Operation meltdown!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Operation meltdown!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 183 total)
  • Author
    Milia wrote:
    Hehe, det ger ju extra armträning iaf;)

Diskusträning med för den delen :p.

Dagens träning[/b]

10 min uppvärmning på cykel
    Styrka – Rygg/Biceps/Triceps/Mage
    60 min promenad

Sittande rodd
    5 plattor x 10; 10; 10

Latsdrag
    62,5 x 10; 10; 10

Tricepspress
    37,5 x 8; 8; 8

Bicepscurl, alternerande med stöd mot bänk
    7kg x 8; 8; 8

Mage maskin
    49,9kg x 15; 15; 15

(Viktangivelserna är ungefärliga då de flesta maskinerna på Atlantis har lbs som viktmått. Jag har därför omvandlat till kg med utgångspunkten att 5lbs är 2.3kg.)[/b]

Kommentar
    Jag kände mig stark idag trots att jag tränade innan frukost och jag egentligen är en riktig klenis. Det är sån skillnad på att träna styrka på morgonen jämfört med eftermiddagen med tanke på att man har nästan hela gymet för sig själv.

Istället för att svettas på crosstrainern efter styrkepasset valde jag att gå iväg på promenad runt Munksjön. Jag har aldrig varit den som är rädd för överfall och liknande eftersom jag är en ganska stor flicka. Men idag blev jag lite nojig när en ganska creapy kille gick bakom mig ett bra tag på promenadstråket. Inte blev det bättre av att han helt plötsligt försvann ur tomma intet. Jag nästan förväntade mig att han skulle dyka upp ur buskarna lite längre fram och skrämma livet ur mig med sin machetekniv som han hade gömd under sin militärgröna jacka … :ph34r:

Dock kom jag välbehållen hem och kan tacka killen för att han fick mig att öka på takten rejält vilket bara var bra för min powerwalk :).

Erasmusina wrote:
    Istället för att svettas på crosstrainern efter styrkepasset valde jag att gå iväg på promenad runt Munksjön. Jag har aldrig varit den som är rädd för överfall och liknande eftersom jag är en ganska stor flicka. Men idag blev jag lite nojig när en ganska creapy kille gick bakom mig ett bra tag på promenadstråket. Inte blev det bättre av att han helt plötsligt försvann ur tomma intet. Jag nästan förväntade mig att han skulle dyka upp ur buskarna lite längre fram och skrämma livet ur mig med sin machetekniv som han hade gömd under sin militärgröna jacka … :ph34r:

Dock kom jag välbehållen hem och kan tacka killen för att han fick mig att öka på takten rejält vilket bara var bra för min powerwalk :).

Läskigt sånt där, jag vågar snart inte promenera ensam så mycket skit som händer överallt! Nu är det en kvinna som har varit borta en månad här från Sandviken, ryktet säger att hon är mördad *ryser*

Melixa wrote:
    Läskigt sånt där, jag vågar snart inte promenera ensam så mycket skit som händer överallt! Nu är det en kvinna som har varit borta en månad här från Sandviken, ryktet säger att hon är mördad *ryser*

Fy va läskigt :!

Jag kanske ska poängtera att killen inte hade en machete instoppad innanför jackan, utan det var bara jag och min vilda fantasi som gick ett steg för långt i min nojighet :|.

Ligger hemma och är magsjuk :(. Jag har varit uppe flera gånger inatt och spytt. Just nu vinglar jag omkring här hemma alldeles svag av allt illamående att en liten promenad från sängen till badrummet och sen till soffan gör mig lika svettig och utmattad som en halvtimmes cardiopass på gymmet.

Nu skulle det sitta fint och ha någon som passar upp på en, är såååå sugen på cola light just nu :(. Får bli lite Fun light iste istället … om jag bara orkar masa mig bort till köket :.

Fy jäklar vad jobbigt! Krya på dig!

Tack ska ni ha! Just nu består mitt enda näringsintag av lättfil och funlight (dock inte ihop!). Jag känner mig extremt orkeslös för tillfället och går omkring här hemma som en svullen zombie. Inte särskilt vacker med andra ord. Men å andra sidan hur ofta är man det :).

Fy bubblan vad tråkigt det är att vara sjuk! :O

Krya på dig! Inte roligt alls att vara magsjuk *ryser*
    Mycket vatten nu! Kom ihåg det :emo-thumb

Dagens träning

45 min Bodypump
    50-60 min Promenad

Kommentar
    Vikten ligger just nu på -3.1kg. Det beror dock främst på att jag var magsjuk häromdagen och att jag inte har fått i mig särskilt många kalorier de senaste dagarna. Jag tänker däremot försöka rida på den här minskade-aptit-vågen så länge jag kan för att komma en liten bit på väg.

Adrenalinet håller igång mig ganska mycket just nu eftersom jag ska på en anställningsintervju lite senare idag. Jag vaknade redan vid 5-tiden och kunde för mitt liv inte somna om, så därför slängde jag på mig kläder och stack iväg till gymet sådär lagom vid 6-tiden :|. Nu återstår att gå igenom garderoben för att hitta något lämpligt att ha på sig för intervjun idag. Fortsättning följer …

Månadens mål: Det är just nu 3.5 vecka kvar på juni månad, då ska jag ha gått ner minst 3 kg till.

