Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Nu kan jag inte fuska!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 januari, 2006 at 22:29 #1037801Anonym anvandareMemberLina wrote:Välkommen hit och lycka till med ditt mål :emo-thumb
Men ha inte för bråttom!//Lina
Tack så mycket!
4 januari, 2006 at 22:32 #1037802Anonym anvandareMembersnusan wrote:Kul med en till journal! Visst blir man inspirerad!!Ja! Helt tokigt:).. jag är så uppspelt att jag nästan sitter och hoppar på stolen:D
4 januari, 2006 at 22:34 #1037803Anonym anvandareMemberJag har gjort lite ändringar efter era tips. ->Tackar! Kom gärna med mer tips/kritik:)
Så istället för att gå ner 1kg/vecka kommer jag satsa på 0,6-0,7 kg/vecka.
Genomsnittet för mitt energiutskott/dag är 2900 kcal. Om jag har räknat rätt innebär det att jag borde ligga mellan 2000 och 2100 kcal.
Träning
……Morgon/Dag……..Kväll
M:………………………..gym 45 min
T: Promenad 45min…….Kampsport 1h + gym 30min
O: Promenad 45 min…..gym 45 min
T: Instr. boxning……….kampsport 1h
F: ………………………..VILA/gym/jogg/simning
L: VILA/gym/jogg/simning
S: Promenad 1½h(antingen fredag eller lördag blir en genuin vilodag)
Kostupplägg och upplägg för muskelgrupper på gymmet kommer senare:)
Imorgon ska jag äntligen till gymmet:D , men ska ta det lungt. Har varit sjuk några dagar. *längtar*
4 januari, 2006 at 22:55 #1037804Anonym anvandareMemberHej igen tjejen!!
Kul att du är motiverad.. Tänk bara på att inte gå ut för hårt i början, det är ett vanligt misstag! Kroppen är väldigt smart o det gäller att lura den :happy:
Jag gjorde detta misstag under min första diet, så till slut hade jag inte kvar något ”ess i skjortärmen”…… Man måste kunna öka träningsmängden o minska energiintaget hela vägen ut för att det ska funka!
Hoppas du blev nå´ klokare….
6 januari, 2006 at 00:03 #1037805Anonym anvandareMemberSofia wrote:Hej igen tjejen!!Kul att du är motiverad.. Tänk bara på att inte gå ut för hårt i början, det är ett vanligt misstag! Kroppen är väldigt smart o det gäller att lura den :happy:
Jag gjorde detta misstag under min första diet, så till slut hade jag inte kvar något ”ess i skjortärmen”…… Man måste kunna öka träningsmängden o minska energiintaget hela vägen ut för att det ska funka!
Hoppas du blev nå´ klokare….
hmm..
Du har så rätt. Brukar nog vara det jag gör fel i.
Det är ju så svårt att hålla emot ibörjan, jag vill träna jämt.
*funderar*Har hört att man måste ”chocka” kroppen, och att det är då man ser resultat.
har du hört det förut, och hur går det ihop i sådana fall?6 januari, 2006 at 00:27 #1037806Anonym anvandareMemberIdag var jag på gymmet!
Weii! Kändes så himla skönt att träna lite! Men det blev som sagt bara lite. Jag har ju varit sjuk tidigare, så tog det riktigt lungt. Det blev baksida axlar och rygg. Har börjat få boxarhållning, så är verkligen dags att stärk upp dem delarna!
Det har funkat finfint med maten också! Jag äter ”hälsosamt” tills jag har tid att räkna ut ett bra kostprogram. Jag känner att jag har ganska bra koll på vad som är ”hälsosamt”. Vi får se om det visar sig på måttbandet/vågen.
så, jag är alltså påväg!:up:
6 januari, 2006 at 10:47 #1037807Anonym anvandareMemberTa det lungt f
6 januari, 2006 at 18:55 #1037808Anonym anvandareMemberSarah wrote:hmm..Du har så rätt. Brukar nog vara det jag gör fel i.
