Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Operation meltdown!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 maj, 2006 at 19:19 #994690Anonym anvandareMember
Uppdatering[/b]
Dagens träning
15 min uppvärmning crosstrainer
45 min SpinningDen totala viktminskningen står idag på -2.3kg istället för -4.2kg som det var för knappt en vecka sen. Jag har alltså lyckats svulla upp 1.9kg . Är därför på pisshumör idag på grund av det. Det har inte gjort saken bättre att det varit exceptionellt stressigt på jobbet idag heller. Jag måste skärpa till mig nu. Det är ju pinsamt att jag inte lyckats gått ner mer än 4-5kg sedan förra sommaren. Blir ju ingen beach för mig iår …. heller :o.
17 maj, 2006 at 07:06 #994691Anonym anvandareMemberGårdagens träning[/b]
20 min crosstrainer
1h BodypumpKommentar
Finns inte så mycket att säga om gårdagen. Jag gick till gymet. Jag tränade. Jag gick hem.Just det … jag lyckades låsa in nyckeln till mitt hänglås på gymet så nu är jag ett hänglås fattigare eftersom jag fick be personalen knipsa upp mitt lås. Gårdagens händelse typ .
Nu ska jag strax iväg till jobbet, får se om jag hinner med något träningspass ikväll.
17 maj, 2006 at 13:10 #994692Anonym anvandareMemberkämpa på tjejen…..ibland går det emot en men du fixar det tids nog…och du……njut av sommaren bäst du kan ändå, tänk ändå att du gått ner en hel del kilo redan:emo-thumb
21 maj, 2006 at 10:32 #994693Anonym anvandareMemberX-amin wrote:*harklar sig* Jaha, vad händer?Jaa du, Thomas Olsson hittades död på Mount Everest, sossarna är åter i blåsväder med Lars Danielsson i spetsen, Finland vann Eurovision Song Contest och det verkar som att Montenegro kommer bli separat stat. Utöver detta är det nog ganska lugnt :up:.
22 maj, 2006 at 09:01 #994694Anonym anvandareMemberTräning v. 21 … 22-28 maj 2006[/b]
Det blir ingen vikt- och måttuppdatering idag eftersom inget nämnvärt har hänt sedan förra veckan. Jag har därför bestämt mig för att fokusera på förbränningsträning denna och nästa vecka för att få fart på ruljangsen. Maten kommer jag också testa att begränsa till max 1500 kcal denna veckan. Får se hur det går :what:.
Schemat blir som följer:
Måndag
Spinning 45 min
15 min crosstrainer
Tisdag
Promenad 60-70 min
Onsdag
Spinning 45 min
15 min crosstrainer
Torsdag
Promenad 60-70 min
Fredag
1h cardiomix (crosstrainer/trappmaskin/cykel)
Lördag
Vilodag
Söndag
Powerstep22 maj, 2006 at 19:36 #994695Anonym anvandareMemberDagens träning[/b]
45 min Spinning
15 min crosstrainerDagens mat – 1501 kcal[/b]
Frukost
2 skivor fullkornsbröd Guldkorn med minikeso
1 kopp mjölkteLunch
Pasta med kycklingköttbullar och paprika i tomatsåsMellanmål
2 skivor Runda kanelknäcke med minikeso
1 kopp mjölkteKvällsmat
Lättfil med frukt/bär müsli
2 skivor Rågi knäcke
1 kokt ägg
Svennes extra mild kaviarSlutord[/b]
Gud vad jag har svettats idag på spinningen! Min tröja var alldeles genomblöt efter passet idag att man hade kunnat vrida ur den av svett. Jag såg inte riktigt klok ut när jag kom ut till omklädningsrummet och såg mig själv i spegeln. Tur jag inte är alltför fåfäng då .Känner mig nöjd med dagen. Har hållit mig inom kalorimängden utan några större hungerkänslor och träningen genomfördes som den skulle. Nu kan jag gå och lägga mig med gott samvete.
24 maj, 2006 at 16:16 #994696Anonym anvandareMemberUsch, jag känner mig verkligen inte på humör för träning och diet just nu. Ibland går det så bra men ibland går det inte alls … Idag är en blä-dag
Det mänskliga psyket fascinerar mig så när jag funderar på detta. Varför är vissa så duktiga på att bibehålla sin motivering hela vägen medans andra (läs jag!) inte alls är bra på det utan styrs helt av känslor och humör. Jag skulle vilja vara mer fokuserad i allt jag gör. Hur blir man det? KAN man bli det? :helpme:
27 maj, 2006 at 09:07 #994697Anonym anvandareMemberMitt förra inlägg var extremt PMS-influerat (eller kreatinet beroende på hur man ser på det!). Idag startades dagen med en morgonpromenad och därefter en snabb runda på marknaden på torget, som är bara några meter från där jag bor. Det blev en del inköp, bland annat ett väldigt gott nybakat fullkornsbröd som jag just avnjutit till frukost. En riktigt härlig start på dagen med andra ord .
