Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Pörniis Utveckling och resultat
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 juli, 2006 at 14:29 #988941Anonym anvandareMember
Nu är det min tur att starta en träningsjournal. Är inne och surfar dagligen på Body och lämnar kommentarer här och där men har aldrig tänkt på att lägga upp en egen Brukar uppdatera min träning genom min hemsida men enklast är att ha en journal här och få synpunkter och kommentarer.
Jag har under en lång tid deffat och prövat mig fram genom olika dieter för att på så sätt kunna få mig en stabil grund till träningens alla teorier. Senaste uppdraget/prövning var Termogena Dieten, ni kan läsa tråden där eller på min hemsida för slutsats och svar. Var inne på tävling förut men fann istället motivationen till att eftersträva en vältrimmad form året om som ett mera intressant projekt. Dels att lära mig mer och fördjupa inom mitt stora intresse, träning.
Kort fakta:
Längd: 1,65
vikt: 50-51 kg
Tränar: 4 styrkepass med 20 min fartlek som komplement efter eller innan
Kondition, 2 dagar i veckan. Oftast lågintensiv löpning.
Morgoncardio: När tiden finns, eftersom jag inte deffar nu så anser jag att det räcker med några dagar i veckan.Fokuser på: Mage/rygg + kondition.
Veckan ser oftast ut på detta vis:
Dag 1 Rygg/mage + fartlekar 20 min
Dag 2 Kondition
Dag 3 Armar/Axlar/Bröst + 20 min fartlekar
Dag 4 Vila
Dag 5 Ben/vader + cardio
Dag 6 Kondition
Dag 7 Rygg/mageKosten har varit sig lik under en lång tid av min träningsperiod, det som skiftas är mängden. Var under deff nogrann med kaloriräkning och energiprocent men nu uppskattar jag och lyssnar mer på kroppen!
Jag fokuserar på ett högt intag av protein, samt grönsaker och fibrer som mättar bra. Använder mig av kesella till frukost, mellanmål protein och fibrer, lunch tonfisk eller annat protein, grönsaker, fett. Mål innan träning består oftast av slowprotein och äpple. Efter, proteinpulver och banan. Middag ser ut liknande som lunchen. Försöker även få i mig en protiendrink innan sängen.
Pasta/ris finns inte med min kost. Jag föredrar mina grönsakswokar som både är godare och mättnar mig mer än både ris/pasta. Har man en grundkropp kan man gott och väl grunna sin kost på mestadels grönsaker om man är noga med att äta kolhydrater innan o efter träningen. Har man hört och fått höra från en känd atlet. Vilket fungerar utmärkt för mig.
Jag kommer uppdatera min träning så gott som det går, ange resultat och utveckling! Målet är en synligare utveckling av mage/rygg samt en bättre kondition och snabbhet. Vikt och form hoppas jag kunna kvarstå.
Följ mig gärna—-> Here we go!!!
26 juli, 2006 at 14:29 #91257Anonym anvandareMember26 juli, 2006 at 15:12 #988942Anonym anvandareMemberTaaaack Eric!!!
Kör hårt i gymmet. Jag sitter med adrenalin här och taggad till max för mitt pass. Laddar just nu med Slowproteinkraaam
26 juli, 2006 at 15:25 #988943Anonym anvandareMemberHur många kohydrater får du i dig per dag? Du säger att du inte är på deff, men ändå ser det ut som om du, vid en snabb blick på vad du äter, väljer att ligga i ketos hela tiden?
26 juli, 2006 at 15:34 #988944Anonym anvandareMemberXavier wrote:Hur många kohydrater får du i dig per dag? Du säger att du inte är på deff, men ändå ser det ut som om du, vid en snabb blick på vad du äter, väljer att ligga i ketos hela tiden?Ketos är något jag definitift inte ligger på. Får i mig mellan 100-130 g kolhydrater per dag! Man kan få i sig kolhydrater utan pasta/ris också du vet!
Eftersom jag inte ligger jättehögt med kolisarna så kompletteras det med mitt fettintag.26 juli, 2006 at 15:38 #988945Anonym anvandareMemberpörnii wrote:Ketos är något jag definitift inte ligger på. Får i mig mellan 100-130 g kolhydrater per dag! Man kan få i sig kolhydrater utan pasta/ris också du vet!
Eftersom jag inte ligger jättehögt med kolisarna så kompletteras det med mitt fettintag.Om du inte ligger på ketos så är det ju bra, beror ju lite på hur mycket grönsaker du äter vilket var svårt att veta :up:
26 juli, 2006 at 15:44 #988946Anonym anvandareMemberXavier wrote:Om du inte ligger på ketos så är det ju bra, beror ju lite på hur mycket grönsaker du äter vilket var svårt att veta :up:Jag valde att inte kaloriräkna och väga m.m i början.
Kommer eventuellt lägga upp en mer struktuerad kost senare
när tiden fått utvisa sina resultat!26 juli, 2006 at 19:32 #988947Anonym anvandareMemberfattar inte hur man kan orka träna på så lite kolisar….
ävne om man vräker i sig grönsaker undrar jag om det är tillräckligt för att orka träna HÅRT OCH TUNGT i gymet ….
