Pecto och Stripperellas träning

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Pecto och Stripperellas träning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 255 total)
  • Author
    Pectoralis wrote:
    Hahaha kanske gör det sen när vi är deffad :D

Äsch, du är ju hård året om :P

Ska bli skoj att se hursomhelst, planerat någon deff inför sommaren?

Pectoralis wrote:
    jajjemen… friidrottar ben :D

Känns mer som extrema styrkelyftarben. Djupa benpressar på 310 kg!!! Med den kroppsvikten borde hon vara Sveriges överlägset bästa styrkelyftartjej i böjmomentet. Vad har hon för stats i böjen?

Cicero wrote:
    Känns mer som extrema styrkelyftarben. Djupa benpressar på 310 kg!!! Med den kroppsvikten borde hon vara Sveriges överlägset bästa styrkelyftartjej i böjmomentet. Vad har hon för stats i böjen?

Herregud jämnför inte benpress med knäböj:nono:

Pectoralis wrote:
    Hon kör inte knäböj.. Och inte jag heller.. För vi vill behålla våra smala midjor. Jag själv brukar slänga in knäböj nån gång i bland. :)

Har du gått efter samma tankesätt under alla år du tränat?
    Vad ligger ditt midjemått på i dagsläget?

Pectoralis wrote:
    …För vi vill behålla våra smala midjor.:)

Det menar jag med ”tankesätt”, att skippa knäböj/frontböj för att inte få breda midjor.

Hur stor är risken förresten? Är det när man blivit tillräckligt stark, och kan träna på väldigt tunga vikter i böjen som magen växer (vilket kan ses som negativt)?

Personligen tycker inte jag att mitt midjemått ökat nämnvärt (förutom i fett då) efter att jag börjat köra två pass böj i veckan (men då är ju det faktum att jag är klen i benen, vilket leder till relativt lätta vikter, och därav ingen utveckling av magregionen)

Hoppas du förstår vad jag menar =)

Pectoralis wrote:
    Sånt där märks när man fått tillräckligt mycket muskelmassa, det tar juh några år. Jag anser att knäböj och mark inte behövs för att bygga stora muskler. Jag tycker bara det är övningar som man skadar sig i. Jag tränar för att bli bodybuilder inte för att bli någon strongman precis. Så därför vill jag hålla min kropp hel och x formad vill inte se ut som något kylskåp :D

Marklyft kan jag kanske hålla med dig i, men inte knäböj.
    Marklyft var sååå hypat för typ ett år sen, väldigt många som hoppade på det skadade sig. Men knäböj är inte samma sak imo, känns som du missar en hel del om du skippar knäböj. Men hey, det är ditt beslut : )

kul me off bilder;P

Maazick wrote:
    kul me off bilder;P

Inte lika kul för den som slänger upp dem;)

Det är ju redan både bilder och filmer i den här journalen..hur mycket begär ni egentligen – ska de va nakna på varje sida?;)

Ser bra ut här ! ;)

Pectoralis wrote:
    who needs squats? kolla vad cotrell porter säger i sin film :up:

Kika in vad ronnie har på sin tröja istället: shut up and squat! :D

morolto wrote:
    Herregud jämnför inte benpress med knäböj:nono:

Nej det är klart…benpress tränar ju i huvudsak helt andra muskler än knäböj Nej men allvarligt talat så är det givetvis så att vikterna inte är direkt jäm (-n) förbara (pga kroppsvikt, rörelsebana, etc). Faktum kvarstår: 310 kg djup benpress av en 17-årig flicka på 56 kg borgar för ovanligt starka ben. Är det då ett orimligt antagande att hon är lika onormalt stark i böjen? Trodde inte det heller. Gissningsvis borde hon böja +120 kg vilket gör henne till sveriges starkaste givet kön, kroppsvikt och ålder.

Stripperella: Testa böj! Skulle vara riktigt intressant att se vad du ligger på. Lyssna inte på snack om skador, det är bara trams. Se bara till att ngn kan visa dig tekniken först. Lycka till!

Cicero

Ja jag har en som kan visa mej Christian så klart.. Men grejjen är det att jag krockade med min husvägg HAHA förut så jag har lite problem med mina knän och när jag gör den där övningen får jag lite ont det kluckar liksom i knänen.. Och det att när jag har stången uppe där vi axlarna o skit så gör det så sjukt jävla ont så det går inte att ha så mkt vikter på :D så jag nöjer mej bra med benpressen som jag inte får ont någonstans av :D

Stripperella wrote:
    Cicero

Ja jag har en som kan visa mej Christian så klart.. Men grejjen är det att jag krockade med min husvägg HAHA förut så jag har lite problem med mina knän och när jag gör den där övningen får jag lite ont det kluckar liksom i knänen.. Och det att när jag har stången uppe där vi axlarna o skit så gör det så sjukt jävla ont så det går inte att ha så mkt vikter på :D så jag nöjer mej bra med benpressen som jag inte får ont någonstans av :D

OK, fair enough! Klart du inte ska köra ngt som du har ont av. Sedan gäller för knäböj som för andra övningar – skynda långsamt! Du ska nat inte maxa det första du gör. Jobbigt med knäna du:( Kanske lätta böj vore ngt för dig – du tränar de stabiliserande musklerna på ett helt annat sätt i böjen jmfrt med benpress. Dina nackbesvär kan ju vara relaterade till olyckan men testa att placera stången längre ned, vilandes på deltamuskeln. Ett vanligt nybörjarfel är att ha stången vilandes på Levator Scapulae (nacken) vilket kan resultera i nacksmärtor. Fortsätt panga på buggarna hursomhelst:up:

Pectoralis wrote:
    haha sant :)

Funkar front-böj för dig? får du ont av en övning så ska du givetvis undvika den. Alla sätt är bra utom de dåliga!
    kör hårt ser grymt ut!!!!!:)

Cicero wrote:
    OK, fair enough! Klart du inte ska köra ngt som du har ont av. Sedan gäller för knäböj som för andra övningar – skynda långsamt! Du ska nat inte maxa det första du gör. Jobbigt med knäna du:( Kanske lätta böj vore ngt för dig – du tränar de stabiliserande musklerna på ett helt annat sätt i böjen jmfrt med benpress. Dina nackbesvär kan ju vara relaterade till olyckan men testa att placera stången längre ned, vilandes på deltamuskeln. Ett vanligt nybörjarfel är att ha stången vilandes på Levator Scapulae (nacken) vilket kan resultera i nacksmärtor. Fortsätt panga på buggarna hursomhelst:up:

Vi brukar köra med väldigt lätta.. Men alla de andra benövningarna vi gör räcker bra för oss, för snygga ben har vi :P och det är väl det jag är ute efter iaf..

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 255 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.