Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Nytt försök…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 februari, 2007 at 01:57 #895261Anonym anvandareMember
Ja då var man tillbaks här igen.
Blir ett nytt försök att ta sig tillbaks, denna gång ännu mindre i kroppen.
Mitt högsta mål med träningen är överhuvudtaget att komma igång igen.
Hade planerat att börja ”igen” för 1,5 vecka sedan men blev liggande en vecka i sängen med nacksmärta.Läkarens misstanke är Bechterews, en reumatisk kronisk ryggsjukdom.
Vilket är det jag misstänkt själv ett tag.
Skulle förklara senaste 3 årens helvete jag haft med smärtor överallt.
Återstår dock en lång period med blodprover o diverse läkemedel som ska provas innan jag kan få ngn diagnos.Nåväl, har inte offrat allt på träningen i närmare 7 år för att ge upp så här kommer ett nytt försök. Alla ev. planer på att ngn gång tävla i byggning el. specifika styrkemål har jag plockat ner. Allt lutar mot att det är bechterews vilket innebär att jag får leva med det resten av livet och det är totalt oberäkneligt hur det kommer gå.
Blir lite fjoll övningar o skit i början möjligen, bara för att få in lite träningsrutiner. Kommer sikta på iaf 4 pass i veckan.
Matmässigt blir det rätt så ”rent” och kommer försöka mig på lite dietande framöver också.Har iaf kört på i närmare 7 år som allt. När jag vägde som mest låg jag väl kring 107 kg el. ngt sådant på mina 170 cm.
Bänkat kring 200. Frontböj några rep på 190.Kostmässigt försöker jag inleda med kring 3-400 g kolisar, 250-300 g protein och rätt lågt på fettet. Mellan 30-50 g.
Hade kanske kunnat ligga ännu högre om jag får flyt o muskelminnet sätter igång men knappt käkat ngt på sistone så vill inte få magproblem direkt.Tanken träningsmässigt är att återvända till detta framöver :
dag 1 bröst
dag 2 rygg
dag 3 axlar
dag 4 armarLår, vader osv ska jag försöka köra oftare än det övriga.
Kör in lite gamla bilder och även ngn nyare då jag gaddat mig nyligen
Finns ju ett par st här på forumet som gillar tatueringar så det kan väl vara intressant för några att se iaf.Liemannen gjorde jag i torsdags. Den andra bilden är från i höstas, lite halvsuddig tyvärr. Men överarms/axel tatueringen föreställer en cobra med en tribal bakom och på underarmen flammor som går runtom.
Har även en till gammal på vänster underarm med flammor och en döskalle med vikingahjälmSyns tyvärr på bägge bilderna med tatueringarna att man krympt rätt drastiskt, men får förhoppningsvis tillbaks lite storlek om jag bara kommer igång igen
Första passet imorgon blir det om nacken bara tillåter :up:
5 februari, 2007 at 01:57 #86023Anonym anvandareMember5 februari, 2007 at 09:33 #895262Anonym anvandareMemberYeah, Lindmark är tillbaka! :buttrock:
Tråkigt att höra om Bechterews… Inte roligt med alla dessa
autoimmuna, reumatiska sjukdomar som kan visa sig när man minst
önskar det. Men förhoppningsvis så kan läkarna snart ställa en korrekt
diagnos och därefter anpassa medicineringen och kanske sjukgymnastik,
vilket kommer att underlätta… Men ta en dag i taget och sätt upp
delmål precis som du gör nu! :up:Riktigt snygg lieman förresten! Tummen upp! :devil:
Hoppas att det funkar bra med maten och att kroppen tillåter
dig att komma igång med träningen igen! Det ordnar sig ska du se!
Vi kanske ses på Inpuls någon gång i veckan rent av!Kör hårt!!!
