Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Mot nya mål…kanske SM 2007!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 mars, 2007 at 22:06 #902024Anonym anvandareMember
men göta petter vad säger du! hehe detta måste jga få höra mer om imorron kramis
13 mars, 2007 at 20:45 #902025Anonym anvandareMemberEtt gott benpass avklarat.
Körde:
Fria knäböj, 5 set på 50 kg
Raka mark, 3 set på 50 kgBenspark, 3 set
Baksida ben i maskin, 2 setHacklift, 4 set med en 10:a på
Enbens benspark, 2 setInga tunga vikter och det var nog bra. Känner mig sliten och har bestämt mig för att vila i två dagar. Kommer väl att gå till jobbet som vanligt men ingen mer träning förrän på fredag.
För övrigt har övertalningsförsöken för SM börjat Kanske jag kommer köra..jag vet inte. Hatar att vara så här velig, ena dagen vill jag och känner att jag kan, andra dagen är jag helt övertygad om att jag inte har där att göra. Och coachen säger bara ”det är ditt beslut” 👿 Jaha, men om jag kunde bestämma mig hade jag väl inte frågat eller?!? OK, jag förstår vad han menar men ändå, en hint om vad han tycker kan jag väl få?! *morrr*16 mars, 2007 at 22:22 #902026Anonym anvandareMemberRygg/baksida axlar/biceps
Inte så mycket att säga om dagens pass. Fortfarande ganska omotiverad och aptiten är inte mycket bättre den. Köpte faktiskt 50 g godis efter träningen men det var liksom inte gott det heller.
Förhoppningsvis blir jag lite piggare av att få sova ut i helgen och fixa alla jobbiga grejer som måste göras. Måste börja springa lite också, har ju lovat att delta i ”Team Tingsrätt” på Vårruset i maj, hur jag nu ska överleva att springa 5 km, jag som har sprungit 2 gånger sedan dieten avslutades Jaja, min kollegor är nog inte så värst vältränade heller misstänker jag
16 mars, 2007 at 22:38 #902027Anonym anvandareMemberCamillaJ wrote:Rygg/baksida axlar/bicepsInte så mycket att säga om dagens pass. Fortfarande ganska omotiverad och aptiten är inte mycket bättre den. Köpte faktiskt 50 g godis efter träningen men det var liksom inte gott det heller.
Förhoppningsvis blir jag lite piggare av att få sova ut i helgen och fixa alla jobbiga grejer som måste göras. Måste börja springa lite också, har ju lovat att delta i ”Team Tingsrätt” på Vårruset i maj, hur jag nu ska överleva att springa 5 km, jag som har sprungit 2 gånger sedan dieten avslutades Jaja, min kollegor är nog inte så värst vältränade heller misstänker jag
hahaha jag ska också springa vårruset för min sons dagis vette fan hur jag ska ta mig rung med denna vikt :frust:
16 mars, 2007 at 23:06 #902028Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:hahaha jag ska också springa vårruset för min sons dagis vette fan hur jag ska ta mig rung med denna vikt :frust:Heheh, vi ”byggare” är inte gjorda för att springa!
Nej, jag gillar att springa men är mer förtjust i intervaller än att lulla omkring i lagom tempo. Då slutar det bara med att jag springer som en galning första kilometern och sedan är jag helt slut….
17 mars, 2007 at 09:08 #902029Anonym anvandareMemberdet är en sak att VILJA köra sm. det är en annan sak att fundera över VAD ANDRA SKA TYCKA ( om du har där att göra eller inte)
försök att fatta beslutet efter vad du VILL och TROR på!
du vann ju trots allt dina första tävlingar så… du förstår nog vart jag försöker hinta…17 mars, 2007 at 11:53 #902030Anonym anvandareMemberCamillaJ wrote:Heheh, vi ”byggare” är inte gjorda för att springa!Nej, jag gillar att springa men är mer förtjust i intervaller än att lulla omkring i lagom tempo. Då slutar det bara med att jag springer som en galning första kilometern och sedan är jag helt slut….
Heheheh ja snacka om att vara slut om man tar i allt för att springa 1a. Det är då man känner sig fräsch:nod Jag har gjort samma sak 😮
18 mars, 2007 at 12:29 #902031Anonym anvandareMemberVaknade i morse och tänkte springa en runda men det var så pissigt väder att motivationen försvann med en gång. Tur var nog det för jag känner mig trött och sliten och det hade nog blivit värre av en joggingtur.
Skulle ha tränat igår men orkade inte trots att jag sovit 10 timmar under natten. Jag var helt slut hela dagen
Och visst ska jag besluta mig om SM utifrån vad jag vill men ska jag upp så VILL jag vara förbättrad och det vet jag inte om jag kommer att vara. Det är så kort om tid innan dieten måste påbörjas och motivationen infinner sig inte riktigt. Det är väl så att jag VILL upp på SM men samtidigt vet jag inte om jag orkar lägga ner all den energin det krävs bara för att komma in i samma eller sämre form än förra gången.
