Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Operation Framtida Mr Olympia!!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 mars, 2006 at 17:07 #998698Anonym anvandareMember
Blev ett riktigt gött armpass idag!!
Finns det nåt skönare att inleda helgen med? :p
Övningarna såg ut som följande:
EZ-stångscurl 5 set Viktintervallet 60-65kg
Scottcurl med EZ-stång 4 set 35-40kgDips 3 set
Triceppress mot pannan 3 set 40kg Denna som kallas Skullcrusher??? :what:
Tricepsdrag med rep 3 set 25-30kgRepsantalen låg på mellan 5-10 per set!
Tänkte nu dra mig och käka en riktigt god måltid!
27 mars, 2006 at 17:54 #998699Anonym anvandareMemberTjena..
Dagens pass utfördes mellan 10.20-11.30 och följande övningar avverkades:
Bröst:
Bänkpress 3 set
Hantelpress 3 set
Press i maskin 3 set
Hantelflyes 3 setGanska tungt med repetioner mellan 6-10 på samtliga övningar!
Klarade 5reps på 90kg denna gången så börjar närma mig mitt mål!!!Axlar:
Hantelpress 3 set
Liggande omvända kabeldrag 3 set
Hantellyft åt sidan (En arm i taget) 3 set
Hantellyft framåt 3 setKände mig ganska pigg! Blev en proteindrink samt havregrynsgröt på morgonen samt ett ägg…
Efter passet blev det en gainer + en proteindrink, 1h 20 min senare käkade jag lunch som bestod av ris och korvåstroganoff..
Det jag tycker är synd än så länge med mitt upplägg är att jag är ”lite” trött efter bröstövningarna när jag ska börja köra militärpress eller hantelpressar men ska ibland försöka splitta dessa delar på 2 dagar ibland!!
MASSA SYNPUNKTER, KOMMENTARER vill jag ha nu!!! :ike:
3 april, 2006 at 17:53 #998700Anonym anvandareMemberTjena..
Har inte skrivit på ett tag nu men har återkommit!
Har vart och köpt linfrön idag.. Ska vara oerhört bra! Ska bara ta reda på när de ska tas på dagen eller om det inte gör nåt?
Svara gärna den som vet!! :up:Har tränat Bröst, Axlar idag.. Funderar på att flytta axelpasset då jag känner mig alltför trött i tex militärpressen…
Tror ni man kan köra axlar tillsammans med biceps och flytta tricpes till bröst?
Annars får jag ändra om helt och köra rygg, biceps sen bröst, triceps och sen axlar helt för sig… kanske med mage!Ge gärna tips och förslag!!
Följande övningar genomfördes idag:
Hantelpress 4 set
Press i maskin 3 set
Kryssdrag 3 setMilitärpress 4 set
Hantellyft åt sidan 3 set
Omvända kabeldrag 4 setRepetionerna låg som vanligt på runt 8 stycken..
Kanske skulle ta en vecka snart och köra lättare vikt med fler repetioner för att inte få för statisk träning? Vad tycks om det? :what:
5 april, 2006 at 14:46 #998701Anonym anvandareMemberIdag blev det ett rygg och magpass med följande innehåll:
Marklyft 4 set
Har nyss börjat med denna övning så körde som mest på 70kg. Sist jag körde denna så sabba jag ryggen lite så ska skynda långsamt.. Annars så tycker jag att jag har mest problem med greppet! Men ska se om det hjälper med dragremmar..?
Latsdrag 4 set
Körde som mest 60 kg fast fick bäst kontakt på 50-55kg! Blev mellan 6-10 repetitioner beroende på vikten..
Framåtlutad stångrodd 4 set
Har sänkt vikten på denna övningen för att få riktigt go känsla i den! Körde nu på 60 kg som mest..
Crunches 3 set
30 reps per set blev det.. varför ar magen LIKA jobbig varje gång?
Hängande Benlyft 3 set
Första gången jag testa detta.. antar att man ska lyfta benen medans de är raka.. väldigt jobbigt iaf Blev 7 reps ungefär..
Avslutade sen med 2 set sidocrunhes på 26 reps..
Tyckte passet gick fint i övrigt!!
5 april, 2006 at 19:48 #998702Anonym anvandareMemberKöpte ett GASP linne häromdagen..
Brukar välja medium på kläderna så självklart tog jag den storleken! :emo-thumb
Men sen visade det sig att de har storlek räknat lite efter att alla som bär deras linnen är LITE större.. hehe
Så fick ta ett small istället! Det satt iofs perfekt men snacka om att sänka sitt självförtroende!
