Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Muay Thai Träningstråd
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 mars, 2007 at 21:32 #895531Anonym anvandareMember
Gårdagens träning bestod av frenetiskt Singha drickande
Dagens träning blir ett grymt pass i ”soffliggning”
25 mars, 2007 at 19:15 #895532Anonym anvandareMemberSöndag 25/3
Löpning 5 km (premiär på utomhus löpning):up:
Hopprep 4 ronder a 5 min
Skuggbox 15 min
Styrketräningen gick om intet då jag missberäknat tiden.
Fick snällt gå och jobba istället:(25 mars, 2007 at 19:47 #895533Anonym anvandareMemberSkulle va soft att se lite bilder;)
26 mars, 2007 at 13:13 #895534Anonym anvandareMemberIkariotis wrote:jag vill träna på ett seriöst ställe, gärna stort med tillgång till gym och nära stranden. Skulle vilja vara dära över en sommar (2 månader) så någon utekväll ska man väl kunna ordna hur är det med mat, priser, ect.Testa JungleGym på Koh Panghan, bra träningar… Vill du ha nära till fest och uteliv bor du i Hadrin Beach och kör på gymmet där, annars finns det ett till i ”huvudstaden” Tong salah på Koh Panghan där det är mindre turister och lättare att koncentrera sig på hård träning.
Garanteras att komma i sitt livs form i thailand.. Man utvecklas ruggigt fort när man kör 2 ggr om dagen.
Att äta kopiösa mängder mat är ju inget ja skulle rekommendera, men det beror väll på vad man har för mål med sin träning, vill du gå match där nere, lär du ska gå på diet för att hitta din viktklass. Håll dig borta från alla curry och pangan rätter samt stektris och nudlar, håll dig till kött, sallad o ris.. bästa… gick ner 6 kg på 1½ månad där nere… Kom hem som slimjim efter en alltför matglad höst för förra året.. :emo-thumb
26 mars, 2007 at 22:17 #895535Anonym anvandareMemberSchysst initiativ!
Kommer att följas.
Skulle vara kul med lite mer info. Längd & vikt, målsättning?
27 mars, 2007 at 01:32 #895536Anonym anvandareMemberDSQUARED wrote:Schysst initiativ!Kommer att följas.
Skulle vara kul med lite mer info. Längd & vikt, målsättning?
Sagt o gjort
Ålder: 36 år
Längd:189 cm
Vikt: 85 kgVad gäller muskler ock vikt finns ingen speciell målsättning förutom att minska min fett procent.
Gick en MMA match för snart 2 år sedan som jag förlorade på Rear Naked Choke i första ronden.Målsättningen var då att kolla om jag hade ”bollar” nog att ställa upp.Efter överläggningar med min bror har jag kommit fram till att jag måste kolla ”bollarna” igen genom att ställa upp och matchas i Thailand.
Vet inte hur lätt det är att få gå match där och tänker därför köra så mycket som möjligt fram tills jag åker.
Förhoppningsvis så släpper tränarna upp mig efter någon månads träning på campet och jag kan bocka av ”fightats i Thailand” i min bok över saker jag måste göra innan jag dör.Mvh Tony
27 mars, 2007 at 17:23 #895537Anonym anvandareMemberHEHE, då får man önska dig lycka till!
Friskt vågat, hälften vunnet brukar det ju heta…
Det måste smärta oerhört att få en low kick över lår/skenben.
Inget jag vill prova….27 mars, 2007 at 18:24 #895538Anonym anvandareMemberDSQUARED wrote:HEHE, då får man önska dig lycka till!Friskt vågat, hälften vunnet brukar det ju heta…
Det måste smärta oerhört att få en low kick över lår/skenben.
Inget jag vill prova….Vet bara att det gör såhär ont på träning…
Återkommer med känslan under match, har dock hört att det gör ont som fan även då fast man klarar det bättre pga adrenalinet.
Och efter är det rullstol som gäller:up:Mvh Tony
27 mars, 2007 at 18:29 #895539Anonym anvandareMember26/3
5 ronder hopprep
Styrketräning:
Utfall med hantlar 3 set
Raka marklyft med hantlar 3 set
Lårcurl 3 set
Benspark 3 set
Sissysquats 3 set
Vadpress 7 setJag tränar på mitt jobb och möjligheterna till benträning är begränsade.
Skulle behöva köra knäböj också.31 mars, 2007 at 04:42 #895540Anonym anvandareMemberKörde ett riktigt rackabajsarpass igår i 2 timmar med cardio och styrka.
Gick ut på krogen idag och sabbade allt och säkert lite till..fan va svag man e:(1 april, 2007 at 21:34 #895541Anonym anvandareMemberIdag kom jag upp på benen igen efter fredagens partieeeeee.
Blev en promenad på 80 min och ett gäng chins på ett räcke som finns på vägen.
Imorgon blir det att komma igång på riktigt igen:up:2 april, 2007 at 18:28 #895542Anonym anvandareMember2/4
Löpning 6 km på 33 minuter (3 min för mycket men jag har ett tag dit)
Hopprep 4 ronder
skuggbox 15 minuter
200 situps (taskig intensitet dock:( )Orkade inte köra ett benpass efter detta(jag vet….ajabaja:nono: )
2 april, 2007 at 21:40 #895543Anonym anvandareMemberser bra ut!
3 april, 2007 at 16:20 #895544Anonym anvandareMember3/4
Bröst
Bänkpress Hantlar 3 set
Snedbänk Hantlar 3 set
Ännusnedarebänk 3 set;)
Armhävningar 100 stTriceps
Dips 3 set
Press från pannan 3 set
Vanliga pressar med rep 3 setIngen cardio idag.Ska köra imorgon på arbetstid…
5 april, 2007 at 20:35 #895545Anonym anvandareMember4/4
7km löpning 38min (man har en bit kvar till Fevers nivå )
5/4
Axlar och biceps
5km löpning 27.5min
Har ont som … när jag springer.Typ muskelhinneinflamation. Sitter på baksidan under vaden ner mot hälsenan.
Nån som har nån ide??? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.