Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Mot nya mål…kanske SM 2007!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 februari, 2007 at 08:45 #902009Anonym anvandareMember
Kör hårt mot SM nu. Jag tror på dig!
Tänker på dig varje gång jag sitter på juridik föreläsning. Ska överösa dig med amatör frågor någon gång!Snygga bilder!
Kör på nu
Anna
27 februari, 2007 at 19:09 #902010Anonym anvandareMemberJa, om man kollar på mig nu kan man inte tro att jag någonsin varit i den där formen, än mindre att jag någonsin ska komma dit igen 😮
Men visst blir det hårdkörning, laddar just nu för det mest fasansfulla benpasset på nästan ett år! Jag har kört enligt detta schemat innan och vet precis hur de där benpassen brukar gestalta sig!! Men men, nytt schema = nya utmaningar! Tur att jag har någon med mig som kan bära mig hem!
Och fråga på bara Anna!! Om jag sedan kan svara, det skulle snarare vara ett under Tycker jag har rätt dålig koll fortfarande! Vad är det för något du läser? *nyfiken*
27 februari, 2007 at 21:58 #902011Anonym anvandareMemberBEN
Nu har mina ben fått så mycket stryk att jag börjar tro att de inte kommer överleva kvällen. Passet såg ut såhär:
Knäböj, 8 set; 60 kg 1 set, 90 kg * 3 set, 80 kg * 3 set, 60 kg * 1 set allt med 5 reps per set
Benspark; 6 set, 5 reps per set, 70 kg
Liggande lårcurl, 6 set, 5 reps per set, 40 kg
Hacklift, 3 set, 5 reps per set, 15 kg
Avslutade med 6 rejäla set för magen.
Trodde inte att jag kunde få den typen av pump i benen men jodå. Tror inte att det kändes såhär förra året när jag körde samma schema men det kanske det gjorde och jag har förträngt det! Imorgon är det dags för ett ”lätt” överkroppspass och sedan får jag VILA!
27 februari, 2007 at 22:11 #902012Anonym anvandareMembergöta petter det där passet var inte att leka med! jag tänkte på att gå hem flera gånger under passet!
Bilder är grymma! :emo-thumb ses imorrn kramis27 februari, 2007 at 22:15 #902013Anonym anvandareMemberpucca wrote:göta petter det där passet var inte att leka med! jag tänkte på att gå hem flera gånger under passet!
Bilder är grymma! :emo-thumb ses imorrn kramisHörru, skulle inte du plugga ?!
Med sådana här pass kanske vi kan ta och växa lite innan dieten börjar :up:
Men visst var det ett kul pass, variation förnöjer!28 februari, 2007 at 00:55 #902014Anonym anvandareMemberHärligt att du håller vad du lovat!! Snygga bilder. :worship:
28 februari, 2007 at 08:15 #902015Anonym anvandareMemberSnygga bilder:emo-thumb ,lycka till.
3 mars, 2007 at 10:59 #902016Anonym anvandareMemberFredag: Ett ”högrepps” rygg/baksida axel/bicepspass.
Även de ”lätta högreppspassen” är jobbiga. Det är ju inte precis flugvikter utan 10 set på vad man klarar en 12:a på.
Lördag: Ett tungt bröst/axel/tricepspass.
Det tunga passen är härliga, man får verkligen pressa vikterna till max.I veckan har det blivit 3 morgonpromenader, jag har varit rätt lat och snön har gjort det blaskigt och halt.
Ska köra ben igen idag och imorgon ett riktigt tungt ryggpass. Då kanske jag har tid att skriva ner lite vikter!
4 mars, 2007 at 23:43 #902017Anonym anvandareMemberinga vikter idag heller;) e död för övrigt kramis
5 mars, 2007 at 23:22 #902018Anonym anvandareMembergrymt snygga bilder han tagit, jag känner precis som du-Har JAG varit i så bra form…..wow vad häftigalltså.
Nu e det massa som gäller så blir bilderna än bättre nästa gång….
KÖr hårt.
Tini6 mars, 2007 at 21:27 #902019Anonym anvandareMemberSöndag 4 mars
Rygg och bicepsHöll mig till 100 kg i kronlyften idag, då det skulle göras 8 set. Det kändes ”lätt” första 3 setten men sedan…ojojo.
