där på BFscenen och bli granskad även för sitt hår, makeup och dräkter *huuu*, mycket värre än att ”bara” bli bedömd utifrån muskelmassa och hårdhet.
    Du har ju fysiken för att prova på byggning, du kommer inte att ångra dig!
    Att sedan orka satsa mot Lucia efter två SM, det är ju en annan sak!

CamillaJ wrote:
    Vågar?! Det är klart att du vågar!! :up:
    Det var läskigare att tävla i BF än BB! Stå där på BFscenen och bli granskad även för sitt hår, makeup och dräkter *huuu*, mycket värre än att ”bara” bli bedömd utifrån muskelmassa och hårdhet.
    Du har ju fysiken för att prova på byggning, du kommer inte att ångra dig!
    Att sedan orka satsa mot Lucia efter två SM, det är ju en annan sak!

ja så kan man ju oxå se det…att ”bara” bli bedömd för massa o hårdhet. men visst, en mer ”rättvis” och kanske ”mätbar” bedömning trots allt :)
    vi får se vi får se…jag är ju van vid långa dieter :p
    tack för komplimangen! :worship:

Så var det dags att starta på det nya schemat jag filade på under förmiddagen och som fick godkänt av coachen. Det är aningen inspirerat av Bartolls schema som finns här på forumen men jag har varit inne och pillat lite i det för att känna att det passar mig. Det är en 3-split och varannat pass körs tungt, 8 set med 5 reps/set på varje övning och bara 3-4 övningar per pass. Vartannat pass körs lätt, 4 reps med 10 reps/set och 2 övningar per muskelgrupp. Ni kommer nog inte fatta nått….men idag kördes i alla fall ett ”lätt” pass för halva överkroppen.

Lutande hantelpress (bröst), 4 set á 10 reps på 20 kg
    Upright row (axlar), 4 set á 10 reps på 25 kg
    Triceps i kabel, 4 set á 10 reps
    Bröstflyes, 4 set á 10 reps på 12,5 kg
    Axelflyes, 4 set á 10 reps

Mellan setten är det kort vila, tempot hålls uppe och pumpen i kroppen blir grym! Jag har ju en axel som krånglar ibland och därför kör jag inte bänk och dips så ofta även om jag önskar att jag kunde då det är grymma övningar. Istället får jag mesa med kabelövningar och hantelpressar 👿 Men vad gör man inte för att hålla sig frisk…

Senast jag körde detta upplägget svarade kroppen kanonbra, vi får hoppas på det samma denna gången. Imorgon blir det ben enligt detta schemat och DET är inte att leka med. Får se om vi når 3-siffrigt i knäböjen :ph34r:

La precis in SM i min ”countdown” på Google….

229 dagar kvar[/b]

:D Är man knäpp så är man!

Lovade ju att återkomma när jag fått bilderna!! Här kommer de!

Foto: Michael Jönsson

och så två till.

Jag har varit inne och pillat lite med dem men det blev inte så bra, får lägga lite energi på att skala dem och fixa lite när jag har tid.

Snygga bilder :nod
    Ska bli kul att se dig på SM Camilla!

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 134 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.