Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Nytt försök…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 mars, 2007 at 23:00 #895305Anonym anvandareMember
skriv ner hur passen ser ut lite mer, vore kul att se…
8 mars, 2007 at 14:43 #895306Anonym anvandareMemberjwallin wrote:skriv ner hur passen ser ut lite mer, vore kul att se…Lite kortfattat om gårdagens pass då.
Uppvärmningen var rätt lång och den skiter jag i att beskriva.Efter det var det sparring i clinch och nedtagningar.
Sedan ben o armlås ur clinch som utgångsläge.
Fri sparring i 3 minuters ronder.
Grappling sparring i 3 min ronder.
Sedan antingen vale tudo, dvs allt blandat plus slag osv på marken el. vanlig sparring i 3 min ronder.
Sedan en fys avslutning med armhävningar, situps, benböj med ngn på ryggen osv.
Märker jag gör rätt snabba framsteg i stående fighting hela tiden jämfört med liggande. Har typ noll koll i princip i den fria grappling sparringen ännu.
Blir mest bara att försöka försvara mig.8 mars, 2007 at 23:55 #895307Anonym anvandareMemberKvällens.
Enarms rodd i maskin :
9 rep 100 kg/arm
Reppade 1 setSittande rodd övre trissan 2 set
Latsdrag brett 2 set
En del baksida axlar övningar
Hantelcurl reppa med 15 kgs och 20 kgs
Hammercurl några set
Cablecurl med rep o stång ett par set
9 mars, 2007 at 19:59 #895308Anonym anvandareMemberFick för mig att inleda med bänkpress för första gången på ett jäkla antal månader. Ja inte överhuvudtaget kört bänkpressen på lång tid.
En mängd uppvärmningsset ledde iaf till 1 hyffsat lätt 1:a på 160 kg.
Så med några uppvärmningsset mindre kan jag säga mig vara säker på att 170 kg hade gått upp idag.
Med tanke på skaderisk osv så var det ingen idé att ta ut mig helt.Klart bättre än vad jag hade förväntat mig åtminstone.
sedan lite flummande i cable för triccarna
10 mars, 2007 at 18:27 #895309Anonym anvandareMemberFri träning på Shootfightingen idag.
Liten kortare uppvärmning. Lite olika slag- och sparkkombinationer på mits.
En stund grappling för att återfriska minnet från tidigare i veckan och sedan sparring.
Ca 90 min.
11 mars, 2007 at 00:50 #895310Anonym anvandareMemberEn till ryggbild. Latspreaden sitter då inget vidare när det är över 6 månader sedan jag försökt mig på en sist :p
Ryggen är då det enda som går att fota. Enda stället där det stannat kvar lite storlek iaf.
15 mars, 2007 at 22:57 #895311Anonym anvandareMemberKvällens
Bänkpress :
Ett par reps på 150 kg. Skulle tippa på att mitt max nu bör ligga kring 175.
Så 25 kg under personbästa. Tog ej ut mig.
Ett par reps med stopp på 120 kg
Reppade på 80 kgHantelpress :
Reppa med 45 kgsFlyes :
Reppa 2 set med 20 kgsCablecrossover några set
Hantellyft åt sidan
Hantellyft framåt
Stående rodd
Schrugs
15 mars, 2007 at 23:35 #895312Anonym anvandareMemberjävla galning e du Lindmark du skulle köra lätta vikter nu ju stark som ett djur fortfande :emo-thumb
19 mars, 2007 at 13:28 #895313Anonym anvandareMemberMartin.P wrote:jävla galning e du Lindmark du skulle köra lätta vikter nu ju stark som ett djur fortfande :emo-thumbNja det gör jag ju rent generellt… men nu fick jag ju ngt ryck
Finns ett stort sug att köra igång på allvar igen. Men ngn byggningssatsning är ju utesluten hursomhelst. Just när det gäller vissa övningar så är suget starkt att försöka ta tillbaks styrka.
