Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Operation meltdown!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 april, 2006 at 11:39 #91532Anonym anvandareMember17 april, 2006 at 11:39 #994631Anonym anvandareMember
Nu är det ganska så exakt 1 år sedan jag startade min första träningsjournal på Exhale-forumet med vilken jag lyckades göra mig av med närmare 10 kg. Jag känner att måste motivera mig själv på något sätt nu och en träningsjournal är ett sätt för mig att se till så jag håller koll på mig själv. Med press hoppas jag hålla en någorlunda strikt disciplin på mig själv.
Jag har varit överviktig större delen av mitt vuxna liv, men bestämde mig för att ta tag i det en gång för alla i januari 2004. Träningen började med att ta mina första stapplande klumpiga steg på stepbrädan på en liten träningsanläggning i Skövde i min strävan att svettas av mina överflödiga kilon. Sedan dess har jag smält bort närmare 33 kg och jag syns numera kämpandes med styrketräningsvikterna på det betydligt större och seriösare gymet i Jönköping i min strävan efter att bygga muskler och bränna fett.
Född: 1975
Längd: 177 cm
Övriga mått:
Byst – 104 cm
Midja – 87 cm
Höft – 111 cm
Stuss – 121 cm
Lår – 74 cm
Överarm – 35 cmTräningsbakgrund:
I min ungdom tränade och tävlade jag en del volleyboll i nästan 8 år vilket jag däremot lade ner efter studenten. Sedan dess har jag haft mina småperioder då jag försökt träna lite smått men det är först Januari 2004 som är min egentliga träningsstart med främst step, pump och spinning som träning.Kortsiktigt mål:
Jag har som huvudsakligt mål att gå ner 10 kg för att komma ifrån denna stiltje i min viktnedgång som jag dragits med i nästan 10 mån nu.Långsiktiga mål:
Vara i god fysisk form samt må bra över det jag åstadkommit med mig själv och min kropp.Huvudsaklig träning:
Morgonpromenader 3 dagar/veckan
Styrketräning 2-3 dagar/veckan
Förbränningsträning 2 dagar/veckan (spinning/crosstrainer/trappmaskin)Mat/Diet:
Jag ska försöka hålla mig runt 1600 kcal men kommer inte banna mig själv om jag hamnar runt 1800 kcal eftersom det ju krävs energi för att orka styrketräna och bygga muskler.Nu är det bara att tuta och köra :up:
17 april, 2006 at 12:11 #994632Anonym anvandareMemberäntligen är du tillbaka….
kör nu på tjejen :emo-thumb du har inget att förlora!
Mvh Tess
17 april, 2006 at 12:34 #994633Anonym anvandareMemberKul att du står i ännu.bra jobbat :emo-thumb
Härmed följer jag o håller på dig :up:17 april, 2006 at 13:53 #994634Anonym anvandareMemberHej
Kul att du att du startad en träningsjournal. Tränar inte du med sashli?
17 april, 2006 at 16:11 #994635Anonym anvandareMemberLisan, Tess, snuttan347, La Ana, Renegade: Tack ska ni ha! Kul med lite koll, jag ska göra mitt bästa. Glöm inte att hojta till om jag slackar till, måste nämligen skärpa till mig :evil:.
Vanessa Frykman: Nä det har inte blivit av att vi kunnat göra. Jag har däremot andra träningspartners jag kör med när andan faller på .
17 april, 2006 at 16:17 #994636Anonym anvandareMemberHejsan!
Trevligt med en ny journal!
Jag känner igen mig lite i det du beskriver, att du stått still i vikt efter att ha tappat rejält och nu har 10 kilo kvar!
Ungefär så är det för mig, jag gick ner snabbt och bra i vikt ( ca 20 kilo) men har sedan legat still på ungefär samma vikt sedan augusti 2005 och jag har väl ca 10 kilo kvar att tappa nu.
Ska följa din journal, så jag hoppas du sköter dig!
/ Jenny
17 april, 2006 at 17:17 #994637Anonym anvandareMemberJenny Andersson wrote:Hejsan!Trevligt med en ny journal!
Jag känner igen mig lite i det du beskriver, att du stått still i vikt efter att ha tappat rejält och nu har 10 kilo kvar!
Ungefär så är det för mig, jag gick ner snabbt och bra i vikt ( ca 20 kilo) men har sedan legat still på ungefär samma vikt sedan augusti 2005 och jag har väl ca 10 kilo kvar att tappa nu.
