Pecto och Stripperellas träning

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Pecto och Stripperellas träning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 255 total)
  • Author

[http://forum.body.se/member.php?u=10816]

Är detta du pecto ? :)

rono

Nej De är Inte Han:evil: :nono: :|

Pectoralis wrote:
    joo frontböj funkar..men ja brukar köra knäböj lite då och då,,, känns inte så stabilt när mina tår är stukad.. gör ganska ont när man ska lyfta av stången och gå fram och lägga av den… tack så mkt :)

Okej, personligen gillar jag inte frontböj, antagligen för jag inte har rätt teknik. Kanske blir ändring på det om jag börja köra den. Benpressen duger fint den med!

Cicero wrote:
    Nej det är klart…benpress tränar ju i huvudsak helt andra muskler än knäböj Nej men allvarligt talat så är det givetvis så att vikterna inte är direkt jäm (-n) förbara (pga kroppsvikt, rörelsebana, etc). Faktum kvarstår: 310 kg djup benpress av en 17-årig flicka på 56 kg borgar för ovanligt starka ben. Är det då ett orimligt antagande att hon är lika onormalt stark i böjen? Trodde inte det heller. Gissningsvis borde hon böja +120 kg vilket gör henne till sveriges starkaste givet kön, kroppsvikt och ålder.

Stripperella: Testa böj! Skulle vara riktigt intressant att se vad du ligger på. Lyssna inte på snack om skador, det är bara trams. Se bara till att ngn kan visa dig tekniken först. Lycka till!

Även jag vet att samma muskler aktiveras i dessa övningar.
    Tjejen har helt klart starka ben men blir inte automatiskt stark i knäböj för det. Har genom åren sett många lastat på friskt i benpressen men som varit
    rätt mediokra när det ska till och köras böj.
    Själv har jag gjort en djup singel på 220 i frontsquat men aldrig gjort höga vikter i benpressen

Stripperella wrote:
    Vi brukar köra med väldigt lätta.. Men alla de andra benövningarna vi gör räcker bra för oss, för snygga ben har vi :P och det är väl det jag är ute efter iaf..

Gött att höra:up: Hör ju inte till vanligheterna med vassa ben. Släng upp lite pics på buggarna då!

morolto wrote:
    Även jag vet att samma muskler aktiveras i dessa övningar.
    Tjejen har helt klart starka ben men blir inte automatiskt stark i knäböj för det. Har genom åren sett många lastat på friskt i benpressen men som varit
    rätt mediokra när det ska till och köras böj.
    Själv har jag gjort en djup singel på 220 i frontsquat men aldrig gjort höga vikter i benpressen

Då har vi ung samma utgångsläge. Är själv relativt likvärdigt stark i böj och press. De som tar skevt mycket vikt i benpress men inte i böj gör grunda pressar, de klarar inte en djup press. Vid en djup press tvingas du jobba med bakre lår + gluteus, precis som i en böj. Hur du än vrider och vänder på det finns det en korrelation mellan prestation i böj kontra press. Tror du på allvar att någon kan pressa 4 reps på 310 kg, varav en djup, men inte fixa en böj på…säg 100 kg? I’m thinking…no.

Pectoralis wrote:
    FILM

tror hon gjorde 10 reps på den där vikten..varje platta väger 20 kg

[http://www.youtube.com/watch?v=dKuoHVz0Gns]

men det ser inte ut att hon går ner djupt . 90 grader?

Vanessa Frykman wrote:
    men det ser inte ut att hon går ner djupt . 90 grader?

+1
    det där är ju knappt början på ett rep.
    Jag skulle nog lasta av lite och göra djupa reps istället.
    Sen skulle jag ta bort händerna från benen för det är lätt att hjälpa till med dom och det gör också stor skillnad.

Pectoralis wrote:
    aah de är juh 90 grader…hon kan gå ner djupare.. den där är lite gammal, sen beror de juh på lutning på ryggstödet för det avgör juh hur djup man kan gå ner…och denna gången körde vi med mkt lutning

ska kolla genast en gång till då :nerd:

Pectoralis wrote:
    tror du att vi kör så där hela tiden? det där var ett set,,,vi kör 8 set i benpressen och de där var 7: de setet… och vi körde me mkt lutning för att träna FRAMSIDAN av låret mest,, och då kan man INTE gå ner så DJUPT för då skadar man RYGGEN….:)

Jag tror Olivia inte visste att det var det 7:e setet och därav kommentarerna. Jag tyckte inte heller att det såg ut som 90 grader men om du säger det så får jag väl tro på ditt ord! :emo-thumb

Pectoralis wrote:
    FILM

tror hon gjorde 10 reps på den där vikten..varje platta väger 20 kg

[http://www.youtube.com/watch?v=dKuoHVz0Gns]

