Operation meltdown!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Operation meltdown!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 183 total)
  • Author
    Tess wrote:
    jaså du trivs ute i solen….jag gömmer mig mest…värme är inte min grej alltså ……

kämpa på med träningen….:up:

Jag älskar solen och värmen. Har väl egentligen aldrig insett hur beroende jag är utav den förräns det här året. Tycker det är helt underbart att gå ute och känna den varma solen bränna mot den nakna huden och riktigt se hur man blir brunare och brunare. Jag har precis kommit hem nu och längtar redan ut till solen igen. Får väl sticka ut huvet genom balkongen om inte annat :).

Träningen
    Det blev ett styrkepass med X-amin idag vilket inte alls var inplanerat från början. Jag körde lite axlar under tiden han envisades med sina bröstövningar. Efter det blev det ett hopkok av triceps, biceps samt avslutande sned bänkpress bara för skojs skull.

Dagens läxa: Ska man passa på någon som kör bänkpress ska man göra det i mitten, inte på sidan. Sorry Mike :).

Maten
    Jag testade Saras kycklingquiche till kvällsmat vilket blev riktigt lyckat måste jag säga. Väldigt matig och god samt variationsrik där grunden består av kesella och ägg. Den här kommer jag testa fler gånger helt klart :P.

Dagens träning[/b]

20 min uppvärmning på cykel
    20 min crosstrainer
    2 x 100 Pilates
    20 crunches

Kommentar
    När klockan ringde 6 imorse övervägde jag för en sekund att ligga kvar och skippa morgonträningen. Men eftersom det inte blev nån träning igår kväll fick jag bestämt masa mig upp och hasa mig iväg till gymet för att förbränna några överflödiga kalorier. Det kändes riktigt trögt att komma igång så tidigt på morgonen men efter de första 10 minuterna på cykeln kom både pulsen och svetten igång ganska bra.

Overall en skön start på dagen. Får se om jag lyckas genomföra en repris imorgon bitti med :ike:.

X-amin wrote:
    Men det gav ju mig ett gott skratt iaf :happy:

Och det sägs ju förlänga livet, så du kan ju tacka mig när du, gammal o gaggig, drar dina gymanekdoter för barnbarnen på ålderns höst ;).

Dagens träning[/b]

16 min crosstrainer
    Styrketräning – Bröst/Triceps/Biceps
    20 min trappmaskin

Kommentar
    Jag inser nu att jag inte tränat på över en vecka vilket inte alls är bra :o. Så dagens pass var minst sagt välbehövligt. Kul är det iallafall att jag blivit starkare och snart kan börja med de stora svarta hantlarna. :bb:

Nu är jag iallafall ledig ett tag innan jag börjar mitt nya jobb som jag fick besked om i förra veckan att jag fått. Är själaglad! Så jag ska passa på att träna en del styrka de närmaste dagarna. Får se vad morgondagen har i sitt sköte.

Dagens : Den snygge biffen på gymet som alltid lyckas pricka in sina pass på de få dagar jag tränar med manligt sällskap. (Jag måste ju ha något att skylla på då han ännu inte lagt in en stöt trots mina diskreta ögonkast åt hans håll. :) )

Hur går det med dieten Erasmusina?

Hoppas allt känns bra och att du still going strong :emo-thumb
    att du inte kunnat träna på en vecka är ingen skandal se det som att du
    tog en time out för att hämta nya starka tag :D
    ha en fin kväll :emo-thumb

laham wrote:
    Hur går det med dieten Erasmusina?

Jaa du laham, den kunde gått bättre så här långt :o, men jag säger som så att jag fortfarande jobbar på det. Ligger iallafall i dags dato på -2.5kg.

snuttan347 wrote:
    Hoppas allt känns bra och att du still going strong :emo-thumb
    att du inte kunnat träna på en vecka är ingen skandal se det som att du
    tog en time out för att hämta nya starka tag :D
    ha en fin kväll :emo-thumb

Tusen tack snuttan!

Idag känns det väldigt bra men det går upp och ner. Tidigare koncentrerade jag mig bara på att förbränna, men nu håller jag mer och mer på med styrketräning så jag försöker fortfarande hitta balansen mellan förbränning och styrka. Det går sakta men säkert framåt :up:.

Dagens träning[/b]

60 min morgonpromenad
    ca 40 min cykeltur ute i solen
    Styrka – Axlar/Lats/Mage

Kommentar
    Börjat dagen med uppiggande morgonpromenad runt Munksjön. Det känns i benen att jag inte promenerat på ett tag så det får börja bli en rutin igen känner jag.

Det blev också en del cykling runt om i stan under dagen vilket känns i rumpan nu så här på kvällskvisten. Styrkepasset kändes bra förutom att jag bara hann med en magövning som i sin tur var riktigt kul. Jag vet inte vad den kallas men den utförs genom att man liggandes på golvet lyfter upp benen som ens träningspartner i sin tur trycker ner med kraft varvid man lyfter upp benen igen och så fortsätter man typ. Kul med variation :).

Dagens :P: Min morotskaka som fick alla tummar upp av tjejkompisarna idag. Rena kondisbiten tyckte de. Är rätt nöjd med mig själv just nu 8).

X-amin wrote:
    Betyder de att du vill träna själv idag?
    Annars kan vi kan ju låtsas att vi inte känner varandra på gymet om du vill det… :ph34r:

Nä vi kan träna ihop, men bara om jag får bestämma vilka övningar vi kör. Fast å andra sidan, det brukar jag ju alltid göra ändå :|.

nu får du sluta och spana på killar och spana mer på de svarta vikterna tjejen:nono:

hehe….fast i för sig kan man kombinera träning med nöje så kan det ju vara skoj…..:o :D

kör på :emo-thumb

Tess wrote:
    nu får du sluta och spana på killar och spana mer på de svarta vikterna tjejen:nono:

Nån morot måste man ju ha för att ta sig till gymet :). Men jag ska försöka koncentrera mig på hantlarna nästa gång ;).

65 min morgonpromenad

Jag måste ha börjat gå snabbare eller något för samma runda som för drygt ett år sedan tog 75 min tar numera en dryg timma bara ;). Ändå tycker jag inte att jag går så värst snabbt. Inte jämfört med vissa andra hurtbullar man möter i promenadstråket runt Munksjön iallafall.

Det kommer inte bli så mycket mer träning idag däremot. Jag känner i armarna att jag plågat de i två dagar nu så idag blir det vilodag från gymet. Ska däremot ut och cykla i den sköna solen sen 8).

Over and out!

60 min kvällspromenad

Morgonpromenad, dryg timmes cykeltur runt om i stan plus en hel del gassandes i solen med avslutande kvällspromenad hem från en kompis har lett till att jag är helt färdig nu lagom till läggdags. Det har varit en riktigt skön och härlig dag samtidigt som den har varit väldigt aktiv. Lite shopping hann jag med också mitt i alltihopa :|.

Nä, nu har jag en dejt med John Blund :O.

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 183 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.