Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Pörniis Utveckling och resultat
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 juli, 2006 at 18:27 #988955Anonym anvandareMember
Hej, kul att läsa – jag kör liknande ditt kostupplägg och tycker det går bättre än med mycket komplexa kolhydrater. HUr länge har du kört ”så här” med kosten?
Sen undrar jag vad du har för BF%? Ser rätt hård ut iaf!
Lycka till!
Agnes
27 juli, 2006 at 21:04 #988956Anonym anvandareMemberpörnii wrote:Dagens pass: Bröst/Axlar/armar 45 min + 20 min fartlekarÖvningar: cablecross, bänkpress, pecdec, stående hantellyft, axelpress, baksida axlar i cablecross, pushdowns, dips
3*6-8 Reps
Passet kändes bra. Ökade en del vikter även fast det inte är mitt mål just nu, så är det givetvis roligt när man orkar desto mer. Fartlekarna gick något trögre men rullade på bäst sista 10 min.
Lägger upp dagens kost: Kosten bestod idag mestadels av fett för att se skillnaden mellan förra kosten och mestadels fett. Imorn tillbaks till föregående.
Mål 1
yoghurt, vaniljproteinpulver, linfrö, äppleMål 2
tonfisk, broccoli, sallad, morot, nötter, äppleMål 3
SlowproteinMål 4
Body for life drinkMål 5
Cottage cheese, vaniljpulver, nötter, valnötter, morotMål 6
Slowprotein + 1 glas Pepsi maxImorn blir det morgonpass på gymmet, ben, vader, gluteus och lågintensiv cardio.
Vet att du inte räknar kcal, men det vore intressant att se hur mycket du kommer upp i.. för mig är det en gåta att du kommer upp i energibalans med den kosten??
27 juli, 2006 at 22:58 #988957Anonym anvandareMemberAgnes wrote:Hej, kul att läsa – jag kör liknande ditt kostupplägg och tycker det går bättre än med mycket komplexa kolhydrater. HUr länge har du kört ”så här” med kosten?Sen undrar jag vad du har för BF%? Ser rätt hård ut iaf!
Lycka till!
Agnes
Hej Agnes
Jag har kört ganska länge med denna kost. Känner mig piggare och mättare och det passar mig och bådar gott genom att basera på dessa livsmedel.Vet ej BF, funderar på att mäta hos paulun snart. Använde mig av en sån där stående kaliper när man håller med händerna(fast dom är ju inte äkta vara) men et var ca 1 år sedan och den visade 7%.
Själv då?
//Pernilla
27 juli, 2006 at 23:00 #988958Anonym anvandareMemberellen wrote:Vet att du inte räknar kcal, men det vore intressant att se hur mycket du kommer upp i.. för mig är det en gåta att du kommer upp i energibalans med den kosten??Jag behöver paus från räkning, hållt på så mycket o känner att tiden får utvisa. Orken, motivationen och trivsamma miljön finns. Så länge psyket och de fysiska håller så klagar jag inte. Visar däremot träningen negativt så läggs givetvis mitt kostupplägg om men än så länge har det bara bådat gott.
28 juli, 2006 at 11:01 #988959Anonym anvandareMember7% BF är väl inte häslosamt? har du ens kvar din mens då? Har för mig att gränsen för när man tappar gränsen går vi ca 16%
28 juli, 2006 at 13:15 #988960Anonym anvandareMemberMilia wrote:7% BF är väl inte häslosamt? har du ens kvar din mens då? Har för mig att gränsen för när man tappar gränsen går vi ca 16%Är tävling hälsomsamt anser du? Nej, inte att deffa heller. Jag ville ju komma i form inför tävling då därför hade jag gnutta fett på kroppen! Självklart hade man ingen mens då…kämpar med att få tillbaka den fortfarande!
28 juli, 2006 at 13:19 #988961Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:
& sådana maskiner ger ofta ett för högt värde (iaf de jag testat)….Den jag använde mig av var från worldclass, man stod och höll enbart med händerna vilket aldrig kan ge en exakt mätning, därför vet jag inte om det var 7% jag låg på för ca 1 år sedan…säkrast är väll att dra till pauluns näringscenter antar jag
28 juli, 2006 at 13:24 #988962Anonym anvandareMemberStartade morgonen med en promenad på 60 min.