26 juli, 2006 at 19:50 #988948Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:fattar inte hur man kan orka träna på så lite kolisar….ävne om man vräker i sig grönsaker undrar jag om det är tillräckligt för att orka träna HÅRT OCH TUNGT i gymet ….
Det har gått bra än så länge. Genom att ta kolhydrater innan, under och efter träningen så finns både ork och motivation där! Det är just i samband med träningen som kolhydraterna hjälper mig!
26 juli, 2006 at 19:53 #988949Anonym anvandareMemberhar du legat på några hundra gram kolhydrater någon dag?
och känt skillnaden menar jag….hur det känns att träna när man har mycket energi i kroppen?
jag menar, det är lätt att man ” GLÖMMER” hur det känns när man har mycket energi, om man alltid ligger lågt på kolisar…jag brukar känna så efter diet. när man börjar äta på igen så är det ju riktigt roligt när man märker att man ökar mer i styrka osv
26 juli, 2006 at 20:06 #988950Anonym anvandareMemberDagens pass: Bröst/Axlar/armar 45 min + 20 min fartlekar
Övningar: cablecross, bänkpress, pecdec, stående hantellyft, axelpress, baksida axlar i cablecross, pushdowns, dips
3*6-8 Reps
Passet kändes bra. Ökade en del vikter även fast det inte är mitt mål just nu, så är det givetvis roligt när man orkar desto mer. Fartlekarna gick något trögre men rullade på bäst sista 10 min.
Lägger upp dagens kost: Kosten bestod idag mestadels av fett för att se skillnaden mellan förra kosten och mestadels fett. Imorn tillbaks till föregående.
Mål 1
yoghurt, vaniljproteinpulver, linfrö, äppleMål 2
tonfisk, broccoli, sallad, morot, nötter, äppleMål 3
SlowproteinMål 4
Body for life drinkMål 5
Cottage cheese, vaniljpulver, nötter, valnötter, morotMål 6
Slowprotein + 1 glas Pepsi maxImorn blir det morgonpass på gymmet, ben, vader, gluteus och lågintensiv cardio.
26 juli, 2006 at 20:08 #988951Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:har du legat på några hundra gram kolhydrater någon dag?
och känt skillnaden menar jag….hur det känns att träna när man har mycket energi i kroppen?
jag menar, det är lätt att man ” GLÖMMER” hur det känns när man har mycket energi, om man alltid ligger lågt på kolisar…jag brukar känna så efter diet. när man börjar äta på igen så är det ju riktigt roligt när man märker att man ökar mer i styrka osv
Just några hundra gram kolhydrater var länge sedan man låg på. Tänkte köra på det till helgen och se hur energin justeras och hur pumpet blir!
26 juli, 2006 at 22:08 #988952Anonym anvandareMemberTjena tjejen!
Kul att du startat journal! :emo-thumbJag ska säga upp alla gymkort nu när jag flyttat och börjat jobba på Nautilus. Spara lite pengar…
Hoppas träningen går bra annars. Kom hit vettja och kör ett pass!! Du kan få boka en gratis instruktion (i nautilusmetoden) med mig
26 juli, 2006 at 22:18 #988953Anonym anvandareMemberLinn wrote:Tjena tjejen!
Kul att du startat journal! :emo-thumbJag ska säga upp alla gymkort nu när jag flyttat och börjat jobba på Nautilus. Spara lite pengar…
Hoppas träningen går bra annars. Kom hit vettja och kör ett pass!! Du kan få boka en gratis instruktion (i nautilusmetoden) med mig
Heeej Linn:)
Du lär spara en del på det. Plus att du säkert kör på ett riktigt bra gym nu, nära också! Men tråkigt att inte se dig lika ofta dock. Men jag kommer gärna o kör ett pass med dig. Det har varit så mycket nu med jobbet, träningen plus att jag håller på att fixa i lgh en del i och med att en kompis flyttar in på fredag, tänkte också spara lite pengarTräningen går fint tack!
Men vi kan ju boka ett pass nästa vecka eller i helgen.27 juli, 2006 at 14:53 #988954Anonym anvandareMemberMorgonpass, Ben, glutetus
Tidig morgonträning följt av dessa övningar: benspark, baksidan, benpress, sitt benpress( för gluteus) 4*6-8 På baksida/framsida
övriga 3*10Fann sitt benpressen mycket effektiv för rumpan. Om någon har en klockren övning för gluteus så säg till. Brukar oftast köra benpressen med fötterna väldigt brett isär men vore bra att testa någon ny.
Kondition: 20 min fartlekar
Kort pass idag med tanke på att man skulle hinna till jobbet. 30 min benpass, 20 min kondition. Väldigt effektivit pass, känner att benen fått ta i en hel del likaså glutten:)
Kosten än så länge:
Innan, under o efter träningen: ”Body for life drink”
Frukost på jobbet: cottage cheese toppat med vaniljpulver, linfrö, kanel + 1 äpple. Lunch: Musslor på burk, broccoli, morot, rapsolja.
Mellanmål: MPR dryck mellanmål 2 1 äpple, paprika. Middag: kesella, nötter, svamp, 1 morot. Kvällsmål: Proteindrink, linfrö.För övrigt har man idag fyllt på skafferiet med star nutrition whey 80, helt klart det godaste proteinpulvret(hallon)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.