No turning back

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 49 total)
  • Author

Ojj, vad konstigt det vart…

Inget att redovisa dirrekt dårå.

Vilodag idag. Bara prommat till och från pendel och jobb.
    Hehe, gissa vem som e ledig i morrn igen? JAG!!
    Ska träna lite, tvätta och sen på kvällen ska jag över till mamsen där syrran bor denna veckan och laga lite käk till oss! Mysigt!

Well inget of use så jag sätter punkt nu.
    Tjing!:p

Hepp!

Idag har jag hållit på och fnulat hela dagen. Tvättat och STOR städat hemma. (luktat skunk i köket ett tag pga ingen ork att va duktig…) Well nu luktar det nypon, eller nåt.

Så när jag hade krubbat lunch och skvalpat i mig en Goood balja kaffe fick jag ett ryck och strutta till gymmet.
    Ben och Biceps.

Knäböj:
    2×15 30 kg, uppvärm.
    (eftersom det var första ben passet sedan förkylning så körde jag liiite lättare än vanligt och 8:er ist för 6:er.)
    3×8, 50 kg
    Utfall: 4×8 50 kg
    Hacklift: 4×8 60 kg
    Inge lårcurl, var lite möe folk på gymmet så em märkte jag… 👿
    Tåhäv i smitt: 3×15 50 kg. (kunde ju lagt på lite mera vikt…)

Biceps, rep i cable: 3×6 7 ”platter” vet ej vikt, ska nog fråga nästa ggn jag är där.
    Alternerande hantelcurl: 3×6 6 kg. Dags att testa 7 kg nästa ggn!
    Sittande till full utsträckning: 2×6 6 kg
    2×5 6kg.

[/b]
    Jag det var vällan det! Nöjd, kändes kanon och jag är riktigt taggad till att komma igen efter förkylningen.
    Men jag tar det lugnt och är klok! Käkade en rejäl middag och snart ska jag käka gröt med russin och solrosfrön + kvarg, hallon och funlight mixat och fryst till glass! MUMMA!
    Jag älskar fö gröt! Skulle kunna äta det till varje måltid, såååå gott!!

Lite ot oxå måste jag bara få med här! Såg VÄRSTA!! Hetingen igår!
    Skit lik Dave Navarro!!;) Fasst denna hade lite mera kött på benen!
    Är en sucker för rocker snubbar, dock ska de ju va så jäklarns spinkiga… Travis Barker…
    Aja slut på OT!
    Nu ska jag fixa grööööt!!

Kram å hej!

Hola!

Igår kördes rygg och biceps, (dock mest fokus på rygg)

Fick lite tips angående rygg träningen då jag inte får så bra kontakt med den och hjälper till för mycket med biceps. (svaaag rygg…:( )

Well.
    Negativa chins: 1×6 2×5.
    Latsdrag, stång berttt grepp, sänkte vikten lite och verkligen försökte ”känna” ryggen: 3×8 20 kg.
    Lats med handtag(V grip??): 3×8 20 kg. Här kändes det massor i ryggen!!
    Enarms hantelrodd: 3×6-8 7 eller 8 kg. (kommer int i håg)
    Bellyback: 3×10
    Bellyback men småsmå rörelser(dok order): 3×8 med 5 kilos platta.
    Bicepscurl rep i cable: 3×6 7 plattor.
    Alternerande hantelcurl: 3×6 6 kg.
    Nu var jag trött i armarna så det fick räcka så.
    [/b]

Hade glömt riskakorna hemma så jag köpte nån ”harvest bar” från PowerBar, smaka så där… Lite bakpulver smak..Men men, med protte drinken gick den ner. Sen var det bara att blaska av sig och sticka till jobbet.
    Fick blodsocker dipp a la MEGA för rastavlösaren var jätte försenad (är skit känslig för att inte få mat med jämna mellanrum). Så jag höll på att tuppa av.. Hade inget med mig så jag fick ta vad som fanns i personalkylen. 2 stora skålar filmjölk, mussli, allbra flingor och en baota stor bit kanellängd!! Det var mumsigt och sen var jag redo för de sista timmarna i kassan!!
    Men jag känner att det ”tog”, jag hämtar mig inte så fort efter sånt, så jag fick äta en massa när jag kom hem och somnade som ett ljus vid 21.40. I morse vaknade jag helt utsvulten oxå, fattar inte varför jag är så känslig. Det behöver lixom bara diffa på en kvart så ”tar jag slut”. :( JOBBIGT!

Aja, nog med OT info.
    Nu ska jag fixa matlåda och lite sånt, jobbar ju idag me.
    Jäkla snö btw…. Har ju inga bra pjuck.

Ha en super najs söndag!

