Paulinas träningsdagbok

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Paulinas träningsdagbok

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 435 total)
  • Author
    Milia wrote:
    Hmmm…jag börjar undra om inte träning är lika med disträ? Jag har läst runt på några journaler och det verkar som de flesta verkar ha det problemet :P själv skakade jag bananen (haha, hur lät det där…:D) istället för prottedrinken efter träningen och kastade avokadoskalet i diskvattnet istället för i komposten när jag lagade mat…

hahaha! :P underbart…. vi får hoppas att det är så helt enkelt, att vi bara tänker på ”viktigare saker” och att det gör oss allmänt förvirrade:D
    ja…jag vågar inte säga hälften, för då kommer nog snart kommentarerna om att man kanske skulle varva ner lite grann….eller kolla anlagen för eventuella sjukdomar:| men jag kan säga att jag iallafall letade efter kaffe kannan igår…va fasen, den står ju alltid i bryggaren eller på diskbänken!? leta och leta….hittade den till slut i kylskåpet=)

hahaa, eller så kan ni göra regelbundna besök på ”Berätta en konstig sak om digsjälv” tråden. :)

Hej Tjejen!

Ser att du kommit igång.
    Vi får ta och titta på din kost något dag, för att du ska få det bästa resultatet. Jag tycker du äter för lite…Men annars ser det bra ut.
    När jag går på diet går jag aldrig under 2000 kcal. Delar upp det på 6-7 mål med protein o kolhydrarer i alla mål.

Spännande att följa dig, snart är min sida klar(i kväll enl.min webkille) där kan du läsa mer.

Sköt om dig, kram// Maria

mariaahlberg wrote:
    Hej Tjejen!

Ser att du kommit igång.
    Vi får ta och titta på din kost något dag, för att du ska få det bästa resultatet. Jag tycker du äter för lite…Men annars ser det bra ut.
    När jag går på diet går jag aldrig under 2000 kcal. Delar upp det på 6-7 mål med protein o kolhydrarer i alla mål.

Spännande att följa dig, snart är min sida klar(i kväll enl.min webkille) där kan du läsa mer.

Sköt om dig, kram// Maria

Hej Maria! kul med sidan nu! Min blev klar igår….vet inte om du fått den adressen?
    ja, jag tittar gärna på min kost, det är den som behöver förändras på något sätt….dock tror jag inte att jag äter för lite:what: mina vänner undrar hur jag ska kunna äta allt jag plockar fram ofta…2000 kalorier har jag nog aldrig varit under :P (livrädd för den så kallade svälten=)) men vi får se, kanske har jag helt fel upplägg!
    Hör av dig när det passar! kram så länge =) !!

några dagar har gått, vad tar tiden vägen??!! förstår inte =)

veckan som gått har varit okej…tyvärr ingen träning, har ej varit praktiskt möjligt =(

havregrynsgröt och 1 ägg till frukost, mellanmål – frukt och protein eller kvarg
    lunch – kyckling/tonfisk och grönsaker, lite pasta eller bröd, mellanmål igen, och en middag som ser ut ungefär som lunchen, sen något mer innan sängdags… ungefär var tredje timme.
    Jag kommer att äta så här tills jag är klar! Orkar inte skriva matdagbok, känner att det flyter på nu ändå- inte chokladbit på fem dagar och jag är fortfarande stabil:devil:

träningen idag blev crosstrainer 45 minuter
    fick kliva av lite innan tyvärr, för jag fick känningar i bröstet, vilket jag fått många gånger förut (har kollat det, men inget hittat, diagnos astma??) vete fasen
    crosstrainer – det här är riktigt bra träning tycker jag! har vägrat ställa mig på en tills nu, för jag tyckte det såg så fruktansvärt töntigt ut, men ok, jag är en tönt:up: den tränar benen bra, jag kör inga ben för övrigt, eftersom dom är extremt lätt-tränade och jag växer direkt, sen efter fotbollen. Man kan stå på lite olika sätt:D och få både vader, rumpa och baklår =) sen är det ju bra förbränning!
    jag kör istället på att försöka bygga upp ett kaxigare bröst, och lite bredare axlar kanske?! överkroppen över huvudtaget ligger lite efter mina ben!

så i veckan som kommer blir det en del kul träning och jag hoppas jag själv och de jag ska träna med håller sig friska och pigga!

OT : Varför har folk inget hundvett, det ligger brun skit överallt i hela stan……välkommen till göteborg i helgen =):up:

tack, tack låter som ett mysigt välkomnande med hundskit :p

mm fin fin journal med skön distans som jag lyckats springa runt konstigt nog, kaffe kannan i kylskåpet och skakade bananer från trådens besökare, im impressed :up: .

Måste säga att du verkar sköta maten riktigt bra, regelbundna måltider och bra måltider.

as you know, träna på och må bra helt enkelt det är huvudsaken, man ska ha kul när man tränar, sen så ska man såklart köra på hårt :) men en semla eller lite chocklad ibland gör inget, bra support har du med så keep it up så blir det kanon för dig tjejen oavsett målsättning.

bonus poäng för att du vågat dig på steget med en journal och håll dig frisk å kry nu :)

Matschemmat ser ju kanon ut, till skillnad från min. Jag varnar dig – smaka inte på den muslin med kanel i, då fastnar du i yoghurt och musli paradisen med.

