Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Operation meltdown!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 juli, 2006 at 13:34 #994765Anonym anvandareMember
Jag hade tänkt att träna idag efter min ätardag, (eller unnardag som jag hellre vill kalla det), igår. Jag känner mig dock ganska matt i kroppen efter utgång både fredag och lördag så jag kommer nog bara stanna hemma idag och ta igen mig istället. Börjar ju mitt nya jobb imorgon .
Det blev en uppgång med +0.5kg efter gårdagens kaloristinna matintag. Men då dansade jag ändå en hel del igår kväll. Svettigt värre var det i trängseln!
Idag har jag hittills bara fått i mig några fullkornsmackor med minikeso och minimjölk till och fortsätter segheten hålla i sig resten av dagen kommer det nog på sin höjd bli en Myoplex till kvällen. Men helst vill jag bara kura ihop i soffan och drömma mig bort. Ehh, vänta lite … det kan jag ju!!
I’ll be back! :ike:
10 juli, 2006 at 05:42 #994766Anonym anvandareMemberUppdatering[/b]
Nu är jag tillbaka efter unnardag i lördags och slappardag igår. Nyvaken med ett härligt morgonrufs ögon som inte riktigt vill vara med ställde jag mig på vågen och kunde konstatera att jag gått ner hela -1.5kg sedan förra söndagen. Detta utan morgonpromenad dessutom. Vore jag inte så morgontrött just nu skulle jag shakat loss lite på badrumsgolvet. Men jag nöjer mig med ett litet ”wohoo” .
Jag får väl ta och gå ut en liten sväng i morgondiset innan jobbet om drygt 2.5h. Blir styrketräning idag dessutom med coach Mike!
10 juli, 2006 at 13:55 #994767Anonym anvandareMemberErasmusina wrote:Uppdatering[/b]Nu är jag tillbaka efter unnardag i lördags och slappardag igår. Nyvaken med ett härligt morgonrufs ögon som inte riktigt vill vara med ställde jag mig på vågen och kunde konstatera att jag gått ner hela -1.5kg sedan förra söndagen. Detta utan morgonpromenad dessutom. Vore jag inte så morgontrött just nu skulle jag shakat loss lite på badrumsgolvet. Men jag nöjer mig med ett litet ”wohoo” .
Jag får väl ta och gå ut en liten sväng i morgondiset innan jobbet om drygt 2.5h. Blir styrketräning idag dessutom med coach Mike!
Bra jobbat!
Hoppas morgonpromenaden gick bra o att du hade fint väder, här föll regnet hela förmiddagen men jag hade gymträning före frukost idag så det gjorde inget.10 juli, 2006 at 20:58 #994768Anonym anvandareMemberMelixa wrote:Bra jobbat!
Hoppas morgonpromenaden gick bra o att du hade fint väder, här föll regnet hela förmiddagen men jag hade gymträning före frukost idag så det gjorde inget.Vädret var lite halvskumt idag. Först var det grått och mulet tidigt imorse när jag gick ut. Sedan när jag gick iväg till jobbet började det regna medans det på eftermiddagen blev riktigt soligt och varmt. Riktigt konstigt väder var det .
Jag vill helst också träna på morgonen innan frukost men eftersom gymet öppnar kl.6 och jag börjar kl.8 känner jag att det blir för stressigt så jag kör efter jobbet istället. Men kanske blir det någon morgonträning framöver, den som lever får se .
10 juli, 2006 at 21:06 #994769Anonym anvandareMember10 min uppvärmning crosstrainer
Styrketräning – Bröst/Triceps/Axel
30 min crosstrainerVilken dag, vilken dag! Jag har haft riktigt jobbig huvudvärk hela dagen pga stressen inför och under den nya dagen på jobbet. Dessutom blev det dåligt med mellanmål under dagen eftersom jag inte tagit med mig något. Jag trodde i min enfald att det skulle lösa sig på något sätt, men icke då!
Jag körde inget BFL-pass idag eftersom jag tränade med min vän X-amin som redan i fredags hade bestämt att vi skulle köra bröst och triceps idag. Hellre det än och köra själv så jag hakade på. Det visade sig också vara enda sättet att få iväg mig till gymet idag eftersom jag lätt hade somnat om i soffan om det inte vore för att vi hade bestämt det i förväg. Nu i efterhand är jag glad att jag tränade och såg på kvällen till att jag fick i mig ordentligt med protein. Inte nog med proteinpulvret blandat med glutamin utan även keso och 2 kokta ägg fick jag i mig.
Nu måste jag fixa lite matlådor innan det är läggdags .
10 juli, 2006 at 21:49 #994770Anonym anvandareMemberErasmusina wrote:Vädret var lite halvskumt idag. Först var det grått och mulet tidigt imorse när jag gick ut. Sedan när jag gick iväg till jobbet började det regna medans det på eftermiddagen blev riktigt soligt och varmt. Riktigt konstigt väder var det .Jag vill helst också träna på morgonen innan frukost men eftersom gymet öppnar kl.6 och jag börjar kl.8 känner jag att det blir för stressigt så jag kör efter jobbet istället. Men kanske blir det någon morgonträning framöver, den som lever får se .
