Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Pörniis Utveckling och resultat
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 juli, 2006 at 14:51 #988970Anonym anvandareMember
Linn: Jättekul att besöka dig o ditt nya jobb idag, hur sköna maskiner som helst Latsen fick jobba rejält där. haha en dubbeldate låter hur bra som helst….Eric e på jag lovar:)
ha en bra dag så hörs vi.Frida-Ingen fara, jättekul att träffas!! Gymmet var kalas o passet med Linn gick toppen. Jag ger na en 5:a i betyg som instruktör av fem möjliga. Absolut ett pass snart e givet !!
kraam på er:)
Dagens pass:
RYGG/MAGE på Nautilus i Sjöstaden
Instruktör: Linn
Övningar: Maskiner, baksida, korsrygg,chins, bål, sitt mage i maskin
avslutade med 20 min cardio på en liknande gå/trapp maskin!Mycket fint gym och sköna maskiner. Jag börjar numera fundera på om jag ska byta till ett gym, typ Worldclass med flera maskiner och variation. Saknar det enormt mycket. Energiverket har inte riktigt det utbudet jag vill ja. Men kär som man är i gymmet sitt så vette fan:)
Kosten hitills:
mål1
40 g fibergryn, linfrö
proteindrink
mål2
proteindrink
3 riskakor
mål 3
Qournbiff
grönsaker
morot
Mål 4
Lättkesella 250 g, linfrö
Äggvita(3 st)
Mål5
proteindrinkuppdatering kommer
29 juli, 2006 at 20:28 #988971Anonym anvandareMemberpörnii wrote:Hej Agnes
Jag har kört ganska länge med denna kost. Känner mig piggare och mättare och det passar mig och bådar gott genom att basera på dessa livsmedel.Vet ej BF, funderar på att mäta hos paulun snart. Använde mig av en sån där stående kaliper när man håller med händerna(fast dom är ju inte äkta vara) men et var ca 1 år sedan och den visade 7%.
Själv då?
//Pernilla
Jag har kört på kosten till och från. Jag får problem med magen när jag äter glutenrik kost. Dock käkar jag havregryn dagligen, fast inte särskilt mycket per gång (ca hälften av en ”normalportion”). Håller med dig om att man blir piggare och dessutom slipper ”blodsockerfall”. I alla fall när kroppen hunnit vänja sig vid en annan ”typ” av kolhydrater. Jag ska nog försöka köra lite striktare med den här kosten nu.
Ang BF så vettikatten Högre än dig, men det har nog de flesta :p Jag kollade lite på din hemsida – gillar den här inställningen att vara i mycket god form året runt. Hälsa och form går ju på något sätt hand i hand…
Var rädd om dig i alla fall!
29 juli, 2006 at 21:00 #988972Anonym anvandareMemberpörnii wrote:Kolla gärna mina nya bilder på hemsidan min(pernillaboman.dinstudio.se)Du ser ut att vara i otroligt bra form. Imponerande. Ett tips är att inte lägga ut din e-mail adress i klartext på hemsidan. du kommer få jättemycket spam på det sätter. Det är bättre att skriva om det t ex pernilla85 at chello.se eller någon variant. Alla fattar ändå vilken adress du har och din inbox kommer vara mycket trevligare.
30 juli, 2006 at 19:29 #988973Anonym anvandareMemberStart söndag:
Morgonpromenix: 55 min
Träning: Light helkkropp + 30 min cardio
Bara maskiner idag, 3 set på varje muskel. Totalt 60 min kondition+styrka.Övrigt: Gått mycket idag. Inge sl-kort. Ca 2 timmar totalt utöver morgonpromenixen.
Kosten:
Mål1
cottage cheece,linfrö,äpple
Mål2
lättkesella, 20 g havregryn
Mål 3(under, efter träning)
2 riskakor, proteindrink
mål4
tonfisk, sallad, broccoli
mål5
Slowprotein ”mintchoklad”Det var söndagens träning o kost. Imorn rygg/mage.
Bye the way, ska säga upp mitt kort på energiverket för att gå över till Worldclass
31 juli, 2006 at 15:01 #988974Anonym anvandareMemberIdag är det rygg/mage som gäller. Ska göra min första träning på Worldclass kungsholmen, ska bli riktigt kul
Känt mig väldigt hängig och förkyld dock men försöker äta lite extra och har precis svalt i mig en curadon, hoppas känna mig bättre tills träningspasset.
Intagen kost än så länge:
mål1
Lättkesella, 20 g allbran plus, linfrö
Mål2
Tonfisk, ca 200 g grönsaker, 1 morot, 1 äpple
Mål3
Slowprotein, 1 äpple
Mål4
banan innan träningen
Mål5
1/2 proteindrink
Mål6
100 g qournbiff
sallad, hartiquverts eller hur de stavas;), morötterMitt pass bestod av mestadels maskiner. Fanns många bra maskiner på Worldclass för just ryggen. Körde 4 eller 5 ryggövningar och avslutade med sittande mage. Helt klart den bästa magövningen när det gäller maskiner för magen.
