Operation meltdown!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Operation meltdown!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 183 total)
  • Author
    FEVER wrote:
    Shoo säger jag med då:o
    Bara för att du inte stannade kvar i Paris gick det åt skogen för oss (sjuka).
    Nästa gång måste du stanna kvar:evil:

Shoo FEVER, ahlan wa sahlan bik :p.

Let’s make a deal, om ni har vägarna förbi lilla Jönkan i det närmaste så lovar jag att bli er egen lilla maskot i Paris nästa år :emo-thumb.

Dagens träning[/b]

10 min uppvärmning på trappmaskin
    Styrka – Framsida ben, Bröst/Axlar/Triceps, Mage
    10 min cardio på crosstrainer

Benpress
    20.7kg x 15
    23kg x 15
    25.3kg x 15

Benspark
    13.8kg x 10; 11; 10

Bröstpress
    21.7kg x 8; 6; 6

Flyes i maskin
    13.6kg x 9; 6; 7

Hantellyft åt sidan
    6kg x 8; 8; 10

Hantellyft framåt
    5kg x ?; 8; 8

Tricepspress
    16.3kg x 12; 8; 6

Mage i maskin
    40.8kg x 20; 15

(Viktangivelserna är ungefärliga då de flesta maskinerna på Atlantis har lbs som viktmått. Jag har därför omvandlat till kg med utgångspunkten att 5lbs är 2.3kg.)[/b]

Kommentar
    Hann/orkade inte med någon morgonpromenad idag då jag hade lite städ och tvätt att ordna med här hemma. Gick dock iväg till gymet som beräknat strax före lunchtid och körde igenom några övningar för ben, bröst, axlar och triceps. Jag väljer att lägga krut på att få in gymmandet på rutin innan jag avancerar och kör 3 övningar per muskelgrupp. När jag tränar själv som jag gjorde idag blir det att jag tränar utifrån ett två-delat schema som jag kommer köra andra halvan på imorgon. Men det kändes bra iallafall och jag grimaserade för fullt i slutet på varje set :).

Såg dock två tjejer på gymet idag som körde på i en rasande takt med vad jag tror var superset, dvs de körde parallelt och bytte av hela tiden utan någon vila emellan. Det såg riktigt kul ut faktiskt :).

Nu ska jag ut och promenera i vårsolen 8).

härligt pass tjejen!!

trevlig helg :emo-thumb

Dagens träning[/b]
    20 min intervaller cykel
    20 min crosstrainer
    10 min trappmaskin
    10 min rodd
    3 set magövning Pilates 100
    [img=http://www.eastwestyoga.com/images/pilates/hundred.jpg]Dagens mat – 1597 kcal[/b]

Frukost
    Mild naturell lättyoghurt med frukt/bärmusli och skivad banan

Mellanmål
    2 skivor Polarkraft Extrem med minikeso
    1 kopp mjölkte

Lunch
    Rissallad med yoghurtdressing
    1 glas fun light

Mellanmål
    Mild naturell lättyoghurt med Kellogs Special K Red Berries

Kvällsmat
    2 skivor Polarkraftbröd med tonfisk/kesellaröra
    2 stora glas minimjölk

Slutord[/b]
    Tanken var att jag skulle styrketräna idag. Men efter åtta sega timmar på jobbet kände jag mig inte så superpigg så det blev intervaller på cardiomaskinerna istället. Lika bra var det eftersom jag hade lyckats åstadkomma lite träningsvärk i armarna efter gårdagens träning :).

Klockan är dock bara 18 och jag har redan ätit mitt kvällsmål. Nu ska jag försöka hålla mig på det fram till läggdags om ett par timmar ;).

Uppdatering[/b]

Det blev varken träning eller promenad igår eftersom jag fick en sån väldans huvudvärk precis lagom tills jag skulle gå hem ifrån jobbet på eftermiddagen. Jag tog det därför lugnt och lade mig nästan pensionärsaktigt tidigt strax före 19 igår kväll ;).

Idag är jag dock på bra humör och huvudet verkar ha rekupererat sig. Jag begav mig ut på en rask morgonpromenad och har precis ätit mitt första mål för dagen. Vid en snabb invägning direkt efter promenaden kunde jag konstatera att jag blivit av med nästan 1.5kg sedan förra veckan så jag är tämligen nöjd :). Utförligare uppdatering kommer imorgon.