Ska följa din journal, så jag hoppas du sköter dig!
/ Jenny
Hej Jenny
Egentligen har jag ca 18kg kvar att gå ner för att jag viktmässigt ska vara nöjd, men jag tror att jag kommer se hyfsat bra ut om 10kg då det redan nu är många som har svårt och tro att jag väger så pass mycket som jag gör.
Dessutom inbillar jag mig att jag kommer känna mig mer normalviktig om 10kg än vad jag gör nu. Min mentala bild av mig själv stämmer inte riktigt överens med mitt egentliga fysiska jag, men det är väl troligtvis något som kommer förändras med tiden hoppas jag .
17 april, 2006 at 19:59 #994638Anonym anvandareMemberDagens träning[/b]
60 min kvällspromenadDagens mat – 1497 kcal[/b]
Frukost
2 skivor Pågenlimpa med light färskost
1 skiva Pågenlimpa med minikeso
2 glas minimjölkLunch
Rissallad med grekisk yoghurtdressing 3% fetthaltMellanmål
2 skivor runda kanelknäckebröd med minikeso
1 kopp mjölkte
1 dl minikeso med 1 tsk hallonsyltKvällsmat
Lättfil med Kellogs Special K Red Berries och skivad banan
2 skivor Pågenlimpa med minikeso(Inte världens bästa brödval eller ens frukostval men det vart förra veckans brödinköp och jag tyckte inte det skulle behöva gå till spillo )
Slutord[/b]
Första dietdagen har gått förhållandevis bra rent kalorimässigt om man bortser från valet av bröd. Motivationen har hållit i sig hela dagen och jag har framgångsrikt kunnat ignorera rösten i mitt huvud som emellanåt försöker få mig att strunta i dieten och istället unna mig något gott. (Jo, jag är lite lätt schizo! )18 april, 2006 at 20:58 #994639Anonym anvandareMemberDagens träning[/b]
Morgonpass: 45 min SpinningDagens mat – 1515 kcal[/b]
Frukost
Fiberberikad havregrynsgröt med lättfil
2 skivor Polarkraftbröd med minikeso
1 kopp mjölkteLunch
Rissallad med grekisk yoghurtdressing 3% fetthaltMellanmål
1 banan
1 skiva runda kanelknäckebröd med minikeso
1 kopp mjölkteKvällsmat
Lättfil med Kellogs Special K Red Berries
2 skivor Pågenlimpa med minikesoSlutord[/b]
Har väl inte så mycket mer och säga än att dagen gått ganska bra. Inga röster i huvet hörde jag heller, som försök att övertala mig till att ligga kvar i sängen kl.5.30 när alarmet ringde istället för att klä på mig och gå till gymet. Dag 2 är härmed avslutad!18 april, 2006 at 21:38 #994640Anonym anvandareMemberBra jobbat tjejen..du är på g igen…..jag håller på dig :emo-thumb ’
slå ner rösterna…..jag hör röster jag me ibland..kan man söka för det?
19 april, 2006 at 05:23 #994641Anonym anvandareMemberTess wrote:Bra jobbat tjejen..du är på g igen…..jag håller på dig :emo-thumb ’slå ner rösterna…..jag hör röster jag me ibland..kan man söka för det?
Kan, kan man väl, men det räcker nog med att ignorera de .
Usch, vaknade redan halv fem och har inte kunnat somna om … får väl gå ut på morgonpromenad då …
19 april, 2006 at 08:17 #994642Anonym anvandareMemberErasmusina wrote:Kan, kan man väl, men det räcker nog med att ignorera de .Usch, vaknade redan halv fem och har inte kunnat somna om … får väl gå ut på morgonpromenad då …
önskar jag var så morgonpigg
19 april, 2006 at 09:27 #994643Anonym anvandareMemberErasmusina wrote:Kan, kan man väl, men det räcker nog med att ignorera de .Usch, vaknade redan halv fem och har inte kunnat somna om … får väl gå ut på morgonpromenad då …
bra ut med dig and melt that fat now!!!!!!!!!
Kom igen , du klarar det här utan problem.
19 april, 2006 at 09:37 #994644Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:bra ut med dig and melt that fat now!!!!!!!!!Kom igen , du klarar det här utan problem.
fan Vanni..kan du inte ringa mig varje morgon o skälla lite så jag me ger mig ut 😮
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.