7 april, 2006 at 15:52 #998703Anonym anvandareMemberEtt ganska intesivt armpass blev det idag men följande läckra utseénde:
Stående Hantelcurl 5 set 17.5-20 kg
Kabelcross 5 set 45-50 kgTricepspress mot pannan med z-stång 5 set 30-35kg
Tricepspress med rep 5 set 40-45kg:up:
10 april, 2006 at 15:49 #998704Anonym anvandareMemberGodmiddag!!
Gjorde troligtvis mitt bästa bröstpass idag!! Hade en till hjälp som pushade på och hjälpte mig perfekt så det var ett riktigt skönt pass!
Man borde försöka skaffa en lämplig träningspartner för alla pass! :emo-thumb
Började med följande:
Bänkpress 2 set på 90kg med 5-7 reps 1 set på 85kg och 1 set på 80kg
(Börjar närma mig målet som är ett par reps på 100kg innan sommaren)
Hantelpressar i snedbänk 3 set med 25-27,5kg runt 6-8 reps
Kryssdrag på knä 2 set på 10kg samt 1 set på 5kg Grymt jobbig alltsåEfter detta brukar jag köra axlar men var så grymt trött efter bröstpasset så kände att tex militärpressar å grejer inte skulle ge nåt så funderar på att lägga om mitt schema och köra tricpes efter!! Så blev det iaf idag
Tricepspress till pannan 4 set med vikter på 30-35kg 6-8reps
Trecepsdrag 3 set på 40kg, ca 8 reps
sen avsluta jag med en eisolationsövning på tricepsen! Minns ej vad den heter?BRA PASS alltså..
11 april, 2006 at 19:20 #998705Anonym anvandareMemberFunderade lite..
Vad bör man maxa i bänk ungefär om man klarar 5 reps på 90kg??
11 april, 2006 at 19:40 #998706Anonym anvandareMemberJonas L wrote:Funderade lite..Vad bör man maxa i bänk ungefär om man klarar 5 reps på 90kg??
har läst nånstans att 6reps klarar man på cirka 80% av max rm så säg runt en 106,5kg kanske fasst det e en hel del saker som spelar in så det e baa att testa
11 april, 2006 at 20:05 #998707Anonym anvandareMemberSam jr wrote:har läst nånstans att 6reps klarar man på cirka 80% av max rm så säg runt en 106,5kg kanske fasst det e en hel del saker som spelar in så det e baa att testaOk, men det är jag rätt nöjd med isf! :emo-thumb
Ska testa inom nån vecka!
12 april, 2006 at 15:50 #998708Anonym anvandareMemberGlad Påsk måste jag börja med..
Idag blev det ett ryggpass med 5 set inledande marklyft!
Detta var tredeje gången för denna öving så höjer vikten sakta men säkert för att först och främst få in korrekt utförande!!
Men det blev ett par reps på 80kg iaf! :emo-thumbEfter det så blev det lite latsdrag och avslutade sedan med hantelrodd på 25 kg.. var ganska trött idag för övrigt!
Förmodligen skolarbetet som tagit för mycket kraft.. :what:
Men jag kommer igen!! Hoppas jag..
13 april, 2006 at 16:49 #998709Anonym anvandareMemberFunderar på att skifta mitt upplägg lite..
Ben och vader ska fortfarane vara enskilt på ett pass..
Men sen ska jag testa fäljande:
Bröst,Triceps
Rygg, Mage
Axlar, BicepsVad tror ni om axlar och biceps tillsammans? Bäst att börja med axlarna antar jag..
Anledningen till att jag inte lägger biceps med rygg är att jag tycker det är tråkigt att köra biceps när man är så slut i dem efter ryggövningarna..
Vet att de får sin träning i ryggövningarna med men mycket mer motiverande att vara full av energi till biecpspasset!!Vad tycks??
13 april, 2006 at 17:34 #998710Anonym anvandareMemberPersonligen tycker jag du gör helt rätt. Mitt upplägg är förtillfället snarlikt ditt…
Jag kör dock 2 ggr biceps/vecka, och när jag kör diceps/rygg börjar jag alltid med biceps…13 april, 2006 at 17:47 #998711Anonym anvandareMemberdeekayman wrote:Personligen tycker jag du gör helt rätt. Mitt upplägg är förtillfället snarlikt ditt…
Jag kör dock 2 ggr biceps/vecka, och när jag kör diceps/rygg börjar jag alltid med biceps…GOTT!! :emo-thumb
14 april, 2006 at 17:33 #998712Anonym anvandareMemberGlad Påsk och ta det lungt me spriten!! :emo-thumb
Men äta en massa kan man ju göra..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.