Kände av benpasset från igår, träningsvärk är namnet!!Vila styrka, vila kondition.
Kosten so far:
mål 1:
tonfisk,linfrö
mål2
kesella,linfrö
mål 3
proteindrink,1/2 äpple
mål 4
musslor+kyckling, sallad, broccoli,morot + nötter och 3 bitar muslitopp
Mål 5
Skaldjurssallad(krabba, crabfish, mussla, äggvita) morot, annan salladImorn morgonpass på Gym i Sjöstaden
uppdatering kommer.
28 juli, 2006 at 13:26 #988963Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:Har du tävlat Pernilla? Kul!! Det har jag missat isåfall, hur gick det?annars kan du följa med till Linns naprapat, han ger ett bra värde för egoboosten iaf :p
Kram
Nej jag skulle tävlat då för ett år sedan, det var därför jag deffade ner mig. Men jag blev övertränad och fick istället fokusera på att ta mig tillbaka. Gick då upp 3 kg för att komma i balans igen. Sen var man ju inne igen på att tävla men nu har det varit lite hit o dit med de dock..
de vore ju klockrent:)
28 juli, 2006 at 13:40 #988964Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:
& sådana maskiner ger ofta ett för högt värde (iaf de jag testat)….För mig brukar de ge för låga värden (om ni syftar på Omron-varianterna). Jag fick 4% när jag var rätt rejält degig ändå och när jag deffade ner mig bara lite kunde den inte ens mäta längre. Samma sak för en smal polare till mig (typ 60kg på 187cm), den sa bara error när han försökte mäta:)
28 juli, 2006 at 13:53 #988965Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:
f*n då är jag fet ändå :p Gjorde precis omron nu: 23.8 👿
Då hinner jag ju inte till dec!Haha jag kan garantera dig att jag var i sämre form än du när jag fick mina 4% så du behöver inte oroa dig – de där maskinerna är inte att lita på…
Nu ska jag inte sno pörniis tråd längre:)
28 juli, 2006 at 14:04 #988966Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Haha jag kan garantera dig att jag var i sämre form än du när jag fick mina 4% så du behöver inte oroa dig – de där maskinerna är inte att lita på…Nu ska jag inte sno pörniis tråd längre:)
Ingen fara:)
28 juli, 2006 at 16:24 #988967Anonym anvandareMemberAtt bilden av döma ser du ut att vara runt 9-10%. Betänk då att de flesta kvinnliga tävlar på 8-9% som lägst. Ni har det bra eftersom ni blir hårda på magen bra mycket snabbare än män. När det kommer till lår och rumpa blir det svårt för er.
Pörnii, hur har kcal intaget sett ut nu efter DTD? Fördelning osv.
28 juli, 2006 at 18:28 #988968Anonym anvandareMemberGrandmaster wrote:Att bilden av döma ser du ut att vara runt 9-10%. Betänk då att de flesta kvinnliga tävlar på 8-9% som lägst. Ni har det bra eftersom ni blir hårda på magen bra mycket snabbare än män. När det kommer till lår och rumpa blir det svårt för er.Pörnii, hur har kcal intaget sett ut nu efter DTD? Fördelning osv.
Där ser man! Jag är klart hårdare där än nu men som sagt så har jag svårt att bedömma dagsformen. Kolla gärna mina nya bilder på hemsidan min(pernillaboman.dinstudio.se) nyaste är dom med grön bikini.
Jag äter som tidigare angav som exempel och har ökat kolhydraterna med ca 100 g i form av frukt till mellanmål o banan efter träning!
29 juli, 2006 at 11:50 #988969Anonym anvandareMemberÄr du kvar i stretchhörnan?
Bra jobbat under passet! Duktig instruktör du fick Sköna maskiner eller hur?
Ta med dig din inneboende så tar jag med mig min, så kör vi en ”dubbeldate” nån dag :p
Hörs o ses!
kram -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.