Jaaa, crosstrainter är töntig beroende på var man står när man tittar. Kan tänka mig att killen som trampar bakom dig (om det finns några crosstrainers bakom) har en helt annan syn på saken. ;)

Sofia4_4 wrote:
    Jaaa, crosstrainter är töntig beroende på var man står när man tittar. Kan tänka mig att killen som trampar bakom dig (om det finns några crosstrainers bakom) har en helt annan syn på saken. ;)

:D :D

Paulina, hur blev det för dig, provtränade du på Exhale någongång? Lite nyfiken… och avis isåfall… hehe! :|
    Ha de så bra!!

Sofia – som vanligt; HAHAHAHAHA, du är sjuk :D ja, han som var bakom mig igår var runt 70, så det gick nog bra =)
    jag hade en ganska underhållande syn framför mig också, har du tränat med tubtop utan sportbh nån gång???:emo-thumb
    och som tur är hatar jag youghurt *kväljning* !!! VAr på LIdl igår för att köpa ett flak med kvarg – där kan man hitta mycket onyttigt och gott – köpte iallafall en musli (inte till mig..hehe) som var äckligt god!! mmm det var nog honung, små chokladbitar, och hasselnötter i, rena godiset. Den kommer inte tillåtas att äta till frukost!! och inte av mig heller =(

marija – jajamen! Jag tror du hade gillat gymet – många stora muskler att ta sig fram emellan :nerd: nä, men det är ju ett källargym så man inriktar sig ju helt och hållet på att bygga, så man hittar ju inställningen ganska så fort=)!!!
    tyvärr har dom ju inga boxpass :aggresiv:
    ps såg att du frisknat till igen, härligt =) (fin bild också)

IDAG har jag tagit semester för att ”vila upp mig” haha,,,,,så det blir ett ryggpass på exhale med Cally! Och ikväll ska jag boxas igen.
    Får se om jag kan röra mig imorgon.

Annars är jag lycklig för att ha hört koltrasten den här morgonen – underbart!!
    ha en fin dag!

Du verkar köra på bra! Det var ett tag sedan jag kikade in här… men kaffekannan? Hahahaha! Den var bra!:D

Ok va kul för dig! Ja det lär ju finnas massor av motiverande typer på exhale!! :bb2: OM vi blir kvar här längre än till i höst, då har vi sagt att vi ska börja träna på exhale också!! :)
    Ja, jag är ganska frisk nu iallafall! Ska köra stenhårt nu, den bilden jag har lagt ut är bara en grund anser jag, jag ska växa mycket om jag ska bli nöjd. Men först fokus på att bli av med fettet!
    Ja det är verkligen en härlig dag idag!!! Jag vill bara ut!
    Lycka till med ryggpasset!! Jag ska också köra rygg idag. :D

Milia wrote:
    Du verkar köra på bra! Det var ett tag sedan jag kikade in här… men kaffekannan? Hahahaha! Den var bra!:D

:)
    så gott det går milia! tiden är som sagt knapp… det blir ungefär varannan-vecka träning och då blir det mycket…..
    och när det är mycket, så gör man massa MASSA såna grejer, inte blir det bättre av att man är bra snurrig redan innan =)! du, hoppas allt ser fint ut på prover nu:nod så får vi kämpa ihop här för att hålla oss piggare och starkare!

paulina73 wrote:
    Sofia – som vanligt; HAHAHAHAHA, du är sjuk :D ja, han som var bakom mig igår var runt 70, så det gick nog bra =)
    jag hade en ganska underhållande syn framför mig också, har du tränat med tubtop utan sportbh nån gång???:emo-thumb

haha. Ja, det gick bra för dig ja, men 70-åringen har säkert kämpat emot hjärtattack eller liknande där bak. :)

Vad är tubtop förresten? Ny kardio machine?

Sofia4_4 wrote:
    haha. Ja, det gick bra för dig ja, men 70-åringen har säkert kämpat emot hjärtattack eller liknande där bak. :)

Vad är tubtop förresten? Ny kardio machine?

hahahaha…..:D
    en tubtop är en top, utan ärmar eller axelband. Den går bara runt runt =)
    och under detta fanns inget som höll fast bysten, och då hon var ganska kraftig så gick inte det så himla bra..=)..kan inte tänka mig att hon hänger på detta forumet så jag vågar nog säga att hon hade en fruktansvärt rolig gång…armarna var nog nästan rakt upp varje steg hon tog, och med en jädra fart gick det:) Hon gick i tio minuter, sen var hon klar!!:D fast vad vet jag, hon kanske kom på nåt hon skulle göra

Körde två pass idag! Det första var rygg, det första passet i mitt liv, som jag kör bara en kroppsdel på ett pass, (stor förvisso!) vi tränade i ca 60 min. Tack Jonas för all peppning du ger mig, du är grym!

jag ska snart skriva ner övningar och reps, är lite dålig på vad allt heter än så länge.

nu på kvällen blev det powerbox, alltid skönt att få slå och sparka, (finns en del man skulle vilja byta ut mitzarna mot, och då blir effekten genast extra fin :devil:)

maten har varit kanon hela dan, mycket grönt och protein, och lite pasta så jag håller hjärna och ben uppe =)

vägde mig på gymet, efter boxen, och en liter vatten, glöm att jag gör det igen!! Blev inte glad, efter dom har dagarna jag slitit så…..att vara utan fett och sött är f-n som en lång förlossning! f.r.o.m nu ska jag inte väga mig förrän jag är klar.

För att försöka lära mig koppla av lite har jag lånat en bok från en kompis – Marian Keyes, ”sista chansen” :) den ska jag njuta av nu =) 8)

sov gött!!

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 435 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.