Oskar – Nybörjarjournal. Kommentera!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Oskar – Nybörjarjournal. Kommentera!

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • Author
    oski wrote:
    Okej. Nu fick jag lite att tänka på!
    Perfekt med alla tips. Tack för att ni är så vänliga och hjälper till.
    Har läst någonstans att om man tar för tunga vikter kan det vara lätt att göra halva övningar, t ex bänkpress tills stången är 2 dm över bröstet.
    Gissar att det är det du syftar på, om jag har fattat det rätt.
    Du menar att jag hellre tar lättare vikter och kör mina övningar fullt ut än att ta tyngre vikter och mindre djup.
    Tack än en gång!

Jag menade att du kan hämma din växt om du kör för stora vikter i tex marklyft o knäböj. Har aldrig fattat meningen med halvrörelser. Benstomme, leder, muskelfästen osv måste vänja sig vid viktträning.

Yacob wrote:
    Jag menade att du kan hämma din växt om du kör för stora vikter i tex marklyft o knäböj. Har aldrig fattat meningen med halvrörelser. Benstomme, leder, muskelfästen osv måste vänja sig vid viktträning.

Okej, Tack!

oski wrote:
    Tack för kritiken!

Jag dricker två gainer om dagen. Dels för att komplettera måltiderna, och för att inte kroppen ska bryta ner muskelmassan.

Påföljdsfråga: Ska jag byta ut en gainer och dricka x antal proteindrinkar istället?

Oskar

Ska du dricka gainer hela livet ut?
    Jag får väl säga som alla andra, och jag såg nu att fler än jag varit inne på dethär spåret, men försök försök tänk det hela som en livsstil istället och ersätt gainers med riktigt bra komponerade måltider/mellanmål. Du är ung och ska inte dra dig alltför mycket för pulver och ”tillskott”, så länge du inte är urfattig eller lider av tidsbrist et cetera, är min åsikt.
    Dock använder jag mig av proteinpulver och kre-alkalyn, varav det sistnämnda är lite smått.. aa, låt oss säga motsägelsefullt till vad jag nyss rådgav dig.

Jävligt kul att se hur vi är ganska identiska sett till längd, vikt och ålder :)
    Även vår strävan efter mer kunskap och regelbundenhet med träning och mat verkar ligga på jämnlik nivå. Kul kul.
    Lycka till, hinner inte skriva mer nu :)

hajkken wrote:
    Ska du dricka gainer hela livet ut?
    Jag får väl säga som alla andra, och jag såg nu att fler än jag varit inne på dethär spåret, men försök försök tänk det hela som en livsstil istället och ersätt gainers med riktigt bra komponerade måltider/mellanmål. Du är ung och ska inte dra dig alltför mycket för pulver och ”tillskott”, så länge du inte är urfattig eller lider av tidsbrist et cetera, är min åsikt.
    Dock använder jag mig av proteinpulver och kre-alkalyn, varav det sistnämnda är lite smått.. aa, låt oss säga motsägelsefullt till vad jag nyss rådgav dig.

Jävligt kul att se hur vi är ganska identiska sett till längd, vikt och ålder :)
    Även vår strävan efter mer kunskap och regelbundenhet med träning och mat verkar ligga på jämnlik nivå. Kul kul.
    Lycka till, hinner inte skriva mer nu :)

Ja, jag tänker kanske lite för kort. Ska iaf byta ut en gainer mot 1-2 prottedrinkar.

Kommer med bilder!

Körde fredagens pass idag, (bröst, rygg, mage) och det såg ut så här:

Uppvrämning:

Lutande bänkpress:
    10 @ 30 kg (Stången)

Hantelpress:
    10 @ 9 kg

Twistade crunches:
    20 @ kropp

Latsdrag:
    10 @ 20 kg

… dags för passet då.

Hantelpress:

6 @ 12 kg
    6 @ 15 kg
    6 @ 15 kg
    8 @ 15 kg
    … ganska död efter den 8:e, bra kontakt i början, de 2-3 sista blev bara kladd =)

Flyes:
    6 @ 12 kg
    6 @ 15 kg
    … bra kontakt, de sista på 15 var precis på gränsen.

Dips:
    8 @ kroppen
    8 @ kroppen
    … kändes bra, lagom många.

*Knölsälen:
    20 @ kroppen
    20 @ kroppen
    … helt ok, hade klarat fler. * = Ligger på mage med händer på rygg, reser midjan och framåt, uppåt.

Latsdrag:
    10 @ 40 kg
    10 @ 40 kg
    … svåra att utföra eftersom man sitter på en pall.

Hyperextensions i maskin:
    10 @ 50 kg
    10 @ 60 kg
    10 @ 70 kg
    … kändes utmärkt, de sista var tunga på 70 kg, men dock.

Cablecrunches i maskin:
    10 @ 40 kg
    10 @ 40 kg
    … klara mer men var seg på den idag.

Hängande benlyft:
    15 @ kroppen
    15 @ kroppen
    … blir jobbigt mot slutet men inga probs.

Svullade en gainer efter passet.

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.