Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Nu ska jag allt visa dem! -Behöver råd!-
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 augusti, 2006 at 01:29 #90985Anonym anvandareMember18 augusti, 2006 at 01:29 #981626Anonym anvandareMember
Hejsan! mitt namn är Mikael Svensson är 17år, 18 i december. Jag är 170cm lång och väger ca. 51kg. Och det är inte alltid så lätt i skolan när kompisarna är långa och rätt stora, så man känner sig rätt liten i gemenskapen. Jag ska ut och praktisera nu i ett halvår, och då träffar jag bara kompisarna 1gång i veckan, då jag satt och klurade på om jag skulle börja träna nu igen. Har kört motocross i ca 10år och i våras tränade jag 3månader på gym med gainer efter träningarna. Och när jag kommer tillbaka till skolan ”på heltid” tänkte jag visa för dom att jag inte är ”lille micke” i deras ögon längre, det får vara slut på det!
Så idag beställde jag Star Neut. Kreatin monohydrat för att sedan köra de i höst! Kommer köpa nytt gymkort nu på måndag så tänkte höra om nån kunde hjälpa mig med ett effektivt schema som gör att det syns att jag tränar, speciell på överkroppen! Jag kan även tillägga att jag har ca 2.5Kg kvar av Star neut. gainer pro sen i våras!
Tack på förhand!
mvh
Mikael Svensson!
Nu ska jag allt visa dem!:evil:18 augusti, 2006 at 01:44 #981627Anonym anvandareMember18 augusti, 2006 at 02:09 #981628Anonym anvandareMemberVad nu?
18 augusti, 2006 at 02:15 #981629Anonym anvandareMemberVet inte riktigt vad jag ska säga är lika ny på detta som du. :S (vänta till imorgon så får du säkert några vetiga svar)
18 augusti, 2006 at 02:20 #981630Anonym anvandareMemberTräna,äta och sova.
18 augusti, 2006 at 02:44 #981631Anonym anvandareMemberOj…
Egentligen är det lite fel att börja träna för att ”nu ska jag allt visa dom” men jag förstår dig ändå. – Dock är det inte fel att börja träna!
Träna rätt och lyssna på din kropp. Lika viktigt som träningen i sig är, är kosten och att kroppen får vila också. Det är för övrigt då musklerna växer!
Keep it real
/C18 augusti, 2006 at 03:09 #981632Anonym anvandareMemberKör på ett tag och testa dig fram vilka övningar du gillar osv osv..
Hur många reps du gillar att köra osv.. Jag tycker du ska lyssna på din kropp
så mkt som möjligt och inte ta nånannans schema bara för just den
personen vuxit bra av det..Vägriktningarna kan väl vara att du ska få tillräckligt med vila, träna igenom
HELA kroppen iaf en gång i veckan, ät rejält och sov 8-9h per natt..Du kan ju lägga upp en enkel split ifall du vill det, eller så kan du köra
överkropp / underkropp.Äsch det är sent och jag orkar inte skriva mer just nu
18 augusti, 2006 at 11:49 #981633Anonym anvandareMemberTack för alla svaren! Börjar nog köra på måndag!
Trevlig helg!
18 augusti, 2006 at 12:14 #981634Anonym anvandareMemberProva att ta Gainer mer än bara efter träningen, ta en på f.m och en direkt efter träningen + mycket mat.
Håll dig till mycket basövningar(benböj, bänkpress, militärpress, marklyft, chins & skivstångscurl). Eller försök i alla fall att basera din träning på dessa övningar och kompletera med andra övningar som du gillar.
I regel är basövningarna betydligt jobbigare att utföra än övriga övningar, men they get the job done…
Lycka till!
18 augusti, 2006 at 13:32 #981635Anonym anvandareMemberGainers ska enbart tas i samband med träning, inte som mellanmål. Det finns ingen anledning att trycka i sig snabba kolisar till mellanmål alls.
Maten är A och O för att du ska växa, ät ofta och regelbundet, gärna varannan till var tredje timme. Försök äta minst 2gr protein per kg kroppsvikt.
Basera, som sucram sa, din träning kring basövningarna han nämnde, men om du ska köra marklyft så se till att du får hjälp av nån som är duktig på det. Du vill _inte_ göra fel på dina marklyft och sabba din rygg i början av din träningskarriär.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.