Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Operation meltdown!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 juli, 2006 at 21:28 #994735Anonym anvandareMember
60 min cykling
Det blev inget gym idag. Jag valde, mot bättre vetande, att stanna hemma och vältra mig i självömkan medans min träningsbuddy tappert gick och avverkade dagens pass. Till slut tröttnade jag på de fyra väggarna och begav mig ut på en cykeltur runt stan samtidigt som jag försökte undvika att få i mig alltför många insekter när jag for fram i full fart på min cykel. Att de inte har vett nog att veja för folk :evil:.
Dagens :what:: Om man kan få tennisarmbåge och musarm, borde man inte då kunna få cykelrumpa? För det har jag fått isåfall av två dagars idoget cyklande .
2 juli, 2006 at 09:51 #994736Anonym anvandareMember70 min morgonpromenad
Dagen har börjat bra med en rask morgonpromenad längs med den härligt vackra Vätterstranden. Trevligt sällskap hade jag med i form av en alltid lika pratglad och sprallig krutis . Vi hade mycket att prata om eftersom det var längesen vi sågs. Jag tror det kommer bli en bra dag idag .
Blir styrketräning lite senare idag med coachen Mike :up:.
2 juli, 2006 at 16:34 #994737Anonym anvandareMemberErasmusina wrote:70 min morgonpromenadDagen har börjat bra med en rask morgonpromenad längs med den härligt vackra Vätterstranden. Trevligt sällskap hade jag med i form av en alltid lika pratglad och sprallig krutis . Vi hade mycket att prata om eftersom det var längesen vi sågs. Jag tror det kommer bli en bra dag idag .
Nöjet var bara på min sida vännen
Räkna med många fler morgonpromenader nu under sommaren!Operation Meltdown ska allt påskyndas ska vi se till!
Kör hårt på gymmet nu!!2 juli, 2006 at 19:19 #994738Anonym anvandareMember
30 min cykling ute
Styrka – Ben/Vader/Rygg/Biceps/Mage
30 min crosstrainerJag känner mig väldigt motiverad för tillfället, gårdagen till trots. Så motiverad att jag har beställt tillskott som jag avser använda under min diet/uppbyggnad. Jag kommer börja med ett nytt upplägg från och med imorgon. Det är lite Body for life-inspirerat med avseende till träningsupplägget. Själva maten ska jag få lite hjälp med, men det blir lite eget hopplock där dock då den biten är min absolut svagaste punkt och jag känner att det måste passa just mig för att det ska fungera i längden. Mer om upplägget imorgon …
Passet idag var riktigt svettigt, vilket jag tror främst beror på temperaturen utomhus. Jag körde två övningar på varje muskelgrupp där jag accelererade med vikten för varje set för att pressa mig själv. Tror det kommer funka bra om jag bara sköter maten. Jag vill bli både starkare och få mer muskler :bb:.
Nu bär det av till päronen .
2 juli, 2006 at 19:23 #994739Anonym anvandareMemberSashli wrote:Nöjet var bara på min sida vännen
Räkna med många fler morgonpromenader nu under sommaren!Operation Meltdown ska allt påskyndas ska vi se till!
Kör hårt på gymmet nu!!Det ser jag fram emot. Våra promenader är ju inte direkt tomma på diskussioner . Alltid lika trevligt!
Sköt om dig så ses vi snart igen!
3 juli, 2006 at 14:43 #994740Anonym anvandareMemberNYTT UPPLÄGG[/b]
Jag har efter 2.5 månad inte särskilt imponerande resultat att visa upp så jag har efter mycket begrundande kommit fram till att jag måste strukturera upp min träning och kost för att verkligen få resultat. Body for Life-stuket har alltid intresserat mig men jag har aldrig fördjupat mig tillräckligt mycket i konceptet för att riktigt våga ta steget fullt ut och satsa hårt. Nu känner jag att det är hög tid att komma någon vart och slutföra det jag påbörjade för 2.5 år sedan. Jag kommer därför satsa nu under totalt 12 veckor för att åstadkomma en direkt synbar förändring av min kropp.
Startdatum: 3 juli
Slutdatum : 24 septemberMina mål är:
– Minska kroppsfett med 10 kg.
– Öka i muskelmassa och styrka.