Det är ju så svårt att hålla emot ibörjan, jag vill träna jämt.
*funderar*Har hört att man måste ”chocka” kroppen, och att det är då man ser resultat.
har du hört det förut, och hur går det ihop i sådana fall?Att ”chocka” kroppen är att lura den… Att variera sig så mkt man kan med olika träningsformer, olika matupplägg, olika träningsmängd….. Detta är en djungel, o det bästa sättet att lära sig hur den egna kroppen fungerar är att testa!!
Trevlig helg!
6 januari, 2006 at 21:34 #1037809Anonym anvandareMemberGym: ben och mage/bål
Kost: gott och nyttigtIdag körde jag lite hårdare i gymmet. Men tog inte i lika mycket som jag brukar göra. Jag ska ju ta det lungt nu de första veckorna, och trappa upp. (you got me:D)
Baboom wrote:Ta det lungt första veckan.Sofia wrote:Tänk bara på att inte gå ut för hårt i börjanBaboom wrote:ha inte för bråttom!Tess wrote:ta det lugnt`tjejen!!Det var lite tråkigt, jag kände av mina korta illiopsoas idag när jag körde:(. Jag har ringt fröken massör, så med lite akupressur och stretch blir det nog finfint snart. Men kommer akta mig för höftböjarövningar tills jag blir bättre.
Nu är jag riktigt stolt över migsjälv!
Jag har precis klarat mig igenom mitt första ordentliga sötsug. Jag knaprade på lite frusen banan. Men mer än så blev det inte!6 januari, 2006 at 22:00 #1037810Anonym anvandareMemberSofia wrote:o det bästa sättet att lära sig hur den egna kroppen fungerar är att testa!!det ser jag fram emot:)..
Trevlig helg på dig med!
7 januari, 2006 at 12:56 #1037811Anonym anvandareMemberFörsta dagen sen förra sommaren som jag lyckats ta mig upp och ta en morgonpromenad! Det blev bara 45 min men det var såå skönt. Nu kommer
det nog bli lättare att promenera till jobbet på mornarna, nu när jag har ”brytit isen”.Nästa vecka börjar jag träna ju-jutsu igen. Jag ska ta mitt bruna bälte i vår:kicking: :aggresiv:
7 januari, 2006 at 13:07 #1037812Anonym anvandareMemberSarah wrote:Nu är jag riktigt stolt över migsjälv!
Jag har precis klarat mig igenom mitt första ordentliga sötsug. Jag knaprade på lite frusen banan. Men mer än så blev det inte!Så frusen banan är gott? *nyfiken*
7 januari, 2006 at 13:29 #1037813Anonym anvandareMemberSarah wrote:Första dagen sen förra sommaren som jag lyckats ta mig upp och ta en morgonpromenad! Det blev bara 45 min men det var såå skönt. Nu kommer
det nog bli lättare att promenera till jobbet på mornarna, nu när jag har ”brytit isen”.Nästa vecka börjar jag träna ju-jutsu igen. Jag ska ta mitt bruna bälte i vår:kicking: :aggresiv:
Vad duktig du är!
Men jag tycker fortfarande att du inte behöver ha kardio första veckan. Det är något man kan lägga in när man inte går ner längre.Lycka till!:bb2:
7 januari, 2006 at 13:29 #1037814Anonym anvandareMemberNicklas Söderberg wrote:Så frusen banan är gott? *nyfiken*Ooh ja:) Mumsigt värre! Lika gott som glass skulle jag säga! Jag brukar skala den och stoppa i en fryspåse.
7 januari, 2006 at 13:35 #1037815Anonym anvandareMemberBaboom wrote:Vad duktig du är!
Men jag tycker fortfarande att du inte behöver ha kardio första veckan. Det är något man kan lägga in när man inte går ner längre.Lycka till!:bb2:
Cardio är väl bra överhuvudtaget inte enbart för att förbränna?…ju bättre kondis ju mer fördelar får du när det gäller det mesta inom träning :emo-thumb ..kör på Sarah!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.