Såna där blodsockerfall fick jag när jag inte åt ordentligt. Nu när jag äter bättre får jag det inte lika fort.
    Jag behöver fortfarande mat med viss regelbundenhet, men det står inte och faller på en kvart hit eller dit.
    Jag tror det är för lite med bara protein och riskakor efter träningen om du inte får i dig ett ordentligt mål mat inom en timme efter passet.
    Får jag inte mat inom ca en timme efter träningen så känner jag av det hela dagen, eftersom jag då känner mig sugen trots att jag äter.
    Om du nu ska och jobba direkt efter du tränat så kan du ju göra iordning en matig macka att äta ”i farten”.

Milia wrote:
    Såna där blodsockerfall fick jag när jag inte åt ordentligt. Nu när jag äter bättre får jag det inte lika fort.
    Jag behöver fortfarande mat med viss regelbundenhet, men det står inte och faller på en kvart hit eller dit.
    Jag tror det är för lite med bara protein och riskakor efter träningen om du inte får i dig ett ordentligt mål mat inom en timme efter passet.
    Får jag inte mat inom ca en timme efter träningen så känner jag av det hela dagen, eftersom jag då känner mig sugen trots att jag äter.
    Om du nu ska och jobba direkt efter du tränat så kan du ju göra iordning en matig macka att äta ”i farten”.

Hej å tack!
    Självklart hade jag ätit en ordentlig lunch när jag kom till jobbet innan jag började. Jag tar slut iaf…:(
    Jag känner mig inte sugen bara helt energi lös. Iof kan jag känna så redan efter typ en halvtimme ibland.. Fattar inte varför, verkar lixom inte spela ngn roll vad jag ätit heller.
    Tack för omtanken!

Antar att du äter lunch direkt efter träningen. Prova att skippa proteindrinken så kanske du orkar äta mer på lunchen. Om proteindrinken gör att man äter mindre än normalt så är den helt värdelös.

Jag tror ändå det är kostrelaterat. Det räcker ju inte med att äta vad man tror är bra, någon/några gånger, utan det ger med sig när man har ätit bra ett tag, och dessutom nått normalvikt.
    Det vill ju alltså till att du verkligen äter bra och tillräckligt, och inte bara vad du tycker är tillräckligt.
    Målet var väl att du ska lägga på dig lite, så då är det ju äta du måste göra.
    Tänk vad mycket mer ork man får om man äter det kroppen behöver!

Jaha, varit trögt med både juornal-förande och träning de senaste 2 veckorna…
    Ryggen har protesterat mer och mer för varje dag och i går så fick den nog… Har ingen känsel i ryggen eller hur man ska säga, har FRUKTANSVÄRT ont i den (musklerna och kotorna) Men när jag nyper mig själv känner jag nada..

Well åkte in till akuten idag och de konstaterade att jag har inflammation i varenda muskel i hela ryggen pga överträning av den…(antar att jag tränat för hårt för vad min kroppshydda klarar av el ngt, för jag har ju inte tränat varken speciellt mycket eller länge)
    Kotorna känner jag är helt i hoppackade och framförallt från mitten av ryggen och uppåt, trycker svajn möe på luftstrupen så jag har svårt att andas och svälja.
    Läkaren rådde mig att börja om från början med träning och få ett bra upplägg av antingen sjukgymnast eller en bra PT, och fundera över vad för sorts ”träningsliv” jag vill leva. Go å glá motionär eller nåt mera och i vilket fall som helst få proffs hjälp att nå dit med välgenomtänkta program utformade för mig och min kropp hur den är i dagsläget.
    Påbörjat en voltaren kur nu som ska hålla på i 5 dagar sen ska jag känna hur det känns och undertiden ska jag typ gå promenader, cykla utöva träning som inte gör ont, involverar stora muskel grupper, gör mig varm och lite flåsig och som EJ gör ont… Haha, allt gör ju ont just nu… Sen borde jag regelbudet få massage under en längre tid också.
    Well, hon skrev en ”rekomendation” till min husläkare om magnet och skikt röntgen av HELA ryggen. Och sen göra en ordentlig uterdning och uppföljning med allt som kräva för att jag en gång för alla ska få rätsida på mig.

Sitter klyven, orolig och rädd just nu. Hatar att känna mig så här hjälplös. Avskyr känslan man får i kroppen av att vara utan träning, blir lixom nedstämd, deppig och får massa ”jobbiga” känslor som inte borde vara här. Missuppfata mig ej! Vill ju gå upp i vikt och så men inte genom att sitta å dega och bli ”förtappad”, känner redan att jag känner mig klumpig och sladdrig…
    Aja, jag ska inte ge mig och låta känslor och tankar styra över mig.
    Vet bara inte vad jag ska göra, vill ju trivas i mig själv och kunna må bra ändå även om jag kanske inte kommer kunna träna ordentligt på ett tag.