Det är i alla fall dags att byta schema igen. Det nya schemat är helt enkelt för tungt och för tufft mot kroppen just nu. Kommer återgå till ett mer ”normalt” schema och se om kroppen känns mindre trött och sliten. Aptiten har gått ner, orken är som bortblåst och jag är trött trots att jag sover massor. Typiska symtom på att överträningen börjar smyga sig på :nono:
18 mars, 2007 at 12:45 #902032Anonym anvandareMemberCamillaJ wrote:Vaknade i morse och tänkte springa en runda men det var så pissigt väder att motivationen försvann med en gång. Tur var nog det för jag känner mig trött och sliten och det hade nog blivit värre av en joggingtur.Skulle ha tränat igår men orkade inte trots att jag sovit 10 timmar under natten. Jag var helt slut hela dagen
Och visst ska jag besluta mig om SM utifrån vad jag vill men ska jag upp så VILL jag vara förbättrad och det vet jag inte om jag kommer att vara. Det är så kort om tid innan dieten måste påbörjas och motivationen infinner sig inte riktigt. Det är väl så att jag VILL upp på SM men samtidigt vet jag inte om jag orkar lägga ner all den energin det krävs bara för att komma in i samma eller sämre form än förra gången.
Det är i alla fall dags att byta schema igen. Det nya schemat är helt enkelt för tungt och för tufft mot kroppen just nu. Kommer återgå till ett mer ”normalt” schema och se om kroppen känns mindre trött och sliten. Aptiten har gått ner, orken är som bortblåst och jag är trött trots att jag sover massor. Typiska symtom på att överträningen börjar smyga sig på :nono:
Hallå!
Du svarar på din egen fråga rätt bra!!Du säger först att du vill vara förbättrad om du vill upp på Sm i år(Mycket bra inställnig,,målmedvetet:emo-thumb )
Men du tror inte att du har förbättrat dig eller har energin för att komma upp på scenen i förbättrad form utan tror du kommer ha samma/sämre form.
Svart på vitt så säger du att du kommer bli som förra gången eller kanske tom sämre..
Har du inte motivationen i kroppen eller inspirationen, så ta ett uppbyggnads år!!Du finner snart en väg som passar dig och tar dig in på rätt bana igen:emo-thumb Motivationen kommer o går, men tro på det du gör, så kommer du lyckas..Hoppas du tar ett bra beslut och lycka till med framtida satsningar!
Mvh18 mars, 2007 at 12:54 #902033Anonym anvandareMember013 wrote:Hallå!
Du svarar på din egen fråga rätt bra!!Du säger först att du vill vara förbättrad om du vill upp på Sm i år(Mycket bra inställnig,,målmedvetet:emo-thumb )
Men du tror inte att du har förbättrat dig eller har energin för att komma upp på scenen i förbättrad form utan tror du kommer ha samma/sämre form.
Svart på vitt så säger du att du kommer bli som förra gången eller kanske tom sämre..
Har du inte motivationen i kroppen eller inspirationen, så ta ett uppbyggnads år!!Du finner snart en väg som passar dig och tar dig in på rätt bana igen:emo-thumb Motivationen kommer o går, men tro på det du gör, så kommer du lyckas..Hoppas du tar ett bra beslut och lycka till med framtida satsningar!
MvhJo, det är väl så, om motivationen inte infinner sig till 100 % blir det ingen tävling i år.
Men det blir inte något uppbyggnadsår heller för jag får nog dra ner på tränandet framåt vintern. Det är lite av den anledningen jag vill upp SM, det känns som det är min sista chans att tävla igen. Det var ju SÅ roligt och jag vill göra det en gång till innan annat än träningen får ta över.Vi får se, kanske är det bara en svacka på grund av trötthet just nu. För bara några veckor sedan var jag riktigt sugen och körde stenhårt.
18 mars, 2007 at 12:59 #902034Anonym anvandareMemberCamillaJ wrote:Jo, det är väl så, om motivationen inte infinner sig till 100 % blir det ingen tävling i år.
Men det blir inte något uppbyggnadsår heller för jag får nog dra ner på tränandet framåt vintern. Det är lite av den anledningen jag vill upp SM, det känns som det är min sista chans att tävla igen. Det var ju SÅ roligt och jag vill göra det en gång till innan annat än träningen får ta över.Vi får se, kanske är det bara en svacka på grund av trötthet just nu. För bara några veckor sedan var jag riktigt sugen och körde stenhårt.
Aha I see,, är det sista chansen som du säger,,innan andra saker tar över,, so take the chance,,kommer ångra dig annars..
Hoppas du tar rätt beslut..
Lycka till.18 mars, 2007 at 13:26 #902035Anonym anvandareMember013 wrote:Aha I see,, är det sista chansen som du säger,,innan andra saker tar över,, so take the chance,,kommer ångra dig annars..
Hoppas du tar rätt beslut..
Lycka till.Tack!
Kanske återkommer chansen att tävla om några år när firman kommit igång men man vet ju aldrig!
18 mars, 2007 at 18:22 #902036Anonym anvandareMemberNu har jag bestämt mig för att avsluta journalen för den här gången. Det är inte bara träningsmotivationen som är kass utan även motivationen för att uppdatera. Det blir liksom inte några spännande uppdateringar när träningen bara rullar på i ett segt tempo utan några framsteg. Eller än värre, när jag inte tränar alls….
Om det blir SM eller inte återstår att se, när anmälningstiden går ut får väl den som är nyfiken kolla på listan
Träna nu hårt!!
20 mars, 2007 at 22:34 #902037Anonym anvandareMemberHej. Läste om ditt beslut…..jag tar själv ett uppbyggnads år nu och efter en lång diet behöver kroppen ta i´gen sig. Du har ju alla förrutsättningar att lyckas om du vill, sämre form blir man ju inte i hur man än bär sig åt, du har väl inte mindre muskelmassa nu än i dec? Så vill du tävla ioktober så kör du kommer att fixa det…..
t
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.