Ehhh…vill inte vara den som är den. Men – skämtar du? De där pressarna är inte ens 90 i knät. Kanske 70. Och djupa är de under alla omständigheter inte. Vid en djup press nuddar vaderna hamstrings, precis som för en djup böj. En normaldjup press/böj är något grundare, ung när höften hamnar under knät. Om vi ser till vikten ser det inte ut som några 200 something kg. De där små plattorna väger väl 15 kg styck och de stora 20 kg styck…blir någonstans kring 150 va? (lite svårt att se på filmen). Jag brukar tro på de uppgifter som personer lämnar här, mycket tack vare att det är så jävla onödigt och muppigt att fara i osanning om en sådan trivial sak, men utifrån vad som syns på denna film kan jag inte göra annat än att starkt betvivla en djup press på 310 kg av Stripperella. Synd! Det är alltid roligt med talanger annars. Och ni får gärna motbevisa mig. Ingen blir gladare än jag – som sagt vore det riktig coolt om hon klarar de vikter ni påstår.

1 Jag förstår mj inte als på folk.. Vissa av er som skriver skriver aldrig annars men nu när ni skriver så klagar ni ? av vilken anledning ska ni ens yttra er om det bara är klagomål ?
    2 jag har mina händer där utifall jag inte skulle orka eftersom jag har fel i min aknän som jag skrev tidigare ? vad är felet med det ?

3 Jag klarar av att göra djupa på 200kg lätt men man kanske måste lägga upp en film och ”BEVISA” det här så folk inte bara antyder o klagar på en massa skit!.. och jag vill testa köra tungt ibland också.. Så nu har ni alla dom svaren som ni klagar på.. Hoppas ni skriver lite trevligare saker istället ;)

[/b]

Stripperella wrote:

1 Jag förstår mj inte als på folk.. Vissa av er som skriver skriver aldrig annars men nu när ni skriver så klagar ni ? av vilken anledning ska ni ens yttra er om det bara är klagomål ?
    2 jag har mina händer där utifall jag inte skulle orka eftersom jag har fel i min aknän som jag skrev tidigare ? vad är felet med det ?

3 Jag klarar av att göra djupa på 200kg lätt men man kanske måste lägga upp en film och ”BEVISA” det här så folk inte bara antyder o klagar på en massa skit!.. och jag vill testa köra tungt ibland också.. Så nu har ni alla dom svaren som ni klagar på.. Hoppas ni skriver lite trevligare saker istället ;)

[/b]

antagligen för att det stod att du körde 90 grader, då är det rätt roligt om ni slänger upp en film där du kör långt ifrån 90 grader. Då är det klart folk reagerar och tycker det är komiskt. Då är det svårt att vara tyst.
    Jag har också problem med mina knän, och min rygg.. men ändå kör jag ner till spärrarna, men iofs. jag kör ju inte på 270 kg. Körde bara 15 reps på 220! 😮

Cicero wrote:
    Ehhh…vill inte vara den som är den. Men – skämtar du? De där pressarna är inte ens 90 i knät. Kanske 70. Och djupa är de under alla omständigheter inte. Vid en djup press nuddar vaderna hamstrings, precis som för en djup böj. En normaldjup press/böj är något grundare, ung när höften hamnar under knät. Om vi ser till vikten ser det inte ut som några 200 something kg. De där små plattorna väger väl 15 kg styck och de stora 20 kg styck…blir någonstans kring 150 va? (lite svårt att se på filmen). Jag brukar tro på de uppgifter som personer lämnar här, mycket tack vare att det är så jävla onödigt och muppigt att fara i osanning om en sådan trivial sak, men utifrån vad som syns på denna film kan jag inte göra annat än att starkt betvivla en djup press på 310 kg av Stripperella. Synd! Det är alltid roligt med talanger annars. Och ni får gärna motbevisa mig. Ingen blir gladare än jag – som sagt vore det riktig coolt om hon klarar de vikter ni påstår.

för de första är dom småa vikterna TJOCKA och dom stora smala om du inte ser det…sen tkr ja att du ska skita i våran journal när de bara kommer en massa skit ifrån dej…sen kan du juh läsa allt annat de vi skrev innan du ens yttrar dej… och sen de här med djuphet så SKA man inte köra djupt när man har den där vinkeln som vi hade..för då skadar man Ryggen, vi körde så för att pressa framsidan i några set…och som vi sa så körde vi 8 set benpress, och sen så behöver inte vi sitta här och förklara oss för en sånn person som dej…tro va du vill i dont give a shit….. /// PECTO

Pectoralis wrote:
    tror du att vi kör så där hela tiden? det där var ett set,,,vi kör 8 set i benpressen och de där var 7: de setet… och vi körde me mkt lutning för att träna FRAMSIDAN av låret mest,, och då kan man INTE gå ner så DJUPT för då skadar man RYGGEN….:)

Precis. Jag går aldrig längre än till att svanken vill lyfta från ryggstödet.. typ.

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 255 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.