Nu ska det tränas.

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Nu ska det tränas.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author

Halloj!

Nu blir jag tvungen att göra en journal och dela med mig lite, och få lite hjälp. :emo-thumb

Jag är då 16år, väger 85kg och är 1.84cm lång.
    Jag har tränat i 8 veckor efter MAX-OT och jag tycker det är ganska bra.

Jag har väl inte gått upp något särskilt, ca: 5 Kilo eller något sånt är det.

Mitt mål – Få bort fettet. Jag vill kunna med starktsamvete kunna visa min kropp, för just nu skäms jag bara.

Styrkan:

När jag kom till gymmet så:

– Bänk:40kg
    – Mark:80kg
    – Knäböj:50, 60kg

Nu

– Bänk: 85
    – Mark: 160
    – Knäböj: 100 klarar jag iaf, mer har jag inte testat

Det är väl inte så himla bra stats, men jag har ju som sagt bara kört 8 Veckor.

Och nu hade jag tänkt att försöka börja motionera, äta bättre och gå ner i vikt alltså.
    För jag har ganska mycket lulllull på kroppen. Länk till bilder ([http://forum.body.se/showthread.php?t=5510])

Jag har tänkt att gå till gymmet varje dag (Mån-Fre), det blir 1h timmesgångtid varje dag.
    Och på (Lör-Sön) så hade jag tänkt fara till gymmet och cykla en 30 minuter.
    Detta hade jag tänkt göra några veckor framöver.

Tror ni detta kommer hjäpa mig bort med lite fett på kroppen?
    För jag måste verkligen har bort, jag vågar knappt visa min överkropp och sånna saker, så nu måste detta bort!
    Jag skäms över min kropp. :( Jag har aldrig vågat vara med på ett bad i hela mitt liv på skolan.
    Jag ska ändra min kost också, jag kommer bara att äta grovtbröd och sånt.

Maten just nu är

Frukost (07.30)
    – Flingor/Havregrynsgröt, 2 st mackor till det och så glas mjölk (Lättmjölk)

Kl 09.00

– Då blir det en yoghurt (Verum drickyoghurt)

Lunch (11.30)
    – Skolmat, Det blir ALLTID mycket sallad (Tomater, morötter, Gurka, vitkål, och vanlig sallads blad)

Mellanmål (15.00)
    – Varierar lite, inte alltid jag äter det heller. Men oftast Mackor/Flingor

Middag (17.00/18.00)
    – Det är olika, jag äter det mor lagar. Men vi äter mycket kött/fisk/kyckling, potatis/pasta/ris. Mamma har problem med tarmarna så vi äter bara bra mat, och så äter vi oftast sallad och bröd till det.

Träning (19.00/20.00)
    – Då tränar jag, olika sceman hela tiden. Kör ju efter MAX-OT.
    Men efter jag har tränat så blir det en egengjord drink. (Gjord i mixern)
    Och så äter jag en ”Swe-Bar” varje gång också

* Några dl fiberhavregryn (2.5-3dl)
    * 1-2 bananer
    * Lättmjölk
    * Kesella

Kväll (21.00/22.00)
    – Då tar jag oftast bara någon macka eller nått, sen går jag och lägger mig.

Vad tycker ni om maten? Jag vet att den inte är så bra, men säg gärna vad jag ska ändra :emo-thumb

Nu ska vi hoppas på att jag kommer gå ner några kilo när jag börjar motionera och sånt. Jag har inte gått eller något till skolan på 2 år, jag åker alltid bil med mor min.
    Jag motionerar aldrig rentt ut sagt. :|

Snälla hjälp mig nu.

Hade gött.

// PooX

Du skulle nog behöva äta lite mer protein många utav dina mål innehåller inte alls mycket protein. Tillex när du går och lägger dig, tar istället 40gram protein istället för någon macka ;)

Mvh Fidde

Veckans och nästa veckas schema

Dag 1: Måndag – Bröst och triceps

Bröst Set Reps *
    Bänkpress 2 4 till 6
    Sned bänkpress 2 4 till 6
    Sned hantelpress 2 4 till 6
    Triceps
    En arms hantelsträck bakom huvudet 1 4 till 6
    Kickbacks 1 4 till 6
    Push-downs 1 4 till 6
    Liggande tricepspress 1 4 till 6

Dag 2: Tisdag – Ben

Ben Set Reps *
    Benspark (bara som uppvärmning) 2 10
    Knäböj 3 4 till 6
    Benpress 2 4 till 6
    Utfall 2 4 till 6
    Stela marklyft 2 4 till 6

Dag 3: Onsdag – Rygg och biceps

Rygg Set Reps *
    Chins
    (så många set som det krävs för 50 reps) Mål 3 eller 4 50
    Skivstångsrodd 1 4 till 6
    Latsdrag (framifrån) 1 4 till 6
    Sittande kabelrodd (V-handtag) 1 4 till 6
    Sittande kabelrodd (rak pinne) 1 4 till 6
    Biceps Set Reps *
    Hantelcurl 1 4 till 6
    Skivstångscurl 1 4 till 6