Åh det skulle vara en dröm för mig om gymet öppnade den tiden här med! Vill helst ha den avklarad på morgonen…
12 juli, 2006 at 21:11 #994771Anonym anvandareMemberStyrketräning – Rygg/Biceps/Mage
Bicepscurl m. hantlar(uppvärmning)
Bicepscurl med fristång
Sittande rodd
Latsdrag med smalt bicepsgrepp
Underarmsövning
Latsdrag med brett vanligt grepp
Alternerande hammercurl
Crunches med/utan vikt
30 min crosstrainerSå var veckans andra styrkepass avklarat. Jag har varit såååå seg den här veckan och det var nära att jag stannade hemma i soffan istället för att dra iväg till gymet idag. Men jag vågade inte riktigt banga ur (vill ju inte bli anklagad för och vara en mus!) så jag tvingade iväg mig själv och kom igång riktigt bra sen till slut. Känner mig rätt nöjd med passet förutom att jag fortfarande har problem med att få ordentlig kontakt i vissa muskelgrupper. Men skam den som ger sig! :aggresiv:
P.S: Avslutade kvällen med en potatis- och paprikaomelett samt drack Myoplex (proteinbaserad mellanmålsdryck) till.[/b] :up:
12 juli, 2006 at 22:27 #994772Anonym anvandareMemberBra kämpat att ta sig till gymet ändå, det är då man känner sig extra nöjd efteråt!
Keep on girl!!! :up:13 juli, 2006 at 12:17 #994773Anonym anvandareMemberErasmusina wrote:Kul och läsa i din journal tycker jag. Du spritter så av glädje .
Riktigt stabil rygg verkar du ha med att döma av dina träningsbilder. Kör hårt, det inspirerar :up:.Tack, va skoj att höra..
Du kör ju på ordentligt själv.. :up:
Är nyss hemkommen från ett skönt benpass..Det känns gott att träna regelbundet igen..
Mmm, ska försöka hitta läget på rygg och annat vad som gömmer sig där under..GLAD SOMMAR//
14 juli, 2006 at 19:37 #994774Anonym anvandareMember10 min trappmaskin uppvärmning
Styrketräning – Ben/Vader/Mage
Benpress
Benspark
Sittande lårcurl
Stående vadpress
Sittande vadpress
Ab rotation
Crunches i maskin
10 min crosstrainer intervallEftersom mitt moraliska stöd hade bättre saker för sig än att träna idag fick jag masa mig iväg till gymet på egen hand trots att allt jag ville var att lata mig i soffan. Gick faktiskt bättre än förväntat. Det blev ett benpass men trots att jag hade så mycket vikter att jag precis klarade av 6-8 reps mot slutet av varje set känner jag ändå inte att jag är helt slut i musklerna. Däremot gick jag idag och sneglade mot smithmaskinerna eftersom jag är så sugen på att börja med knäböj och marklyft. Men eftersom jag inte har någon *harkel, harkel* som kan visa mig tekniken avvaktar jag med det. Får se när det blir .. till hösten kanske?
Note to myself: När den snygge biffen på gymet hälsar på mig i trappan ska jag inte blyg som en viol titta ner i marken och viska fram ett hej som knappt hörs ens på millimeternära håll. Åhhh .. !!
14 juli, 2006 at 19:39 #994775Anonym anvandareMemberMelixa wrote:Bra kämpat att ta sig till gymet ändå, det är då man känner sig extra nöjd efteråt!
Keep on girl!!! :up:Helt klart! Jag känner mig inte helt nöjd med mina träningsinsatser denna veckan, men jag har iallafall kommit iväg och tränat 3 dagar denna veckan och det är ju inte fy skam. Får bli bättring .
14 juli, 2006 at 19:41 #994776Anonym anvandareMemberErasmusina wrote:Helt klart! Jag känner mig inte helt nöjd med mina träningsinsatser denna veckan, men jag har iallafall kommit iväg och tränat 3 dagar denna veckan och det är ju inte fy skam. Får bli bättring .Huvudsaken är att man försöker!
14 juli, 2006 at 19:47 #994777Anonym anvandareMemberhaha! inte lätt att vara blyg ! samma sak hände mig förra sommaren men då[/b] var det en viss snygg skådis[/b] :p
3 dagar träning är inte illa alls, o grymt jobbat hela din väg tycker jag!
14 juli, 2006 at 20:01 #994778Anonym anvandareMemberpaulina73 wrote:haha! inte lätt att vara blyg ! samma sak hände mig förra sommaren men då[/b] var det en viss snygg skådis[/b] :p3 dagar träning är inte illa alls, o grymt jobbat hela din väg tycker jag!
Gissa om jag blev nyfiken nu! Vem var det? Jag ska inte tala om det för någon, jag lovar .
Än är inte veckan över, så något pass till ska jag nog kunna klara av. :up:
14 juli, 2006 at 20:15 #994779Anonym anvandareMember:haha! ååå suck…….den snyggaste och sexigaste skådisen vi har i sverige….här snackar vi man alltså, du får gissa han vände sig om också .. kan det möjligtvis varit för att jag såg helt tagen ut 😮
ja ett eller två pass i helgen kanske man kan fixa! eller rättare sagt SKA. Kör hårt! kul läsning här!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.