Operation Framtida Mr Olympia!!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Operation Framtida Mr Olympia!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 55 total)
  • Author

Tjena..!

Eftersom jag har så mycket tid i mitt liv tänkte jag skapa en träningsjournal här och skriva lite..

Är 22 år..
    Nästan 1,80 och väger runt 75kg
    Har styreketränat FRÅN OCH TILL i nåt år..

Dvs jag lägger av och sen när jag börjar träna nån månad senare så kommer jag dit jag en gång var igen men sen lägger jag av igen…=)
    Anledningen till detta är att Fotbollssäsongen tar tid..

Men NU så ska jag försöka köra på rejält LÄNGE! :emo-thumb

Har tränat på ganska bra i 4 månader nu..

Hade vart coolt att ta titeln från Coleman i Mr Olympia fast än så länge är jag bara lika stor som hans ena vad ungefär.. :D

Men jag ska kämpa och slita så får vi se vart man slutar..! 👿

Kom med synpunkter eller skriv en liten trudelutt för att pusha mig under min resa så ska ni få biljett till Olympiatävligen om en si så där 30 år! :|

Det är bra att sätta upp mål.. men för stora mål kan göra en besviken. Sätt upp små mål på vägen istället, det gör att man kan känna hur man gör framgång. Skulle va kul och se vad du har för ”småmål”.

Nu ska vi inte trycka ner honom för långt. Han skrev trotts allt att han ville bli pushad. Om du nu inte skulle tävla på Mr Olympia så går biljetter till Luciapokalen lika bra :emo-thumb

Pectoralis wrote:
    nog försent att hinna tävla i mr olympa, hinner inte ens komma dit om du redan är 22 år, du skulle ha börjat träna redan som 14 åring, som dom som tävlar i MR olympia gjorde… men sattsa på luciapokalen om 5 år lr nå då GL :up:

Martin Källström började träna när han var 23år gammal. Han har ju blivit proffs åtminstone. ;)

Jocke89 wrote:
    Nu ska vi inte trycka ner honom för långt. Han skrev trotts allt att han ville bli pushad. Om du nu inte skulle tävla på Mr Olympia så går biljetter till Luciapokalen lika bra :emo-thumb

Hehe man får tacka!!

Mina närmsta mål är att klara att bänka 100kg ett par gånger (4-6 reps) innan sommaren och ligger just nu på 80-85 och kör 8-10 reps..

Så kom gärna med tips för att öka!! :emo-thumb

Att jag är för gammal för att bli bäst är säkert sant men är helt fel tidpunkt att börja tänka på det!
    Jag ska köra på så får vi se vart volymen tar vägen.. :D

Mitt träningsupplägg ser för övrigt ut så här:

Mån: Bröst, Axlar
    Tis: Hela ryggen, Mage
    Tor: Ben, Vader
    Fre: Biceps, Triceps

Detta fungerar ganska bra! Är lite trött i axlarna efter bänken men får ganska bra känsla ändå!!

Har haft tenta idag och den gick sådär..

MEN efter det blev det ett gympass med lite uddare muskelgrupper som iaf jag inte tränar så ofta..

Körde muskeln uppe vid nacken.. den man tränar när man kör axlerullningar..
    Vad HETER den nu igen?? :(

Sen blev det även underarmar! Körde slut på dem rejält.. fick bra pump!

Ska köra armar imorgon så hoppas inte jag tappar resultat på grund av detta men underarmar måste ju tränas ibland!!

Sitter just nu å äter lite ostkaka och tonfisk! JätteGOTT!! :D

ReNeGaDe wrote:
    Trapezius?:) lycka till med täningen!

Så var det ja!!

Det hade Ronnie Coleman också haft problem att svara på!! :D

Nu är det dags för MAT!!!

Imorgon är det Biceps och Tricpes dags!
    Mina armar skakar redan!!!!!!!!!! :emo-thumb

Warrior wrote:
    Lägg upp lite bilder nu. ;)

Kommer så småningom! Måste bli lite större först bara! :D

Skulle vart nere å kört Biceps/Triceps nu och var grymt sugen på det med känner mig inte riktigt bra så antar att det är bättre att lyssna på kroppen..

Eventuellt kör jag dagens pass lördag elelr söndag!!

Tänkte i helgen ta lite kroppsmått också för att se hur jag ligger till..
    och för att kunna följa min utveckling!!
    Nån som har förslag på vilka mått som bör tas med?

Tack för idag!

>Kommer så småningom! Måste bli lite större först bara!

Ska vi inte kunna få se före och efterbilder? såklart du ska kasta upp ett par bilder:p

Stolleman wrote:
    >Kommer så småningom! Måste bli lite större först bara!

Ska vi inte kunna få se före och efterbilder? såklart du ska kasta upp ett par bilder:p

Sant! Ska försöka fixa detta så småningom!!

Måste få tag på en kamera och nån som kan ta..

Men nu ska jag ladda för bröstpasset på måndag me lite schlager! :D

Nu har det blivit ett pass igen efter några dagars illamående!!

Var nere å körde Bröst, Axlar en timme vid 10-tiden!

Gick riktigt bra tycker jag FASTÄN jag tom var ute i lördags!

Försöker nå mitt mål att bänka 100 ett par gånger så gick in på 90 kg och började köra! Det blev 2 set med 4 resp 3 reps så kändes helt ok!!

Är också uppe och nosar på 30kg hantlarna i pressen!

Passet blev såhär

Bänkpress 4set
    hantelpress 3set
    press i maskin 3set
    pecdeck 3set

Baksida axlar 4set
    militärpress 3set
    lyft åt sidan i maskin 3 set
    press uppåt i maskin 3 set

Kändes BRA!!

Haha, kul journal. Önskar att jag hade så stor tro på mig själv. Kul med folk som har en ”osvensk” inställning. Även om jag tror att du siktar lite väl högt så är det skönt med folk som inte är som jag och vågar drömma lite.

Gomorgon!

Var nere på ett gympass och körde lite rygg igår!

Blev Marklyft, Latsdrag och Hantelrodd sen fick jag tyvärr lägga av efter allt för ont i ryggen! Gick in för tungt i marklyften så kan knappt böja mig ner..

Hur illa är det tro?

Nån som vet tekniken på marklyft? Ska man köra ganska lätt? :what:

Warrior wrote:
    Kör många reps i början när du tränar marklyft… kolla upp och svanka lite med ryggen… lyft med benen i början sedan med överkroppen… du har väl Ronnie Coleman träningsvideo? Där kör han ganska fina marklyft trots att det är tunga lyft.

Vilken utav hans rullar är det?

Ska kolla upp det nämligen =)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 55 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.