Dag 4: Torsdag – Axlar och traps

Axlar Set Reps *
    Militärpress 2 4 till 6
    Stående hantellyft åt sidan 2 4 till 6
    Sittande hantellyft 2 4 till 6
    Traps Set Reps *
    Hantelshrugs 3 4 till 6

Dag 5: Fredag – Vader, mage och underarmar

Vader Set Reps *
    Sittande vadpress 2 4 till 6
    Stående vadpress i maskin 2 4 till 6
    Vadpress i 45° benpressmaskin 2 4 till 6
    Mage Set Reps *
    Benlyft 2 20
    Crunches 2 20
    Underarmar Set Reps *
    Handledscurl med skivstång 2 4 till 6
    Omvänd underarmscurl 2 4 till 6

Detta schema kördes i veckan och kommer köras nästa vecka också ;)

Fidde_Mannen wrote:
    Du skulle nog behöva äta lite mer protein många utav dina mål innehåller inte alls mycket protein. Tillex när du går och lägger dig, tar istället 40gram protein istället för någon macka ;)

Mvh Fidde

Okej!

Vad t.ex borde jag ta då som har 40gram i sig? ;)

Tjeena PooX lycka till! Ska bli kul o följa den här journalen!
    Maxar du 75kg i bänk eller ligger du och reppar på den vikten?
    Bara nyfiken :|
    Tar också nåt sånt i bänk max.. testade för nån månadsen i skolan och då till min förvåning maxade jag 70kg, (stång på 20kg).
    Men när jag tränar bänkpress blir det bara 45-50 kg och runt 9 reps typ.

Du verkar käka bra och redan ganska så insatt i vad som gäller efter träning osv.. :up: Lite mer protein över det hela så ska du se att det går fint!

Hare gött! /mvh fricki

edit: ta en proteindrink på kvällen, föreslagsvis kaseinprotte

hajkken wrote:
    Tjeena PooX lycka till! Ska bli kul o följa den här journalen!
    Maxar du 75kg i bänk eller ligger du och reppar på den vikten?
    Bara nyfiken :|
    Tar också nåt sånt i bänk max.. testade för nån månadsen i skolan och då till min förvåning maxade jag 70kg, (stång på 20kg).
    Men när jag tränar bänkpress blir det bara 45-50 kg och runt 9 reps typ.

Du verkar käka bra och redan ganska så insatt i vad som gäller efter träning osv.. :up: Lite mer protein över det hela så ska du se att det går fint!

Hare gött! /mvh fricki

edit: ta en proteindrink på kvällen, föreslagsvis kaseinprotte

Hej fricki!
    Tack så mycket, jo jag tycker det ska bli kul om jag kan genomföra detta nu också :)

Jag maxxar något sådant.
    Jag ligger och tränar på 65/67kg i bänk och reppar på det en tia ungefär.
    Okej, men du ska se att det kommer nog gå bra för dig också, jag läste din journal också idag ;) Lycka till med den.

Jo, jag har läst väldigt mycket om allting så jag försöker lära mig mera och mera, och det gör jag faktisk.
    Jo jag ska försöka få i mig mera protein, men vad t.ex ? Vad kan jag ta som det är mycket protein i ?

Borde jag hålla mig på något speciellt kaloriintag ?
    Eller ska jag bara äta på som vanligt och börja motionera?

Vad tror ni? ;)

Snälla hjälp mig, jag behöver verkligen hjälp med att få bort allt från kroppen.
    Jag mår inte bra av att ha detta, det är väldigt jobbigt för mig.

Ät minder kolhydrater, mer protein och tillräckligt med nyttigt fett!

NetCurse wrote:
    Ät minder kolhydrater, mer protein och tillräckligt med nyttigt fett!

Okej, då ska jag göra det.:emo-thumb
    Kan man äta nötter och sånt till mellanmålet ? Hade det varit något bra?

PooX wrote:
    Okej, då ska jag göra det.:emo-thumb
    Kan man äta nötter och sånt till mellanmålet ? Hade det varit något bra?

Nötter är väldigt energirika, det ska du komma ihåg, men helt klart är det bra fetter i dem :emo-thumb

Vill du bli av med ”det där runt magen” så finns det one and only way.. ät mindre än du gör dig av med – sedan ska man alltid äta nyttigt, näringsrikt och oraffinerat (för att låta som King Grub här på forumet).

Och när jag nämner honom så rekommenderas det starkt att du tar dig ett kik i hans deffguide!

