No turning back

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 46 through 49 (of 49 total)
  • Author

bra att du tog mitt inlägg på rätt sätt elina…
    jag blir ledsen när jag läser det du svarade till mig och elina. känner igen mig i en del av det du skriver…

jag ser att du förnuftsmässigt vet att du ”borde” leva på ett visst sätt och du till och med VILL leva på ett annat sätt än du gör idag.
    men både du och jag vet att det inte är lika lätt KÄNSLOMÄSSIGT att klara det. även om du vet att du kommer att orka mer av att ha en mer hälsosam kropp så ska du oxå klara av känslomässigt att ha mer fett på kroppen. känslan går alltid före förnuftet…tyvärr…
    men det gåååår att förändra..det krävs bara tid, vilja och en massa kraft av dig för att göra det!!!
    men du har kommit en bit på vägen genom att ”erkänna” viss saker för dig själv. nu är det upp till dig att prata med läkarna om hur du mår så du får rätt hjälp. och ge inte upp förrän du hittat rätt person att anförtro dig till!!!

det lär inte räcka med tips på olika forum. du behöver proffshjälp i närheten av där du bor!!

kram på dig!!

Milia och Mia!

Tack båda 2!!
    Har ju fått behandling förr för mina problem men det var ju ett tag sedan… Ska göra en egenanmälan till capio i morgonbitt!
    Hur tufft det än känns att erkänna och även om man äter och så så kan man ha ”ätproblem” ändå.
    Framförallt är det ju det mentala jag nog aldrig fick bukt på, jag lärde mig äta och hur för att vara smal och låg bf mässigt men jag lärde mig inte att må bra, gilla min kropp och förstå skillnaden på en deffad kropp inför tävling och en vardagskropp för liv och arbete.
    Det kommer bli tufft att utsätta mig för att ha mer fett och inga synliga muskler men jag SKA, ska låta bli regelrätt träning, bara promenera, fundera, filosofera, hitta lusten och njutningen till maten igen och inte bara se den som något som håller en deff eller gör en ”ful”, lära känna folk, och se om jag kanske har fler intressen och passioner här i livet.
    Nu måste jag dock sova, för det har jag nog inte gjort ordentligt på ett bra tag heller…
    Stor kram och Tusen Tack!

(milia, kommer nog PM a dig under morgondagen!)

Elina2 wrote:
    Milia och Mia!

Tack båda 2!!
    Har ju fått behandling förr för mina problem men det var ju ett tag sedan… Ska göra en egenanmälan till capio i morgonbitt!
    Hur tufft det än känns att erkänna och även om man äter och så så kan man ha ”ätproblem” ändå.
    Framförallt är det ju det mentala jag nog aldrig fick bukt på, jag lärde mig äta och hur för att vara smal och låg bf mässigt men jag lärde mig inte att må bra, gilla min kropp och förstå skillnaden på en deffad kropp inför tävling och en vardagskropp för liv och arbete.
    Det kommer bli tufft att utsätta mig för att ha mer fett och inga synliga muskler men jag SKA, ska låta bli regelrätt träning, bara promenera, fundera, filosofera, hitta lusten och njutningen till maten igen och inte bara se den som något som håller en deff eller gör en ”ful”, lära känna folk, och se om jag kanske har fler intressen och passioner här i livet.
    Nu måste jag dock sova, för det har jag nog inte gjort ordentligt på ett bra tag heller…
    Stor kram och Tusen Tack!

(milia, kommer nog PM a dig under morgondagen!)

jag hoppas att du gör det!! låter som ett mycket klokt beslut!! jag har oxå erfarenhet av att få hjälp med ätstörningar men inte ”hela vägen”. ingen har någonsin tagit tag i bakomliggande faktorer och vilket ”tänk” man ska ha.
    det är sånt jag fått ta tag i själv på sista tiden…har kommit en bit men jag vet att det tar tid…o kanske får man dras med en del sviter hela livet, men givetvis kan man må bra!!! det måste man tro på iallafall!’
    även du elina!!! :)
    lycka till!!! många lycka till!!

Jag hoppas du förstår själv hur otroligt modig du är som inser att du behöver hjälp och faktiskt söker hjälp. Det är STORT.
    Promenader låter ju mysigt om du bara inte låter det bli 2 timmars hetspromenader vilket är såååå vanligt när man har samma problematik som du.
    Försök att vara så ärlig mot dig själv som möjligt, för det är så lätt att lura sig själv, och det stjälper mer än det hjälper och förlänger bara hela processen.
    Av egen erfarenhet är det lätt att intala sig, att ”det är ju bara en promenad” , ”promenader är ju inte träning” o.s.v. men all fysisk aktivitet räknas, och jag tror du ska vara väldigt försiktig nu med din rygg och allt, så jag hoppas verkligen att du inte gör något som du egentligen känner att du inte orkar/pallar med.
    Kram!

Viewing 4 posts - 46 through 49 (of 49 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.