NetCurse På Väg Neråt!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only NetCurse På Väg Neråt!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 424 total)
  • Author

Eftersom jag nyss fick reda på att exhale forumet ska läggas ner, så fortsätter jag min träningsjournal här på Body! :)

Mitt mål är att först och främst kunna komma så nära 100Kg’s sträcket som möjligt, innan jul. Väger i dagsläget ca 112Kg.

Så här äter jag:

06:20 # Pre-Cardio: 1 Portion Whey 80

06:30 # Cardio

07:30 # Frukost: 1 DL Havregryn + 2 DL Mjölk + Sötningsmedel + 1-3 Ägg

11:30 # Lunch: Mycket Tonfisk/Kyckling/Kött + Mycket Grönt + Lite Fett (sås)

14:00 # Mellanmål: En Portion Whey 80 / Milk 90

16:00 # Middag: Mycket Tonfisk/Kyckling/Kött + Mycket Grönt + Lite Fett (sås)

16:55 # Pre Workout: En Portion Whey 80 + 1 msk Dextro

17:00 # Workout: 1,5 Liter Vatten

18:00 # Post Workout: En portion Whey80 + 1 tsk Kreatin + 2 Bananer

20:00 # Kvällsmat: 1 Burk Tonfisk i Vatten + 1 Ägg + Lite Italiensk dressing.

Och så här tränar jag:

Måndag: Morgonprommenad/Cardio, Gymet + Cardio

Tisdag: Morgonprommenad/Cardio, Gymet + Cardio

Onsdag: Morgonprommenad/Cardio, Gymet + Cardio

Torsdag: Morgonprommenad/Cardio, Idrott, Gymet + Cardio

Fredag: Morgonprommenad/Cardio, Gymet + Cardio

Lördag: Morgonprommenad/Cardio, Gymet + Cardio

Söndag: Morgonprommenad/Cardio, Gymet + Cardio

Är just nu förkyld, så den här veckan blir det lungt. Kommer inte att träna någonting alls. :bb2:

Här kommer lite bilder, som är ca 6 veckor gamla.

[http://img431.imageshack.us/my.php?image=post1211235957953cl.jpg [img=http://img431.imageshack.us/img431/1284/post1211235957953cl.th.jpg]]

[http://img431.imageshack.us/my.php?image=post1211235958453tq.jpg[img=http://img431.imageshack.us/img431/1166/post1211235958453tq.th.jpg]]

[http://img431.imageshack.us/my.php?image=post1211235959019ik.jpg[img=http://img431.imageshack.us/img431/269/post1211235959019ik.th.jpg]]

[http://img431.imageshack.us/my.php?image=post1211235960708gd.jpg[img=http://img431.imageshack.us/img431/9066/post1211235960708gd.th.jpg]]

OBS. Vet att det ser förjävligt ut, men är redan mkt bättre än på de bilderna.

Kommer ta nya bilder vid ca 108-110Kg.

:bb2:

ROCK ON:bb2:
    Det är bara att tälja lite, sedan fram med lite olja:bb3:

FEVER wrote:
    ROCK ON:bb2:
    Det är bara att tälja lite, sedan fram med lite olja:bb3:

hehe, bara och bara :P Nämen, bara jag får va frisk sen så jävlar!

varför stoppar du i dig så mkt protein innan morgonpromenaden? behövs inte. ingen risk att du blir katabol om det är just d du oroar dig för.
    sen skulle jag vilja att du får i dig lite mer kolisar efter träning. kör en portion gainers istället. inget du lagrar in ändå. jag körde gainers efter träning ända fram till 2 veckor innan tävling

keep it up dude!

Reyky wrote:
    varför stoppar du i dig så mkt protein innan morgonpromenaden? behövs inte. ingen risk att du blir katabol om det är just d du oroar dig för.
    sen skulle jag vilja att du får i dig lite mer kolisar efter träning. kör en portion gainers istället. inget du lagrar in ändå. jag körde gainers efter träning ända fram till 2 veckor innan tävling

keep it up dude!

