-On Production-

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 202 total)
  • Author

Som vissa säkert redan sett så har jag ju kört en journal.
    För er som inte läst i den så kan jag dra lite snabbt, heter Johannes, 22 år, bor i Gävle.
    Har tränat till och från i ca tre år eller nåt sånt. Senaste 1,5 året har jag kört rätt så bra och kontinuerligt. Har väl utvecklats en hel del även om man själv inte tycker det.

I den här journalen kommer jag inte skriva ner några vikter eller reps i mina träningspass utan bara skriva lite grann hur det känns i kropp och knopp.
    Kommer försöka ta så mycket bilder jag bara kan.
    Under dom här åren jag kört på gymmet så har vikten varierat från 65kg till nästan 90. Men har nu ett tag dietat lite och skalat av ca 7 kg. Men nu kommer jag försöka hålla vikten och köra lite hårdare på gymmet ett tag.
    Väger nu mellan 81-83kg

Slänger med några bilder här från lite olika tidpunkter, nog babblat, bilderna får tala för sig själv genom den här journalen och vi börjar NU!!!

Häng med!

Bra Johannes!![/b] Kör på nu!!:dance: :bb2:

Oj, vilka resultat! :emo-thumb Kämpa på.

SandraJ: Det vet du !!

Alex: Coolt, haha… mycket slit. Mycket tack vare dig ska du veta!

ellen: Tack!

Duktigt, vilken skillnad! Kommer bli bra detta :up:

Pec: Ska iväg och göra det nu, men det vet du ju redan :emo-thumb

lovelysmile: Tack, har mycket att jobba med, därför åker högsta växeln i nu, inga hämningar!

Okej, första passet i den här journalen.
    Har varit riktigt seg idag, var inte alls taggad men en halvtimme innan så kände jag mig sugen på att köra hårt!!
    Blev ett gött pass!! Inte tänka för mycket nu, bara köra på.

Ben, biceps, mage

Dom här övningarna körde jag:

Benpress
    Liggande lårcurl
    Sittande vadpress
    Vadpress i maskin
    Stående hantelcurl
    Muslimen
    Crunches med benen på bänk
    Benlyft liggande på bänk

Benpressen kändes bra, gick djupare än förra evckan, blev 2 set på 290 här, plus några set på vägen dit. Både bencurlen och hantelcurlen ökade jag vikten i. Körde så många reps jag kunde i 2 set.
    Som sagt, redovisar inte alla set.
    För alla som undrat förut vad det är vi kallar muslimen, här kommer en bild på den.

Pec: Ja den är skön som fan!! Den och gräsklipparen is the shit!!

Från och med imorgon är det full gas som gäller!! Nu ska det vara bra käk och STENHÅRD jävla träning!! FETA ska vi bli Alex!! LIGHTWEIGHT BABY!!!!!

Pectoralis wrote:
    haha ni kommer bli fet och ja stenhård,,, ni kommer få nojja grabbar haha närå kör hårt nu ;)

Haha… ja vem vet. Då kör vi en Pecdeff bara! ;)

Johannes-S wrote:
    I den här journalen kommer jag inte skriva ner några vikter eller reps i mina träningspass utan bara skriva lite grann hur det känns i kropp och knopp. Kommer försöka ta så mycket bilder jag bara kan.

Bilder från träningen kan man aldrig ha för många av – jag önskar själv att jag hade hade tagit många fler från den ”aktiva” tiden. En del av bilderna ser ut att vara tagna med timern på digitalkameran? Här är några tips på ”stativ” för att komma upp från marken/vinkla kameran:

[http://m3.idg.se/blog/blog_comment.asp?bi=1633&m=7&y=2006&d=&s=search Världens minsta stativ?]
    ”Skruva bara fast det i närmsta plastflaska och kameran i andra ända och tada! Klar för fotografering. Vanliga stativ kan ju vara bökiga att bära runt men detta lär lätt platsa i även den lilla byxfickan. Stativkorken kostar cirka 200 kronor och [http://www.semsons.com/botcaptripfo.html finns i sex läckra färger].”
    [img=http://m3.idg.se/blog/public/images_upload/2006-01-19_bottlecaptripod.jpg][http://www.joby.com/ Gorillapod] kan du fästa på nästan vad som helst i närheten för bilder från ”normalhöjd”:[img=http://www.joby.com/images/zaction01.jpg][img=http://www.joby.com/images/zaction03.jpg][img=http://www.joby.com/images/zaction07.jpg]

Magnus: Haha, coola stativ där ;)
    Men det är mobilkameran jag tagit med.. men har faktiskt ett sånt där ltiet stativ till dig kameran annars, upp till 18 cm högt är det.

Men just dom där bilderna fick bli sådär, la bara kameran på golvet, idag har jag dock trixat och lagt den på lite andra ställen, haha… ha dé gött, och tack för tips, alltid välkomna :up:

tjena, nu hittade jag din journal.. :)

tränat idag?? Lagt på en del sen första bilderna:)

bra kämpat,

Okej, måndag och ny vecka. Svårt att komma i säng igår så idag var det segt att pallra sig iväg till jobbet vid halv åttasnåret… Men kom iväg och jobbat som en gris, mycket att göra idag…
    När jag kom hem vid halv fem tömde jag bara väskan och åkte direkt till Lidl, en karta kvarg och kalkonfiléer som Pectoralis sagt åt mig att testa, haha… ska fixa iordning dom snart :emo-thumb

Aja, här kommer iallafall passet jag körde ikväll.

Rygg, axlar, underarmar

Stångrodd med EZ omvänt grepp
    Längesen jag körde denna, men den tog bra som vanligt, kommer köra den mer helt klart, 90 kg som mest. Men det tog nog bättre på 70, mera squiiiiize i kontraktionsläget då.

Sittande rodd
    Här blev det tre set med nästan ingen vila, räknade inga reps, bara dunkade på, seten på 100, 90 och 80kg.

Latsdrag
    Här kom verkligheten ifatt mig efter dom tre seten nästan utan vila, var nästan helt slut direkt men det blev iallafall nåt set på 90kg och två på 70, brände fint i latsen!!

Latspress
    Här blev det väl tre set med drop i ett av dom, riktigt skön övning tycker jag.

Sittande hantelpress
    2 set med 22kg´s hantlarna, repsen handlade nånstans kring 16 i första och 13 i andra, var ganska mör.

Hantellyft åt sidan
    2 set här med, riktigt långsamma och sköna, 14kg´s hantlarna.

Underarmscurl med stång

Underarmscurl med hantel
    Såg ju nästan en ådra där nånstans faktiskt ;)

Sista bilden säger allt som behöver sägas om detta passet.

Tredja passet på raken, det var längesen jag körde så sist, men tänkte mosa mig och nu vila en vecka, imorgon den här tiden är man nytatuerad så det passar bra med en vilovecka.

Dagens pass blev så här iallafall.

Bröst, biceps, mage

Dips
    Nya favoritövningen, fan vad den tar! Har ökat en del i extravikt också, började med 12 eller 14 för två veckor sen, 22kg förra veckan, och idag 2 set med 32kg´s hantlarna som tyngst, får väl kalla det PB.

Lutande hantelflyes
    Riktigt skön, har den alltid med i mina bröstpass. Kontrollerat med 22orna idag.

Cablecross
    Vet inte vad jag ska säga om den här, bra komplement till flyesen tycker jag, trycka ur det sista.

Drag till pannan
    Också en ny favorit, härlig pump i denna.

Skivstångscurl
    Klämde tre set här, 2 lätta och 1 ”mindre lätt” ;)

Crunches på lutande bänk
    Den här tar så jävla bra, orkar typ 10 reps när man lutar bak bänken och trycker till riktigt ordentligt i toppläget.

Precis när vi var klara med passet så kom Anders så jag passade på att mäta fettprocenten. Sist jag kolla så låg den på 18,4% och nu på 13,6% :up:

Lite bilder, javisst!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 202 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.