Avslutade med 30 min cardio.
Imorn är det bröst/axlar/armar med Sofie
31 juli, 2006 at 15:41 #988975Anonym anvandareMemberpörnii wrote:Självklart hade man ingen mens då…kämpar med att få tillbaka den fortfarande!Så du har fortfarande ingen mens, ett år efteråt?
Kanske vore en bra idé att höja kaloriintaget då..? :nerd-tb:31 juli, 2006 at 15:42 #988976Anonym anvandareMembereric.m80 wrote:Hej mini-sambo!Hur e läget idag? Hoppas det blir ett roligt pass på nya gymmet!
Lycka till idag!Kramar / Eric
Heeeej Byggpojken
vadå mini?!?!hahaSegt här på Verizon. Längtar tills dessa två veckor e över!!!
Känt mig seg o hängig idag, hoppas komma igång snart! vad gör du då?kraaaamar
31 juli, 2006 at 15:45 #988977Anonym anvandareMemberSlice wrote:Så du har fortfarande ingen mens, ett år efteråt?
Kanske vore en bra idé att höja kaloriintaget då..? :nerd-tb:Har gjort det ett x antal ggr men mensen kommer inte tillbaks för de…
många jag pratat med säger att det kan ta över ett år innan mensen kommer igen…31 juli, 2006 at 16:25 #988978Anonym anvandareMembereric.m80 wrote:Just nu så lagar jag lite mat, fullkorns makaroner med köttfärssås…nice!
…och surfar runt på spraydate….försöker ju föra ut budskapet att jag är singel!….:oC ya!
KraaaamarSmarrigt då
haha söto du får nog napp snart;) Du får haka på mig ut nån kväll så ska jag fixa värsta ragget till dig*asg*
vi ses ikväll sen, får sticka nu
kraaaaamas31 juli, 2006 at 18:52 #988979Anonym anvandareMemberpörnii wrote:Har gjort det ett x antal ggr men mensen kommer inte tillbaks för de…
många jag pratat med säger att det kan ta över ett år innan mensen kommer igen…Hej! Har kollat lite på din hemsida! Gillar dina bilder!
Angående att mens uteblir vid låg ”fetthalt”…så har jag också haft det,vägde en bit under 50 kg… Det tog 1 år innan jag fick mens igen…hade det en gång…sen satte jag in en p-stav och har inte haft mens sen dess (över 2 år sen).. Så i min erfarenhet är mensen väldigt känslig… Så jag skulle inte vara ”orolig” än på ett tag,det kan som sagt dröja länge innan du får tillbaka den…
Ät på och må bra! :up:
Önskar dig lycka till med allt!
//Sandra31 juli, 2006 at 19:47 #988980Anonym anvandareMemberMensen är korrelerad med kroppens leptinnivåer, varav det sist nämnda är korrelerad med kroppens fettmassa.
Permanent lösning på problemet: gå upp i vikt.
Inte fettfri vikt.
1 augusti, 2006 at 07:16 #988981Anonym anvandareMemberSandraJ wrote:Hej! Har kollat lite på din hemsida! Gillar dina bilder!Angående att mens uteblir vid låg ”fetthalt”…så har jag också haft det,vägde en bit under 50 kg… Det tog 1 år innan jag fick mens igen…hade det en gång…sen satte jag in en p-stav och har inte haft mens sen dess (över 2 år sen).. Så i min erfarenhet är mensen väldigt känslig… Så jag skulle inte vara ”orolig” än på ett tag,det kan som sagt dröja länge innan du får tillbaka den…
Ät på och må bra! :up:
Önskar dig lycka till med allt!
//SandraTack för de
Lycka till med allt du med!!1 augusti, 2006 at 07:20 #988982Anonym anvandareMemberGrandmaster wrote:Mensen är korrelerad med kroppens leptinnivåer, varav det sist nämnda är korrelerad med kroppens fettmassa.Permanent lösning på problemet: gå upp i vikt.
Inte fettfri vikt.
Saken är den att när jag vägde 48-49 och var väldigt deffad och hade då utebliven mens då för att försöka få tillbaka mensen så tog jag mig upp till 54 kg, inte så mycket fett lades till men ändå så kom inte den igång! Så vet inte om svaret är viktuppgång.
1 augusti, 2006 at 08:49 #988983Anonym anvandareMemberdet kan oxå vara järnbrist….
har jag läst någonstans…
1 augusti, 2006 at 09:00 #988984Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:det kan oxå vara järnbrist….har jag läst någonstans…
Har för mig att jag också läst de. Jag använde mig av järntabletter en vända och kände mig iaf piggare då, så kanske om jag börjar med ny dos och håller på en period så kanske den kommer!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.