– Prioritera teknik och styrka inom bröst, biceps och axlar.Jag kommer köra efter ett två-delat program med över- och underkropp varannan dag. Utöver det blir det morgonpromenader minst 4 dgr/veckan samt förbränningspass 3 dgr/veckan.
Vad gäller energiintaget kommer jag att börja med tillskott i form av Myoplex måltidsdryck, proteinpulver, glutamintabletter samt dietkapslar. Maten håller jag fortfarande på att se över men nu är det slut på fuskandet och jag kommer hålla mig till ”ätardagar” på lördagar medans resterande veckodagar förblir strikta utan något onödigt eller onyttigt ätande. (Kommer dock bli tufft med tanke på det sociala umgänget som innebär en hel del restaurang- och cafebesök!)[/b]
Jag har mycket jobb framför mig! 😮
3 juli, 2006 at 14:54 #994741Anonym anvandareMemberLycka till tjejen….du fixar det :emo-thumb
du har redan kommit en bra bit på vägen men ibland behöver man kanske lite extra hårt schema och press på sig för att det ska hända saker
4 juli, 2006 at 16:01 #994742Anonym anvandareMemberTess wrote:Lycka till tjejen….du fixar det :emo-thumbdu har redan kommit en bra bit på vägen men ibland behöver man kanske lite extra hårt schema och press på sig för att det ska hända saker
Tack detsamma! :up:
4 juli, 2006 at 16:08 #994743Anonym anvandareMemberca 20 min cykling ute i solen
50 min styrketräning – Överkropp
Lutande bänkpress – Stången x 12, 10, 8, 5
Hantelflyes – 6 kg x 8, 8 – 7 kg x 6
Sittande hantelpress – 5 kg x 12 – 6 kg x 10 – 7 kg x 8
Hantellyft åt sidan – 6 kg x 10, 8 – 7 kg x 6
Tricepsdrag m.rep – 6 plattor x 12, 12 – 7 plattor x 10
Tricepspress i maskin – 25 x 12, 12, 12
Latsdrag – brett grepp – 62,5 x 10, 10, 10
Smalt latsdrag – 90 x 10
Hammercurl – 7 kg x 10, 10, 10
5 min crosstrainer (var helt slut! :o)Gymet var helt tomt när jag var där idag, hur gott som helst att kunna koncentrera sig på det man gör istället för att ha en massa grovisar som ligger utspridda runt om på bänkarna. Det blev ingen morgonpromenad idag och cardion orkade jag bara inte med efter styrkepasset så det tar jag igen imorgon istället.
Slutbetyg för dagens pass: :up: :up: :up: av 5!
5 juli, 2006 at 07:45 #994744Anonym anvandareMember65 min morgonpromenad avklarad .
5 juli, 2006 at 08:06 #994745Anonym anvandareMemberErasmusina wrote:65 min morgonpromenad avklarad .:emo-thumb
5 juli, 2006 at 16:44 #994746Anonym anvandareMember20 min intervaller crosstrainer
ca 70 min cykling ute i solenIdag har varit en riktigt bra och svettig träningsdag. Sen i söndags har vikten gått ner med närmare 1kg vilket jag är mer än nöjd med. Motivationen är på topp och det mesta har flutit på ganska bra känner jag. Nu är jag i och för sig ledig vilket underlättar träningen och maten något. Jag jobbar dock ett par dagar nu fr.o.m imorgon samt börjar mitt nya jobb på måndag så då blir det till att skapa lite nya rutiner, men med tanke på vädret och motivationen kan det inte bli annat än bra .
Jag fick mina kosttillskott idag. Utvärdering utav dessa börjar imorgon och avslutas om ca 12 veckor. :up:
5 juli, 2006 at 18:06 #994747Anonym anvandareMemberdetta ska bli spännande att följa absolut
Lycka till!!
5 juli, 2006 at 22:27 #994748Anonym anvandareMemberföljer dina 12 veckor medans jag kämpar på med mina
Kul – då kan vi ju peppa varandra! :emo-thumbLycka till!
5 juli, 2006 at 23:24 #994749Anonym anvandareMemberTess wrote:detta ska bli spännande att följa absolutLycka till!!
Tack, jag känner mig peppad som f*n :devil:.
Jag lyckades till och med att hålla fingrarna i styr från chipsskålen som log precis under näsan på mig hemma hos en kompis idag. Är hur stolt som helst :p. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.