5 februari, 2007 at 18:00 #895263Anonym anvandareMemberKatti wrote:Yeah, Lindmark är tillbaka!Tråkigt att höra om Bechterews… Inte roligt med alla dessa
autoimmuna, reumatiska sjukdomar som kan visa sig när man minst
önskar det. Men förhoppningsvis så kan läkarna snart ställa en korrekt
diagnos och därefter anpassa medicineringen och kanske sjukgymnastik,
vilket kommer att underlätta… Men ta en dag i taget och sätt upp
delmål precis som du gör nu!Riktigt snygg lieman förresten! Tummen upp![/B
Hoppas att det funkar bra med maten och att kroppen tillåter
dig att komma igång med träningen igen! Det ordnar sig ska du se!
Vi kanske ses på Inpuls någon gång i veckan rent av!Kör hårt!!!
Tackar
Jadu det kommer bli knepigt då jag är allergisk mot grundmedicineringen med anti-inflammatoriska. Skitsamma, får ta det som det kommer.
Så du är i lule under veckan??
Vilka dagar o tider kommer du befinna dig på gymet då?5 februari, 2007 at 18:02 #895264Anonym anvandareMemberDagens pass då
Lutande bänkpress :
12-14 reps på 100 kg. Var en bit ifrån failure
8-9 reps på 100 kg.Hantelpress :
20 reps med 32ornaFlyes ? reps ett set iaf
Cablecrossover 4 set
Enarms pushdowns både omvända och vanliga 4 set
Pushdowns med rep ett par set
Det var det.
5 februari, 2007 at 18:12 #895265Anonym anvandareMemberHoj hoj!
Går själv mer eller mindre å väntar på dom jag med. Morsan har Bechterews så det är väl inte frågan OM utan när jag drabbas ordentligt…
Försöker köra på så mycket det går för att hålla igång ska visst va det bästa ända då sjukdomen gör att man ”stelnar” till i lederna.
Har väl inga direkta symtom än förutom att jag blir grymt stel i ryggen om jag är still/ ligger för länge.Men hä ä väl bar te å bit ihop å kör på!
Lycka till med träningen och kosten nu.
/ cave5 februari, 2007 at 19:03 #895266Anonym anvandareMemberRobert Svensson wrote:Intressant journal. Kommer att följa den. Hoppas allt ordnar upp sig.Kul med visat intresse
5 februari, 2007 at 19:07 #895267Anonym anvandareMembermr-cave wrote:Hoj hoj!Går själv mer eller mindre å väntar på dom jag med. Morsan har Bechterews så det är väl inte frågan OM utan när jag drabbas ordentligt…
Försöker köra på så mycket det går för att hålla igång ska visst va det bästa ända då sjukdomen gör att man ”stelnar” till i lederna.
Har väl inga direkta symtom än förutom att jag blir grymt stel i ryggen om jag är still/ ligger för länge.Men hä ä väl bar te å bit ihop å kör på!
Lycka till med träningen och kosten nu.
/ caveTackar
Ja vad ska man göra, det är bara att köra på.
Vanlig motionsträning vore det absolut bästa i det här läget men jag kan inte göra ngt ”halvt” så jag måste hitta några nya mål om jag väl får flyt i träningen igen. Att köra svintungt o stressa upp vikterna osv är ju uteslutet framöver. Krympt så mkt att det ekonomiskt är bättre för mig att ta tillbaks några kg muskler för jag har inte råd att köpa nya kläder med studielånet som ”inkomst” HahaLycka till sj, du får bara hoppas på att du inte får några värre symtom.
Tyvärr är ju alla former av reumatism så oberäkneligt o svänger åt olika håll plötsligt. Man får ta dagarna som dem kommerMorsan blev diagnosticerad med akut reumatisk artrit för ett par år sedan men hennes nuvarande symtom liknar mer bechterews plus ett diskbråck på det och min moster har bechterews. Verkar vara svårt att undkomma vissa saker av sin genetik som man helst slipper.
9 februari, 2007 at 23:20 #895268Anonym anvandareMemberDagens. Skulle ha kört morgonpass men fick bli på eftermiddagen.