Hej! Har inte provat att köra protein innan cardion innan. Mest för att jag alltid har varit så jävla trött på morgonen, så tänkte jag att jag kanske skulle piggna till lite. Men ska jag ba köra typ 10g protein eller nåt? + c-vitamin brus..

Har precis beställt proteinpulver, inte så sugen på att beställa gainer nu igen. Men räcker det inte med 2 bananer?

skippa proteinet totalt innan morgonpasset tycker jag funkar b

Daniel Gustavsson wrote:
    skippa proteinet totalt innan morgonpasset tycker jag funkar bäst för att få bäst resultat.. ta lite c-vitamin o lite omega innan bara. Ngn multivitamin e ok, kaffe även om du dricker de, ALA e aldrig fel.

edit: håller även med Reyky, tryck i dig 75g snabba kolisar efter träningen tillsammans med din Whey. exempelvis Malto, Dextro, Vitargo … Skippa dressingen o alla såser.

Okej! :)

Var lite mer fart på alla här än på exhale. Då sa alla bara: ser bra ut :

Hur mkt kollisar innehåller 2 bananer då?

Okej, skippar proteinet. Kör omega3 och cvitaminbrus. Kaffe dricker jag inte, och vill inte börja med det heller.

Tack för svaret!

75 gram kolhydrater efter träning tycker jag låter som mycket. Speciellt om du har viktnedgång som främsta syfte.

Styrketräning tömmer generellt sett inte så mycket muskelglykogen. Och om du inte ska träna samma muskel dagen efter borde du kunna fylla på genom ett normalt matintag. Det räcker nog, och det här är mina egna spekulationer, med 25 gram kolhydrater direkt efter träning. Det är proteinet som är det viktiga i muskelbyggnadssyfte.

Så ta 50 gram (200 Kcal) av de rekommenderade ”efterkolisarna” och lägg på något tuggbart istället som håller hungern borta.

Jay wrote:
    75 gram kolhydrater efter träning tycker jag låter som mycket. Speciellt om du har viktnedgång som främsta syfte.

Styrketräning tömmer generellt sett inte så mycket muskelglykogen. Och om du inte ska träna samma muskel dagen efter borde du kunna fylla på genom ett normalt matintag. Det räcker nog, och det här är mina egna spekulationer, med 25 gram kolhydrater direkt efter träning. Det är proteinet som är det viktiga i muskelbyggnadssyfte.

Så ta 50 gram (200 Kcal) av de rekommenderade ”efterkolisarna” och lägg på något tuggbart istället som håller hungern borta.

Låter inte 200kcal rätt så mkt? Och hur många kalorier respektive kolhydrater innehåller 2 bananer?

Om jag skriver ner matschemat, nästan exakt hur mkt av allting jag äter under en dag, är det någon som skulle vilja räkna ut kalorierna då? Eller om det finns nån bra sida på internet som man kan göra det på?

:bb2:

NetCurse wrote:
    L

Tack så mycket!

Ska kolla igenom schemat lite, och se vad jag hamnar på.

Här kommer lite om hur jag tränar på gymet, jag tränar inte vader. Dem är tillräckligt stora + att dem får sitt av alla hopprepen.

¤ MÅNDAG # AXLAR & TRAPZ

Axlar > Militärpress (3 * 6)
    Axlar > Hantellyft i Sidled (3 * 6)
    Axlar > Framåtböjda fjärilsim (3 * 6)
    Trapz > Hantelshrugs (3 * 6)
    Hopprep > 500-1000st
    Boxning > Intervallboxning (Mest för att hålla igång fightingskillsen :P)

¤ TiSDAG # RYGG

Rygg > Marklyft (3 * 6)
    Rygg > Latsdrag (3 * 6)
    Rygg > Enarms hantelrodd (3 * 6)
    Hopprep > 500-1000st

¤ ONSDAG # BRÖST

Bröst > Bänkpress (3 * 6)
    Bröst > Lutande Bänkpress (3 * 6)
    Hopprep > 500-1000st