Tips, råd. Vad som! HJÄLP!!!:( :( :(

Ja jusst det… Ischias va helt uppfukade i båda skinkorna oxå! Hallelulja, gott nytt å marry x-mas…

Jag beklagar att du hamnat där du gjort, med din hälsa….mycket tråkigt!

Nu skriver du att du vill ha hjälp och tips…jag vet inte om jag har rätt när jag skriver detta men gör det ändå…det jag sett av dig sedan du blev medlem på forumet är ju att du måste vara exremt underviktig (lite fett% alltså) och du verkar ha varit det under lång tid. sånt tar kroppen stryk av, inget snack om saken!
    När du dessutom skriver att du itne tränat särskilt länge så är det ju något annat än själva träningen det är ”fel” på.
    Nu nämner du att du känner dig sladdrig av att sitta hemma…fastän du är underviktigt? Varningstecken tycker jag, som har egna erfarneheter av vad jag brukar kalla ”ätstörningstankar”.
    Det är bra att du kommit i kontakt med vården. Hoppas bara att någon/eller du själv tar en titt på hur du mår psykiskt och inte bara fysiskt.

Som sagt, vet jag inte alls om jag är rätt på det, men det jag läser mellan raderna och det lilla jag vet om dig så…

Det kan vara en lång resa till att må bättre men det är värt det! Din kropp har sagt ifrån nu och jag hoppas verkligen att du lyssnar på den!!! kanske inte bara fysiskt som sagt…

I all välmening, hoppas du ska må bättre!

Nej, men usch vad tråkigt :(
    Men vet du vad…? Jag tror att du kan ta lärdom av det här också, hur knäppt det än låter.
    Du skriver att du får jobbiga tankar och känslor när du sitter still och inte tränar, vilket ger mig känslan av att du flyr från något, kanske är det här ett ypperligt tillfälle att ta tag i de tankarna då? Det måste ju vara jobbigt att fly från något hela tiden, vore det inte skönare att känna att du ”kommit ikapp” dig själv istället?
    Känna att du kan slappna av och vara här och nu och att det ändå kan kännas helt okej?
    Jag hoppas verkligen att du är rädd om dig nu och inte driver på dig själv för hårt utan låter kroppen få läka. Inflammationen har ju uppkommit av någon anledning och nu är detta kroppens sätt att säga ifrån.
    En mkt klok människa sade till mig en gång:

” Du måste se till att det är du som pausar livet och inte livet som pausar dig.
    Eftersom du är ung säger inte kroppen ifrån på samma sätt, därför är det viktigt att du själv väljer att stanna upp och pausa då och då och inte bara köra på, för då säger kroppen tillslut ifrån genom en förkylning eller ett benbrott t.ex. så du tvingas stanna upp”

Nu har din kropp pausat dig. Lyssna på den då.

Jag vet att jag låter säkert flummflummig nu, men det skiter jag i. Jag bryr mig och vill att du ska må bra!

athleticmia wrote:
    Jag beklagar att du hamnat där du gjort, med din hälsa….mycket tråkigt!

Nu skriver du att du vill ha hjälp och tips…jag vet inte om jag har rätt när jag skriver detta men gör det ändå…det jag sett av dig sedan du blev medlem på forumet är ju att du måste vara exremt underviktig (lite fett% alltså) och du verkar ha varit det under lång tid. sånt tar kroppen stryk av, inget snack om saken!
    När du dessutom skriver att du itne tränat särskilt länge så är det ju något annat än själva träningen det är ”fel” på.
    Nu nämner du att du känner dig sladdrig av att sitta hemma…fastän du är underviktigt? Varningstecken tycker jag, som har egna erfarneheter av vad jag brukar kalla ”ätstörningstankar”.
    Det är bra att du kommit i kontakt med vården. Hoppas bara att någon/eller du själv tar en titt på hur du mår psykiskt och inte bara fysiskt.

Som sagt, vet jag inte alls om jag är rätt på det, men det jag läser mellan raderna och det lilla jag vet om dig så…

Det kan vara en lång resa till att må bättre men det är värt det! Din kropp har sagt ifrån nu och jag hoppas verkligen att du lyssnar på den!!! kanske inte bara fysiskt som sagt…

I all välmening, hoppas du ska må bättre!