Pump i nacken är iaf bra mot värk :p
Tror jag ska börja träna nacken o trapzen varje dag. HahaRygg :
Latsdrag omvänt :
Reppade på 90 kg
Reppade på 100 kgSittande rodd :
2 setHantellyft åt sidan :
Reppade 2 set med 15 kgsStående rodd v-handtag 2 set
Stående rodd brett grepp 2 set
Hantelcurls reppade 2 set med 20 kgs
Hammercurls 1 dåligt set. Biccarna var svåra att köra, helst hammercurlen. Kass sjuksköterska som stack fel på bägge armar så kändes som ngt höll på brista för varje rep 👿 Nu är man sådär fint blå o svullen i på ovansidan av underarmarna.
Cablecurl 4 set
Pissvikter men kändes skönt i övrigt.
10 februari, 2007 at 08:12 #895269Anonym anvandareMemberMissade dig igår… Tränade på förmiddagen.
Försökte titta runt lite grann, men iiiiiingen Lindmark syntes till.Hoppas att träningen kändes bra. Skit i vikterna, utan gå
på känslan istället! :up:Ska ut på morgonpromenad nu, men benen och rumpan
håller på ta död på mig. Rejäääääl träningsvärk, hehe!Kör hårt!
10 februari, 2007 at 13:18 #895270Anonym anvandareMemberKatti wrote:Missade dig igår… Tränade på förmiddagen.
Försökte titta runt lite grann, men iiiiiingen Lindmark syntes till.Hoppas att träningen kändes bra. Skit i vikterna, utan gå
på känslan istället!Ska ut på morgonpromenad nu, men benen och rumpan
håller på ta död på mig. Rejäääääl träningsvärk, hehe!Kör hårt!
Ja jag hade det i åtanke att fara tidigare o träna när jag visste att du skulle vara där men nacken krånglade hela morgonen o förmiddagen så jag fick skjuta upp passet
Ja det kändes bra Får hoppas det fortsätter så också.
När dyker du upp i krokarna nästa gång?
10 februari, 2007 at 16:46 #895271Anonym anvandareMemberVälkommen tillbaka hombre, sluta skada dig ^^
11 februari, 2007 at 18:55 #895272Anonym anvandareMemberAlm wrote:Välkommen tillbaka hombre, sluta skada dig ^^Tackar Jadu, de ”träningsskador” jag trott mig ha har nog till 70 % berott på sjukdomen jag tycks ha. Så inte mkt att göra där förutom att försöka omforma träningen så den blir lindrigare.
Förhoppningsvis ngn medicinering som kommer minska inflammationerna men det kommer dröja.
Imorgon är det iaf planerat ett benpass på morgonen!12 februari, 2007 at 23:39 #895273Anonym anvandareMemberKvällens träning, blev ett kort bröstpass på 40 min.
Lutande bänkpress :
REppade på 110
Reppade på 120Flyes 2 set
Cablecrossover övre trissan 2 set
Cablecrossover nedre trissan 2 set
Riktigt ostabilt, märks att viktbalansen försvinner snabbt.
13 februari, 2007 at 08:31 #895274Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Ja jag hade det i åtanke att fara tidigare o träna när jag visste att du skulle vara där men nacken krånglade hela morgonen o förmiddagen så jag fick skjuta upp passetJa det kändes bra Får hoppas det fortsätter så också.
När dyker du upp i krokarna nästa gång?
Ajdå, hoppas att nacken känns bättre nu!
Kändes gårdagens bröstpass bra förresten?Jag kommer nog kanske att träna en sväng på Inpuls på torsdag
efter lunch och på fredag morgon… Efter passen blir det ju ett
bra tag på motionscykeln/löpbandet så då får du gärna komma och
hålla mig sällskap! Mp3 spelaren i all ära, men man blir ju lite smått
uttråkad efter en stund på dom där cyklarna…Hoppas att träningen går bra! :up:
Kör hårt! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.