Övriga övningar var latsdrag, sittande rodd och bicepscurl med hantlar, inte några fantastiska vikter att rapportera men bra gick det! Idag har jag träningsvärk ända upp i nacken.Måndag 5 mars
Vila! Gick till och med och la mig kl 21 (!!!) för att fö rejält med tid för återhämtning.Tisdag 6 mars
Bröst, axlar och triceps
Ett pass med ganska många övningar och ett bra tempo. Börjar få panik på att jag är så hungrig hela tiden sedan jag började det nya programmet. Jag åt middag när jag kom från jobbet och en timma senare var jag vrålhungrig igenKollade precis lite på bilderna jag tog under dieten….nu längtar jag ännu mer efter att få börja skala av fluffet och åtminstone komma i hyffsad form. Men jag FÅR inte börja dieta nu, det sabbar ju hela min tillväxtperiod, måste ju ta vara på de få veckor som är kvar innan allvaret drar igång.
Bjuder på en mycket bulkig bild från i somras, den togs när jag dietat på allvar i någon månad tror jag. Någon mer som börjar längta till sommaren?!
9 mars, 2007 at 20:43 #902020Anonym anvandareMemberOnsdag: Ett eländigt benpass. Hade ont i magen och mådde allmänt bläää 👿
Blev jättesur när jag bara nådde 185 kg i benpressen. Vi var ju uppe på över 200 kg för några veckor sedan. Blev iaf.
Benpress
Utfall
Hacklift
BensparkGick till jobbet på morgonen, 45 min.
Torsdag: Vila! Fast jag gick till jobbet, 45 min.
Fredag: Körde biceps, mage, vader idag, lite uppsamling av det som slarvats med i veckan. Fyllde med lösgodis efter passet 😮 Tog tyvärr en halv koffeintablett innan så nu sitter jag här som en speedad råtta och kommer inte somna förrän någon gång i morgon bitti
Promenerade även idag. Känns skönt att det är ljust på morgonen och fåglarna börjat kvittra.
10 mars, 2007 at 18:50 #902021Anonym anvandareMemberRygg och baksida axlar idag!
Latsdrag, 4 set á 10 reps på 50 kg.
Hanterodd, 4 set á 10 reps på 25 kgBaksida axlar på bänk, 4 set á 10 reps på 6 kg (fick droppa till 5 kg sista settet)
Smala latsdrag, 4 set á 10 reps på ?
Stångrodd, 4 set á 10 reps, 50 kg, 45 kg, 45 kg, 40 kgBaksida axel i kabel, 2 set
Både jag och träningskompisen (pucca här på forumet) är grymt taggade nu. Vårt nya schema som är väldigt varierat gör nog sitt, inget pass är det andra likt. Sedan börjar ju målen närma sig med stormsteg! Måste ju ta vara på den sista tiden nu innan dieten. Satt och räknade ner veckorna igår, planen tar mer och mer form och jag känner att jag nog kommer klara av det. När varje vecka, varje dag och varje tränignspass känns som ett steg närmare målet, då skapar man en mening i det man gör och orkar kämpa på, oavsett om motivationen är dålig någon dag!
Att det är ätardag idag gör ju inte precis humöret sämre, käkade lövbiff och potatismos förut
11 mars, 2007 at 20:06 #902022Anonym anvandareMemberAxlar, bröst och triceps
Hantelpress, axlar, 6 set á 5 reps på 20 kg (tror jag?)
Hantelflyes, axlar, 3 set á 5 reps på 11,5 kgHantelpressar, bröst, 4 set plana, 4 set lutande á 5 reps på 17,5 kg
Tricepspress i kabel, tvåarms och enarms, totakt 8 set
Jag börjar tappa aptiten Jag åt inte så mycket på ätardagen igår trots att vi hade båda glass och kakor hemma. Idag kom jag på mig själv att ha lagat mat i tre timmar utan att ätit något alls! Usch, detta ser inte bra ut. Nu hade vi lite godis kvar sedan igår och jag hade kunnat vräka i mig allt efter passet, hade varit lagom med kolhydrater…..men jag vill inte
Kanske har min kropp äntligen slutat ha ett sug efter mat nu, tre månader efter dieten. Eller så är det bara något fnurr….12 mars, 2007 at 19:51 #902023Anonym anvandareMemberEndast 40 min morgonpromenad idag.
Börjar tvivla på om SM i höst är något för mig. Jag kommer inte hinna bygga på mig så mycket mer nu och kommer nog inte kunna komma in nämvärt förbättrad på SM. Ska jag tävla vill jag att det ska vara skillnad från senaste tävlingen och det kommer det nog inte vara. Kanske kan jag bli lite hårdare men det är väl allt och i -55 kg är det liksom inte nog. Ska fundera veckan ut så får vi se. Jag vill verkligen tävla en gång till innan karriären får ta över helt och byggandet nog får läggas på hyllan men samtidigt vill jag inte skämmas på scen. Att stå på scen var ju SÅ roligt och det kanske är dumt att förstöra den känslan med att gå upp på en tävling där man vet att man inte har något att göra. Jaja, vi får se. Till helgen ska jag ha bestämt mig!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.