[http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881]

Man behöver självklart inte räkna kalorier, men som någon forumnisse sade en gång: Båda sätten fungerar för mig.
    Vill jag vara säker på att jag verkligen hamnar 500kcal under mitt behov, då räknar jag.
    Annars brukar det gå bra att köra på känsla också ;)

Dock är det här med deff, fettminskning och viktminskning överhuvudtaget inget område som jag uppriktigt sagt borde lägga mig i mera, (har du läst min journal så har du säkert förståt att jag kämpar med tillfrisknad från en ätstörning, men nog om det).

Lycka till!

hajkken wrote:
    Nötter är väldigt energirika, det ska du komma ihåg, men helt klart är det bra fetter i dem :emo-thumb

Vill du bli av med ”det där runt magen” så finns det one and only way.. ät mindre än du gör dig av med – sedan ska man alltid äta nyttigt, näringsrikt och oraffinerat (för att låta som King Grub här på forumet).

Och när jag nämner honom så rekommenderas det starkt att du tar dig ett kik i hans deffguide!

[http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881]

Man behöver självklart inte räkna kalorier, men som någon forumnisse sade en gång: Båda sätten fungerar för mig.
    Vill jag vara säker på att jag verkligen hamnar 500kcal under mitt behov, då räknar jag.
    Annars brukar det gå bra att köra på känsla också ;)

Dock är det här med deff, fettminskning och viktminskning överhuvudtaget inget område som jag uppriktigt sagt borde lägga mig i mera, (har du läst min journal så har du säkert förståt att jag kämpar med tillfrisknad från en ätstörning, men nog om det).

Lycka till!

Okej, det låter ju bra det iaf ;)

Yes, jag har tänkt göra det. Ska ta och räkna ut hur mycket jag får i mig per dag.
    Och se hur mycket jag ska hålla mig till.

Den där guiden var gode bra faktisk, den ska undersökas med lupp senare. :emo-thumb

Jag har varit in på denna sida – [http://www.markazits.com/diet/bmi.php#kalbehov] och från den räknat ur lite saker här.
    Enligt YMCA-formeln så har jag 20 % i Kroppsfett.
    Och tydligen ska jag ligga på någon av dom här Kcal för att gå ner i vikt, men vilken ska man ta?

8 ggr vikten i pounds – (1496 KCal)
    10 ggr vikten i pounds – (1870 KCal)
    12 ggr vikten i pounds – (2244 KCal)

Och för att jag ska behålla mitt energibehov per dag så ska jag tydligen ha 3400 Kcal/dag

Någon som vet vad jag ska hålla på mig på då?

Warrior wrote:
    Tjena PooX!

Har inte hunnit läsa igenom hela din journal även om den är nystartad ännu. Men jag kan väl säga att du tränar på med Max-OT vilket är riktigt bra tränings-system. Sedan med kosten anser jag du borde bara fortsätta käka som du gjort hittils, förutsatt att du inte är alltför fet just nu. Gravis kan du börja göra små ändringar allteftersom du växer osv. Du har växt på bra redan med den mat du käkande innan du visste så mycket om närings-lära vilket säger dig en hel del. Tat de lugnt bara och kämpa på i gymmet så kommer det bli kanon.

Mina tankar bara!

Kör på!

/Warrior

Tjena Warrior!

Okej, du får ta och göra det senare då alltså. :up:
    Ja, jag tycker det är väldigt bra faktisk, jag blev informerad av det av dom jag tränar med.
    Det är 2 st som är 19 åriga dom har tränat sen dom var 16år, dom kan väldigt mycket om det här så dom hjälper mig med det jag vill ha hjälp med och allt.
    Det är mycket skönt.
    Jo, jag har faktiskt växt, jag har märkt av det.
    Det har blivit ganska stor skillnad, men dom säger ju att man märker stor skillnad i början och det är kanske så men man får ju bara köra på.

Jag kommer kämpa på med detta, det är något jag verkligen gillar faktisk.
    Har mycket stort intresse av detta.:)

// PooX

Idag började jag att äta Star nutritions ”Lose it” (Finns att köpa på Gymgrossisten.com)
    Den ska öka fettförbränningen, så nu ska vi se om det händer något :)
    Ska äta det någon vecka framöver.

Snart ska jag ta en rask promenad till gymmet (30min)

Idag blir det att träna

Måndag – Bröst och triceps

Bröst Set Reps *
    Bänkpress 2 4 till 6
    Sned bänkpress 2 4 till 6
    Sned hantelpress 2 4 till 6
    Triceps
    En arms hantelsträck bakom huvudet 1 4 till 6
    Kickbacks 1 4 till 6
    Push-downs 1 4 till 6
    Liggande tricepspress 1 4 till 6

Sen blir det en rask promenad hem igen (30min)

Vågen står just nu på 85kg, vi ska se om jag kan gå ner några kilo på detta genom att motionera och ta lose it :up:

Följ gärna med och se vad som händer.

// PooX

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.