Erasmusina wrote:
    Uppdatering[/b]

Det blev varken träning eller promenad igår eftersom jag fick en sån väldans huvudvärk precis lagom tills jag skulle gå hem ifrån jobbet på eftermiddagen. Jag tog det därför lugnt och lade mig nästan pensionärsaktigt tidigt strax före 19 igår kväll ;).

Idag är jag dock på bra humör och huvudet verkar ha rekupererat sig. Jag begav mig ut på en rask morgonpromenad och har precis ätit mitt första mål för dagen. Vid en snabb invägning direkt efter promenaden kunde jag konstatera att jag blivit av med nästan 1.5kg sedan förra veckan så jag är tämligen nöjd :). Utförligare uppdatering kommer imorgon.

1,5 kg är mkt bra gjort:nod
    det suger att få huvudvärk. Dra med dig sashli på morgon promenaderna:up:

Vanessa Frykman wrote:
    1,5 kg är mkt bra gjort:nod
    det suger att få huvudvärk. Dra med dig sashli på morgon promenaderna:up:

Så upptagen som den tjejen är förvånas jag över hur hon ens har tid att träffa Mike. Men min mp3-spelare funkar bra som sällskap annars :emo-thumb.

Erasmusina wrote:
    Så upptagen som den tjejen är förvånas jag över hur hon ens har tid att träffa Mike. Men min mp3-spelare funkar bra som sällskap annars :emo-thumb.

Ja men Mike ger henne xtra förbränning vettu :P :D

Mp3 duger:emo-thumb

Sammanfattning v.1[/b]

Viktnedgång: – 1.9kg

Mått
    Byst – 104 cm – oförändrat
    Midja – 87 cm – 85 cm : -2cm
    Höft – 111 cm – 110 cm : -1cm
    Stuss – 121 cm – 120 cm : -1cm
    Lår – 74 cm – oförändrat
    Överarm – 35 cm – oförändrat

Kommentar
    Nu börjar det kännas att jag kommit in i samma motivation som jag hade förra våren. Äntligen!! Jag har fortfarande lång väg att gå men jag är på väg nu och jag känner mig fokuserad. Den som är observant noterar att jag inte satt ut vilken vikt jag är på och det är medvetet. I dagsläget avvaktar jag med det. Jag har några små delmål först innan jag gör det.

Istället bjuder jag på en suddig och påklädd dagsformsbild :)

way to go !!!!! mkt bra resultat, keep it up

Kanon tjejen…:emo-thumb

du inspirerar mig!

Vanessa: Will do mam! 8)

Tess: Tack! Jag inspirera, det har jag svårt att föreställa mig :o.

Sammanfattning – Tisdag 25 April[/b]

Gårdagens träningspass bestod av ett rygg/biceps-pass med 10 min uppvärmning på trappmaskinen samt avslutande med 10 min intervaller på crosstrainern. Jag avstår att redovisa vikterna för styrkepasset då jag ändå inte kände mig nämnvärt nöjd med det.

Någon som vet däremot om det är normalt att bli öm, nästan som träningsvärk, i armvecken när man kört rygg och biceps? Det blir nämligen jag ;).

Idag blir det dock ingen träning eftersom jag börjat packa inför min flytt i helgen. Ska bli riktigt gött att flytta in en riktig lägenhet :).

Hasta la vista!

Erasmusina wrote:
    Shoo FEVER, ahlan wa sahlan bik :p.

Let’s make a deal, om ni har vägarna förbi lilla Jönkan i det närmaste så lovar jag att bli er egen lilla maskot i Paris nästa år :emo-thumb.

DEAL:yahoo:

Paris är redan bokad för våran del, men det blir ju dubbelt så roligt om du hänger med;)

FEVER wrote:

DEAL:yahoo:

Paris är redan bokad för våran del, men det blir ju dubbelt så roligt om du hänger med;)

Delad glädje är dubbel glädje sägs det ju :D

Dåså, när kan jag boka in er i min fullspäckade agenda?

Dagens träning[/b]

20 min uppvärmning på cykel
    10 min trappmaskin
    20 min crosstrainer
    3 set Pilates 100

Kommentar
    Igår blev lite av en ätardag för mig då jag slutade räkna kalorier efter den första biten kladdkaka som det bjöds på på jobbet igår. Det blev några bitar 😮 . Men efter morgonens träning visar vikten på -0.3kg jämfört med invägningen i tisdags så jag är rätt nöjd ändå.

I helgen ska jag flytta så det kan nog bli lite tajt med träningen men jag ska se till att komma iväg på dagliga Munksjö-promenader iallafall mellan de tunga lyften nu i dagarna. Lite styrketräning blir det ju om inte annat :)

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 183 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.