Dagens träning[/b]

10 min uppvärmning på cykel
    Styrka – Ben, Bröst/Axlar/Mage
    20 min cardio på crosstrainer

Chestpress
    21.7kg x 10; 10; 8

Flyes i maskin
    20.2kg x 8; 8; 8

Benpress
    27.6kg x 10; 10; 10

Benspark
    13.8kg x 8; 8; 10

Hantellyft åt sidan
    6kg x 8; 8; 8

Hantellyft framåt
    5kg x 10; 10; 10

Mage i maskin
    49.9kg x 15; 15; 15

(Viktangivelserna är ungefärliga då de flesta maskinerna på Atlantis har lbs som viktmått. Jag har därför omvandlat till kg med utgångspunkten att 5lbs är 2.3kg.)[/b]

Kommentar
    Då var det dags för träning igen. Jag har ett ganska enkelt program jag kör efter så det är ganska snabbt avklarat med två övningar per muskelgrupp.

Trots det fina vädret var det ganska mycket folk på gymet denna varma lördagsförmiddag. I början brukade jag dra mig för att styrketräna på egen hand bland alla vältränade biffar som ränner omkring på gymet med alla sina stora vikter och biffiga muskler. Men nu biter jag bara ihop och kör mitt eget race oavsett hur mycket testosteron som finns runt omkring mig. Man måste ju börja nånstans :).

Happ, nu hägrar snart jobbet :ike:.

Erasmusina wrote:
    Då ligger vi ganska så exakt jämt rent vikt- och längdmässigt. (Jag pendlar dock upp och ner 2-3kg) Måtten däremot har vi inte gemensamt, jag har lite större omfång. verkar det som. Jag har inte läst din journal så regelbundet men ska nog börja med det. Behöver själv all inspiration jag kan få :up:.

Vad är det du har pluggat om man får fråga?

P.S: Har en kompis som också var uppe i Mantorp i lördags och svirade. Han sov tydligen också några timmar i ett tält. Inte samma hoppas jag? ;)

Hejsan..

Jag håller på att läsa till förskollärare. Har nu gått min första termin. Så det har vart fullt upp med skola och mindre tid till träning.

Hm, det var nog inte samma tält om du inte råkar vara vän med min sambo:)
    Vi svirade dock inte (fast det hade jag nog behövt för att överleva den natten i tält) För gammal och för bekväm. Jag vill ha en säng för att sova gott, men skoj var det.

Okej, jag har inte kikat i din direkt heller. Det finns ju så många journaler och ibland hinner jag knappt skriva i min egen.

Men nu har jag massor av tid.. Så jag skickar över lite inspiration till dig.
    Jag hittade tillbaka till min nu när skolan tog slut.

Läge att stressa ner och leva lite har jag fått höra så jag jobbar på det med.

P.s liten ändring.. Vikten ska vara 84.9 (rätt så noga) :)
    Skrev lite fel. Tur jag inte gått upp 10 kg sedan 26/4 då hade jag mått ganska dåligt

Lycka till//angelica

IQA wrote:
    Hejsan..

Hm, det var nog inte samma tält om du inte råkar vara vän med min sambo:)
    Vi svirade dock inte (fast det hade jag nog behövt för att överleva den natten i tält) För gammal och för bekväm. Jag vill ha en säng för att sova gott, men skoj var det.

Okej, jag har inte kikat i din direkt heller. Det finns ju så många journaler och ibland hinner jag knappt skriva i min egen.

Men nu har jag massor av tid.. Så jag skickar över lite inspiration till dig.
    Jag hittade tillbaka till min nu när skolan tog slut.

Läge att stressa ner och leva lite har jag fått höra så jag jobbar på det med.

P.s liten ändring.. Vikten ska vara 84.9 (rätt så noga) :)
    Skrev lite fel. Tur jag inte gått upp 10 kg sedan 26/4 då hade jag mått ganska dåligt

Lycka till//angelica

Hoppsan, så fel det kan bli! Aja, vi är lika långa iallafall :).

Att kombinera träning med plugg har inte varit en alltför lyckad kombination för min egen del så jag lade ner pluggandet för ett tag. Lär nog bara ta upp det på halvfart igen så småningom då jag är mäkta trött på att plugga på heltid efter 4 års studier på högskola. Så nu är det jobb som gäller fram till pensionen är det tänkt.

P.S: Nä det var nog inte din sambo då ;)

Dagens träning[/b]

Styrka – Bröst/Triceps, Mage
    30 min intervall cykel

Liggande hantelflyes
    6 kg x 10-12-12

Tricepspress m. rak stång
    8pl. x 10-12-12

Bröst i cc
    1pl. x 13
    1.5pl. x 8-10

Tricepspress m. rep
    4pl. x 10-8-8

Torso rotation
    110 x 8-8-5 (vardera sida)

(Jag har inte orkat omvandla vikterna till kg den här gången. Skriver mest upp för min egen skull för att kunna jämföra från gång till gång.)[/b]

Kommentar
    Jisses vad varmt det är!! Och skönt dessutom!! Jag är helt lyrisk, jag stormtrivs nämligen i värmeböljan :D. Min kropp mår bra av värmen även om jag svettas som en ko vilket är allt annat än fräscht alla gånger, men ack så skönt 8).

Träningen gick ganska lugnt tillväga iallafall. Kunde nog kanske ha tagit i mer på vissa av övningarna, men jag känner mig fortfarande som en newbie så jag har inga höga prestationskrav på mig själv. Fast det kanske jag borde ha? :what:

Aja, nu ska jag ta och stilla min hunger … med mat alltså .

Det är något visst med måndagar för jag är inte alls på lika gott humör som jag var igår. Önskar nästan det vore måndag hela veckan. Får se om det blir någon träning idag … vill helst bara vara ute i solen :

jaså du trivs ute i solen….jag gömmer mig mest…värme är inte min grej alltså ……

kämpa på med träningen….:up:

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 183 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.