19 mars, 2007 at 13:34 #895314Anonym anvandareMemberGårdagens pass
Latsdrag omvänt grepp :
9 reps på 100 kg
7 reps på 100 kgSittande enarmsrodd :
3 set pyramid… tyvärr var jag för frestad att lägga på vikt här så nu sitter jag här idag med en kylskåpsstel rygg som bara gnäller.Sittande rodd övre trissan :
2 setFramåtlutande hantellyft åt sidan :
2 setStående reprodd :
4 set pyramid19 mars, 2007 at 22:07 #895315Anonym anvandareMemberKvällens
Bänkpress :
Pyramid upp till 165 kg. Var bara för o testa hur allt känns och nej… axeln tillåter inte tyngre träning. Så får hålla mig som tyngst till 4-6 reps.
Allt under 4 reps får nog fortsätta vara uteslutet då gränsen verkar gå där.
Reppade på 100 kg.Lutande hantelpress :
Kring 20 reps med 30 kgs
Reppade med 40 kgsLutande flyes 2 set
Framåtlutande cablecrossover några set
Hantellyft åt sidan 2 set
Hantellyft framåt 2 set
Axelpress i maskin 3 set pyramid
25 mars, 2007 at 20:55 #895316Anonym anvandareMemberGårdagens
Hantelcurl reppa 2 set med 20 kgs och 25 kgs
Hammercurl 2 set 20 kgs
2 cable övningar
Enarms pushdown omvänt grepp 2 set
Smal bänkpress reppa på 80 kg 2 set
Scullcrushers med hantlar 2 set
Pushdowns brett grepp dropsets
29 mars, 2007 at 00:38 #895317Anonym anvandareMemberLite biccar idag, 25 minuters kort pass
7-8 reps med 27,5 kgs
Ett par reps med 32,5 kgs. inga vackra reps men iaf
Sittande curl med lutning – stående. 1 set hantelcurl, 1 set hammercurl
några set flummande i kabeldrag
29 mars, 2007 at 08:27 #895318Anonym anvandareMemberHiiiman wrote:Du är ju betydligt starkare än att reppa på 80 och 100 kg, så varför gör du det ? antal reps osv. ?MvH
VSyftar du på passet med Smal Bänkpress?
Om jag kör lättare och reppar så innebär det 10-20 reps.
Kör ej fulla reps utan stannar en bit ovanför bottenläget och kör en långsammare hastighet på repsen än normalt.
Ger en fruktansvärd kontakt i just den övningen.29 mars, 2007 at 13:47 #895319Anonym anvandareMemberHiiiman wrote:”Bänkpress :
Ett par reps på 150 kg. Skulle tippa på att mitt max nu bör ligga kring 175.
Så 25 kg under personbästa. Tog ej ut mig.
Ett par reps med stopp på 120 kg
Reppade på 80 kg””Bänkpress :
Pyramid upp till 165 kg. Var bara för o testa hur allt känns och nej… axeln tillåter inte tyngre träning. Så får hålla mig som tyngst till 4-6 reps.
Allt under 4 reps får nog fortsätta vara uteslutet då gränsen verkar gå där.
Reppade på 100 kg.”Det var de jag syftade på. Har du kört så länge ? Jag undrar bara för att du verkar reppa på bra mycket under vad du ”maxar” kör du mycket mera tekniskt och kontakt inriktat. eller hur ser upplägget ut ?
MvH
vDe ggr jag tar ut mig på högre vikter i ngn basövning på första setet så brukar jag få sänka vikterna rätt dramatiskt inför resten av passet.
Helst nu när jag tränat ganska så lite under lång period och få set.Blivit större o större skillnad här ju högre vikterna blivit dessutom.
Tidigare kunde jag hetsa upp mig som en galning, få igång ett rejält adrenalin flöde och köra några tunga reps till fail plus ngn forced.
Sedan är risken att man är slutkörd och halvt apatisk efter första setet redan.
Alltid haft synen att första setet är det som gör skillnaden, helst styrkemässigt, resten är komplement.I övrigt när jag ”reppar” så blir det just så, kontakt inriktat och väldigt sällan med fokus att få många reps på en viss vikt.
Stor skillnad styrkemässigt i att köra ”normalt” jämfört med att sänka reps hastigheten o söka kontakt. I övningar som bänk o böj t.ex. kan man även utesluta de sista cm av en viss del ur rörelsen för att hela tiden hålla trycket på muskeln.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.