Nu ska jag strax iväg med en jobbarkompis och slösa lite pengar på IKEA.
29 maj, 2006 at 10:11 #994698Anonym anvandareMemberUppdatering[/b]
Jag älskar måndagar! Finns det något bättre än en ny start på veckan med nya friska tag och äventyr? Jag tog iallafall tillfället i akt och avverkade ett morgonpass på gymet imorse. Känner mig nästan lite hurtig .
Viktminskningen ligger på -2.8kg sedan journalstarten för cirka 5 veckor sedan. Huvudsaken är ju att det ligger på ett minus, men det hade kunnat vara bättre. Bara att fortsätta kämpa med andra ord.
Dagens träning
Cardio
20 min cykel
10 min trappmaskin
20 min crosstrainer
5 min rodd (det var så tråkigt att sitta där och dra! )Mage
2 x Pilates 100
2 x 10 crunches30 maj, 2006 at 09:51 #994699Anonym anvandareMemberDet blev morgonpromenad idag istället för pass på gymet. Kändes som en promenaddag idag när jag vaknade så det blir troligtvis en avslutande kvällspromenad efter jobbet också.
Morgonens : Tjejen jag mötte i promenadstråket imorse som gick och höll i sin bärbara CD-walkman. Finns de fortfarande?? Jag trodde de hade beslagtagits av MIAM – ”MP3-institutet för antika musikapparater”.
30 maj, 2006 at 11:33 #994700Anonym anvandareMemberErasmusina wrote:Det blev morgonpromenad idag istället för pass på gymet. Kändes som en promenaddag idag när jag vaknade så det blir troligtvis en avslutande kvällspromenad efter jobbet också.Morgonens : Tjejen jag mötte i promenadstråket imorse som gick och höll i sin bärbara CD-walkman. Finns de fortfarande?? Jag trodde de hade beslagtagits av MIAM – ”MP3-institutet för antika musikapparater”.
Hahahah min granne har också sitt cd -walkman kvar . Det är som att gå på powerwalk med en bok.
31 maj, 2006 at 18:16 #994701Anonym anvandareMemberDagens träning[/b]
10 min uppvärmning på cykel
Styrka – Framsida ben, Bröst/Axlar/Mage
15 min cardio på crosstrainerChestpress
21.7kg x 8; 8; 8Flyes i maskin
18.1kg x 8; 8; 10Benpress
25.3kg x 12; 12
27.6kg x 9Benspark
13.8kg x 10; 9; 9Hantellyft åt sidan
6kg x 9; 5; 5; 6Hantellyft framåt
5kg x 8; 6; 7;Mage i maskin
45.3kg x 15
49.9kg x 10; 10(Viktangivelserna är ungefärliga då de flesta maskinerna på Atlantis har lbs som viktmått. Jag har därför omvandlat till kg med utgångspunkten att 5lbs är 2.3kg.)[/b]
Kommentar
Jahapp, man kanske ska redovisa att man faktiskt hunnit med att träna idag. Det blev ett halvkroppspass idag som inte vart så JÄTTEtungt men rätt nöjd ändå är jag eftersom jag ökade vikterna på några av övningarna.Egentligen hade jag tänkt att gå kvällspromenad efter jobbet, men eftersom jag haft en pissdag på jobbet idag vill jag helst bara hem, lägga mig i soffan och kolla på film. Undrar bara vad jag ska göra när jag har kollat färdigt på de :what:. ([http://www.tv4.se/nyheter/467680.html])
31 maj, 2006 at 18:40 #994702Anonym anvandareMemberErasmusina wrote::what:. [http://www.tv4.se/nyheter/467680.html]Ja dom e allt roliga våra små blå poliser. Lycka till säger jag bara….
Kan tipsa om denna låt:
MC Lars – Download this Song
:emo-thumb31 maj, 2006 at 18:50 #994703Anonym anvandareMemberErasmusina wrote:Morgonens : Tjejen jag mötte i promenadstråket imorse som gick och höll i sin bärbara CD-walkman. Finns de fortfarande?? Jag trodde de hade beslagtagits av MIAM – ”MP3-institutet för antika musikapparater”.Hehe, det ger ju extra armträning iaf;)
31 maj, 2006 at 20:53 #994704Anonym anvandareMemberZitruz wrote:Ja dom e allt roliga våra små blå poliser. Lycka till säger jag bara….Kan tipsa om denna låt:
MC Lars – Download this Song
:emo-thumbTack för tipset!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.