Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › nu börjas det!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 augusti, 2006 at 12:03 #90980Anonym anvandareMember7 augusti, 2006 at 12:03 #981579Anonym anvandareMember
Tänkte slänga upp en journal här, kommer inte att skriva i den så ofta, använder träningsdagbok till det. Men lite emellanåt, så att jag vet att folk har ögonen på mej:)
Lite om mej:
Ålder:[/b] 17
Längd:[/b] ca 1,83
Vikt:[/b] ca 87 kg
BF%:[/b] Ska mäta nästa vecka.
Träningsbakgrund:[/b] Tränat olika kampsporter till och från sen jag var 11. Tränat styrketräning med varierande seriostet i några år.
Mål:[/b] Sluta festa och börja träna seriöst nu och pumpa upp mig på riktigt. Förhoppningsvis kommer jag att kunna tävla i BB en vacker dag. Ska försöka bygga upp min PINSAMT klena styrka.Har hittils aldrig haft någon större koll på vad jag stoppat i mej, mer än att jag försökt äta mkt protein, inget onyttigt och ätit var tredje timme.
Men nu tänkte jag börja räkna lite smått, kanske inte superstrikt, men se till att jag får i mej mitt dagsbehov av kalorier. Ska väga mej på Tanita-våg nästa vecka, så att jag får fram mitt kaloribehov och min bf%.Tänkte småstarta imorn genom att göra en grov räkning/uppskattning av hur mkt protein jag får i mej (ska satsa på 2-3 gram per kilo i framtiden) och försöka dricka minst 3 liter vatten.
Vill dock inte ge upp mitt kampsportskunnande helt och hållet (vill kunna försvara mej), så jag har tänkt att utnyttja detta som ren konditionsträning. Ska köra ca 5 x 2 minuter säck två gånger i veckan. Om jag deffar kanske jag gör det innan frukost.
Så nu bär det av! ska fortsätta på den 3-split jag kör nu i 3 veckor till innan jag byter till 4-split. Sen kommer jag att vila och ev. byta schema var 7:e vecka. Blir nog både lite Max-OT och framförallt bartolls metod framöver:)
Så skäll ut mej om jag slarvar nu!!
7 augusti, 2006 at 12:07 #981580Anonym anvandareMemberOch så börjar jag redan nu med att slänga ut dagens träning och hänga ut mej själv med min pinsamma klenhet (då blir jag mer motiverad att träna upp styrkan).
Var inne kl. 9 imorse.
bänkpress 3 x 8 50 kg. Brett grepp, gick hyffsat lätt.
Sned hantelpress 17 kg-hantlar 3 x 8 gick kanon!
Militärpress 25 kg 3 x 8 var ganska tungt men funka. Svårt att stabilisera kroppen.
Bicepscurl 25 kg 3 x 8 gjorde dock bara 6 på sista setet, nådde failure då.
Magmaskin 40 kg 3 x 12, krampade riktigt skönt på slutet:P8 augusti, 2006 at 20:43 #981581Anonym anvandareMemberIdag har jag bara vilat sen gårdagens träning, har rätt jävlig träningsvärk i brösten. Men jag har småstartat lite med att räkna vad jag stoppar i mig. Kan dock inte så mycket om det här med kalorier ännu, så jag har bara kollat protein och vatten idag.
Resultatet blev att jag idag fått i mig cirka 210 g protein. Känns helt okej med tankte på min vikt, 87-88 kg. Nu är detta dock bara en grov uppskattning efter att ha vägt maten på en våg som inte kan mäta precisare än hela tiotal och räknat efter innehållsdeklarationen på maten. Ang. vattnet så har jag fått i mig ca 3 liter vilket känns bra med tanke på att jag förut inte ens har druckit en liter.
Slutsats: Blev chockad över hur lätt det gick att få i sig så mycket protein. Idag har jag ändå ätit en måltid mindre än jag brukar eftersom jag ska lägga mig tidigt. Har alltid trott att det ska vara skitsvårt och att man måste äta burkvis med tonfisk o.s.v. Men nejdå, lite havregryn, kalkon, keso, bröd och stora mängder mjölk räckte. Har goda förhoppningar om mitt fortsatta räknande:) Ska från och med nu sätta upp gränsen att jag ska få i mig minst 2 g protte per kilo. Gärna tre.
8 augusti, 2006 at 21:29 #981582Anonym anvandareMemberSusi wrote:Idag har jag bara vilat sen gårdagens träning, har rätt jävlig träningsvärk i brösten. Men jag har småstartat lite med att räkna vad jag stoppar i mig. Kan dock inte så mycket om det här med kalorier ännu, så jag har bara kollat protein och vatten idag.Resultatet blev att jag idag fått i mig cirka 210 g protein. Känns helt okej med tankte på min vikt, 87-88 kg. Nu är detta dock bara en grov uppskattning efter att ha vägt maten på en våg som inte kan mäta precisare än hela tiotal och räknat efter innehållsdeklarationen på maten. Ang. vattnet så har jag fått i mig ca 3 liter vilket känns bra med tanke på att jag förut inte ens har druckit en liter.
Slutsats: Blev chockad över hur lätt det gick att få i sig så mycket protein. Idag har jag ändå ätit en måltid mindre än jag brukar eftersom jag ska lägga mig tidigt. Har alltid trott att det ska vara skitsvårt och att man måste äta burkvis med tonfisk o.s.v. Men nejdå, lite havregryn, kalkon, keso, bröd och stora mängder mjölk räckte. Har goda förhoppningar om mitt fortsatta räknande:) Ska från och med nu sätta upp gränsen att jag ska få i mig minst 2 g protte per kilo. Gärna tre.
Kanske lite mer kött/fisk/fågel som prottekällor också?
8 augusti, 2006 at 22:20 #981583Anonym anvandareMemberAbsolut! Varierar dock mkt från dag till dag, men det kommer. Mycket tonfisk. Och nu till hösten börjar jag troligtvis på kockutbildning så då blir det finfin mat
11 augusti, 2006 at 12:04 #981584Anonym anvandareMemberIdag vart det benträning + mage. Körde lite rygg och triceps i onsdags (har fortfarande träningsvärk8)). Var uppe på gymet kl 9, var lite trött men det funkade bra. Körde:
Stående vader 2 x 10 125 kg (fick börja med det idag, de andra stationerna var upptagna)
Knäböj 3 x 6 på 50 kg + stången.
Benpress 2 x 10 100 kg (släden ej inräknad)
Benspark 1 x 9 50 kg
Liggande lårcurl 3 x 7-8 35 kg.
crunches 1 x 15 (hade ont om tid så det blev bara ett set).Körde lite extra på framsidan av låren idag, hade mycket energi. Känner att jag kommer ha svårt att gå imorn;)
18 augusti, 2006 at 17:25 #981585Anonym anvandareMemberKör hårt
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.