¤ TORSDAG # BiCEPS & TRiCEPS

Biceps > Enarmsscottcurl med hantel (3 * 6)
    Biceps > Curl med EZ stång, smalt grepp (3 * 6)
    Triceps > Pushdown (3 * 6)
    Triceps > Smalbänk (3 * 6)
    Hopprep > 500-1000st

¤ FREDAG # BEN & VADER

Ben > Knäböj (3 * 6)
    Ben > Benspark (3 * 6)
    Hopprep > 500-1000st

Jay wrote:
    75 gram kolhydrater efter tr
    Daniel Gustavsson wrote:
    75 gram är ingenting.. har man tränat hårt o sedan kört cardio på det, är musklerna så pass sugna att fylla på igen. Samt så tar musklerna mkt bättre upp proteinet, återhämtningen blir snabbare…. By the way… 25gram? då måste man se ut som ett streck om de ska hjälpa till ngt. Såvida man inte äter riktig mat efteråt. DÅ menar jag direkt. Sedan äter killen knappt några kolisar alls utspritt under dagen vilket jag tycker e fel. I mitt tycke borde han sprida ut ca 150gram kolisar från exempelvis långkornigt ris (även havregrynen räknas in) , typ 25gram vid varje mål för att hålla en så jämn insulinnivå som möjligt, tar han så sedan 75gram efter passet blir de sammanlaggt 225gram kolisar vilket absolut inte e knappt ngt för en kille som tränar hårt o kör mkt cardio. Nu vet jag ju inte hur pass hårt han kör men i regel e de ingenting.
    Går själv på diet nu o behöver inte så mkt kolisar själv ,mår hyffsat bra o relativt pigg samt tappar fett samtidigt som jag behåller musklelmassan. ligger på ca 32gr kolh vid varje mål, dock lite högre efter cardion på morgonen, samt efter passet. Känner att jag får bra energi ifrån proteinet.

Ligger för närvarande på

480gram protein / dag (kommer huvudsakligen från lagad mat o ligger på 6 mål mat(sammanlagt 9mål då dem andra 3 e mellanmål.
    226gram kolisar / dag (varav 75gram ligger efter passet, resten e långsamma kolisar i ligger fördelat jämt under dagen.
    40 gram fett / dag ( blir automatisk fördelat under dagen, försöker alltid ligga lågt på fettet pga vill inte ha skiten.

Skippa allt vassleisolat du dricker innan träning, lägg de enbart efterpasset tillsammans med dem snabba kolisarna. Om du nu måste ta protein innan o senare efter träningen, ta då ngt protein som består av Kasein, vilket e långsamt.

Detta e lite av mina tankar som jag kör på o de fungerar för mig, säger inte att jag har rätt, samt att de e uträknat för min vikt o hur pass mkt jag tränar. Sov gott.

Mvh

Okej! Tack för svaret! Det ser ut som gankska lite kohydrater, men på lunch och middag blir det alltid lite ris/pasta/potatis eftersom det är i skolan och färdiglagad hemma som mor har gjort. Har pillat lite med schemat, ser det bättre ut så här?!:

06:20 # Pre-Cardio: 1 C-vitamin brus + 1 Omega 3 + Vatten

06:30 # Cardio

07:30 # Frukost: 1 DL Havregryn + 2 DL Mjölk + Sötningsmedel + 1-3 Ägg

11:30 # Lunch: Mycket Tonfisk/Kyckling/Kött + Mycket Grönt + Lite Fett (sås) + Lite Ris/Pasta/Potatis

14:00 # Mellanmål: En Portion Milk 90 (Är i skolan, det här är det ända jag kan ha med mig)

16:00 # Middag: Mycket Tonfisk/Kyckling/Kött + Mycket Grönt + Lite Fett (sås) + Lite Ris/Pasta/Potatis

17:00 # Workout: 1,5 Liter Vatten

18:00 # Post Workout: En Stor Portion Whey80 + 1 tsk Kreatin + 1 DL Havregryn + 2 Bananer ????????????????? Räcker det? För mkt?

20:00 # Kvällsmat: 1 Burk Tonfisk i Vatten + 1 Ägg + Lite Italiensk dressing.

Återigen, tack för ett igenomtänkt svar!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 424 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.