Hej Mia!
    Jo har haft en extremt låg BF% i över 1 år nu, så låg att jag ej haft mens på 2-3 år. (och innan det åt jag p-piller så jag är inte ens säker på att jag hade mens då ”på riktigt” heller…)
    Jag har haft anorexi, mellan 14-17 års åldern. 25 idag. Därför har jag väldigt svårt att acceptera och vänja mig vid högre kroppsvikt, framförallt i form av mera fett.. Är ju så fruktansvärt van vid att gå runt tok deffad att ”normalt” ser nästan överviktigt ut i mina ögon… (DUMT) Men jag har verkligen fått mig en tankeställare sen senaste månaden och verkligen fått lite insikt i att livet handlar inte bara om att ha så lite bf som möjligt, det har ju inte lett mig någotnvart förrutom hit. = ont, skadad, klen, å ljusår i från att må bra. Framför allt kroppsligt…
    Jag menar jag älskar ju träning och ett aktivt liv men att ha så lite fett på kroppen har ju bara gjort mig fruktansvärt begränsad i mitt tränings utförande och liv. Jag kan ju säga nu med handen på hjärtat att jag skulle helre vara normal och normal viktig och kunna träna så som jag vill och saknar att träna än att vara deffad och knappt kunna gå en snabb promenad…

Jag brukade klara av att både spinna, jogga, löpträna och göra en himla massa annat förr och älskade det så himla mycket och nu blir jag bokstavligttalat Sjuk om jag ens försöker mig på något av ovanstående en enda gång. Medans jag förr kunde göra de sakerna varje vecka när jag kände för det. Och jag mådde faan så mycket bättre då fysiskt och psykiskt även om jag inte var så deffad då. Jag njöt ju av min träning då och brydde mig inte om magrutorna på samma sätt, huvudsaken var ju att jag fick och kunde göra det jag älskade att göra.
    Det är det och dit jag vill tillbaka till och det kommer bli tufft och jobbigt men jag vill inte ha det så här.
    Jag tackar ödmjukast för ditt inlägg och har nu blottat mig helt och hoppas att jag kan få mycket stöd under resans gång! ;)

Milia wrote:
    Nej, men usch vad tråkigt :(
    Men vet du vad…? Jag tror att du kan ta lärdom av det här också, hur knäppt det än låter.
    Du skriver att du får jobbiga tankar och känslor när du sitter still och inte tränar, vilket ger mig känslan av att du flyr från något, kanske är det här ett ypperligt tillfälle att ta tag i de tankarna då? Det måste ju vara jobbigt att fly från något hela tiden, vore det inte skönare att känna att du ”kommit ikapp” dig själv istället?
    Känna att du kan slappna av och vara här och nu och att det ändå kan kännas helt okej?
    Jag hoppas verkligen att du är rädd om dig nu och inte driver på dig själv för hårt utan låter kroppen få läka. Inflammationen har ju uppkommit av någon anledning och nu är detta kroppens sätt att säga ifrån.
    En mkt klok människa sade till mig en gång:

” Du måste se till att det är du som pausar livet och inte livet som pausar dig.
    Eftersom du är ung säger inte kroppen ifrån på samma sätt, därför är det viktigt att du själv väljer att stanna upp och pausa då och då och inte bara köra på, för då säger kroppen tillslut ifrån genom en förkylning eller ett benbrott t.ex. så du tvingas stanna upp”

Nu har din kropp pausat dig. Lyssna på den då.

Jag vet att jag låter säkert flummflummig nu, men det skiter jag i. Jag bryr mig och vill att du ska må bra!

Tack!!
    Jag har flytt hela mitt liv…. Först från en blä barndom, sen från mobbing och den senaste tiden från det faktum att jag ej har något liv… Utöver att vara smala tok deffade Elina… Har inga vänner, inga som jag umgås med, har aldrig (jag ljuger inte) haft ett socialt liv! Har aldig gjort normala saker, aldrig haft ”tjej kvällar” med killsnack, aldrig fikat, shoppat eller bara hyrt film å käkat med nån. Så för att inte känna mig helt lost så har jag (är en extrem människa som har svårt att göra eller vara lagom..) gått helt upp i mina intressen och utövar dem så frenetiskt att det varit det enda existerande i mitt liv… Kanske låter tragiskt men, jag kan inte göra mitt liv ogjort, men jag kan däremot börja här och nu. Våga knyta kontakter, våga göra saker jag aldrig gjort förr, våga lära känna folk!
    Ja, min kropp trycke verkliggen på paus knappen nu. Eller snarare nödbromsen.. Och jag ska ta mig ur och upp!
    Kram

Jag kan känna igen mig litegrann i ditt tänk. Man blir liksom rädd för vad man har förutom sjukdomen och skapar sig en identitet genom den. Men du är så mycket mer än din sjukdom Elina!
    Men man måste börja någonstans, för det liv du vill ha kommer inte flygandes till dig en dag, du måste skapa det.
    Äter man inte och vilar tillräckligt så har man ju ingen energi över till att göra allt det där andra. Jag tror du måste våga släppa sjukdomen för att kunna skapa dig ett ”riktigt” liv.
    Jag har inte varit med om exakt samma saker som du, men jag har mina egna erfarenheter, och jag hjälper gärna till om jag bara kan, det är bara Pm:a om det är något!

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 49 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.